Hellofresh

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 19:27

Ik zie in de app er niet meer bij staan welke recepten vegetarisch zijn en welke niet…dat was volgens mij wel altijd? (Of vergis ik mij? Ik heb nog niet zo lang hf). Of moet ik dat ergens ‘aanzetten ‘?

Set_Elkol

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 22:04

Volgens mij stond er eerst een blaadje en nu staat er de tekst veggie
Afbeelding

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 22:22

Bij mij staat er dus ook geen ‘veggie’ meer… Ook geen ‘familie’ of ‘lekker snel’ etc.

Het ziet er bij mij zo uit:

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 11:38

Dat is heel gek!

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 17:04

Bij mij staat het er ook niet meer bij.

Ik zet het de laatste weken op dat ik geen box wil, want de gerechten spreken mij niet aan. Ik kies bijna altijd voor de supersnel gerechten. De gerechten die mij wel aanspreken en ik speciaal/lekker genoeg vindt om wel iets langer voor in de keuken te staan, moet je voor bij betalen. Dat ben ik dan ook weer niet van plan voor de gewoon door de weekse maaltijden.

Misschien maar eens Dinnerly of Marleyspoon proberen.

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 18:08

Bopje schreef:

Ik zet het de laatste weken op dat ik geen box wil, want de gerechten spreken mij niet aan. Ik kies bijna altijd voor de supersnel gerechten. De gerechten die mij wel aanspreken en ik speciaal/lekker genoeg vindt om wel iets langer voor in de keuken te staan, moet je voor bij betalen. Dat ben ik dan ook weer niet van plan voor de gewoon door de weekse maaltijden.

Ik heb dit dus ook! Echt al weken geen box meer, niets wat mij écht aanspreekt zit erbij. En voor half half vind ik de prijs gewoon te hoog.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 21:08

Freyr schreef:
Bopje schreef:

Ik heb dit dus ook! Echt al weken geen box meer, niets wat mij écht aanspreekt zit erbij. En voor half half vind ik de prijs gewoon te hoog.

Heel herkenbaar, staat hier ook op pauze. Maar het ontbreken van die tekentjes vind ik echt wel een afknapper.
Had van de week een hele enquête van hf. Nu maar eens ingevuld en alle kritiek gegeven.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 21:52

Ik vind het ook irritant dat het er niet meer bij staat.
Vanavond hadden we de kippenpoten die salade met meloen vond ik echt een rare combinatie.
Meloen met feta en runderworsten >;)
Wij lusten echt alles maar dit was echt niet lekker we hebben de meloen er tussenuit geprikt.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 12:07

Bummer, ik had de box voor 1 persoon (en kreeg voor 2), maar krijg nu een bericht dat het vanaf 9 april vlees en vis en kaas terug voor 1 persoon toegevoegd worden. :')

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 12:16

Ik heb mijn lidmaatschap weer opgezegd. Krijg nu korting zie ik. Zag ook helemaal niks qua recepten. Veel varken, champignon en vis in de gerechten

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 12:28

Hier is het aantal ook teruggedraaid. Twijfel dan toch weer om stop te zetten. Voor 1 persoon is het toch erg veel geld.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 12:53

ik kijk het idd ook even aan, als ze effectief terugdraaien dan ga ik wel terug nr de box voor 2 personen en bestel dan minder vaak.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 13:21

Ik heb hem opgezegd. Voor bijna 40€ 3 maaltijden is voor mij echt veel te duur.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 13:57

Kunnen jullie niet naar de box van 2 personen gaan, en dan misschien invriezen of meer dagen hetzelfde eten :D? Ik bestel de box vooral voor wat ideeën/afwisseling in gerechten voor mijn vegetarische vriend, maar ik kies gerust gerechten uit die ik daarom kan invriezen omdat ik het voor 1 persoon in vergelijking ook veel te duur vind.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 14:16

Wij hebben een box voor 4 personen, waarvan 1 normale eter, 1 grote eter (die momenteel wel oplet op wat hij eet), en 2 kleine eters. We eten er precies 2 dagen van, bij ons komt het dus veel voordeliger uit dan verwacht.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 15:09

Duhelo schreef:
Bummer, ik had de box voor 1 persoon (en kreeg voor 2), maar krijg nu een bericht dat het vanaf 9 april vlees en vis en kaas terug voor 1 persoon toegevoegd worden. :')

Haha, ik las het ook. Ik zet hem weer terug naar 2 personen dan. Ik vond het eigenlijk wel handig 2 personen te krijgen, dan eet ik een week van een box .

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 15:26

Ik vind het vooral voor 1 persoon niet te betalen. Ik had voor de week van 9 april nog een keer korting dus ik heb hem nu voor €5 meer dan maar op 2 personen gezet voor de week, maar daarna ben ik er echt klaar mee. Zonder korting betaal ik €36,99 voor 1 persoon 3 maaltijden, en voor die prijs kan ik zelf voor een hele week boodschappen doen en bulkproducten zoals rijst en aardappelen over hebben.

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 15:42

IMAY1990 schreef:
Ik vind het vooral voor 1 persoon niet te betalen. Ik had voor de week van 9 april nog een keer korting dus ik heb hem nu voor €5 meer dan maar op 2 personen gezet voor de week, maar daarna ben ik er echt klaar mee. Zonder korting betaal ik €36,99 voor 1 persoon 3 maaltijden, en voor die prijs kan ik zelf voor een hele week boodschappen doen en bulkproducten zoals rijst en aardappelen over hebben.

