Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:46

Haha eline en NGU ook lekker veel honger gister :P
Herkenbaar Leonie, had ik vooral gisteren ook veel last van. Maar knap dat je danm meloen pakt :D
Geniet van de AYCE sushi Eline! :)
Jup mijn trek is stukken minder, vandaag ook een rustdagje dus komt goed uit. Mooi lijstje zeg.
Ik ga snel naar mijn tentamen, morgenochtend nog een en dan ben ik er weer lekker klaar mee! :)

O: 90 gram havermout, 7.5 gram omgea3zademix, 7.5 gram haverzemelen, 225 ml ongezoete sojamelk & 1 appel met kaneel
L: snee roggebrood met 5 gram pindakaas, vk cracker met 10 gram appelstroop, salade (sla, komkommer, klein stukje markreel, tl olie, 1/3 peer, mandarijn).
A: Geen idee (al iets voor 17u op school i.v.m. tentamen 17.30u)
T: ? Denk yoghurt met whey, muesli, vkbeschuit oid.
B: alleen naar stal (ook rijden), stukje fietsen
D: 2xkoffie(1x met halfvolle melk), veel water en groene thee

Noeps

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:51

Ik had gisteravond ook echt nog enorme trek, echt zo'n 'ik heb net mijn avondeten op en ik rammel alweer'-trek. Na een cracker met vrijwel een halve brie erop was het over en vandaag heb ik, in tegenstelling tot gisteren, geen snaaitrek :')

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:59

O: groene smoothie (boerenkool, peterselie, banaan, kiwi, peer, sinaasappel, goji's, chia, lijnzaad, honing, cacaopoeder, water)
T: -
L: 1 sb met houmous, komkommer en gehakte walnoten, 1 sb met roompaté en tomaat
T: 1 appel, 2 kiwi's
T2: 3 vk crackers met appelstroop
A: moet zometeen vanuit werk door naar een afspraak, dus dat wordt wat eten op het station. -O- Niet zo slim van me om niets mee te nemen.

D: 1 liter water, brandnetelthee, groene thee

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:19

Sonja_vR schreef:
vandaag : ontbijt pas tegen elf uur op.

ontbijt : havermout, rijstmelk, banaan, appel, rozijnen en kaneel met twee zachtgekookte eitjes er naast.

vanavond iets met vis en erwten, geen idee wat precies , erwtjes, worteltje, aardappels en een lekkerbekje + appelmoes
vanavond op de club nog een stuk appelstrudel

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:42

Lis, hoe is je tentamen gegaan?

Mijn lijstje vandaag voel me een beetje tegen. Te laag in kcal vindt ik, maar wil er nog wel wat bij eten maar niet veel hoger in vet komen. Iemand ideeen? Ook beetje weinig eiwitten. Morgen weer wat meer eiwitten erbij :)

O: 50 gr havermout, 7 gr lijnzaad, 2 gr kaneel
T: 175 gr appel
L: 50 gr (ongekookte) quinoa, 30 gr kikkererwten, 30 gr mais, 43 gr tonijn, 50 gr paprika
T: 175 gr appel, rijstwafel met 10 gr pindakaas
A: Ovenschoten van 100 gr zuurkool, 40 gr bladerdeed, 100 gr zoete aardappel, 57 gr rookworst (vandaar het vet denk ik), 25 gr geitenkaas. 72 gr volle yoghurt met appel granola
T: Twee plakken kipfilet

B: 10 km fietsen, 75 min KT

1700-1800 kcal , 64 gr eiwit, 219 gr koolh, 57 gr vet

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:46

Ik zit ook wel eens wat laag in Kcal Horse, maar als ik genoeg gehad heb...

