Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:17

Weer niet zo'n goede dag vandaag. Gelukkig weet ik wat de oorzaak is en dat het maar tijdelijk is (iets met hormonen ;-) )

O: magere kwark, dv-fruit, healthy mix, cacao nibs, lijnzaad en tarwezemelen. 1 speltcracker met bio-pindakaas
T: 2 vk crackers met appelstroop, gevulde koek
L: 1 soeplepel verse rundvleessoep, 1 vk bolletje met pindakaas en 1 wit bolletje met een kroket (was op cursus)
T: banaan en 2 mandarijnen
A: witlof met ham en kaas, krieltjes in de schil en een klein beetje tartaar
T: rijstwafel en een klein handje rozijnen

B: uurtje stevig doorwandelen

Bhriseis

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:26

Sterkte Laura!
Ik hoop dat je je gauw beter voelt, en dan komen die lijstjes van zelf wel :)
Hoewel ik het reuze vind meevallen hoor!

De zelfgemaakte falafel was lekker maar wel een beetje droog en niet erg heel smaakvol. Ik had er nochtans véél kruiden doorgedaan (bieslook, knoflook, ui, peterselie, komijn, rode peper, cayennepeper, peper en zout). Ik ga er morgen als lunch ook wat mosterd op smeren en dan bakken. Vonden jullie de burgers ook wat droog vanbinnen?

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:57

KarinvdM schreef:
Ja, Oetker.
Ik heb de voedingswaarden opgevraagd.

Ik gebruik altijd 18 gr poeder en een beetje melk (soya) en voor de rest water.
15.66 kcal - 0.59 gr eiwit, 2.70 gr koolh, 0.27 gr vet, 0.00 gr vezels, 0.01 gr natrium, 0.00 gr alcohol
Dit geeft valtaf aan, dat valt wel mee toch?

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 00:16

Beetje rommelige dag vandaag door alle drukte, plus 's avonds wat lekkers tijdens filmavondje :D

Slaap hier half haha maar las iets over tomatensaus uit een potje. Ooit iets over in een documentaire gezien en nu wil ik het echt niet meer alhoewel wanneer je ergens anders eet je soms niet anders kunt inderdaad. Buiten de hoeveelheid zout om ging er tot mijn verbazing gewoon heel veel suiker in :+

En whey straciatella klinkt goed :9 Het ijs en de yoghurt vind ik heerlijk (beetje te zelfs :') ) dus mis probeer ik die de volgende keer ook. Beetje stom dat er geen zakje zat in mijn smakenvariatie pakket.

O: 90 gram havermout, 7.5 gram omega3zademix, 7.5 gram haverzemelen, 225 ml ongezoete sojamelk & 1 appel
T: 180 gram sushi, plakje roggebrood met 8 gram kaas, 76 gram komkommer
L: restje wortelstamp met stukje rookworst (gok 70 gram max)
T: 14 gram no1 body en fitshop (andere helft testzakje)
A: 28 gram whey, 1 appel, halve zalmwrap van de ah to go
T: bakje chips met 1.5 nep tuckoekje
D: 1xkoffie, veel water en groene thee, 1 blikje cola zero
B: 40 min fietsen, paar uur stal (waarvan uurtje buitenrit), bootcamp

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 01:23

Pastasaus uit een potje hebben we hier thuis nooit gehad eigenlijk, wel uit een zakje, maar dat is in combinatie met veel groente nog wel te doen. Al vind ik dat inmiddels ook een stuk minder dan 'vroeger'

Ik heb een vrij mager lijstje, maar met die overload aan kcal gister is dat niet zo erg, en ik heb wel gewoon een vol gevoel :)
fleur_yen schreef:
O: havermout met half melk half water, een appel en een hand cranberry mix (geen idee hoeveel, bakje stond klaar voor m'n zusje maar die had er geen tijd meer voor
T: appel, wat studentenhaver
L: 2 havermoutmuffins, bak kwark (165 gr) met 6 gr lijnzaad en 20 gr dv frambozen

