Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lumea

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 11:29

Geen geld idd. Denk dst ik m ook ga halen! :D

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:09

Ik ben morgen vrij en heb zin om koekjes te bakken om mee te nemen naar mijn werk. iemand een leuk idee. Moet niet te lastig zijn:)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:40

Chocolate chip cookies? Makkelijk basisdeeg en je kan er van alles door heen; verschillende chocola, noten etc.

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:03

Aan koekjes recepten kan ik je nog even niet helpen. Dat hoofdstuk van eh tboek moet ik nog even goed bekijken deze week, haha! Dat van SF klinkt goed.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:17

FuGeLiCu schreef:
Aan koekjes recepten kan ik je nog even niet helpen. Dat hoofdstuk van eh tboek moet ik nog even goed bekijken deze week, haha! Dat van SF klinkt goed.

haha luxeprobleem!

ik kwam deze tegen via pinterest lijkt me wel lekker :j

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:18

Heb een simpele boerencake gebakken. Heb normaal pakken van Koopmans maar wilde de lidl pakken eens proberen. Mits ze smaken haal ik ze vaker op werk. Leuke activiteit om met dementerende te doen wat niet veel kost. Heb al eens de pakken van jumbo huismerk gedaan maar die was niet lekker.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:26

Ben morgen een gelukkige vrouw haha.
Moet morgen naar ziekenhuis voor onderzoek en me vriend brengt me weg. Nou heeft hij al gezegd als die me weg heeft gebracht dat ene boek voot me te gaan halen en een taart of cakeje voor me.gaat bakken :) zo lief om me toch een beetje te steunen

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:29

En het is dan ook eetbaar :P

sorry...kon het niet laten :=

Mijn man kan helaas niet bakken....

Wel heel lief van hem :))

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:42

Ja hij kan het wel:) wel de simpele dingetjes maar zelfs die moet je waarderen

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:57

Die moet je zeker waarderen? Mijn man en ik bakken ook wel samen. En lief dat hij het boek gaat halen. Niks al te ernstig waarvoor je naar het ziekenhuis moet hoop ik?

Boerencake pak van jumbo huismerk is idd niet lekker! Dacht ook ooit eens makkelijk te doen, maar deze was echt smaakloos, bah. Ben benieuwd naar je ervaring met die van lidl Jolandaa.
Edit: zie dat ik nog een pak fijne cakemix van jumbo achter in de kast heb staan, ben benieuwd of dat beter is... >;)

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:03

Ik heb een chronische darmziekte. Maar omdat die maar niet stabiel wil worden gaan ze morgen weer mijn darm bekijken of die weer erg ontstoken is of niet.
Ik verwacht dat ze niks zullen vinden maar dat is afwachten.

Dus ik zie het vooral al controle

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:51

O..fijn...een darmonderzoek dus? ik mag volgend jaar weer -O-

Je moet idd de kleine dingen waarderen :j
Vind het altijd wel sexy als een man goed kan bakken :D

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:13

Ja een coloscopie. Dus ben nu flink aan het drinken pff achja...
Wat heb jij dan nientje als ik mag vragen? Al stuur je een pbtje

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:23

Heb even een pb gestuurd ;)
anders dwalen we tever af :=

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:31

nientje heb net even je site zitten te bekijken, onwijs gaaf die cake ijsjes!!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:57

Dank je :)

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:16

wilde voor mijn verjaardag de utrechtse spoorpunten bakken die rudolph laatst had gemaakt maar helaas, aantal mensen lusten geen honing. dus dan maar een keer gewoon bakken

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:46

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 00:45

Een topic vol bakfanaten. Hier kan vast wel iemand me helpen.

Vroeger bakte ik heel vaak cake en vlaai bodems etc etc met m'n oma. Dat deden we in n ouderwetse gasoven. Alles lukte over het algemeen prima.

Nu woon ik op mezelf en zit er in m'n keuken een inbouw combimagnetron van Etna. Hierbij kan ik ook alleen de hete lucht functie gebruiken. In de Sharp van m'n moeder is nooit iets gelukt helaas.
Dus toen ik verhuisde was ik hoopvol dat ik eindelijk weer ns zou kunnen bakken.

Nu leek het me leuk om voor de oppas kids cupcakes voor hun verjaardag te maken.
Om t even simpel te houden omdat t puur uitproberen was, heb ik heel simpel het basispakket van dr. Oetker gekocht.

Me netjes aan t pak gehouden, alles op kamer temperatuur, niet te lang gemixt etc.
Met n prikker getest, leken gaar, ze waren ook netjes gerezen en ik was stiekem al heel blij.
Maarrr, na even gestaan te hebben, zakte ze in en na afkoelen bleek dat ze ook niet helemaal gaar waren.
Ook bleven ze nogal bleekjes vond ik..

Wat kan ik de volgende keer t beste doen? Langer? Korter maar warmer?

Iemand tips? :=

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 00:57

Heb geen ervaring met dr. Oetker, maar ik zou ze denk ik wat langer erin doen. Bij onze oven moeten we ze juist iets korter doen, omdat deze van zichzelf al erg hard gaat. Even uitproberen wat het beste werkt bij jou oventje :)

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 08:25

Dat had ik nou ook met die van dr oetker, heb ze nooit meer gebruikt....vond ze ook niet erg lekker :n
Geef mij die van funcakes maar.

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 08:46

In ons vorige huis hadden wij ook een gasoven, nu een combi. En idd in de gasoven gaat alles net even sneller en mooier :x Mijn ervaring met onze hete lucht is, temperatuur omhoog en net even langer. Waar ik vroeger muffins 15min op 180gr deed, doe ik ze nu 20min op 200gr. En ook simpele dingen als broodjes afbakken, vroeger 8-10min op 200, nu zeker 15min op 220gr.

Iemand hier nog een recept met alleen eiwit? Dat houd ik nl over na het bakken van mijn koekjes komend weekend.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 09:13

FuGeLiCu schreef:
Die moet je zeker waarderen? Mijn man en ik bakken ook wel samen. En lief dat hij het boek gaat halen. Niks al te ernstig waarvoor je naar het ziekenhuis moet hoop ik?

Boerencake pak van jumbo huismerk is idd niet lekker! Dacht ook ooit eens makkelijk te doen, maar deze was echt smaakloos, bah. Ben benieuwd naar je ervaring met die van lidl Jolandaa.
Edit: zie dat ik nog een pak fijne cakemix van jumbo achter in de kast heb staan, ben benieuwd of dat beter is... >;)

Hij is te doen. Maar Koopmans heeft zo veel meer smaak dat wel. Voor werk is deze geschikt. 3 pakken Lidl is even duur als Koopmans. En gezien wij 3 cakes nodig hebben budgettair goed.

Als ik voor een avondje vrienden of familie zou bakken zou ik voor Koopmans gaan

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 10:07

FuGeLiCu schreef:
In ons vorige huis hadden wij ook een gasoven, nu een combi. En idd in de gasoven gaat alles net even sneller en mooier :x Mijn ervaring met onze hete lucht is, temperatuur omhoog en net even langer. Waar ik vroeger muffins 15min op 180gr deed, doe ik ze nu 20min op 200gr. En ook simpele dingen als broodjes afbakken, vroeger 8-10min op 200, nu zeker 15min op 220gr.

Iemand hier nog een recept met alleen eiwit? Dat houd ik nl over na het bakken van mijn koekjes komend weekend.

Sinds wij een nieuwe oven hebben is dat ook echt een drama. Ook gaart hij heel ongelijk dus ik moet alles halverwege even draaien...

Voor de eiwitten: simpele schuimpjes!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 10:18

Wij hadden in ons oude huis ook zo'n grote gasoven. Die mis ik ook echt heel erg, we hebben nu een combi maar biscuittaarten gaan nooit helemaal egaal rijzen. Heel irritant, moet ik alles weer bijsnijden.