Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 11:57

Ik dacht vul ook even die eetmeter in maar blijkbaar moet je dan ook elk glas drinken invullen....hahaha daar had ik geen zin in dus volgens hen drink ik te weinig, nou laat ik dat maar even negeren!

En over het vol zitten, dat heb ik dus wel na het avondeten...overdag niet maar s avonds wel!

Zooist

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:07

Ik moet echt heel de dag door eten.
En als ik dat niet doe ga ik plat %)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:12

F_Orumster schreef:
Tomaat 100gram is 1.9gr khd, ui 1.5gr/100gr...

Ui rauw is 6,5khd per 100gr lees ik hier: http://www.koolhydratentabel.nl/?koolhydraten=U
Tomaat zie ik 2,9 per 100gr.
Welke site kijk jij? Begin nu wel benieuwd te raken waar de verschillen zitten.

Ik drink veeeeeeeeeeeeeel LiptonIce zero :9

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:15

Ik ben al de hele ochtend aan het genieten van mijn phormibijtje :9 Ik heb het recept iets aangepast omdat ik niet alles in huis had en een wat zoete variant wilde maken (1 el haverzemelen ipv voedingsvezel, sojaroom ipv melk en kaneel en wat zoetstof) en het is echt een heerlijk baksel geworden! Het is alleen zo veel dat ik het over heel de morgen eet. Steeds een kwart koek met wat kwark.

Mijn eetlijstje van vandaag ziet er ongeveer zo uit:

1 formibijtje (3 eieren, 1 eiwitpoeder, soyaroom) (4 eiwit)
200 gr kwark met eiwitpoeder (2 eiwit)
ommeletje van 1 ei met 3 plakjes kipfilet (1,5 eiwit)
Heel misschien een muffin van kokos en noten (alleen als ik in de kantine niets hartigs kan vinden).
Iets vissigs van de supermakt, moet ik nog kopen
Gevuld eitje of wat blokjes walnotenkaas :9

Een collega van mij is al kokhalzend haar herbalife shakes aan het wegwerken. Het kan zoveel makkelijker en lekkerder!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:17

Forumster, als jij mij een abstract van een echt goede, langdurige, klinische studie kan geven waarin staat dat meer dan 1.2 gr per kg lichaamsgewicht aan eiwitten slecht is, dan geloof ik je. Tot dan moet je gewoon 100-160 gr eiwithoudend voedsel bij elke maaltijd eten ;)

Ik snap ook echt niet waarom je zo panisch bent voor vet. Als je kh arm gaat eten (en je kh moeten echt verder naar beneden) dan heb je dat vet keihard nodig. Ga in roomboter bakker of kokosolie. Alle andere olieën kun je beter koud gebruiken.
Je kunt niet eerst bang zijn voor vet en daarna ook nog eens de kh verminderen én denken dat je niet teveel eiwitten mag eten. dan blijft er natuurlijk bar weinig over om te eten. En helaas is dit het resultaat van een ES denk ik. Het is iig geen gezond denkpatroon.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:21

phormicola schreef:
Forumster, als jij mij een abstract van een echt goede, langdurige, klinische studie kan geven waarin staat dat meer dan 1.2 gr per kg lichaamsgewicht aan eiwitten slecht is, dan geloof ik je. Tot dan moet je gewoon 100-160 gr eiwithoudend voedsel bij elke maaltijd eten ;)

Ik snap ook echt niet waarom je zo panisch bent voor vet. Als je kh arm gaat eten (en je kh moeten echt verder naar beneden) dan heb je dat vet keihard nodig. Ga in roomboter bakker of kokosolie. Alle andere olieën kun je beter koud gebruiken.
Je kunt niet eerst bang zijn voor vet en daarna ook nog eens de kh verminderen én denken dat je niet teveel eiwitten mag eten. dan blijft er natuurlijk bar weinig over om te eten. En helaas is dit het resultaat van een ES denk ik. Het is iig geen gezond denkpatroon.

ben ik het volkomen mee eens :j

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:24

Ik snap het wel, ik moet mezelf regelmatig verdedigen vanwege de vette dingen die ik eet...niemand die het snapt maar goed ik heb er maling aan dat scheelt. Als je zelf gevoelig bent voor dat soort commentaar, is het lastig denk ik.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:25

En het voelt ook vreemd dat je 's avonds op de bank aan de Bifi worstjes zit :+

Ga zo weer naar de visboer, lekker haring halen. Elke donderdagmiddag :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:29

http://www.koolhydraten.nl/

Wat ook best eens mag als lekkertje is optimelvla met ongezoete slagroom, werkelijk een tractatie.

Helaas Forumster ben ik het met bovenstaande eens en zeg ik nogmaals zoek hulp bij je voeding, niet via inernet maar in het echie

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:30

Oh bifiworstjes :9
Wilde ze mee nemen naar het werk als middagtussendoortje maar ik moet nog vergaderen vanmiddag en het stinkt altijd zo :+

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:32

Heb zelf het probleem dat ik dus ook geen varkensvlees eet :Y) dus ik zit als ik salamiachtig wil vast aan de rundersalami van AH, maar ook die is erg lekker hoor

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:34

Echwel schreef:
http://www.koolhydraten.nl/

Wat ook best eens mag als lekkertje is optimelvla met ongezoete slagroom, werkelijk een tractatie.