O: Grutten met chia, raw cacao, kokos en een klontje roomboter
L: Klein kommetje pompoen soep en een lauw-warme salade van pompoen, champignons en linzen met sesamolie en sojasuas. http://www.francescakookt.nl/salade-met ... en-linzen/
T: Warme choco van cacao, hazelnootmelk en water, 2 mandarijnen, beetje Griekse yoghurt, paar plakjes rookvlees met rode pesto en rode paprika
A: Schotel van bloemkool, jonge kapucijners, spekjes, ui, champignons en zilverui met piccallily http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/ ... orieten=on , zelfgemaakte chocopouse van ei en raw cacao met palmsuiker
T: Misschien een handje cranberrymix of een plakje rookvlees, voorlopig heb ik genoeg gehad. :)
D: (groene)thee en water

Degenen die op Facebook mijn recept geliked hebben, bedankt!! +:)+ Maar ik kan nog wel een paar likes gebruiken. :j
Zie mijn post op de vorige pagina

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:49

Vandaag was dehongerr wat minder!

O: havermout met soya melk, pecanoten, rozijnen, frambozen en blauwe bessen
T: Hand paranoten en gedroogd fruit
L: twee volkoren broodjes met hummus, kalkoenfilet, tomaat en alfalfa
T: beschuitje met vlokken, een koekje en 1 khaki
A: twee volkoren broodjes met een omelet met 3 eieren, spinazie, ui, tomaat, paprika en alfalfa. Een kopje kippensoep.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:33

O: smoothie magere yoghurt, bessensap, 15gr whey, havermout, chia, kiwi, banaan
T: 25 gram whey
T: hele mango, roggebroodje met bio pindakaas
L: 4 vezelrijk crackers met een hele avocado en een hele bol mozzarella
T: peer
A: valess burger met gebakken champignons en doperwten mexico melange
T: 250 gr magere kwark, 10gr whey, chia, cacao nibs, hennepzaden, havermout

eiwit 147gr
koolh 211gr
vet 85gr
kcal 2306

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:37

En en en Lis, hoe ging het?

Anders misschien wat kwark met fruit, Horse? Maar net wat Karin zegt, als je genoeg hebt...

Hihi oeps Plien :P Iedereen had gisteren snaaitrek, wat ben ik blij dat ik toen mijn AYCE dag besloot te houden :))

De spruitjes waren lekker! Ik had er wat verkruimelde pecannoten bij gedaan en een beetje walnootolie. En slechts 6 minuutjes gekookt, mmm.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:47

KarinvdM schreef:
O: Grutten met chia, raw cacao, kokos en een klontje roomboter
L: Klein kommetje pompoen soep en een lauw-warme salade van pompoen, champignons en linzen met sesamolie en sojasuas. http://www.francescakookt.nl/salade-met ... en-linzen/
T: Warme choco van cacao, hazelnootmelk en water, 2 mandarijnen, beetje Griekse yoghurt, paar plakjes rookvlees met rode pesto en rode paprika
A: Schotel van bloemkool, jonge kapucijners, spekjes, ui, champignons en zilverui met piccallily http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/ ... orieten=on , zelfgemaakte chocopouse van ei en raw cacao met palmsuiker
T: Misschien een handje cranberrymix of een plakje rookvlees, voorlopig heb ik genoeg gehad. :)
D: (groene)thee en water

+ laatste beetje Mona appeltaartpudding uit het bakje opgegeten.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:50

Het is vast 100x genoemd hier, maar kan het zo snel niet vinden.

Ik wil eens voor de grap kijken wat ik nou eet aan calorieën per dag.
Weet iemand een goede site waar je alles met hoeveelheden in kan vullen en dan zien wat je op hebt?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:51

De sites valtaf of eetmeter van het voedingscentrum :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:17

Dankje! Klopt het dat ik mensen soms hoor over dat die van het voedingscentrum soms niet klopt?

ik heb hem net ingevuld, schrok net even van hoeveel calorieën er in dingen zitten, maar toen realiseerde ik me dat je wel zo'n 2000 nodig hebt (ik dan) en dat als lunch een paar honderd niet zo gek is.
maar ik heb uiteindelijk precies 1800, niet eens zoveel!

