Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 12:19

o, daar had ik geen idee van, haha. Het was toch weer even minder dan amandelmeel. We aten nog weleens wraps, mja dan maar niet meer, haha.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:51

Mijn dagmenu ziet er zo uit:

O: Magere Franse kwark met proteinepoeder (8kh)
T: Kokos/notenmuffin (6kh)
L: ommelet van 2 eitjes, salami, tomaatjes en ruccola (4kh)
T: 60 gr kaas
D: baksel van snijbonen, champignons en knoflook en kipfilet met blauwe kaas (man en kind krijgen er krieltjes bij). (2kh)
T: eitjes gevuld met hammouse

Zo te zien kom ik vandaag niet verder dan 20 kh :D Ik ben ook al in ketose en voel me top! 65 kilo, here i come...

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:56

Goed zo Mrijn, You go fir it girl !!

Heb net mijn rauwkostje op en vanavond gaan we lekker uit eten, geen patat en brood dus

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 14:00

doe je goed mrijn, maar in champs en snijbonen zitten wel kh, of reken je die niet?
Ik heb 's nachts wel een vieze smaak in mn mond, maar ervaar het niet als aceton. Ben ik dan wel in ketose of is het echt sterk een aceton geur (ik ben de geur van pure aceton 99% op het lab gewend).

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 14:56

Waarom doe je er eigenlijk nog proteinepoeder in, voor een verzadigd gevoel?
Gewoon nieuwsgierig hoor, ik moet toch nog wat aan mijn dagplanning doen, die kh's moeten mij bij ook lager kunnen...
Jij eet meer dan ik dus moet toch nog ns nadenken over mijn dagmenu's. Alles wat jij eet lust ik (veel dagboekjes in het boek van sb of op de site gruwel ik van, haha. Post gerust meer ontbijt en lunchdingen.
Ik zit steeds op 40khd maar daar zit je ook zomaar.
Vandaag
O: 2eiige omelet met 120g spinazie (2.5kh) met beetje roomkaas (?) en glas groentensap (4kh)
T: 1 plakje salami met ui-roomkaasmengsel (salami moet op, heb liever geen vlees)
L: gesmoorde courgette met tomaat (9.8kh) en magere kwark 200gr (7.4kh)
T: blokje feta (liefst met paprika, maar beter van niet?) met 8kh? Een paprika weegt toch haast wel 200gram?
D: weet ik nog niet.

ZIt dus al op 23.5kh en dan nog geen diner...

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:15

Jeej, ik ben erg blij met de laatste pagina, dagmenuutjes :D
Ik ben zelf erg niet creatief in het bedenken wat ik ga eten, en eet daardoor ook te weinig.
Werkt voor mij dus erg bevorderlijk om te zien wat anderen op een dag eten, zijn er nog meer mensen die hun dagmenu willen plaatsen? :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:37

Mrijn schreef:

D: baksel van snijbonen, champignons en knoflook en kipfilet met blauwe kaas (man en kind krijgen er krieltjes bij). (2kh)

Zo te zien kom ik vandaag niet verder dan 20 kh :D Ik ben ook al in ketose en voel me top! 65 kilo, here i come...

Waar zijn je 12 tot 15 kh uit groenten? Dit is geen gezond menu.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:38

F_Orumster schreef:
Gewoon nieuwsgierig hoor, ik moet toch nog wat aan mijn dagplanning doen, die kh's moeten mij bij ook lager kunnen...
Jij eet meer dan ik dus moet toch nog ns nadenken over mijn dagmenu's. Alles wat jij eet lust ik (veel dagboekjes in het boek van sb of op de site gruwel ik van, haha. Post gerust meer ontbijt en lunchdingen.
Vandaag
O: 2eiige omelet met 120g spinazie (2.5kh) met beetje roomkaas (?) en glas groentensap (4kh)
T: 1 plakje salami met ui-roomkaasmengsel (salami moet op, heb liever geen vlees)
T: blokje feta (liefst met paprika, maar beter van niet?) met 8kh? Een paprika weegt toch haast wel 200gram?

