Gezond(er) eten deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Gezond(er) eten deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:58

Klopt, vaak hoor ik vriendinnen ook zeuren over dat ze maar niet afvallen.. Die gaan dan wel 3 keer per week naar de sportschool maar vreten zich ondertussen een slag in de rondte. Als we koffie gaan drinken, skip ik de taart..
Moet wel zeggen dat mijn lichaam zich begint te veranderen hoor, niet eens per se in de vorm van gewichtsverlies maar meer dat ik snel misselijk word als ik slechte dingen eet en dergelijke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 14:00

Herkenbaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 14:02

Haha ja? Ik dacht echt dat het tussen mijn oren zat eigenlijk :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 14:05

Misschien bij mij ook wel ;)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 14:16

@Emma: Plan mss idd gewoon een extra eetmoment in, en dat mag best een mooie portie zijn :) Bijvoorbeeld 150 g kwark met een bakje vers fruit, heerlijk en vult heel goed.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 17:10

Dit topic is eigenlijk niet bedoeld om over af vallen te praten :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 00:00

Bhriseis schreef:
Heeft iemand soms ervaring met Ashwagandha-poeder? Ik lees veelbelovende dingen, en het is binnenkort te koop op body&fit shop.

Ik ga nog even mijzelf quoten :o

Het klinkt als heel goed spul, maar heeft iemand er ervaringen mee? Ik ben een hypochonder hoor en zie mijzelf al drie extra hoofden en tien paar benen aangroeien als ik zomaar dingen uittest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 01:13

Nooit van gehoord..

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-14 09:31

Ik ook niet..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:03

Ik heb er nog nooit van gehoord, ik ga er even wat over lezen :)

Edit: klinkt alsof het energie geeft en er zitten goede stoffen in. Ik zou in het begin voorzichtig zijn ermee en hele kleine beetje 3x per week gebruiken, om te kijken hoe je je erbij voelt :)
Maar je gaat zeker niet muteren hoor :+

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 15:07

Oh nou, dan zit het goed :))

Ik vind dat een zwetend paard lekker ruikt, maar met de naam wordt wellicht bedoeld dat het stinkt, dus het is vast een vies poedertje :') Maar ik ben altijd te vinden voor meer energie, dus ik ga het deze week maar eens bestellen, samen met de cacaonibs (als ik de code van mijn pinpas terugvind...)

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:52

Mag ik me hier ook melden? :)

Lees al een lange tijd met jullie mee en wil graag met jullie mee kletsen als dat mag!
Het is hier alleen wel een beetje stil gevallen :D

Door middel van gezonder eten wil ik afvallen en mijn vet percentage naar beneden krijgen. De motivatie is er maar volhouden is soms nog een probleem! Phormicola is zo lief om me te helpen met een gezond eetpatroon en ik hoop super gemotiveerd te blijven door met jullie over gezond eten te praten :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 19:36

Hij komt er binnenkort aan :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:12

Hoi Pikolino!!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:34

Hier wil het op het moment allemaal niet zo.. Vorige week vanalles gehad: griep, buikgriep, verkouden... (leuk een baby op het kinderdagverblijf...) en sinds toen heb ik ook echt een opgezette buik. Was juist zo blij dat mijn buik weer mooi plat werd, maar helaas... Ik ben niet anders gaan eten, maar voel me nu niet echt lekker en mijn darmen willen dus ook niet echt normaal doen.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 09:22

Ik wacht met smart af Phorm :D Wilde trouwens nog even zeggen dat ik blij voor je ben dat alles goed is met de baby en dat je je zo goed voelt!

Hoi Bhri :wave: Zal vandaag weer is even bij lezen in het sportverslaafden topic, is bijna niet te doen zo hard dat jullie gaan!

Maartje: wat vervelend zeg, het heerst ook heel erg volgens mij. Veel mensen in mijn omgeving hebben last (gehad) van een griepje maar wel erg vervelend dat je zo'n opgezette buik blijft houden.
Misschien wat extra lijnzaad in je ontbijt mengen zodat je darmen in ieder geval goed aan de gang blijven?

