Onderste deel wordt al ingevroren door hun nouja dat wordt nacht werken
Lindas2
Geplaatst: 03-09-13 12:28
Diva: wat heb je mooie creaties gemaakt weer zeg!! Je bent er maar druk mee Ben benieuwd hoe de draak eruit ziet na de airbrush!
Denk4Ever: Mooie taart! Vind vooral die roze kleur erg mooi!
Dancertje: Misschien kan je inderdaad smorgens vroeg of savonds wat later aan de taart werken. Het koelt wel redelijk af savonds natuurlijk. Of airco aan...
Lindas2
Geplaatst: 03-09-13 12:34
Weet iemand of de vulling 'Witte chocolade yoghurt vulling' ingevroren kan worden??
geen idee, ik ken het recept niet. en jippie...de taart gaat niet door...'t is toch te duur....zucht...
SpikkelFire
Geplaatst: 03-09-13 16:57
Irritant is dat he Kinke.. heb nu een paar keer gehad dat er totaal niet meer gereageerd werd na een mailtje van mijn kant. Ook irritant >;') Hoe moeilijk is het om te mailen dat je er vanaf ziet. Ik reken al nergens meer op totdat er echt een bevestiging is.
Dat heb ik dan gelukkig nog niet gehad, maar de ene dag kan ik het prima hebben dat men iets 'te duur' vindt, en de andere dag erger ik me er aan Vandaag geldt dus het laatste Grrr...koop dan gewoon een diepvriestaart bij de Aldi of een slagroomtaart bij de Hema.
Geen auto, wel een tractor. In het echt was die gelukkig een stuk strakker dan op de foto.
DIVA2
Geplaatst: 03-09-13 20:48
Lisette03 schreef:
Ik vind de draak echt supergaaf en zou het zelf niet eens durven proberen, maar zitten zijn vleugels niet raar ver naar achteren? Als hij nu opstijgt kiept hij op zijn neus
Heb jij weleens een draak zien vliegen??
TurboTinker
Geplaatst: 03-09-13 21:20
asjemenou schreef:
Geen auto, wel een tractor. In het echt was die gelukkig een stuk strakker dan op de foto.
Krijg een mail terug (wel netjes van dr): dat ze niet had verwacht dat het zo duur zou worden.. wat denk je dan, dat je een taart hebt van €10 voor 30 man.
Gaat lekker hier, hahahahahaha Ik kreeg paar weken geleden de vraag of ik voor as vrijdag een klein taartje, 4 pers, kon maken. Gezegd dat mijn kleinste 20 rond is. Nou, dat was dan ook wel goed. Ook laten weten dat ik er nog op terug zou komen omdat ik even moest kijken hoe ik zat met mijn eigen planning. Bleek te kunnen. Vrijdag app gestuurd met de vraag wat ze nou wilde. Niets gehoord. Zondag weer app gestuurd toen als antwoord 'je hoort het vanmiddag'. Moet het nog gaan horen....
Heb vandaag een kaartje opgehangen in de supermarkt met 'bakruimte gezocht, moet voldoen aan eisen VWA" Zag ik een visitekaartje van een taartenmaakster een dorp verderop...ff opgezocht op Facebook...ik snap sommigen echt niet, hoe durven ze zulke taarten te verkopen??!!
Misschien een stomme vraag he, maar als 'taartvulling' kun je dan ook gewoon 'natte'cake gebruiken, van die boerencake bijv? die snijden en een vulling geven? en dan boetseren maar? of is dat echt iets doms?
Dat kan, maar door de vulling en de fondant/marsepein wordt het al een best machtige taart. Als je dan ook nog eens 'natte' cake gebruikt, die best zwaar is itt tot biscuit wat normaal gebruikt wordt, dan wordt het helemaal een zware hap. Het is dus niet te adviseren.
Dus te zwaar.en biscuit waar jullie over hebben, is gewoon zachte taartvulling? Is dat ook om te toveren tot een auto? Zelf afbakken etc? Ik ga weer even rondneuzen.
Nee, biscuit is de 'cake' laag van een taart. Daar tussen zit de vulling:jam, creme, slagroom. Als je een taart wilt hebben in de vorm van een auto, 3D dus, dan kan je het beste een cake bakken, deze vullen(hoeft niet persé bij cake) en vervolgens in vorm snijden. Dan smeer je de buitenkant af met botercreme of ganache. Daar gaat vervolgens de fondant weer overheen.