Waarom blijf je die kwark eten en dan ook nog mager? Geen wonder dat je je zo opgeblazen voelt.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 15:47

Waarom dan ? Ik begrijp niet dat dat zoveel is.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:39

F_Orumster schreef:
doe je goed mrijn, maar in champs en snijbonen zitten wel kh, of reken je die niet?
Ik heb 's nachts wel een vieze smaak in mn mond, maar ervaar het niet als aceton. Ben ik dan wel in ketose of is het echt sterk een aceton geur (ik ben de geur van pure aceton 99% op het lab gewend).

Ik heb nooit een acetonsmaak gehad, vandaar dat ik zweer bij de ketosesticks.

Had inderdaad verkeerd in mijn boekje gekeken. Snijbonen 200gr geeft 8kh's en 100gr champies 2kh. Volgens mij kom ik dan op 28kh voor vandaag. Ook goed, als ik de 40 maar niet haal.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:41

phormicola schreef:
Mrijn schreef:

Waar zijn je 12 tot 15 kh uit groenten? Dit is geen gezond menu.

Ik doe geen atkins, maar WHJE dus houd me aan die richtlijnen. Daarbij had ik de snijbonen niet geteld dus kom aan 14kh uit groenten

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:47

F_Orumster schreef:
Vandaag

Ik neem 2x per dag proteinenpoeder omdat het inderdaad goed verzadigd (zijn hoogwaardige eiwitten).

Ik zou als ik jou was de kh's beter spreiden. Dus als lunch niet én groenten én kwark, maar als lunch roerei met courgette en tomaat en dan de kwark als tussendoortje. Ik zou gruwelen van spinazie 's ochtends. Waarom niet gewoon 2 gekookte eitjes? Of een lowcarb pannenkoekje met met 40gr aardbeien? Ik ben niet zo'n groenteneter dus ik houd het bij 1x rauwkost en 1x gekookte groenten per dag. Ik moet dat van mijn coach ook afwegen omdat groenten als sperziebonen en snijbonen relatief veel kh's geven.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 19:08

Wat is whje?

Ik deed de andere dagen kwark als ontbijt. Die grontensmorrel verzadigd niet, vandaar de kwark.
Ik dacht dat spinazie wel lekker zou zijn, haha.
Ik hou wel van groente maar liever niet rauw (behalve paprika en tomaat alleen in combi met kaas en basilicum.
Moet dus alles koken bakken of grillen. Beide lunches aan de eiren is ook niks.

Heb nu eiwitpoeder (profitar kenden ze niet) en fibrex. Dus op naar t phormibijtje en die croissants!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 19:14

O, als je in de stad bent... eten bij v&d vond ik nooit lekker, maar hun saladebar... mijn diner was olijven, feta, tomaat, courgette, komkommer en veeel champignons (gek op). Een tip!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 22:40

Mrijn, wat voor kokosmuffis heb jij steeds?

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 23:28

Ik heb een recept gemaakt van Dr Frank volgens mij. Zal even copy-pasten als dat lukt vanaf de allerhandesite...

.Ingrediënten
3 eieren (gesplitst)
1 mestpunt zout
1 thl kardamon, gember, kaneel
4 el cacao
1 zakje bakpoeder
100 ml (soja) melk
3 el sojaroom
1 thlpl vanille enamandel ess
125 gr roomkaas light
200 gr amandelmeel (of cocos)
15 ml Stevia (voor plm 300 gr suiker?)
.Bereiden
Vet een taartvorm van ong 25 cm in of beleg de bodem met vetvrij papier of neem - zoals ik heb gedaan, een siliconenvorm.

Splits 3 eieren doe het eiwit in een aparte kom en mix dit stijf.

Doe nu in de kom van de eidooiers de rest van de ingredienten. Mix dit alles 4 minuten op de hoogste stand, schep nu het stijfgeslagen eiwit erdoor. Schep dit mengsel in de ingevette taartvorm, garneer met halve amandelen.[hoeft niet]

Bak de taart in 45 min op 160 graden.Eet de taart koud, ook kun je er een toef slagroom gezoet met zoetstof bij doen, en kun je punten invriezen!!Heerlijk!!

TOTAAL AANTAL KOOLHYDRATEN VOOR DE HELE TAART
.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 00:06

Ik heb niet alles bijgelezen, beetje veel :o
Vandaag de dag begonnen met 3 eieren met ui en kaas (de sssssssss zit een beetje vast), in de middag volle Griekse yoghurt en vanavond prei met roomsaus en een speklap. Ik moet daaraan toevoegen dat ik 3 hapjes griesmeelpudding van vriendlief heb gejat. Vanavond een paar komkommerschijfjes met bieslookroomkaas en wat stukjes feta met olijven.

F_Orumster, je moet zelf weten of je naar een dietist gaat of niet. Of het meerwaarde heeft, tja... ik kan het je niet vertellen. Bij mij was het om mijn gewichtstoename te stagneren, op aanraden van de longarts.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 07:51

Thanks mrijn. Bedoelen ze kokosmeel of gewoon dat geraspte?

Vandaag halve kg zwaarder dan gister. Daar hou ik niet zo van, haha. Vocht?
Ik heb overigens elke ochtend een beetje buikpijn, of nouja pijn is n groot woord, maar lekker voelen doet ie niet. Herkenbaar?

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 08:30

Ik heb 100 gr amandenmeel en 100 gr kokosrasp gebruikt. Ik vind ze nu ietsjes te vezelig dus volgende keer doe ik 50gr kokos. Kokosmeel hbe ik nog nooit gekocht. Volgens mij zitten daar veel meer kh's in en minder vetten (als ik het goed heb onthouden).

Wat naar dat je nu weer een halve kg zwaarder bent dan gister. Zou dat te maken hebben met je buikpijn? Misschien wat verstopt? Ik heb er niet echt last van. Wel van verstopping helaas, maar niet van buikpijn. Ik heb me vanmorgen niet gewogen, maar ik ben in ieder geval 2 kilo lichter dan dinsdag. Ik maak mezelf geen illusies hoor, dat waten de vochtkilo's die ik er de laatste weken bij heb gevreten. Maar goed, liever eraf dan eran!

Ik krijg vandaag een paar mooie uitdagingen voor mijn kiezen. Straks met dochter, zus en haar zoontje naar zo'n indoor speeltuin. Zal je zien dat daar niets fatsoenlijks te lunchen is. Ik neem 2 gekookte eieren en blokjes kaas mee, maar sluit een frikandel niet uit. Daarna door naar een kinderfeestje met veel snoep en taart en laat ik daar nou zo gek op zijn. Ik neem een eigen muffining mee om de ergste honger naar zoet te stillen.

Mijn menuutje gaat er ongeveer zo uitzien:
O: 220gr heerlijke zachte kwark (uit zo'n vierkante kiloverpakking bij de Jumbo :9 ) met proteine en 80gr frambozen (13kh)
T: Blokjes kaas
L: 2 gekookte eitjes, 100gr snoeptomaatjes (5)
T: Muffin (5)
D: courgettesoep met Hollandse garnalen (4)
T: ?
Laatst bijgewerkt door Mrijn op 23-07-11 08:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 08:33

Oh, ik heb even gegoogeld en zie dat Kokosrasp 6,4 kh bevat en kokosmeel 4gr... Ik ga van de weet eens achter een zakje kokosmeel aan.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 09:25

Geen idee waar het te koop is, het is minder kh dan amandelmeel of niet?
Ik zal er ook even naar uitkijken, jouw muffins klinken goed.
Ik denk dat t vocht is, toen ik in de spiegel keek zag ik dikke oogjes en wangen en mn buik staat ook weer wat bollig. Nouja, dat verdwijnt dan wel weer, denk dat er bij de v&d groentebar veel zout gebruikt is. Als ik 's avonds kaas neem kun je dat de volgende ochtend al aan me zien namelijk. Ik heb ook het idee dat ik reageer op olijven, begin vd week had ik ook iets toename en at ik ook olijven. Alles droop wel in de olijfolie, miss was dat ook niet het handigst.

Heb jij drang naar zoet? Dat is wat k zo geweldig vind, dat heb ik helemaal níet!
Als ik trek heb in een tussendoortje dan heb ik opeens zin in kaas (had ik anders nooit haha).
Een frikandel is denk ik niet zo schadelijk? Ik hou niet van junkfood dus ik weet t niet.
Ik heb vanavond zo mijn moeilijkheden... een feestje. Omdat ik help is wijn voor mij slechts 0.75ct en ik ben bang dat k niet de hele avond niks kan drinken.

Goh, ik heb ooit een magnetronkookboek gekregen. Ik ben geen fan van magnetron, maar nu ik zoveel groenten ed moet eten 's middags en ik niet van rauwkost hou, heb ik m eens opgengeslagen. Wat een lunch ideeën! Spruiten met champignons mengne met kruidenboter en dan 7min magnetronnen, broccoli met kerrieroom (geen bloem). Geweldig! Bij interesse roept u maar. Met paprika eten gaan de kh's me toch wat hard.

@ Quellian, ik besef dat ik redelijk ver heen ben met de stoornis en obsessie voor eten (check hoeveel ik dit topic check, op telefoon onder autorijden, voor t slapen na het slapen...) Ik zie alleen in dit dieet een redmiddel. Mijn vreet- en overgeefacties kwamen altijd in een suikerdip, en die heb ik niet meer. Mocht ik te vroeg juichen, dan zal ik toch een stap gaan nemen. Tot zover wil ik eerst dit proberen.

@ Phormo, ik hoop niet dat je denkt dat ik eigenwijs ben, maar ik vroeg me gewoon oprecht af wat het kwalijke van kwark is (je laatste post). Op het SB forum wordt je er mee doodgegooid en het enige wat er zowat in zit is eiwit. Ik heb het idee dat je minder post en ik hoop niet dat dat door mijn aanwezigheid kmt maar je het gewoon druk hebt :) Ik raadpleeg je graag.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 09:55

Ik heb nu de croissantjes in de oven staan, ik hoop dat ze lukken want het eieren stijf slaan lukte niet helemaal en ik had per ongeluk ook gekruide roomkaas, wilde graag naturel, heel lang voor dat schap gestaan maar nog de verkeerde :+ Nou ja het ruikt in elk geval heerlijk al :j
Ik ga zo winkelen en dan neem ik er twee mee, dat voorkomt dat ik bij bakker bart naar binnenstap voor een lekker broodje :+
Ik was ook twee ons zwaarder vanmorgen hoor, maar ik hou snel vocht vast had ik iets gekruid gegeten heb......... Was 66,0 :+

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 10:32

@ F_orumster: Dat zal een verschil zijn tussen SB en Atkins dan: kwark is niet Atkins-fase 1/2 proof. Aangezien jij niet hoeft af te vallen, maar alleen van je suikerverslaving af wil, is het volgens mij geen probleem om kwark te eten.

Wie had hier een recept met cacao? Gebruik je daarvoor speciale suiker-vrije cacao?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 10:37

Ah zo. Maar wat is er dan dikmakend aan kwark? Die van melkan bevat 48kcal, 9.5g eiwit, 2.5g kh, 0.1g vet per 100gram kwark.

Sakkia, leuk, ik zal ze morgen proberen, te weinig tijd nu. Zonet het phormobijtje geprobeerd maar die vind ik niet lekker, sorry phormo! Had m uit gewenning gebakken in arachideolie en zie dat jij boter noemt.

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 10:49

zo, net mn 3e rondje hardlopen deze week gedaan! het gaat mij qua energie goed af!
mn conditie is nog wat laag, maar daar wordt aan gewerkt!
heb van mn lief een bryton horloge gekregen. daar zit een gps in, dus kan zo op de comp. zien waar ik heb gelopen, hoelang, mn hartslag, calorie verbruik, snelheid etc.etc! erg leuk om te zien! :j

ik weeg mezelf echt maar 1 keer per week om er geen obsessie voor te krijgen. daar ben ik toch wel gevoelig voor. vooral als je dan al iets bent aangekomen om dan eerder te zondigen, want er zit toch alweer wat bij... maandag ga ik weer kijken wat ik (hopelijk) kwijt ben.

ik heb totaal geen behoefte aan zoet! :D
gisteren een taart gemaakt voor de bouwvakkers die hier aant werk waren, en zelfs mn vingers niet afgelikt!
's avonds de overgebleven taart uitgedeeld aan schoonfamilie en weer totaal geen behoefte! +:)+
wel heb ik gedroomd vannacht over dat ik chips of zo aan het eten was, ik was totaal het dieet vergeten.
werd helemaal met schuldgevoel wakker... :Y)

ik ben een boodschappenlijstje aan het maken voor komende week..
nog tips?