T: stuk 86% chocola en 2 handjes noten, cashew, pecan en cranberry mix, 1 kiwi gold
T2: bak zelfgemaakte soep, ui, knoflook, 1 pompoen, 1 winterpeen, 1 grote pastinaak, ik gok 40/50 gr aan light zuivelspread, komijn, peterselie, peper, zout, 2 groentebouillonblokjes
A: nog een bak soep en een plak roggebrood met 2 plakken kaas
T: bak kwark met 15 gr cranberry mix en een peer, paar happen noedelsoep (vooral de overgebleven bouillon) van m'n zusje

D: 2 cappuccino, half glas gezoete amandelmelk, 1 kopje espresso, water
B: uur geturnd, stalwerkzaamheden

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 07:47

Zit er in tomatensaus zoveel suiker toegevoegd ja? Ik vond het de laatste keer zelfgemaakt echt super lekker en ook echt niet moeilijk.
Heb tegenwoordig ook dat ik kant en klare dingen veel te zout vind.

O: 50 gr havermout/lijnzaad/melk
T: sinaasappel
L: 2 plakken roggebrood met cottage cheese tomaat en komkommer
T: appel en sinaasappel
A: pizzarette met vriendinnen. Ben benieuwd!
B: 35 minuten fietsen

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:25

In vrijwel alle pakjes en zakjes zit teveel suiker en zout, om te verhullen dat de basisstoffen zo slecht zijn. Zelfs in theezakjes zit suiker! Was van de week op tv in de keuringsdienst van waardeb. Terug te kijken via uitzendinggemist

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:00

Wow in thee zakjes? Ook in groene thee, of verschilt dit per merk?

Vandaag lekker all you can eat dagje! :)

O: havermout met yoghurt, lijnzaad, banaan en kaneel
T: Snee frans notenbrood met pindakaas
L: Op werk?
A: Volkoren spaghetti met zelfgemaakte saus van gehakt, aubergine, courgette, ui, paprika.
T: Laatste restje frans notenbrood met appelstroop en pindakaas

B: 30 min fietsen, van 10.00 tot 17.00 werken in de horeca.

Vandaag dus geen chips omdat ik er vorige keren zo slecht op reageerde.
Wel lekker veel brood want dat moet toch op. :)

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:05

Gisteravond nog 2 handjes met borrelnootjes bij gekomen. Niet echt een top begin maar we gaan vrolijk verder.

O: 250 ml amandelmelk, 6 el havermout en 1 appel + snufje kaneel.
T: zelfgemaakte latte machiato
L: 2 volkoren boterhammen met komkommer sandwichspread, 1 sneetje volkorenroggebrood met 30+ komijnekaas
T: grote kop thee + banaan
A:?
T: vrees iets meer dan 1 wijntje... :+ Feestje Jumping Amsterdam

B: hele dag leren :Z 30 day shred level 1

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:22

Al even niet meer actief geweest, heb toetsweek en vind dat ik mezelf mag verwennen, dus een vrij slechte week gehad qua tussendoortjes :=

Wat vinden jullie van dit ontbijt?
O: schaaltje vanilleyoghurt met appel (zelf gemengt), gekookt ei met 1 speltboterham.
Best lekker voor de afwisseling :D

Verdere planning:
T: cracker met pindakaas
B: 40 minuten fietsen, door de stad slenteren
L: Broodje Surinaamse kip (Hema), en ?
T: ?
A: Oom en tante koken, dus geen idee.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:28

magli schreef:
O: klein tasje koffie, yoghurt 125 gr Vitalinea framboos, muesli, 1 golden kiwi
T: mandarijntje
L: soort hachis parmentier met korn, worteltjes en puree
T: appelcake stuk
T: mandarijntje
T: paar slokjes Ice Tea, 2 crackers (van Lu, oriental pak denk ik)
T: groot glas vers geperst bloedsinaasappelsap (heerlijk!) met 3 crackers
A: 23u.. Was zodanig moe dat ik zelf niet meer weet of ik nu nog die boterham met kaas heb gegeten of dat ik erover gedroomd heb

Onregelmatige dag beetje maarja :). Voor de rest wel 1,5 l water gedronken, schat ik.

