Ik zit nog wel op school dus moet ook nog een hoop leren . Maar heb idd wel mooie recepten. Via school hebben we op internet recepten staan. En heb zelf nog een dik boek waar heel veel in staat.
SaskiaB
Geplaatst: 15-02-14 23:24
Ik heb hulp nodig
Heb net soesjes gebakken, en die zien er goed uit. Morgen ga ik ze vullen, hoe doen jullie de vulling erin? Een lange, dunne tuut op de spuitzak en via de onderkant (hmmm, dit klinkt raar ) of opensnijden, vulling erin en weer dichtplakken?
Ladyflame: ik gebruik ook een harde cupcakevorm SaskiaB: ben benieuwd naar je soezendeeg recept dan! Wil ook altijd nog een keer soezen maken. Patty: welkom!
Gisteren een nieuwe mixer/staafmixer/hakmolen gekocht
Zometeen ga ik vanillekoekjes met kersen/chocola maken, ben benieuwd!
Valerie93
Geplaatst: 16-02-14 16:23
Ik heb net alleen een siliconen nog nooit gebruikt maar haal denk zo'n tay van 6 erbij alleen dan een harde variant
SaskiaB
Geplaatst: 16-02-14 16:24
Ik had het recept van Cees Holtkamp voor soezen (staat een filmpje op youtube) succes gegarandeerd. Had ze vandaag mee naar stal, ze zijn schoon op
Hier ook een harde cc schaal. Vind zo'n siliconen altijd zo vies plakkerig worden. Daarbij heb ik ook twee langharige katten lopen, dus er dwarrelen altijd wel haren rond en die gaan daar zo vies aanplakken. Blegh!
Klinkt goed Saskia! Soesjes zijn zo leuk om te maken.
marrianne
Geplaatst: 16-02-14 22:07
@ miesemuisje, wat ziet dat er heerlijk uit!
@saskia, soezen zijn niet makkelijk maar wel idd leuk om te maken! leuk ook dat ze snel op waren
ik heb zelf ook gewoon een hard cupcakeblik
Wij hadden hier thuis een overschot aan rijpe bananen dus 2 verschillende bananenbroden gemaakt gister. natuurlijk weer het heerlijke recept van mara en een nieuw recept van Rudolphs Bakery.
(ben een meelezer) Als je geen roller in huis hebt kun je ook een glazen fles (bv van de wijn) gebruiken en tussen folie leggen dan plakt het niet aan de fles.
Duikt weer onder de meelees-steen
FuGeLiCu
Geplaatst: 17-02-14 08:58
Nou, dat koekjes maken ging nog niet zoals ik graag wil. Heb netjes het boek gevolgd, maar vond het deeg echt veel te plakkerig. Uiteindelijk nog bloem bij gedaan, heeft iets geholpen, maar niet echt. Volgende keer minder boter, meer bloem en meer vulling. Vond de kersen/chocola ook te weinig, had van mij wel meer in gemogen. Ben denk ik meer geschikt voor cake/cupcakes/muffins/plaatkoek/plaatcake/taart. Maargoed, ik geef nog niet op Moet even een goed basisrecept voor de koekjes vinden denk ik.
Ik kan trouwens een recept niet terugvinden, is van rudolphs bakery, een amandelcake? Was in een ronde vorm gemaakt. Kan een van jullie het vinden?
_Mara_
Geplaatst: 17-02-14 10:55
@SF: die Valentijnscupcakes zien er zo schattig uit!
@Latrude: hoe was de chocolade pistache marmercake?
@Arans: klinkt maar raar van die rare nasmaak, je zou verwachten dat er genoeg zuur in zit inderdaad.
@Miesemuisje: wauw, die chocolade fondant ziet er echt perfect uit!
@Fugelicu: jaloers op jou mixer/staafmixer/hakmachine. Jammer van de koekjes!
@Marianne: die bananencake van Rudolf ziet er ook echt goed uit!
Dit weekend bij me ouders heb ik de appel-kaneel kwarktaart weer gemaakt en hij is nu al een favoriet. Hij was ook nog beter gelukt dan de vorige keer, voordeel was dat we thuis een keukenmachine hebben en de koekjes echt perfect verkruimeld worden. Maar vooral de structuur van de vulling was echt perfect! Geen idee wat ik nou anders gedaan heb, niet zoveel volgens mij. Maar ik ben happy.
En ik ben helemaal geinspireerd geraakt door de film Julia en Juliet waarin Julia alle recepten uit het boek van Juliet gaat maken. Ik heb besloten dat ik alle recepten uit mijn "Het Nederlands Bakboek" ga maken. Zo hem maar eens open slaan en zien wat het vandaag gaat worden. Daarna naar de supermarkt om de basics in te slaan (bloem, boter, eieren) en dan aan de gang!
FuGeLiCu
Geplaatst: 17-02-14 15:16
Achja, miss is koekjes een kwestie van blijven oefenen... Jou recept voor appel-kaneel kwarktaart ziet dr ook goed uit! Maar mn to-bak lijstje is al zo lang, haha!
Komend weekend een appel/abrikozen cake/plaat of soort blondie, nog even over nadenken. En ik ben dus op zoek naar een lekker amandelcake recept, waar ik honing door wil doen. Heb al veel verschillende recepten gezien, ga er maar eens wat printen en naast elkaar leggen om tot 1 goede te komen, maar als jullie suggesties hebben, hoor ik het heel graag!
Valerie93
Geplaatst: 17-02-14 19:01
Waar kan ik chocolade chips halen?? Moet ze voor een recept hebben. Kan wel een reep chocolade halen maar die komt niet op bij ons omdat niemand echt van pure choco houd. Wil dus een verpakking van die chips kopen. Zo kan ik er toch net even iets meer mee
Anoniem
Geplaatst: 17-02-14 20:55
bora schreef:
(ben een meelezer) Als je geen roller in huis hebt kun je ook een glazen fles (bv van de wijn) gebruiken en tussen folie leggen dan plakt het niet aan de fles.
Duikt weer onder de meelees-steen
Het deeg is 30 minuten in de koelkast en nu kan het feest beginnen haha
Miesemuisje
Geplaatst: 17-02-14 21:02
ladyflame schreef:
Waar kan ik chocolade chips halen?? Moet ze voor een recept hebben. Kan wel een reep chocolade halen maar die komt niet op bij ons omdat niemand echt van pure choco houd. Wil dus een verpakking van die chips kopen. Zo kan ik er toch net even iets meer mee
xenos volgens mij!
Anoniem
Geplaatst: 17-02-14 21:17
Zo ze staan erin , heb een longdrinkglas gebruikt lekker rond en licht , ben benieuwd of ze lukken haha
Edit :
Ze zijn uitgelopen , maar wel jum
Valerie93
Geplaatst: 18-02-14 12:38
Vanmiddag even lekker middagje bakspullen shoppen:) Geld binnen gekregen dus ik ga me prima vermaken