Heeft iemand al eens havervlokken als hoofdgerecht gegeten, als koolhydraatbron bij de groenten? Dat kreeg ik eens op restaurant, erg lekker maar ik weet niet hoe je het zou maken.
Mag ik me hier ook melden? Ik ben erg op mijn eten aan het letten en aan het zoeken naar een goede balans tussen gezond en lekker eten Ik ben niet van plan om alles te sschrappen, af en toe een chipje of een stukje chocola moet kunnen.. Ik ben vooral op zoek naar gezonde ontbijt en lunch mogelijkheden .. wie weet kunnen jullie me erbij helpen ^^
Ik heb vandaag een receptje van mijn favoriete quinoa-risotto online gezet! Misschien dat sommigen van jullie het leuk vinden, ik vond hem in ieder geval super lekker. Hij is vega en mega gezond als je uitkijkt met de kaas.
Leuk! Wel even laten weten hoe je hem vond hé? Ik vind het echt een uitvinding dat ze tegenwoordig gewoon pakken quinoa van Lassie hebben. Zijn gemixte zaadjes en smaakt erg lekker
Mag ik me ook melden? Ik probeer gezond, maar erg calorierijk te eten - niet zo'n makkelijke combinatie!
Anoniem
Geplaatst: 10-02-14 18:46
Mijn vriend probeert inderdaad hetzelfde Bij hem is het met de rede dat hij probeert aan te komen, maar niet al te veel ongezond wilt eten. Hij eet veel eieren en veel brood, voor de rest grote porties van (gezonde) maaltijden. Veel meer vlees dan wat ik eet, meer rijst en pasta
Ik eet het voornamelijk als vervanger van rijst, maar wel alleen in gerechten verwerkt. Beetje lastig uit te leggen maar quinoa zonder iets er doorheen vind ik altijd een beetje saai-achtig. Terwijl als ik het in plaats van rijst met bijvoorbeeld curry maak vind ik het echt heerlijk. Curry met gebakken banaan op een bedje van quinoa, kwijl kwijl!
zariska
Geplaatst: 13-02-14 09:33
Sheran schreef:
Mag ik me ook melden? Ik probeer gezond, maar erg calorierijk te eten - niet zo'n makkelijke combinatie!
Wel? Hm, als ik er morgen de tijd voor heb maar eens even vergelijken
Smileyy
Geplaatst: 13-02-14 21:48
Heyhoi,
Zou ik mij hier weer opnieuw mogen melden? Ik verschuil me meestal in de meeleesmodes Maar ik vroeg me af hoe jullie quinoa bereiden en of jullie misschien wat recepten zouden willen delen ?
Over calorierijk eten gesproken, noten zijn toch erg gezond en calorierijk? Zoals studentenhaver? Of zie ik dat verkeerd ?
Ik heb een paar dagen geleden een recept met quinoa op mijn blog geplaatst! Ik zit nu op mijn telefoon dus kan het linkje even niet knippen en plakken, maar het is geloof ik 4 Posts geleden. Heb ook vorige pagina of die daarvoor een link in het topic gezet!
gebrande noten zijnd an weer net iets minder gezond, maar, stel je eet 's morgens iets van havermout, voeg er lekker wat amandelen aan toe en een theelepel kokosolie of roomboter (je hebt gewoon voldoende vetten nodig in je dieet) dan schiet je kcal ook weer omhoog op een verantwoorde manier.
Zelfs Lidl verkoopt zoiets en ik denk dat die goedkoper is dan de Body&fitshop... Lidl heeft verschillende types maar oa een met lijnzaad, chia, pompoen en zonnebloemzaad.