Hier hetzelfde: Als de prijs niet ook daalt, houdt Hellofresh hier op voor mij.

In een maand betaal ik zelf tussen de 100 - 150 euro aan boodschappen, inc wasmiddel ect. HF is gewoon echt duur, maar wel lekkere recepten en mooi makkelijk zo soms.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 15:43

Het is wel een feit dat HF duurder is dan zelf boodschappen doen. ik ben zelf echter een ramp, koop nooit de juiste ingredienten voor degelijke maaltijden, zie dat recepten uitstippelen en dergelijke niet zitten en eet dan ook vaak te karig of te ongezond. Dat beetje verschil heb ik er graag voor over.
Toen ik alleen was at ik rustig twee weken van een box voor 2 personen (5 maaltijden).
Nu eten we er vaak met twee van en meestal heb ik dan nog een kleine lunchportie over voor de dag erop.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 16:02

Nou op zich was 36€ wat we tot een paar weken terug betaalden een prijs wat goed te doen was. 6 maaltijden.
Dikke prima.

Maar nu 39€ voor 3 maaltijden is wel aan de dure kant hoor.
Ik verwacht heus niet goedkoper te zijn dan in de supermarkt.
Je betaalt immers ook voor een stukje service.

Wat mij misschien nog meer stoort dat ze spreken van voedselverspilling tegen te gaan.
Dat vind ik raar.. je krijgt immers wel 2 hele komkommers als je bij 2 gerechten allebei een halve nodig hebt.

Daarnaast kwam het altijd op. Dus ik verspil niks.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 16:15

Duhelo schreef:
Het is wel een feit dat HF duurder is dan zelf boodschappen doen. ik ben zelf echter een ramp, koop nooit de juiste ingredienten voor degelijke maaltijden, zie dat recepten uitstippelen en dergelijke niet zitten en eet dan ook vaak te karig of te ongezond. Dat beetje verschil heb ik er graag voor over.
Toen ik alleen was at ik rustig twee weken van een box voor 2 personen (5 maaltijden).
Nu eten we er vaak met twee van en meestal heb ik dan nog een kleine lunchportie over voor de dag erop.

Zeker, dat eht duurder is dan alles zelf doen is logisch. Maar als ik een gerecht waar ik bij HF €12,33 voor betaal voor 1 portie zelf voor 2 porties kan maken voor nog geen €6,50 dan vind ik het verschil wel heel groot worden. Eten bestellen hier in de buurt kan goedkoper. En ik ben er niet toe in staat om nu te beslissen wat ik vanaf komende zaterdag 2 weken lang wil eten. Behalve dat mijn vriezer er niet toereikend voor is om alles zo lang goed te houden vanaf moment van bezorgen voel ik me er veel te veel door geleefd ofzo en dan kan ik me er echt niet meer toe zetten om alles ook daadwerkelijk te maken wat het weer nog meer zonde maakt.

Edit: En idd wat daantjuhhh zegt, hoeveelheden van met name groente zijn lang niet altijd zo netjes op maat als waar ze zelf mee adverteren. En best veel van de dingen die niet op maat zijn gebruik ik verder zelf niet buiten HF recepten om

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 16:22

Hier geld het echt. Wij zijn ook een ramp met boodschappen, ik heb de vrijwel onbedwingbare neiging om overal 2 van mee te nemen :+. En mijn vent kan ook geen maat houden. Daarbuiten vind ik koken leuk, maar er was hier totaal geen ritme, nooit was er iets ontdooit, of werdt er doorgegeven wat er gegeten wilde worden. Waardoor ik het op een gegeven moment vertikte om te koken (ik ben in principe alleen in de middag een paar uurtjes thuis, kom daarna pas tegen 22u thuis). Ik ga niet in de avond laat dingen uit lopen zoeken.

Nu kook ik al 3 weken in de middag. Tas uit de koelkast en samen met mijn dochter aan de slag, wat een heerlijk moment van de dag is. De koelkast blijft lekker ruiken, omdat er geen vergeten eten in ligt, de vriezer raakt steeds leger.

Als er teveel groente bij zit maak ik dat gewoon klaar, en net zoals van de week, bij de bulgur, heb ik de extra bulgur de volgende dag als lunch gegeten.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 16:34

Hier ook een box voor 2 personen, 3 gerechten per week. Ben maar alleen, of nouja heb nog een kleine uk van 5 maar die lust nog niet zo veel dus 9 van de 10x eet ze niet of een paar hapjes mee. Ik eet dus vaak 2 dagen van een gerecht en kom zo eigenlijk prima de week door.
Had idd ook een gruwelijk hekel aan elke keer wat bedenken... Dat gesjouw door de winkel om alle ingrediënten bij elkaar te zoeken. Niets voor mij :o

Wel merk ik de laatste tijd wat weinig variatie in gerechten. Veel komen toch vaak terug, dat is wel jammer.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 11:41

En hoppaa, net een mailtje dat een maaltijd 0.81 euro omhoog gaat vanaf volgende maand en er 4.99 bezorgkosten aangerekend worden (dit betaalde ik voordien niet).

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 12:31

Duhelo schreef:
En hoppaa, net een mailtje dat een maaltijd 0.81 euro omhoog gaat vanaf volgende maand en er 4.99 bezorgkosten aangerekend worden (dit betaalde ik voordien niet).

Hé echt? Heb je een screenshot? Dan ga ik opzeggen. Ik vind het veel te duur dan worden en te weinig afwisseling..