En naast water enkel vers fruitsap en dus enkel slokjes Ice tea.

Mijn 'doel' is trouwens, zoals wel wat te zien is denk ik, niet persé echt gezond te gaan eten. Want dan zou ik veel meer zelf moeten klaarmaken. Maar meer op te te letten dat ik geen eetbuien heb, dus eerder bewust eten en dus enkel als ik honger heb. Na de examens wil ik wel eens beginnen kijken om eens evt zelf een hummus te maken of eens een middagmaal. Maar bij m'n ontbijt zit het toch al goed denk ik en (verse, vd papa, wel met bouillon en soms room, maar denk wel vnl gezond)soep en fruit ook.
Laatst bijgewerkt door magli op 24-01-14 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:32

Dani_ schreef:
In vrijwel alle pakjes en zakjes zit teveel suiker en zout, om te verhullen dat de basisstoffen zo slecht zijn. Zelfs in theezakjes zit suiker! Was van de week op tv in de keuringsdienst van waardeb. Terug te kijken via uitzendinggemist

Ja dat heb ik ook gezien! Ging in dit geval vooral over lipton yellow label en groene thee als ik het goed heb.

Bedoelen jullie met tomatensaus die kant en klare pastasauzen of puur tomatensaus net zoals tomato frito of hoe dat ook heet :P ?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:16

Mooi dat je er zo bewust mee bezig bent Magli :)

Eske: Leuk dat je afwisseling zoekt! Als je de boterham zoet belegt vind ik het geen ideale start van de dag qua suikers, maar verder lijkt het mij wel voedzaam om én fruit én eiwitten te eten :)
Succes met de toetsen!

Smakelijk Leonie :) Net lijstje hoor!

Succes Venthe en Magli!

Hier nog steeds geen sport door de pijnlijke rug -O- Het is wel al veel beter, maar het zit nog steeds vast.

O: 60 g havermout, 370 ml amandelmelk, water, lijnzaad, amandelschaafsel, chia, gojibessen; glas soja mild, thee
B: Paarden verzorgen, zonder zelf te mesten etc (dat laat ik aan vriendlief over)
L: 60 g havermout, 250 ml melk, water, lijnzaad; banaan
B: Nog eens naar de paarden toe
T: 2 peren
A: Moussaka van courgetten, aubergine, verse tomatensaus, olijven; 1 verse falafel ingesmeerd met mosterd
T: 150 g magere kwark + schaaltje appelyoghurt

1700 kcal, balansdagje dus

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:32

Josien_ schreef:
Dani_ schreef:

Ja dat heb ik ook gezien! Ging in dit geval vooral over lipton yellow label en groene thee als ik het goed heb.

Oh -O-

O: 40g havermout met sojamelk, water en wat gedroogd fruit
T: Plak roggebrood met appelstroop
L: Volle yoghurt met mango, havermout, lijnzaad, kokosrasp en pure chocolade; banaan
T: 2 mandarijnen
A: Volkorenwrap met kipfilet, zwarte bonen, chilibonen, maïs, paprika en sla
T: Borrel + wat lekkers
B: 30min fietsen, 5km hardlopen denk ik

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:37

Nell_: Ik heb nog helemaal niet overgegeven *\o/* Ik kan minder eten door de misselijkheid, maar ik denk dat ik eindelijk een oplossing heb gevonden. Ik slik sinds gisteren B6 bij en hoewel ik nog steeds verspreid over de dag moet eten, ben ik lang niet zo misselijk meer!
Ik heb gister dan ook eindelijk meer kunnen eten en ik voel me veel minder slapjes :j

Suiker in thee?! :oo En staat dat op de verpakking of ook niet?

Mmm, moussaka :9

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:38

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:39

Suiker in theezakjes? Hmm dat wist ik echt niet..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:43

Dat is nog een aardig percentage ook, zeg! Ben blij dat ik nooit wat van Lipton koop. Zit je daar met je groene thee en gezonde gedrag....

