Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pivanti

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 21:09

Is muesli nu wel zo goed om te eten? zitten aardig wat koolhydraten in zag ik...

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 21:14

grammen

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 21:16

Muesli komt op hetzelfde neer als brood, het bevat koolhydraten die je nodig hebt.
Als ontbijt bijvoorbeeld is het prima, dan heb je energie nodig om je spijsvertering op gang te brengen.
Zolang je geen schaaltjes vol eet (net zoals je geen hele broden moet eten ) is het dus prima.
In ieder geval beter dan bv cruesli of cornflakes, daar zit meer suiker ed in.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 21:18

nu even een lekker appeltje aan het warmen in de magnetron... jammie

Lindy, ik eet het in de yogurt, en nee... eet geen schaaltjes vol Oke bedankt.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 21:40

Lindy zo slecht is cornflakes volgens mij niet, ik heb die van Special K gewoon met minder dan 1% vet ofzo, dus wordt ook gebruikt voor afvallen enzo, lijkt me niet dat daar veel suiker in zit dan. Ik doe iig altijd iets van 2 handjes over mn yoghurt.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 21:42

Zit boordevol met suikers

Maar af en toe is dat geen drama, probleem is vnl dat er niets zinnigs inzit.
Zijn lege calorieën
Allbrans zijn daarentegen gezonder, veel vezelrijker ... maar ook wel minder lekker

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 21:49

Sh*t he, vond cornflakes net zo lekker

Maar volgens mij valt het toch wel mee, met hoe slecht het is, zat ff op de verpakking te kijken. Nouja dit is iig een stuk lekkerder dan muesli.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 21:56

Ik vind cornflakes ook lekker en als ik het met (magere) yoghurt eet, zit ik daarna dus echt wel flink vol voor een tijdje hoor.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 22:00

Ja idd! Daarom zei ik laatst al, er past bij mij gewoon niks meer bij dan? Ik zit daarna gewoon vol.
Weet je wat ook superlekker is met cornflakes? Vanille vla

maar ja op de doos staat rijst-volkorentarwevlokken ofzo, dus weet niet wat dat betekent maar klinkt niet bar slecht

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 22:04

Met vanille vla? Lijkt me niet lekker, daar hou ik evengoed niet van
Geef mij maar gezonde magere yoghurt

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 22:06

Ja wel, het is echt lekker, had ik ook niet verwacht
Nee ik eet normaal ook altijd magere yoghurt maar gister had ik dat als toetje en het was nog maar klein beetje dus ik denk gooi dr beetje vanille vla bij en wat cornflakes, smaakte goed

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 22:09

Hmm, nog een koekje gehad net, en na 't sporten een kaneelkoffie met slagroom
Nou ja, had ook wel weer genoeg gedaan.
Zal je ook even een PBtje sturen, Orionneke! Ik woog me altijd "standaard" op donderdagochtend, vlak voor 't weekend.
Ik vind cornflakes echt zó vies he

Pff... Morgen weer vroeg opstaan voor m'n les poweryoga/pilates.
Vind trouwens dat gedoe over aspartaam zó overdreven... Goed, het zal slecht voor je zijn in grote hoeveelheden, maar tenzij je een literfles cola light wegdrinkt per dag zal 't zo los nog niet lopen...

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 22:28

Ja maar ja dat is wel met meer dingen dat het slecht voor je is in grote hoeveelheden...

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 22:32

TE veel van iets is nooit goed..
Ik weet niet waar het aan ligt, misschien aan de warmte.
Maar normaal rond deze tijd zit ik brood, sultana, etc. te eten.
Niet omdat ik trek heb, maar gewoon uit gewoonte.
En net wilde ik een boterham pakken (ook uit gewoonte) maar ik deed het niet, gewoon omdat ik er geen zin in had, eindelijk pak ik dan een keer niets!!
Denk omdat ik de laatste paar dagen steeds misselijk was na die vreetbuien

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 22:49

Nouja, geeft opzich niet toch dat je niet zo'n trek hebt, wat je nu nog laat eet wordt natuurlijk ook niet zo heel goed meer verbrand.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 22:51

ja ik wil ook altijd sávonds nog iets, is inderdaad zo dat het sávonds minder goed wordt verbrand (na 8 uur zeggen ze)
maar net toch dat lekker appeltje uit de magnetron op

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 22:53

Nouja er zit vast geen tijdbom op, maar ja 's avonds doe je gewoon minder dus wordt het minder goed verbrand. Ik bedoel als ik uitga ofzo eet ik eerder nog wat om 11 uur dan nu, omdat ik dan toch nog een tijdje op ben en bezig ben enzo.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 01:59

Belsje, volgens mij ligt jouw stofwisseling gewoon op zijn gat want je eet verdomde weinig over de dag als ik het zo zie.

Heb net weer een vriendinnetje aan een voedingspatroon geholpen, die had ook weer zo'n dag met een crackertje met komkommer...en dan vier uur later nog één...
Afijn, we hebben flink aan de wijn gezeten (lang leve het terras) dus die calorieen zijn er wel weer bij Maar dat zijn in elk geval leuke calo's

Als je na 8en eet houd het dan bij yoghurt of kwark. meningen zijn er idd over verdeeld, de een roept dat je het niet meer verbrand, de ander dat je wel je stofwisseling aan de gang houdt zo. Vandaar, kwark of yoghurt, niet zo calorierijk maar wel even een oppepper voor de stofwisseling en goeie eiwitten

spokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 08:25

orionneke schreef:
Ik? Ik was 2 jaar geleden afgevallen. Wel wat bij gekomen tussendoor en weer wat eraf. Sinds dat ik naar amerika ben geweest is het desastreus gestegen.

Ik weeg nu 75,5 bij 1.63 dus veelste veel. Toen woog ik rond de 62/63 kg na mijn afvalstrijd

Op de foto lijk je veel langer of zit je niet op zo een groot paard (ik dacht dat je langer als mij zou zijn en dat blijkt dus niet zo ).

Ik heb je een pbtje gestuurt.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 09:22

Jamy schreef:
Nouja, geeft opzich niet toch dat je niet zo'n trek hebt, wat je nu nog laat eet wordt natuurlijk ook niet zo heel goed meer verbrand.

Nee ik ben er ook juist blij mee
Want ik heb 's avonds nooit trek, maar ik eet me altijd helemaal vol, gewoon uit gewoonte, wel aan brood, fruit enzo, maar toch.
En daarna ben ik dan helemaal misselijk.

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 09:50

Jongens, ik vertrek zometeen naar Zeewolde, voor 2 weekjes dus.
Ik wens jullie allemaal héél veel succes!

Tot later!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 10:18

spokey schreef:
orionneke schreef:
Ik? Ik was 2 jaar geleden afgevallen. Wel wat bij gekomen tussendoor en weer wat eraf. Sinds dat ik naar amerika ben geweest is het desastreus gestegen.

Ik weeg nu 75,5 bij 1.63 dus veelste veel. Toen woog ik rond de 62/63 kg na mijn afvalstrijd

Op de foto lijk je veel langer of zit je niet op zo een groot paard (ik dacht dat je langer als mij zou zijn en dat blijkt dus niet zo ).

Ik heb je een pbtje gestuurt.

Dat is het geheim van afvallen als alles op je bovenbenen geconcentreerd is Het is hetzelfde paard en zelfde lengte benen zou willen dat ze groeiden

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 10:21

Ben ongeveer 7 weken geleden begonnen met gezond eten (geen tot weinig suiker en vet)Iedere avond gewoon koken,geen aardappelen en pasta(wel speltpasta)en een lekker stukvlees of vis en sinds 4 weken fanatiek naar de sportschool(4 a 5x 1 1/2 uur).Toen ik 4 weken geleden op de sportschool op de weegschaal stond woog ik 73 kg en vanochtend was ik 66,1.Gaat toch wel aardig dus(vind ik zelf)

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 10:50

Ik heb afgesproken 2x per week met mn vriend te gaan joggen, anders komt het er toch niet van. Ik heb vaak wel zin, maar das rond 10 uur savonds en later en dan ga ik niet nog gezellig in het doker een rondje rennen. En alleen ga ik ook niet zo snel.
Ik wil zo graag terug naar eerst want ik voel me absoluut niet prettig nu ik zon 3/4 kilo zwaarder ben.
Ik heb 1,5 week gezond gegeten weinig gesnoept en regelmatig maar bij mij heeft het veel meer effect om dan een dag heel weinig te eten, dan weer een dag wat teveel, dan weer te weinig etc etc.
Volgens mij zakt je stofwisseling niet in heb ik zo'n idee.
Sommigen zullen wel denken wat een onzin maar ik merk dan ik dan het best afval.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 11:00

Lekker joh Flair, dat moet motiveren Je moet haast oppassen dat je niet té snel gaat joh (luxeprobleem)

Ik ben net heeerlijk ik het zonnetje wezen hardlopen. Okee, niet om de 8u 's ochtends zoals ik me had voorgenomen, maar wel meteen toen ik wakker werd. Erg lekker. En dan neem je de fluitende bouwvakkers/glazenwassers/automobilisten wel voor lief