[HK] Wij gaan voor strak in badpak! Bokkers op dieet deel 8!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: [HK] Wij gaan voor strak in badpak! Bokkers op dieet deel 8!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:00

Maris, ik noem 2 crackers eerlijk gezegd geen ontbijt... Kun je niet brood eten aangezien je laat ging eten? Van 2 crackers in de ochtend trek ik iig volledig krom :=
Ik zou toch proberen nog ergens een boterham of 2 in te plannen, ik vind je planning erg mager. Je moet wel op een gezonde manier afvallen, je lichaam heeft wel gezonde calorien nodig :) En ik mis iets heeeeeel belangrijks: fruit!

Wat gooi je op je broodje gezond? :)

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:12

Fijn zeg Madeira!
Lijkt me ook wel goed om een keer Gefjun te laten masseren :)

Super dat je er in ieder geval vroeg bij bent Jezzi :j

Zeker een goeie dag gister Sizzy.

Pff, ik had laatst ook een weegschaal gekocht maar de batterij of iets anders doet het niet _-:(

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:17

Welshcobfan schreef:
Maris, ik noem 2 crackers eerlijk gezegd geen ontbijt... Kun je niet brood eten aangezien je laat ging eten? Van 2 crackers in de ochtend trek ik iig volledig krom :=
Ik zou toch proberen nog ergens een boterham of 2 in te plannen, ik vind je planning erg mager. Je moet wel op een gezonde manier afvallen, je lichaam heeft wel gezonde calorien nodig :) En ik mis iets heeeeeel belangrijks: fruit!

Ben ik het mee eens, maar ze stond wel laat op, en dan kun je het niet echt rekenen als ontbijt vind ik.
En een italiaanse bol gezond met een glas melk is een prima lunch, alleen het avondeten is minder (maak je de pizza zelf?) en fruit/groente ontbreekt wel ;)

Mijn dag tot nu toe, stond dus ook laat op (heel laat :+ ), en ik moest nog naar de winkel.

T: appel, stukje kaas
Brunch: grote bak magere yoghurt + cruesli
T: boterham chocopasta puur
T: appel
A: waarschijnlijk véél en lekker eten :D --> housewarming, daarna nog snacks & drank (zal niet te weinig zijn vrees ik :') )

Beweging: half uurtje fietsen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:23

Ik stond zelf ook om 12 uur op, maar heb wel netjes even brood gegeten. Alles moet toch op gang worden gebracht :P
Ben student: ontbijt is meestal later hahaha :D
Al wil ik dat wel veranderen! Want ik sta nu al 3 week vroeg op ivm werk en dat bevalt mij wel. Moest vandaag even bijtanken :)
Morgen zal ook wel vroeg worden ivm met de koters :P
Denk dat ik ook wel sneller wat meer kwijt ben als ik ipv 12 uur ontbijt, 10 uur onbijt. en zo het meer verspreid heb.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:31

benangelique schreef:
[LZP] vraagje aan mensen die *veel* afgevallen zijn.

en daar is weer zo'n geweldig topic! kan toch mijn mond niet houden....

Achja, iedereen doet het op z'n eigen manier. Mijn vriend en ik zijn na onze vakantie op dieet gegaan.
Hij is in 2 maand 13 kg afgevallen. Hij at op een dag als ontbijt de helft van zijn avondeten van de vorige avond, als lunch veel fruit en een broodje, als tussendoor veel fruit, als avondeten weer de helft van zijn avondeten en de andere helft bewaarde hij voor de volgende ochtend. Verder liep hij ongeveer 1,5 uur per dag. Ik heb hem ook wel verteld dat dat niet de gezondste manier van afvallen is en dat hij te weinig binnen krijgt maar als dat voor hem werkt en hij heeft er verder geen last van moet hij het zelf maar weten.
Hij zit nu op zijn streefgewicht, is buik en arm spieroefeningen aan het doen om beter in vorm te komen en loopt nog steeds. Zn eten is hij weer aan het opbouwen.

Ik ben gisteren de mist ingegaan := m'n vader was jarig en ik kon het niet laten. Heb een stukje taart (vlaai) gehad, verder een paar handjes (light) chips, van die zoute stokjes, 2 stukjes kaas, 2 stukjes worst. Maar vanaf vandaag ga ik er weer tegenaan.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:34

Mijn planning voor vandaag:

O (10.00): 3 crackers met halvajam
L (12.00): 2 VB met rosbief + 1 gekookt ei
T: fruit
A: mijn vader wil pannenkoeken bakker maar dat is erg vet. Ik neem gewoon 1 pannenkoek + 1 VB.
T: fruit/crackers.

Beweging: half uur fietsen, 3 kwartier paardrijden, 3 kwartier joggen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:34

Vroeger maakte ik me er druk om maar nu niet meer, nu heb ik iets van ze doen maar. En als het slecht afloopt hebben ze er zelf voor gekozen en de spijt die er bijkomt is een last dat ze zelf dragen. Alhoewel als ik dit topic had om me te helpen dan zou ik misschien nooit in deze situatie zitten.

Maar goed zolang dietiste en dokter erbij als gezond en verantwoordelijk worden beschouwd gaan mensen toch blijven doen. Terwijl dat dietiste en gezond niet op dezelfde lijn hoeven te staan.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 15-08-09 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:35

Als ik echt heel laat opstaat (ook student :D ), dan ontbijt ik niet echt, eerder een tussendoortje en dan een goeie lunch. Je doet toch minder op een dag, en als ik dan toch geen trek heb eet ik niet dezelfde hoeveelheid als normaal maar iets minder. Hoewel het vanavond waarschijnlijk wel weer zal aantikken :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:35

Ik denk ook wel dat als je in korte tijd zoveel afvalt, het er ook wel weer bijkomt. Je lichaam snakt toch naar eten,dus op een gegeven moment houd je zo'n dieet ook niet vol lijkt mij...