Zit nu naar vet en zo te kijken, géén idee hoeveel dat moet zijn, ga eens lekker googlen.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:56

Onverwacht een cheat dagje hier, verjaardag van m'n mams ;)

fleur_yen schreef:
Vandaag:
O: 2 kleine croissantje van danerol, 1 met kaas, 1 naturel (mams is jarig)
T: handje cashewnoten
L: 40 gr havermout, 15 gr cranberrymix, 1 appel, kaneel/cacaopoeder, 6 gr lijnzaad
T: smoothie, 2 handen boerenkool, 1 peer, 1 kiwi gold, havermoutmuffin
T: stukje taart, een paar chocolaatjes en wat paprika chips
A: vispotje, wat stukjes brood, salade en komkommer

D: glas verse sinaasappelsap, 3 cappuccino
B: paard verzorgen en longeren of bosrit

Pff zit wel vol nu :o Ik had gister ook telkens zin in wat lekkers, dus hopen dat het na morgen klaar is en ik weer wat strakkere lijstjes kan hebben dan de laatste 2 dagen.

NGU, valtaf vind ik persoonlijk fijner dan voedingscentrum, die vind ik best wel beperkt in sommige dingen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:10

Ja, ik vind valtaf.nl ook veel fijner. :j

Gefeliciteerd Fleur!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:13

Hallo allemaal,

Mag ik me hier ook melden? Ik wil graag weer wat gezonder gaan eten want ben mijn ritme even helemaal kwijt en merk dat mijn lichaam daar heel erg op reageert. Maar zelf lukt het even niet om de knop weer om te zetten. Ik hoef niet (perse) af te vallen maar gewoon weer wat gezonder eten en lekkerder in mijn vel zitten.
Ik ben momenteel een 2e jaars studente aan de opleiding Voeding & Diëtetiek, ik weet dus best wat gezond en ongezond is en kan ookal aardig andermans eetpatronen beoordelen maar het lukt me nu even niet (misschien is het op dit moment ook een beetje weglopen voor mijn eigen gedrag) om naar mijn eigen voeding te kijken. Dus ik dacht als ik hier nou lekker fanatiek mee ga posten lukt het me misschien weer :)

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:20

O: magere kwark met DV-fruit, healthy mix, cacao nibs, lijnzaad en tarwezemelen. 1 speltbeschuit met bio-pindakaas
T: 2 vk crackers met appelstroop + 1 mandarijn
L: 2 vk boterhammen met casselerib, 125 gr halfvolle vruchtenkwark, 1 mandarijn
T: peer
T: banaan + 4 Engelse dropjes
A: (Nieuwjaarsborrel van 't werk, inclusief buffet) schepje rijst, schepje gebakken aardappels, schepje hachee, schepje pastasalade en een schepje pommodorisalade
T: 2 koetjesrepen

B: 40 minuten fietsen en wat dansen op t werkfeestje ;-)

Geen perfecte dag vandaag ivm wat gesnaai en buffet, maar ach, kan er niet heel erg over in zitten.

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:33

O- havermoutpannenkoek met cacao nibs en suiker.
T- roggebrood, 2 crackers en kaas en bastogne koeken.
L- 2 crackers met ei en kaas.
T- milka daim en hazelnoot :o
A- Groentetaart met brocoli, sperziebonen, paprika, champignons en een kaassausje. En nog een vegaburger :)
T- mineola

Vind het de laatste lastig om weer gezond te eten.. Ik gebruik trouwens een app om m'n calorieën bij te houden! Ook handig!

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:52

Volgensmij gister een beetje te weinig gegeten en gewoon instilbare trek vandaag. Tot flink knorrende buik tijdens SE aan toe :+
ik lees trouwens dat meer mensen last hebben van trek tijdens studie, is dit alleen snaaitrek tussen de oren of kan het ook echt trek door vele concentratie zijn?

O: magere yoghurt met klein peertje en 4 el muesli erdoor, 1 polderlanderdubbeldonker boterham pindakaas
T: banaantje
L: 1 polderlanderdubbeldonker boterham 4 rijstwafel (pindakaas, appelstroop, smeerkaas) cup a soup (niet hele zakje)
T: 2 waldcornbeschuiten pindakaas
A: champignons, ui, tortellini's, champignon sausje, 3/4 vleesvervanher. Stukjes manderijn/appel

D: water en thee
B: 20 km fietsen, 30/40 op stal bezig geweest

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:52

Welkom venthe!

ik gebruik ook valtaf!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:55

Voor mij maakt valtaf/voedingscentrum niet zoveel uit, omdat we in België de merken van valtaf toch vaak niet hebben. En de eetmeter was ik al zo lang gewoon, dat ik er sneller mijn lijstjes mee invul.

