Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:24

Dani_ schreef:
O: groene smoothie (boerenkool, peterselie, banaan, kiwi, peer, sinaasappel, goji's, chia, lijnzaad, honing, cacaopoeder, water)
T: -
L: 1 sb met houmous, komkommer en gehakte walnoten, 1 sb met roompaté en tomaat
T: 1 appel, 2 kiwi's
T2: 3 vk crackers met appelstroop
A: moet zometeen vanuit werk door naar een afspraak, dus dat wordt wat eten op het station. -O- Niet zo slim van me om niets mee te nemen.

D: 1 liter water, brandnetelthee, groene thee

Kon op mn afspraak aanschuiven bij het eten, dus dat voel mee. Lekker veel groente uit de wok met sojasaus gegeten, zoete aardappel en een slavink

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:28

Thanks allemaal!
Jullie lijstjes zien er soms jaloersmakend goed uit! +:)+
Leuk om te zien dat jullie allemaal op een positieve manier met voeding bezig zijn.

Bhri, denk dat het een beetje een combinatie is ja. Ik zit vandaag ookal de hele dag te blokken en merk dat ik uit verveling/studie ontwijkend gedrag wat vaker langs de koelkast loop :+ Maar als ik een tijd serieus heb zitten leren mijn maag ook wel een beetje rammelt.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:59

ChantalSmook schreef:
Toch een klein uurtje kunnen spinnen. Kan verder deze week waarschijnlijk helaas niet meer. Heeeel misschien zaterdag een uurtje.

O: 50 gr havermout/lijnzaad/melk + banaan
T: 2 mini twix en paar m&m's
L: 1 plak roggebrood met gekookt eitje en kaas/tomaat/komkommer en sesam cracker met chocopasta
A: Bietenstamppot met kipfilet
T: Magere yoghurt met lijnzaad en een sinaasappel
B: 1,5 uur fietsen en 1,5 uur fitnesscursus(Gok 3 kwartier actief) en 3 kwartier spinning, verder laat uit bed en weinig uitgevoerd

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 09:22

Welkom Venthe :wave: wat leuk trouwens dat je Voeding&Dietetiek doet. Ik zit er zelf ook over te denken die opleiding te gaan volgen! Bevalt het een beetje?

Ohhh ik heb me gister echt tonnnetjerond aan Sushi gegeten :D :9 Het was echt veel te lekker allemaal, al moet ik zeggen dat we in ronde 4 toch echt af moesten haken :') Was vanmorgen ook 600 gr zwaarder dan gisterochtend _O- goh hoe zou dat nou komen :=

Vandaag maar even een balansdag denk ik :7 Had zowaar ook niet eens mega veel trek in mn havermout ontbijt net, nou dat komt echt zelden tot nooit voor :P

O: 60 gr havermout, 40 gr zomerfruit DV, 150 ml ongezoete sojamelk, 15 gr lijnzaad, 10 gr tarwezemelen
T: 2x volkoren cracker met 20 gr 30+ kaas
L: 2x speltboterham met 25 gr guacamole + eiermuffins met tomaat en doperwtjes + 50 gr gemengde sla
T: 2x speltboterham met 20 gr appelstroop + weet ik nog niet, vast nog een klein hapje lekkers mezelf kennende :P
A: weet ik nog niet

D: water, thee
B: 28 km fietsen, 7 uur in de winkel werken

Zonder avondeten kom ik aan 1300 kcal, wil eigenlijk het liefst rond de 1500 zitten zonder avondeten op de dagen dat ik werk want anders krijg ik echt teveel trek. Misschien haal ik in mn pauze nog even wat fruit en soja-yoghurt oid. Dat ik dat nog als tussendoor pak in de middag, dan zit ik qua eiwitten ook meteen iets gunstiger want mn eiwitpoeder is op.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 09:52

Lekker Eliine! Welke vond je het lekkerst?

Gister heb ik me netjes aan mijn lijsje gehouden, maar toen ik om 21:00 thuis kwam van mijn pittige rijles had ik trek. Bakje griekse yoghurt met noten en cacao gegeten, paar rijstwafels met smeerkaas en tja toen kwam die heerlijke havermout van vanochtend uit de oven die geproefd moest worden...

O: havermout met noten, aardbeien, pompoenpitjes, cacao, melk en appelsap uit de oven <3 <3
I Like chocola als ontbijt hahaha
t: appel + cracker met houmous
l: paprika met kip en bonen
t: ?
a: heb een borrel van mijn werk dus geen idee..
Laatst bijgewerkt door danoesje op 23-01-14 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 09:57

Venthe, wat een mooi paard heb je zeg en jij bent ook echt knap! :)) Mooie combinatie vormen jullie. (Edit: niet omdat jullie beide knap zijn hoor :') )

Ik ben terug thuis, daar eventjes blokken, maar eten is dan meestal wat ongezonder. Op kot beslis ik zelf wat er id kast en frigo ligt maar hier liggen er altijd andere dingen. Gisterenavond toen ik toekwam natuurlijk wat slecht gegeten maar vanmorgen nog redelijk:

O: klein tasje koffie, yoghurt 125 gr Vitalinea framboos, muesli, 1 golden kiwi
T: wsl een grote tas soep
L: soort hachis parmentier met korn, worteltjes en puree
T:
T:
A: dacht mss nog eens een zachtgekookt eitje let peper en bh, ofwel gebakken eitje en tomaat erin. Zie nog wel :)

Zag hierboven mij ook humus staan, daar ga ik ook eens voor kijken. Is het uit de supermarkt even goed als uit biowinkels enzo? En zijn er nog zo'n soorten gezond beleg in smeervorm? Want altijd kippewit, kalkoen of gerookt vlees word ik vaak wat beu :).

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 10:07

Eliine, als je sushi eet moet je je ook vooral niet inhouden :)) Heeeerlijk, het is maar goed dat het zo duur is, anders zat ik elke week bij de Japanner :+

Karin, ik heb je bericht geliked! 2 kilo dadels, daar kun je even mee vooruit haha.

Welkom Venthe!

Mijn lijstje van gister begon goed, maar eindigde minder haha. Heb ook al een paar dagen geen tijd gehad om te sporten, daar baal ik wel van. Maar na vandaag heb ik weekend dus dan kan ik weer lekker knallen!
O: havermout met rijstmelk, cacao, lijnzaad en honing; appel; gekookt ei
T: 2 mandarijnen
L: kwart geroosterde flespompoen met 100 gr tofu, erwtjes en kidneybonen, beetje balsamicoazijn
T: 2 wortels, 1 peer
A: penne met spinazie, feta, zongedroogde tomaten en pijnboompitten; schaaltje aardbeienyoghurt (al tijden niet meer gehad, wat is dat zoet!!)
T: stukje oranjekoek, handje borrelnootjes

B: 8 km fietsen

magli

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:20

Je avondmaal klinkt lekker Many! Zo penne met spinazi en feta! Die zongedroogde tomaatjes en pijnboompitten geven zoveel smaak he, echt lekker!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:31

Dank je Many! :)
O, 2 kilo is hier zo op hoor... := En ik heb ze nog niet gewonnen! Iemand anders heeft bijna evenveel likes.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:37

Eliine, ooh sushi!! Ik ben verslaafd aan sushi, echt heerlijk vind ik dat. Ja de opleiding bevalt heel erg goed, vooral het eerste jaar vond ik echt leuk! Je wordt dan wel plat gegooid met informatie maar wel echt leerzaam. Nu mijn 2e jaar is tot nu toe vooral veel onderzoek doen en volgende week begin het nieuwe blok; ondernemen, Niet helemaal mijn favoriete onderwerpen maar dat hoort er nou eenmaal ook bij. Volgend jaar ga ik waarschijnlijk een minor volgen aan de hogeschool in Leuven (België) voeding en oncologie (kanker). Daar heb ik echt heel veel zin in, dat interesseert mij toch wel het meest; de rol die voeding kan spelen tijdens ziekte. Het lijkt me fantastisch om iets te kunnen betekenen voor zieke mensen of kanker patiënten.

Magli, hahah dankjewel wat een lief compliment! Ben ook al 9 jaar heel blij met mijn knappe veelzijdige topper <3

Vandaag dan maar beginnen
O; havermout (6 el) + amandelmelk (250 ml) + appel en een beetje kaneel, zelf gemaakte latte (op geschuimd melk 25 ml + klein kopje koffie)
T; grote kop thee, banaan
L; 2 volkorenboterhammen met rosbies, 1 sneetje volkorenroggebrood met 30+ komijnekaas
T: opkikker, pakje lu crackertjes
A: ?
T; schaaltje vanille vla

B; 1 paard scheren, 2 paarden rijden (ieder een les van 3 kwartier)
Voor de rest hele dag leren dus hopelijk geen gesnaai verder tussendoor

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:00

Venthe, klinkt leuk die minor!