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:36

Pebblesther schreef:
Ik ben gisteren de mist ingegaan := m'n vader was jarig en ik kon het niet laten. Heb een stukje taart (vlaai) gehad, verder een paar handjes (light) chips, van die zoute stokjes, 2 stukjes kaas, 2 stukjes worst. Maar vanaf vandaag ga ik er weer tegenaan.

Is dat zo erg? :?
Je moet je niet al die dingen gaan verbieden, af en toe taart kan toch echt wel en dat moet je ook kunnen beseffen. Als je het maar bij een stukje houdt en niet een hele taart ;)

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:37

Haha, word hier zo vrolijk van :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:37

Ik zeg maar zo: je bent maar een mens :D

Ik kan echt enorm genieten van even zondigen! :D Als ik een hele week braaf heb gegeten, dan is iets ongezonds een heerlijke beloning! :D

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:39

Precies, maar dan vind ik het ook niet ongezond. Je bent pas ongezond bezig als je weinig beweegt en meerdere dagen in de week echt slecht eet.
Beweeg je normaal, eet je voldoende en de goeie dingen dan is af en toe snoepen goed voor je (mentaal ;) ) en kan dat écht geen kwaad +:)+

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:41

Myra schreef:
Pebblesther schreef:

Je moet je niet al die dingen gaan verbieden, af en toe taart kan toch echt wel en dat moet je ook kunnen beseffen. Als je het maar bij een stukje houdt en niet een hele taart ;)

Achja dat is waar. Maar het stomme is dat ik 's ochtends 69,7 kg woog en vanochtend (na het eten van dat lekkers) 72 kg :? En dan ga ik gelijk denken van ojee, ik ben alweer aangekomen. Maar dat kan natuurlijk nooit dat ik daarvan 2 kg aankom, het zal wel liggen aan het vocht wat ik in mn lichaam heb dat verschilt van dag tot dag.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:42

Ik ga nu in ieder geval even joggen. Tot straks :wave:

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:43

Natuurlijk kan dat niet, en het zal inderdaad wel vocht zijn maar het is natuurlijk vervelend om te lezen op de weegschaal. Niks van aantrekken, dat verlies je zo +:)+

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:43

Myra schreef:
Pebblesther schreef:

Helemaal met jouw eens Myra. Sterker nog; elke vrijdag eet ik iets wat ik echt lekker vind, en rest van de week gezond. Ik kreeg deze tip van mijn dietiste om gewoon af en toe wat lekkers te eten :j

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:45

Inderdaad, ik mag gewoon af en toe een koekje nemen.

Weet iemand waar ik de exacte kcal waarde van appletiser kan vinden ik krijg zoveel verschillende info?

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:47

Madeira_ schreef:
Helemaal met jouw eens Myra. Sterker nog; elke vrijdag eet ik iets wat ik echt lekker vind, en rest van de week gezond. Ik kreeg deze tip van mijn dietiste om gewoon af en toe wat lekkers te eten :j

Precies :j
Zoals ik nu heerlijk geniet van 2 engelse dropjes :D
En ik moet zeggen, nu de laatste paar dagen weer goed gaan met het eten (geen grote vreetbuien o.d.) dat ik veel meer geniet van 2 kleine snoepjes.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:50

Ik zie dat er veels te weinig gegeten word hier, reageer er maar niet op.
Jakkes, iemand met de MG!! Sterkte :*
Jammer dat Ingrid even weg is, pb box staat open!

Wat ik me altijd afvraag: hoe krijg je in godsnaam 500g kwark in 1x naar binnen? Wat gooien jullie erbij?

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:55

Armaris schreef:
Wat ik me altijd afvraag: hoe krijg je in godsnaam 500g kwark in 1x naar binnen? Wat gooien jullie erbij?

Ananas stukjes :9

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 14:01

ik krijg ook nooit zoveel kwark naar binnen: dan smoor ik er in :=

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 15:15

Myra schreef:
Madeira_ schreef:

Precies :j
Zoals ik nu heerlijk geniet van 2 engelse dropjes :D
En ik moet zeggen, nu de laatste paar dagen weer goed gaan met het eten (geen grote vreetbuien o.d.) dat ik veel meer geniet van 2 kleine snoepjes.

Ik heb dat ook idd, dat ik veel meer kan genieten van kleine hoeveelheden dingen dat slecht is voor je zeg maar.

Wat heb je trouwens een gaaaaaaaaave IJslander :+:

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 15:18

Hoi allemaal, ik ben weer terug van Jongerentrektocht, het was echt SUPER :D :+: !
Ben nu mn spullen aan het uitpakken, wassen & Zo weer inpakken.. dan ga ik vanacht weer op vakantie D:

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 15:19

_Patriciaa schreef:
Hoi allemaal, ik ben weer terug van Jongerentrektocht, het was echt SUPER :D :+: !
Ben nu mn spullen aan het uitpakken, wassen & Zo weer inpakken.. dan ga ik vanacht weer op vakantie D:

Fijn dat het zo leuk was Patries! En heel veel plezier op je volgende vakantie :)