1800 is heel netjes!

Ik heb nog wat chocolade op :o Maar ik heb echt rammelhonger en zat toch redelijk laag in kcal naargelang mijn beweging.

Mandy: Ik merk dat ik toch echt rammelhonger krijg tijdens het studeren...

Welkom Venthe :)

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:57

__Leonie schreef:
O: havermout met yoghurt, lijnzaad, kaneel en een banaan
T: Sneetje frans noten brood met appelstroop
L: 4x snee frans noten brood met 2x pindakaas en komkommer en 2x appelstroop.
T: half honingmeloentje
A: volkoren pasta met veel zelfgemaakte tomaten saus van gehakt, paprika, aubergine, courgette en ui.

B: 1 uur bodymix, 30min fietsen, 1.5 uur schoonmaken
D: water en thee

Vandaag weer iets meer eten dan de afgelopen dagen omdat ik vandaag ook weer gaan sporten.
En mijn brood moet vrijdag op zijn vandaar ook veel brood.

Toch nog aan mijn lijstje kunnen houden.
Dus ben nog erg blij met vandaag. :)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:59

LisErm94 schreef:
Haha eline en NGU ook lekker veel honger gister :P
Herkenbaar Leonie, had ik vooral gisteren ook veel last van. Maar knap dat je danm meloen pakt :D
Geniet van de AYCE sushi Eline! :)
Jup mijn trek is stukken minder, vandaag ook een rustdagje dus komt goed uit. Mooi lijstje zeg.
Ik ga snel naar mijn tentamen, morgenochtend nog een en dan ben ik er weer lekker klaar mee! :)

O: 90 gram havermout, 7.5 gram omgea3zademix, 7.5 gram haverzemelen, 225 ml ongezoete sojamelk & 1 appel met kaneel
L: snee roggebrood met 5 gram pindakaas, vk cracker met 10 gram appelstroop, salade (sla, komkommer, klein stukje markreel, tl olie, 1/3 peer, mandarijn).
A: ''kleine'' wokmaaltijd op school (kipfilet, rijst, groentes, teriyaki) Leek me het gezondste dat ze verkochten, alhoewel hij wel veel olie in de pan deed en maarja kan best voor n keer en smaakte heel lekker :D
Na tentamen net thuis nog magere yoghurt met 1 beschuit, beetje whey en 3 eetlepes body&fitmuesli gepakt. Plus voor tentamen nog 1 cappuccino gedronken.
B: alleen naar stal (ook rijden), stukje fietsen
D: 2xkoffie(1x met halfvolle melk), veel water en groene thee

Tentamen ging wel goed denk ik (was een voortgangstoets) morgenochtend de laatste van mijn minor en dan een weekje vrij *\o/*

Je lijstje is netjes misschien nog wat gedroogd fruit oid. Noten kom je hoger in vet (alhoewel dat niet uit maakt denk ik wanneer t gezonde vetten zijn?)

Haha ja echt veel mensen hongerig gister, misschien lag het aan het weer? :Y)

Lekker fleur, soms moet je er ook gewoon aan toegeven! En gefeliciteerd met je moeder :)

Tuurlijk Venthe, welkom :D Dingen weten is ook nog anders dan het zelf uitvoeren, dus kom maar lekker meeposten en misschien kunnen we nog wel wat van je leren :)

Ik gebruik ook een app, handig zodat ik overal kan kijken.

Laatste tijd houdt ik trouwens niet iedere dag calorieën bij, zoals vandaag omdat ik veel niet zelf gemaakt heb en toch niet ging sporten. Ook weleens fijn :)

Kon best met je lijstje Bhri!

Hier ook echt meer honger tijdens tentamens maar maak me dan meestal ook n beetje druk dus geloof best dat me dat meer energie kost :')

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:04

Net lijstje :)

En inderdaad het zijn wel de gezonde vetten dus heb nog maar een handje noten gepakt :)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:13

Leuk venthe, welkom!