Mijn lijstje voor vandaag probeer een beetje hoog in kcal te komen :)
O: 45 gr havermout, met 100 ml kokosmelk, 3 gr lijnzaad, 3 gr chiazaad + klein stukje overgebleven banaanbrood met 5 gr pindakaas
T: Peer, allinson vk brood met 15 gr 20+ smeerkaas
L: Roggepannenkoek (40 gr roggemeel, 1 ei, beetje water en kokosmelk) 1 allinson vk broodje
T: 160 gr kwark, roggebroodje
T2: Sinaasappel
A: ? Rijst met iets

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:05

Eten is hier erg moeilijk, alhoewel ik inmiddels wel heb uitgevogeld waar m'n lichaam blij mee is en waarmee niet. Ik zet alles weer een beetje bij elkaar, maar ik eet elk dingetje eigenlijk apart met ongeveer 45min tot een uur 'pauze' ertussen.

Gisteren

O: 2 roereitjes, 1 vb, 1 banaan
T: 2 vb, 4 plakjes rookvlees, 1 gekookt eitje, 20+ smeerkaas
B: 12km fietsen, 3u lesgeven
L: 1 banaan, 2 vb, pindakaas, 1 Marokkaans zandkoekje
B: 12km fietsen
T: 1 appel, 1 zandkoekje
A: halve aardappel, 100gr sperzieboontjes, anderhalve slavink (eerste vlees dat ik tot nu toe kan eten :+ )
T: plakje tulband, schaaltje vanille vla

Ik ben in een week tijd 1kg afgevallen. Nou had ik wel wat reserves nog van Amerika :+ maar liever raak ik die kwijt nadat het kindje geboren is, niet nu. Maar goed, wat niet gaat dat gaat niet. Ik blijf vitamines slikken en hopen dat dat goed genoeg is :)

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:12

O: havermout met yoghurt, lijnzaad, kaneel en een banaan.
T: half honing meloentje
L: 4 sneeën noten brood, 2x met pindakaas en 2x met appelstroop
A: Hutspot met rookworst.

B: 1 uur fietsen, ongeveer 6 uur werken in de horeca

Vandaag mijn lijstje. Merk dat ik weer erg veel honger heb, dus even kijken of ik vandaag of morgen een all you can eat dagje doe.
Ik heb zelf het liefst morgen want dan moet mijn brood toch op en heb nog groot restje spaghetti met zelfgemaakte saus staan.
Probeer verder tijdens werk niets meer te eten, want dat is toch vaker ongezond.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:18

Spannend Karin! Jij moet winnen, niet die andere mevrouw :o Dan kan je extra veel dadelrecepten posten, zodat wij weer geïnspireerd zijn :))

Succes Venthe!

Mmm lekker Many, jouw avondeten...

Magli: Ik denk dat hummus uit de biowinkel prima is, alleen zou zelfgemaakte nog lekkerder zijn. Ik eet als beleg vaak iets van kaas (geitenkaas, cottage cheese...) met groenten erbij en eventueel een tapenade/pesto oid. En daar kan je echt veel in variëren, in hoe je het allemaal opleukt :)

Hihi Danoesje kan gebeuren!

Mooi dat het zo lekker was Eline :D

Hier wordt het een net dagje; ik loop bijna krom van de spierpijn van het HIIT hardlopen gisteren, dus het wordt geen sportieve dag :o

Phor; is dat niet een beetje normaal dat je in het begin wat afvalt? De meeste misselijkheid is na een paar weken alweer over toch?

O: 70 g Quaker, 350 ml amandelmelk, amandelschaafsel, lijnzaad, gojibessen, chia, water; glas sojamelk mild, thee
B: Paarden verzorgen
L: 70 g volkorenbrood met geitenkaas, tl pesto, tomaat, komkommer; schaaltje kwark + 70 g magere appelyoghurt
T: 1 banaan + peer, glas melk
A: Moussaka van laagjes courgette met stukjes aubergine, zelfgemaakte tomatensaus (olijven, kruiden, kappertjes en tomatenstukjes) en 1 laagje aardappelschijfjes; zelfgemaakte falafelburger
B: Paarden verzorgen
T: 250 g verse ananas, thee

Ongeveer 1800 kcal, 85 g eiwit. In rust verbrand ik 1600, dus met uitmesten en sleuren met hooi en water etc. bij de paarden denk ik dat ik vandaag op onderhoud eet?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:21

Oh, ik geloof meteen dat ik me aanstel hoor! Ik weet dat er meer vrouwen zijn die in het begin afvallen en dat ik zeker geen uitzondering ben :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:23

Ik bedoel niet dat je je aanstelt hoor :') Ik wou je maar geruststellen! Mijn moeder kon geen enkele maaltijd binnenhouden gedurende 9 maanden bij mijn broertje. Uiteindelijk is ze denk ik nog 8 kg bijgekomen, maar dat heeft wel eventjes geduurd. Bij mijn zusje was het 6 kilo. Maar dat was ook wel goed, want ze had overgewicht.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:27

Oh nou ja, ik vind wel dat ik me aan kan stellen :') Gelukkig heb ik (nog) geen innige relatie met de wc, dus zolang het zo blijft mag ik eigenlijk wel in m'n handjes knijpen :j

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:31

Oh dat is wel mooi! Dan doe je het toch heel goed, mooi doseren en op je gevoel afgaan +:)+
Maar jawel, je mag je negen maanden lang heel erg aanstellen - ook al vind ik dat je dat nu nog niet doet!

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:00

O: Italiaanse bol met smeerkaas + mandarijn
T: Groene Smoothie
L: 2 meerzaden crackers met avocado
T: Soepstengels
D: ?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:02

O; Volkorenbroodje met pindakaas, 1 banaan, kop groene thee
L; Smoothie havermout, soya melk en bevroren blauwe bessen en frambozen. Twee knackebrod met kaas, alfalfa en tomaat. 1 beschuit met hagelslag

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:14

Klinkt interessant inderdaad die minor Venthe :j
Ik wil me ook in m'n minor richten op voeding, moet alleen nog even uitzoeken hoe en wat (studeer communicatie, maar hier in Wageningen moet een minor dus bestaan uit minimaal een paar vakken richting life science. :)

Vandaag weer even rustig aan doen nadat ik zo heb zitten vreten gister, om het maar compleet te maken kwam m'n oma aan met cadburry chocola en quality street (wij hebben hier in huis nogal een voorliefde voor Engelse chocola), dus er ook even flink van genoten :)

O: havermout met half melk half water, een appel en een hand cranberry mix (geen idee hoeveel, bakje stond klaar voor m'n zusje maar die had er geen tijd meer voor
T: appel, wat studentenhaver
L: 2 havermoutmuffins, bak kwark (165 gr) met 6 gr lijnzaad en 20 gr dv frambozen

Saartjuh_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:23

O: 100 gram havermout met melk
T: cappuccino
L: 5 kleine sneetjes liefde en passiebrood :9 (pindakaas, ham, kaas en appelstroop)
T: wortel en een banaan
A: gekookte aardappelen, broccoli en een schnitzel
T: appel

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:35

O: 2 meergranenboterhammen geitenkaas/appelstroop
B: Blokje pure chocolade
L: Kom linzensoep met groenten, 1 meergranenboterham avocado
T: Glas smoothie van rode biet/peer/banaan, paar stukjes gedroogd fruit, 2 chocolade digestives
A: Chachouka: roerei met spinazie, tomaat en paprika met pitabroodjes en knoflooksaus
T: ?
B: 30min fietsen, 100x 3 trappen op en af met alle zware boodschappentassen :')

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:56

Bhriseis schreef:
Magli: Ik denk dat hummus uit de biowinkel prima is, alleen zou zelfgemaakte nog lekkerder zijn. Ik eet als beleg vaak iets van kaas (geitenkaas, cottage cheese...) met groenten erbij en eventueel een tapenade/pesto oid. En daar kan je echt veel in variëren, in hoe je het allemaal opleukt!

Bedoelde eigl hummus gewoon id supermarkt.. Ben zelf geen grote koker/klaarmaker. In de zomer ga ik wel eens kijken voor zelf zo'n soort tapenade of pesto te maken, dan maak ik wel nog af en toe slaatjes :). Geitenkaas is idd een goede, vergeet ik af en toe!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:39

Fleur_Yen, leuk ben benieuwd welke minor je gaat volgen dan!

Plien91, ooeh jouw avondeten! Dat klinkt lekker.

Hier vandaag toch anders gegaan..
Blij dat ik nog 2 paarden moet rijden door mijn vroege (en ongezonde) avondeten voel ik me altijd zo vol.

Venthe schreef:
O; havermout (6 el) + amandelmelk (250 ml) + appel en een beetje kaneel, zelf gemaakte latte (op geschuimd melk 25 ml + klein kopje koffie)
T; grote kop thee, banaan
L; 2 volkorenboterhammen met 3 plakjes grilworst, 1 sneetje volkorenroggebrood met 30+ komijnekaas
T: pakje lu crackertjes
A: kleine beker mosterdsoep, 2 van die kinder pizaatjes uit de oven ^)
T; schaaltje vanille vla

B; 1 paard scheren, 2 paarden rijden (ieder een les van 3 kwartier)