Helaas Forumster ben ik het met bovenstaande eens en zeg ik nogmaals zoek hulp bij je voeding, niet via inernet maar in het echie

:9
Heerlijk idd, ik heb dat van de week ondekt toen ik een moordende PMS week had :')

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:37

Zo vies he jammer dat het opgegeten moet worden _O- _O-

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:48

Grappige is wel dat als ik me zo overeet tijdens m'n pms, dat ik tijdens m'n menstruatie bijna niets wil eten, echt compensatie reactie :P

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 12:50

@ Daffodil, ik heb drinken ook niet ingevuld maar klik ook gewoon dat tabje niet aan.

@ Phormo, ben niet (meer) bang voor vet, maar wel voor onverzadigde vetten, dacht dat die nog wel slecht waren.
Ik zal van het weekend even op pubmed zoeken voor die eiwitten, maar als die getallen van jou goed zijn hoef ik me geen zorgen te maken (maar dooreten haha).

@ Quellian, meestal kijk op op de koolhydratentabel.nl, maar deze gegevens geeft de applicatie op mn phone aan.

@ Mrijn, ik denk dat het inderdaad een goed idee is om mijn porties meer te spreiden.

Wat betreft de goedbedoelde adviezen wbt een diëtiste, ik voel er niet zoveel voor om die stap te zetten. Mt alle respect naar jou Quellian, ik hoop je hier niet mee te beledigen. Na een kleine week wat voorbarig, maar ik denk niet dat ik nog een vreetbui zal krijgen met dit dieet.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 21-07-11 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:51

Zo, ik heb een salade van krulsla, komkommer,oude kaas, gebraden kipfilet, pijnboompitjes en handje pecannoten, klein beetje Caesardressing en man oh man wat istie lekker!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:52

ook een diëtiste zal je vertellen dat je meer moet eten :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:53

mijn lunch is een blik kikkererwten met knoflookpoeder, citroensap en gemalen komijn :') Ik zit nog in de compensatie fase :Y)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 12:54

Ik vond zelf niet dat ik weinig at, maar ik doe er zeker wat mee phormo. Ik weet dat mn lichaam anders in de spaarstand gaat :j Vind dit 'nieuwe' alleen nog een beetje lastig en vind het fijn dat ik hier mn vragen kan stellen, het SB forum heb ik niet zoveel zin in.
Hoop niet dat jullie gek van me worden :D

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:54

Ik heb ook niet zulke fijne ervaringen met diëtistes, heb er twee gehad maar heb dat opgegeven. Als ik uitleg dat ik een avond niet kan koken omdat ik rechtstreeks vanuit mijn werk doorrij naar stal 1 om les te geven en daarna naar stal 2 om les te geven, zoek ik tips om iets gezonds mee te kunnen nemen om onderweg te eten en niet om dooddoeners als dat dat niet ideaal is.....daar kon ik dus echt niets mee!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 12:55

Das ook lekker!
Kikkererwten en kidneybonen mag volgens SB in fase 1, maar klopt dat wel? Dan weet ik ook nog wel wat lunches voor volgende dagen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:56

GEen idee, maar ik heb een afkeer voor alles wat lijkt op erwt of boon.......

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 12:56

ik vind ze heerlijk (kidneys) lekker met tomaat en oregano.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:57

Ik ben dat pas gaan eten in Fase 3 van Atkins en alleen als je er tegen kunt, dus rustig opbouwen!

Mijn man kan bijvoorbeeld niet tegen bonen, maar kan wel een sneetje brood hebben. Ik heb het omgekeerde. Het verschilt heel erg van persoon tot persoon.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 13:13

hm ik moet zeggen dat als ik zo meelees ik wel wat berichten tegenkom die tegen mijn bestaande kennis en gevoel ingaan.
sowieso is een eetpatroon waar weinig paprika en tomaat in voorkomt niet ok voor mij, groente is gewoon lekker en paprika blijft er dus in :D
verder verkeerde ik in de veronderstelling dat verzadigde vetten minder goed waren, onverzadigde vetten goed maar meervoudig onverzadigde vetten weer minder, klopt dat niet?
een eetpatroon waardoor je meer moet eten dan waar je je prettig bij voelt en waar je een opgeblazen gevoel aan overhoudt klinkt mij ook niet helemaal lekker in de oren := tenzij je natuurlijk om mee te beginnen al te weinig at, dan is het bij elk 'normaal' eetpatroon zo lijkt me..
mijn vriend is vegetarisch (sinds kort), ik at al nooit zo heel veel vlees, dus heel veel meer vlees gaan eten is voor mij ook geen eerste keus.. verder las ik berichten over juist wel koolhydraten eten als je sport? wat kom je tekort als je dat niet doet?
ik heb vaag de indruk dat de kh arme levensstijl enige paralellen vertoont met de theorie om je paard een kopje olie/ricebran te geven op een dag, waarmee energie duurzamer vrijkomt, klopt dat?
lees ook veel over haverzemelen, als dat wel ok is, schiet je dan niet ook al een eind op als je haverzemelen door je broodmix gooit?