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:18

Ik had even een vraagje :)

Ik heb smiddag's nooit veel tijd om te lunchen dus neem ik van thuis altijd mijn boterhammen mee. Maar nu zijn die alledaagse sneetjes, met kaas en confituur niet zo gezond. Heeft er iemand een snel en makkelijk alternatief voor die eeuwige boterhammen :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:36

Ligt niet aan stilliggende darmen, ze zijn juist al heel actief... en er gaat ieder ochtend lijnzaad door het ontbijt, maar dat wil nog niet echt baten... Moet wel zeggen dat het vandaag voor het eerst wat minder lijkt te zijn.

Marrow_Less kun je een salade ofzo meenemen?

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:43

Maartje: Jammer dat lijnzaad niet helpt! Ik merk bij mezelf dat m'n darmen wat minder actief zijn als ik een opgezette buik heb, vandaar dat ik die conclusie trok. Chiazaad helpt bij mij in ieder geval ook op de een of andere manier heel goed om alles lekker op gang te houden.

Marrow_Less: een bakje overnight oats? Kan je zo opeten, vullend en lekker. Of een salade, groene smoothie met wat granen en een gekookt eitje? Speltbrood met lekker veel groente en mager beleg?

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:22

Morrow_Less schreef:
Ik had even een vraagje :)

Ik heb smiddag's nooit veel tijd om te lunchen dus neem ik van thuis altijd mijn boterhammen mee. Maar nu zijn die alledaagse sneetjes, met kaas en confituur niet zo gezond. Heeft er iemand een snel en makkelijk alternatief voor die eeuwige boterhammen :)

Ik neem naar school vaak 2 spelt boterhammen mee. Ik beleg ze heel afwisselend, ene keer avocado, andere keer met pindakaas,huttenkase met komkommer of tomaat of geitenkaas! Zo lekker! :9 Verder kan je ook evt een omeletje maken en die oprollen. Ook zijn wraps super fijn en lekker. Genoeg keuze! :D Vanmiddag was ik toevallig thuis en toen heb ik een heeeerlijke rijstsalade gemaakt met veel groente. Lekkerr!

Maartje, extra vezels dan? Ik heb er ook snel last van, en bij mij helpt langzaam kauwen heel goed. Ik eet vaak te snel, waardoor ik te veel lucht in slik. Resultaat is heel opgeblazen gevoel, bol staan maar ook wat winderig.... Verder is voor mij veel vezels ook een uitkomst, als ik een keertje minder vezels eet, merk ik het vrijwel direct... Heel vervelend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:23

Ik eet inderdaad ook heel veel vezels om mijn darmen op gang te houden :) Tot mijn grote ongenoegen hebben ze bij de Lidl geen quinoa |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:56

Misschien een tip trouwens, weet niet of hij hier al voorbij was gekomen.. Maar ik kwam net op de site http://voedzaamensnel.nl en ik vind er echt hele leuke recepten tussen staan!

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 20:14

Emma: hoorde dat Quinoa de laatste tijd sowieso heel slecht verkrijgbaar is en door de schaarsheid ook enorm duur. Erg jammer.

Vezels is ook inderdaad een goede tip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 20:27

Bij de Albert Heijn (en bij mij bij de Vomar, maar das een iets onbekendere winkel) hebben we het iig nog wel voor redelijk schappelijke prijzen, maar dat is dan vaak Zonnatura ofzo. Bij de Tuinen is het een stuuuuk duurder. Maar wij willen het van de zomer zelf gaan verbouwen op ons balkonnetje! :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:20

Ik eet al heel veel vezels, ik heb ook niks veranderd in mijn eetpatroon dus het moet ergens anders aan liggen denk ik. Misschien hormoonwisselingen?

Quinoa is inderdaad nauwelijks verkrijgbaar, hier in de ah is het eerste een lange tijd niet te krijgen, dan is het er en dan is het ook zo weer op...