Sushi deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dallista

Re: Sushi deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 23:29

Vanavond bij de Shabu shabu in Nijmegen gegeten. Wilde eigenlijk Yukimi uitproberen, maar met de regen en wind toch geen zin om helemaal naar de Waalkade te gaan. Shabu Shabu betekent voor mij bijna alleen maar unagi rolls en inktvis op stokje, kan me ziek eten aan die twee dingen. Rest komt ik meestal amper aan toe. ;-)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 23:48

Wat vond je er van? Ik vind het namelijj het slechtste sushirestaurant uit de regio, samen met yukimi :')

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 06:55

Yukimi ken ik niet, en verder ken ik alleen Sumo en Orient Plaza. Laatste kom ik graag, vooral omdat het meer een combo met warm buffet is, maar Sumo... :-(

Foute bediening (wij kregen steeds schaaltjes die voor onze buurtafel waren), te veel zout in het eten kennelijk, want waar ik bij Shabu Shabu afkan met een paar glazen drinken bleef ik maar doordrinken bij Sumo, en mijn lievelingsgerechtjes (palingrol en inktvisspiesje) staan niet op de Sumo menukaart. ;-) Dus dan is de keus makkelijk.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 12:42

Amaryllis schreef:
Wat vond je er van? Ik vind het namelijj het slechtste sushirestaurant uit de regio, samen met yukimi :')

Wat vind je slecht aan yukimi?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 14:01

Wij hebben gisteren Sakana weer verblijd met een bezoekje.
Het eten was zoals gewoonlijk heerlijk, de bediening vlot en het gezelschap, zoals altijd: gezellig.
Een geslaagde avond met lekker (veel) eten!

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 00:23

Ik had vandaag bij kota radja afgehaald in Zwolle, maar echt TOP!!
Tot nu toe vind ik dit de beste sushi die ik heb gegeten, Ik ben zeer te spreken over hun.

Het zat er bomvol dat ik binnen kwam vandaag, en het ziet er ook erg gezellig uit.
Binnenkort mijn vriendlief dus maar eens verrassen om daar heerlijk te gaan eten.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 00:34

Ik hoorde vandaag dat het nog maar 3 weken is en dan gaan wij met een stel uit ons nagellak HK Topic lekker sushi schranzen :D. Eerste echt meeting voor mij, dus vind het best spannend, ben nooit zo van de meetings haha :=. Maargoed, we zitten echt al jaren met dezelfde mensen in het topic (en gelukkig ken ik er een aantal), dus gok dat het supergezellig gaat worden.
Wordt trouwens Goya in Nieuwegein, kunnen we gewoon rustig aan blijven zitten :).

Ik ken die bovenstaande allebei niet. Vind Sumo over het algemeen wel een stuk beter dan Shabu.
En bij allebei drink ik me een ongeluk :=

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 10:19

Leuk meetings, ik heb er al heel veel achter de rug :D van etentjes tot vakantie tot uitjes en wedstrijden!

Ik ga vandaag weer zelf rollen :9

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 15:55

11 januari, dus over 2 weekjes een nieuwe sushitent in venray uitproberen. Geen website, dus kan helemaal niet kijken wat ze hebben. Ben heel benieuwd. Samen met oma eten we eens in de paar maand, en normaal is dat ergens waar ik het eten niet lekker vindt, dus ik ben allang blijd at het nu sushi wordt, haha.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 16:39

Gisteren bij de Hanos geweest... en geen pakjes met plakjes eel (paling) te vinden. :-( Die waren zo geweldig voor het zelf sushi maken. Jammer! Als troost heb ik een paar bakjes met chuka wakame meegenomen. Japanse zeewiersalade met sesamzaad, nieuwe verslaving, en nog gezond ook (en heerlijk als sidedish bij de sushi)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:55

Ik koop online palingen om te bakken, die bezorgen ze dan gekoeld thuis én dan even fileren en onder de grill in de oven. Dan heb je heerlijke unagi <3 en ook dat sausje kan je prima zelf maken :j

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:58

Er staat op Amigoamigo nog een paar uur een Genki sushideal! 17,50 pp en geldig voor de eerste shift, tm 20 maart. Ik heb hem weer besteld :D

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 20:40

waar zit genki allemaal ??

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 23:51

Geen idee of hij op meer plekken zit, in ieder geval in Amsterdam.

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 09:46

secricible schreef:
11 januari, dus over 2 weekjes een nieuwe sushitent in venray uitproberen. Geen website, dus kan helemaal niet kijken wat ze hebben. Ben heel benieuwd. Samen met oma eten we eens in de paar maand, en normaal is dat ergens waar ik het eten niet lekker vindt, dus ik ben allang blijd at het nu sushi wordt, haha.

In Venray? Waar zit die?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 10:31

masja schreef:
secricible schreef:

In Venray? Waar zit die?

Sinds kort op de julianasingel, waar vroeger eerst het snookercentrum zat en daarna een italiaans restaurant. Tegenover het busstation :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 10:38

Corelli schreef:
Amaryllis schreef:

Wat vind je slecht aan yukimi?

2x gegeten, 2x ziek geweest.. En niet alleen ik, ook vrienden die er geweest zijn kwamen er ziek van terug of vonden het eten sowieso niet lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 10:39

Dat zou ik gewoon melden bij de eigenaar van Yukimi, dat is geen slechte kerel dus bewust zal het niet gebeurd zijn..

Ik wil ook een keer bij Yukimi gaan eten omdat ik de eigenaar ken :) kom altijd al erg graag bij hun wokrestaurant in Doetinchem.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:38

Jans schreef:
Dat zou ik gewoon melden bij de eigenaar van Yukimi, dat is geen slechte kerel dus bewust zal het niet gebeurd zijn...

Mag ik hopen van niet inderdaad .. ;)

Ach, smaken verschillen :) Iedereen heeft (gelukkig) een andere smaak!

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:13

secricible schreef:
Sinds kort op de julianasingel, waar vroeger eerst het snookercentrum zat en daarna een italiaans restaurant. Tegenover het busstation :)

Gevonden! http://www.restaurant-shusui.nl/
Lijkt geen AYCE en kleine kaart.
Ben benieuwd wat je er van vindt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:30

De kaart die je ziet is een afhaalkaart :) op de facebookpagina kun je de kaart voor het eten zien, het is wel AYCE gelukkig :) menukaart lijkt redelijk vergelijkbaar met sumo oid, kaart blijft vrij klein op facebook, dus kan het niet helemaal goed zien.
Website is redelijk waardeloos...

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 11:56

Iemand ervaring met Umami in A'dam? Niet een AYCE (gewoon a la carte) maar ze hebben er japanse keuken/sushi. :D

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:02

Zou vandaag eigen gemaakte Sushi worden, maar ga toch voor de Sushi Salade. :9

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 19:42

Britt waar zit die?

Ik heb vandaag ook afhaal sushi gehaald en dinsdag (eindelijk weer eens) sushi eten in Tokyocafe :):)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 13:31

Mijn vriendinnetje liet me gisteren wel heel lief weten aan me te denken terwijl ze bij Sumo zat. ~~}>
Laatst bijgewerkt door Tazzey op 02-02-22 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt