Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gaucho schreef:Oeh, ik ben gek op ontbijttaartjesvalt de hoeveelheid suiker mee en zo ja, mag ik dan een receptje?
Jets schreef:gaucho schreef:Oeh, ik ben gek op ontbijttaartjesvalt de hoeveelheid suiker mee en zo ja, mag ik dan een receptje?
Ja ik gebruik zoetstof ipv suiker
- 1 banaan
- 60 gram havermout
- 1 ei
- 50 ml amandelmelk
- 1 eetlepel cacao
- Sukrin of andere zoetstof evt vloeibaar naar smaak
- Halve theelepel bakpoeder
- Kaneel
- Notenmix
- Cacao nibs
- Optioneel: julienne peen, flavour shotje Personal Proteïn naar keuze, ik gebruikte vanille en notella.
Alles blenderen/staafmixen. Dan op het laatst havermout erdoor roeren voor een mooie structuur. In een ovenschaaltje/taartvormpje doen en dan aftoppen met gehakte noten en wat cacao nibs. Dan 20 minuten op 180 graden in de airfryer of oven.
Je kan met een basis van havermout, melk en ei een heleboel variaties maken. Ook met appel of wat groente als je dat bijv over hebt
pien_2010 schreef:Met die taartjes ga ik ook eens experimenteren.
En hier de bloopert van de dag. Ik wilde het deeg voor mijn quiche vulling in de schaal leggen, en toen bleek dat ik geen bodem deeg meer heb. Wouw, wat dom. Dus iets anders moeten bedenken met mijn vulling, dus ik ben benieuwd. We zitten te ver van de eerst bijzijnde winkel af, om eventjes manlief ervoor heen te sturen. Straks de foto. Ik moet er ook wel om lachen.
Tatjanaa schreef:pien_2010 schreef:Met die taartjes ga ik ook eens experimenteren.
En hier de bloopert van de dag. Ik wilde het deeg voor mijn quiche vulling in de schaal leggen, en toen bleek dat ik geen bodem deeg meer heb. Wouw, wat dom. Dus iets anders moeten bedenken met mijn vulling, dus ik ben benieuwd. We zitten te ver van de eerst bijzijnde winkel af, om eventjes manlief ervoor heen te sturen. Straks de foto. Ik moet er ook wel om lachen.
Met een paar ingrediënten heb je zo een bodem gemaaktDit recept gebruik ik tegenwoordig altijd aangezien blind voorbakken niet nodig is.
https://www.laurasbakery.nl/basisdeeg-v ... ige-taart/
pien_2010 schreef:Klopt,doe ik ook vaak, maar niet als ik zo laat de groente op de bodem wil storten. Dus bulgur erbij gemaakt en zonder bodem was het super lekker
[ [url=m/N5OtsX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YyMVjw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Mqm7at.jpg]Afbeelding[/url] ]
Yv_ schreef:Mag ik jullie bij deze vragen geen super-lekker-uitziende-ik-ga-kwijlen-en-wil-het-nú-ook recepten meer te plaatsen?
Thafuck.. wat een =*%}}- klus die kasespatzle
[ [url=m/0bZZ72.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iU5UuO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dus ik zeg.. nee.. niet te maken zonder speciale rasp