haffiefreak schreef:gaucho schreef:@haffiefreak: waarom wil je meer salade eten? Meer groente / afvallen /...? Er zijn zoveel opties qua salade, kan ik je iets meer in de juiste richting helpen.
Weer lekker warme havermout vanochtend, en vandaag ziet het er ook nog redelijk uit:
[ [url=m/CFOeS7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Tropisch tintje met o.a kokos en mango, beetje warmte in deze kou.
Het voornamelijk toch wel afvallen. Ik zou al blij zijn met eerst 5 kilo.
Ik vind de zakken met gemengde sla erg lekker of de ijsbergsla met tuinkruiden. Alleen is zo'n zak na 1 dag open al niet erg lekker meer, snel bruin worden.
En elke dag een klein zakje wordt denk ik erg duur. Zijn vaak ook maar een dag of 2 lekker, dus kan ik ook niet meerdere zakjes kopen.
Hier afgelopen jaar 20 kilo afgevallen, dus soort van ervaringsdeskundige inmiddels. Salade klinkt gezond, maar valt niet altijd mee qua kcal.
Als je wilt afvallen zou ik zeker iets van een eiwit bron toevoegen, (kip, vis, vooral tonijn, linzen of andere peulvruchten, vega) en met name wegblijven van dingen als noten, olie en kant en klare dressing. Met dit winterse weer eet ik ook graag salades met gegrilde groente of biet. Niet voorgesneden sla blijft wat langer goed.