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:56

Ik vind thee heerlijk maar jeetje wat een flater dit zeg -O-
Wat ik dan nu wel helemaal voor me zie is een rek met van die leuke potjes van de dille&kamille gevuld met allerlei verschillende soorten losse thee en dan van die leuke thee zeefjes.
Oke misschien heeft mijn vriend gelijk, iets koopverslaafd ben ik wel vrees ik :=

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:03

Ik vind het ook teleurstellend nieuws. Ik zal wel elke dag groene muntthee van Lipton drinken :roll:

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:22

whey stracciatella? Waar haal je dat en van welk merk? Die wil ik wel eens proberen hoor!
Ik heb door jullie ook zin in kippedijen met tomatensaus! Jammie, denk dat ik die vanavond maar eens ga maken, lekker!
Fijn dat je minder misselijk bent Phor, dat scheelt weer!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:46

Jeetje ik was juist overgestapt vsn picknick naar de groene thee vsn lipton. Misschien inderdaad maar gewoon lekkere verse van de tuinen ofzo na mijn voorraad thee zakjes :n

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:51

Mm oke net al mijn tussendoortje bij mijn lunch gegeten.. had nog honger na 3 volkorenboterhammen dus nog opkikker en pakje lu crackertjes gegeten. Nu wel echt vol.
Besloten dat ik straks maar even die 30 day shred work out ga doen en dan vanmiddag alleen nog een mineola en lekker veel thee (geen lipton :+ )

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:56

Heerlijk die thee bij de tuinen. Zo'n papieren theezakje en klaar. de thee van Clipper is ook erg lekker maar wel wat duurder.
o: havermout a la gisteren
t: plak kaas (bij gebrek aan crackers op kantoor:P)
l: avocado, kip en bonen
t: appel en misschien een koekje op stal
a: kippedijen in tomatensaus en broccoli.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:58

Mag ik mij hier ook melden? Sinds 6 jaar slaap ik heel slecht (door een ongeluk). Nu volg ik slaaptraining, ik heb nu een slaapristrictie gekregen. Dit wil zeggen dat ik me aan bepaalde uren moet houden wanneer ik in bed lig. 1.30 - 6.30, 5u slaap dus maar. Ik verveelde me zo hard, mede omdat iedereen hier gewoon is van rond 10 a 11 u te gaan slapen en ik dus niet veel geluid kan maken, dat ik maar in moeders kookboeken dook.

Ik had op geschreven wat ik at en ik verschrok me dood! Daarna (bijna) alles op de tafel gelegd om te kijken hoeveel dat was en ik wist echt niet wat ik zag... Ik eet al langer zo, ik woog altijd 65kg, niet veel dus terwijl ik echt veel rotzooi at. Vorige maand was ik heel ziek geweest en ik was naar 60,5 kg gegaan. Inmiddels zit ik weer aan 61,5.
Nu, mijn doel is dus eigenlijk om onder de 60 te komen, nuja 60 is goed. Dit door gezond te eten, en meer te bewegen. Hier mijn lijstje eergisteren (de dag dat ik besefte dat ik veel te veel rotzooi at):
Nu dit at ik ook niet elke dag, maar toch altijd wel 2 reepjes chocolade, snoep, chips savonds, microgolfsnacks,..

O: alpro soya banaan + chocolade moeullieux (uit potje)
T: chocolade reep, leo, +- 10 snoepjes
L: bun (microgolfsnack) + stukje kaas + spiegelei (klein eitje) met boterham
T: chocolade reep, kinder bueno, +- 10 snoepjes, cola
A: aardappelen met witte kool in saus en vegetarische worstjes
T: chocolade, 5 snoepjes, zakje chips

edit: nog 2 donots vergeten... :oo

Jullie kunnen wel begrijpen dat dit er niet mooi uit zag toen het allemaal op tafel lag.
Ik mag van geluk spreken dat ik altijd onder de 65kg heb gewogen, maar het is echt tijd voor verandering, dit gaat niet zo blijven.
Ik hoop dat ik hier mijn motivatie kan vinden om te blijven doorzetten ookal staat er zoveel lekkers in huis. Mijn doel is om nog maar 2 koeken, waaronder chocolade ook telt, en max. 5 snoepjes per dag te eten.
Laatst bijgewerkt door Leen op 24-01-14 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt