Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:40

Bhris , heb je al een recept voor de falafel?

ho, Bhris gooide er al een post tussendoor :d
best netjes idd, zelfs nog iets laag in kcal(2400 is het doel)
en vet + eiwit mogen beide wat hoger, khd wat lager
maar vind het lastig om die balans goed te krijgen ?
maar die kitkatjes zaten heel erg niet in de planning, iets met verleidingen en weerstaan :=
vind het sowieso spannend genoeg om hele bewust meer te eten, ik ben gewend te weinig te eten tot ik een eetbui heb , nu ben ik gevoelsmatig aan het wachten op een eetbui die (hopelijk) niet komt omdat ik genoeg gegeten heb, echt...vrouwen :roll: je zou ze soms ;)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:56

O: beker kwark met twee kiwi's en 1 banaan + twee speltcrackers met appelstroop
T: 1 mini stroopwafel
T2: stuk puntpaprika
L: 1 speltboterham met roompaté en tomaat, 1 sb met houmous, avocado en pijnboompitten
T: drie rijstwafels met geitenkaas en komkommer
T2: 1 appel
A: gegrilde skrei met gegrilde groente en boekweitnoodles

D: spa, kamillethee

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:02

Ik had als basis het recept uit het voedselzandloperkookboek :)

Voor 4 personen
300 gr uitgelekte kikkererwten (uit blik of vers gekookt)
1 ui
1 teen knoflook
sap van een halve citroen
2 el kikkererwtenmeel (ik had speltmeel gebruikt bij gebrek aan kikkererwtenmeel)
handje peterselie
handje bieslook
peper en zout

Alles in de blender evt wat water oid erdoor wanneer het te droog is of wat meel wanneer het te nat is. Mengsel vormen in burgers en bedekken met wat meel. Bakken in wat olijfolie 6 min per kant.

Ikzelf had dus wat te weinig kruiden, en ik had ook geen bieslook, ik had iets minder (250 gr) en er 3 burgers van gemaakt, en op een zacht vuur wat langer laten bakken. Voor het bakken een paar uur in de koelkast gezet, en de structuur was wel goed :) Staat ook nog een optie voor een saus bij van yoghurt, wat mayo, citroensap, knoflook, bieslook, peterselie, peper en zout.

Grapjasjes12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:07

Klinkt goed! Ik ga een variatie hierop maken met linzen denk ik :j

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:21

Oh ja dat snap ik Sonja... Wees niet te streng voor jezelf, je bent heel goed bezig :(:)

Thanks Fleur! Ik ga ze donderdag uittesten.

Smakelijk Phor!

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:34

Oamaru, goede reis! Hoe lang blijf je in Australië? En wat ga je daar doen?
Sonja, ik vind het opzich een prima lijstje hoor! Ik snap het van die kitkat, maar af en toe moet dat best kunnen hoor. Daar zou ik me geen zorgen om maken.
Bhriseis, genoten van je all you can eat dagje? Ik heb ook echt al zo lang geen slagroom meer gehad, krijg er spontaan trek in haha!

Vandaag toch nog wat fruit erbij gegeten, dus ben best tevreden met mijn lijstje :) Ik ga de komende paar dagen proberen om zo netjes mogelijk te eten met het oog op dit weekend (voor het eerst sinds september weekend vrij van het werk, ga naar mijn ouders en wil dan gewoon lekker genieten van al het eten).

Definitieve lijstje van vandaag:
O: 90 gram havermout, 300 ml magere yoghurt
T: 4 ananasschijven, 3 stukjes wortel
L: 3x meergranen boterham met sandwichspread
T: 2 mandarijnen, plak ontbijtkoek
A: 200 gram aardappels, vegajus, 300 gram bloemkool met sausje, javaanse schijf

D: koffie, thee, water
B: 14 km fietsen, Killer Abs level 1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:39

Citaat:
Abs & Thighs-day Blogilates

Al gedaan Bhris? Ik vond het echt een enorm leuke workout vandaag, leuke oefeningen vooral die in het legs on fire filmpje. Krijg daar echt energie van. :)

Burgers van kikkererwten klinken erg lekker en voedzaam, die zet ik op mijn lijstje om eens uit te proberen.

Saartjuh_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:05

O: 125 havermout met melk
T: banaan
L: mehrkornbh met pindakaas, mehrkornbh kaas, vkbh met ham
T: Flinke bak yoghurt met noten en gedroogd fruit, cappuccino
A: 250 gr (ja ongekookt :))) volkoren pasta, allerlei soorten peulvruchten, tomatenpurree en 3 kleine varkensfiletlapjes
T: appel

Ik eet best veel volgens mij in vergelijking met jullie, maar merk wel dat ik het nodig heb :o

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:35

O: griekse yoghurt met havermout en ananas; dubbele rijstwafel met smeerkaas;waldkorn boterham met komkommer en tomaat
T: kellogs biscuit moments
L: 2 waldkorn boterhammen met halvajam; klein croissantje :o
T: heb ik echt gehad maar weet niet meer wat t was :') :=
A: 5 opscheplepels bloemkool, 3 lepels aardappels en stukje varkenshaas met gebakken champignons
T: sinaasappel
T: schaaltje yoghurt en een koekje

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:49

O: Grutten met kokosolie en blauwe bessen (slaat nergens op maar die moesten nodig op en het smaakte ook best...)
L: Tomatensoep en krulsla met tomaat, paprika, komkommer, Feta en olijven, paar plakjes rookvlees
T: Warme choco van cacao en hazelnootmelk en water. Peer met kaneel en palmsuiker uit de oven, 2 plakjes kalkoenfilet met rode pesto en paprika
A: Roerbak van sperziebonen, knolselderij, knoflook, ui en champignons met en kwak balsamic vinegar basil and oregano ketchup van Heinz en een beetje Boursin. Was erg lekker. Zelfgemaakte eiwit-rauwe cacaomousse
T: 2 plakjes rookvlees met pesto, rijstcracker met notenpasta
D: Detox thee, zwarte thee, water en cacaothee

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:54

O: smoothie yoghurt,chia, bessensap, havermout, kiwi, peer, banaan
t: 2 vezelrijk crackers met bio pindakaas
L: kleine salade, zelfde als gisteravond
roggebroodje met bio pindakaas
t: 25gr whey shake
a: medium new york pizza en magnum ijs toe

b: uur springles met peerd en half uur kracht training benen.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:08

Haha Bhri, las je opmerking over vegetariër zijn in de trein en moest er wel hard om lachen haha :D (dan zou ik geen goede vega zijn :') ) Misschien omdat ik vaak twee weken eigenlijk geen vlees eet en dan twee weken bij papa weer wel.
& wat een heerlijke cheatdag, geniet ervan!!

Tis dat ik echt veel te veel wil hebben en mijn bankrekening niet meehelpt haha, maar anders leek mij zo'n armband zeker wat. Heb nu met sporten wel vaak mijn horloge om die telt ook, maar mij lijkt een meting over de hele dag wel heel interessant :)
Wat een schattige sportschoentjes trouwens! <3

Chantal ik haal mijn ''inspiratie'' uit de groepslessen die ik volg & pak nog regelmatig dingen mee uit de JM filmpjes. Of inderdaad gewoon hulp vragen als je twijfelt over de uitvoering!

Australië? :))

Net lijstje nog hoor Sonja.

Saartjuh, als je merkt dat je het nodig hebt vooral blijven doen!

Ik had (en heb) vandaag echt de hele dag honger (kan eigenlijk niet maar serieus werd 5u wakker met honger en die is niet meer weggegaan :') )
O: 90 gram havermout, 7.5 gram omega3zadenmix, 7.5 gram haverzemelen, 225 ml ongezoete sojamelk & 2 kiwi's
T: 2 vk crackers, 1 snee roggebrood (7 gram jam, 5 gram pindakaas, 10 gram kaas)
L: 150 gram Griekse yoghurt, 3 mandarijnen, 100 gram wortel, 93 gram komkommer
T: zacht bruin broodje met plakje ham, 28 gram whey perfection
A: klein stukje (gok 80 gram) beenham, spruitjesstampot (half bord), veel te weinig dus gelijk grote bak magere yoghurt met vk beschuit, 17 gram bodyenfitmuesli, 6 gram whey
T: 1 appel met kaneel, 1 walnoot, 1 vk cracker met 10 gram kaas en 3 schijfjes komkommer
D: 1xkoffie, veel water en thee, blikje fanta zero
B: 30 min fietsen, uur kickbox, avondje stal

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:10

Valtaf doet inderdaad heel vaag, maar op dit moment doet ie het :D

Fleur, dat recept klint goed! Ik had vorige week wat linzen over en heb daar een ei bijgedaan in de blender en daarna opgebakken met italiaanse kruiden. Was ook erg lekker.

Horse_xx schreef:
Mijn lijstje van vandaag:

O: 45 gr havermout, 5 gr chiazaad, 2 gr kaneel + twee stukjes banaanbrood
T: Peer, appelmuffin
L: 150 gr magere kwark, 50 gr magere yoghurt, met 10 gr mueslie en granola (zelfgemaakt)
T1: rijstwafel met 20+ kaas,
T2: twee volkoren crackers met 20+ kaas, 60 gr roggebrood met 19 gr kipfilet, appel
D: Geen idee 100 gr kipfilet, 220 gr broccolie (gekookt), 20 gr paprika, 50 gr courgette, 130 gr zoete aardappel, 70 ml kokosmelk. Allemaal gewokt met kurkuma en koriander. 70 gr volle yoghurt met 20 gr muesli
T: Warme choco van amandelmelk (150 ml) tl cacao, handje noten10 gr pecannoten, 2 plakken kipfilet

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:21

fleur_yen schreef:
Vandaag:
O: 40 gr havermout in 50 ml ongezoete amandelmelk en water, 11 gr rozijnen, 3 gr lijnzaad, 7 gr amandelen
T: havermout appelmuffin (verhoudingen naar het recept van horse, verdeeld in 5 muffins)
L: glas verse sinaasappelsap, 170 gr kwark met 40 gr dv bosvruchten

D: 1 cappuccino

Planning verder:
L2: gekookt ei, met cottage cheese, mespuntje aioli
T: nog een muffin, handje cashewnoten en een blokje 86 % chocola
A: helft van een prutje van 1 rode, 1 gele, 1 groene paprika, 5 tomaten, en een half blik mais (gok 150 gr?), klein beetje roomkaas, 1 ui. Half stuk tonijnmoot en 3/4 van een zalmmoot, gegrild met een sausje van wat mayo en mosterd

B: hardlopen 35 min intensief gelopen, stalwerkzaamheden
Doet valtaf het bij jullie ook zo slecht? Hij ligt er de hele tijd uit hier.. ben dus niet de enige, al doet die het nu wel weer prima bij mij :)

Kcal: 1713, 108 gr eiwit, 171 gr khd, 63 gr vet. Voor mijn doen veel eiwit, bevalt wel goed want ik heb echt nog steeds een vol gevoel :)

Josien, klinkt wel lekker dan, ga ik is een keer proberen :j
Karin wat een mooi lijstje weer :)
Saartje, knap dat je zoveel pasta op kunt :') Maar als je het nodig hebt is het prima toch.

Goede reis naar Australie Oamaru :D

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:22

O: Havermout met lijnzaad en aalbessen in yoghurt.
T: Gigantic apple.
L: Omeletje met erwten, paprika, aardappel, twee eieren, champignon, acherham, kaas 30+, bosui. + mandarijn.
T: Mandarijn
A: Rodekool in klein beetje appelmoes, met kip en rijst.
T: Knäckebröd met appelstroop
T: Yoghurt met aalbessen
T: 9 gram choco.
T: Twee mini zebra koekjes
Edit: T: 150ml chocovla

Totaal aan ongeveer 1556 kcal 1700 kcal.
Kreeg na mijn knäckebröd eetbuitje haha ._.
Kon beter eventjes een boterham eten ipv die twee mini koekjes.

Uiteindelijk toch nog aan een normaal aantal kcal gekomen. Voortaan als ik nog veel honger heb neem ik een boterham denk ik ipv die choco ._.
Laatst bijgewerkt door 420BlazeIt op 21-01-14 22:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:24

ik gebruik fatsecret , appje wat ook wel fijn werkt, kun je ook weer een hoop zelf op invullen etc , valtaf heb ik wel gebruikt, maar die vergeet ik te makkelijk, fatsecret is makkelijker voor mij

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:27

O; havermout met soyamelk, pecanoten, rozijnen, frambozen en blauwe bessen
T: snoepjes en een chocolade koekje :(
L: twee volkoren broodjes met hummus, kalkoenfilet, tomaat en alfalfa.
T: Hand paranoten, mandarijn
T: twee beschuitjes met vlokken en 1 khaki
A: Volkorenbroodje met 1 ei, ui en spinazie. Hoopje broccoli, wortel en bloemkool. En een klein beetje van mams prutje met gehakt, paprika, maïs, bruine bonen etc.
T: nog een beschuitje vlokken

Oké is dit niet meeeega veel, ik heb zoveel honger :(

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:28

O(laat): magere yoghurt met een peer en 4 el muesli erdoor
L: 2 waldcornbeschuiten met pindakaas
T: peer
A: aardappelen, vleesvervanger, boontjes met beetje hummus. Stukjes manderijn/banaan/peer toe
T: magere yoghurt met een sinaasappel en 1 el muesli erdoor. Rijstwafel met smeerkaas

D: water en thee
B: 2 km fietsen, 15 min paardrijden, 45 min op stal bezig geweest, 1 u sportschool burn workout groepsles

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:45

Horse_xx schreef:
Valtaf doet inderdaad heel vaag, maar op dit moment doet ie het :D

Fleur, dat recept klint goed! Ik had vorige week wat linzen over en heb daar een ei bijgedaan in de blender en daarna opgebakken met italiaanse kruiden. Was ook erg lekker.

Horse_xx schreef:
Mijn lijstje van vandaag:

O: 45 gr havermout, 5 gr chiazaad, 2 gr kaneel + twee stukjes banaanbrood
T: Peer, appelmuffin
L: 150 gr magere kwark, 50 gr magere yoghurt, met 10 gr mueslie en granola (zelfgemaakt)
T1: rijstwafel met 20+ kaas,
T2: twee volkoren crackers met 20+ kaas, 60 gr roggebrood met 19 gr kipfilet, appel
D: Geen idee 100 gr kipfilet, 220 gr broccolie (gekookt), 20 gr paprika, 50 gr courgette, 130 gr zoete aardappel, 70 ml kokosmelk. Allemaal gewokt met kurkuma en koriander. 70 gr volle yoghurt met 20 gr muesli
T: Warme choco van amandelmelk (150 ml) tl cacao, handje noten10 gr pecannoten, 2 plakken kipfilet
B: 80 min KT, 13 km fietsen

1800-1900 kcal 97 gr eiwitten, 226 gr koolh, 50 gr vet

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:50

Zou het in het weer zitten := ik heb ook de hele dag zo ontzettend veel trek! Niet eens zozeer in slechte dingen (nouja ook een klein beetje dan :+ )

Waren jouw burgers niet heel nat fleur_yen? Ik heb ze ook gemaakt 2 weken terug en toen moest ik er echt nog megaveel meel bij doen voor ze een beetje fatsoenlijk waren. Helpt het in de koelkast te zetten? Ik ga volgende keer ook nog wat experimenteren met de smaak :j vond ze ook nog wat braafjes van smaak van zichzelf. Hoewel ze wel lekker waren hoor! Het sausje erbij vond ik ook erg lekker!

Ik heb vandaag ook megaveel gegeten voor mn gevoel, had zo'n trek!

O: 60 gr havermout, 55 gr mango DV, 15 gr lijnzaad, 10 gr tarwezemelen, 150 ml sojamelk
T: vezelrijkcracker met plakje 30+ kaas, stuk speculaas/amandelbrok
L: 2x speltboterham met 15+ smeerkaas, kopje groentesoep + salade met 40 gr gemengde sla, 200 gr rode bietjes, halve appel, 25 gr geitenkaas, 10 gr pijnboompitten
T: 2x speltboterham met appelstroop, halve appel, stukje appelcake, halve kaasstengel, 30 gr chocola met cranberries
A: 250 ml tomatensoep (uit zak van Unox), stukje meergranenstokbrood met 30+ kaas, stukje met pure hagelslag en jam. + 2 vezelrijk crackers, 1 met 30+ kaas, 1 met hagelslag

D: water, thee
B: Killer Abs level 1, 28 km fietsen, 7 uur in de winkel gewerkt

Precies aantal kcal niet bijgehouden, sowieso boven de 2000-2100. Tegenover 2500 verbrand. Niet mn beste dag, maar geprobeerd om ondanks de trek niet teveel naar de zoetigheid te grijpen := Was qua avondeten ook niet veel in huis, op broodjes en kaas na :+
Morgen alvast een lekker onbijt en een gezonde lunch ingepland. Verder niet teveel eten want ga 's avonds naar een Sushi restaurant :9 :9

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:28

KarinvdM schreef:
O: Grutten met kokosolie en blauwe bessen (slaat nergens op maar die moesten nodig op en het smaakte ook best...)
L: Tomatensoep en krulsla met tomaat, paprika, komkommer, Feta en olijven, paar plakjes rookvlees
T: Warme choco van cacao en hazelnootmelk en water. Peer met kaneel en palmsuiker uit de oven, 2 plakjes kalkoenfilet met rode pesto en paprika
A: Roerbak van sperziebonen, knolselderij, knoflook, ui en champignons met en kwak balsamic vinegar basil and oregano ketchup van Heinz en een beetje Boursin. Was erg lekker. Zelfgemaakte eiwit-rauwe cacaomousse
T: 4 plakjes rookvlees met pesto, rijstcracker met notenpasta stukje rode paprika, handje cranberrymix
D: Detox thee, zwarte thee, water en cacaothee
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 21-01-14 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:34

Wat een top lijstje karinvdM.

Ben mijn enorme 'need for sweet' zo zat :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:47

even voor de zelfmakers wat betreft vegaburgers, ik raad aan gedroogde bonen en kikkererwten te gebruiken, die minstens een nacht te laten weken (of savonds in het water zetten en de volgende avond voor je eten verwerken, kan ook prima)
en dan geweekt, maar niet! gekookt te verwerken.
dan heb je vrijwel geen meel nodig :n
gekookte of blik bonen/erwten zijn al gaar en super zompig, dat blijft heel slecht plakken/in vorm, vallen heel snel uit elkaar tijdens het bakken

zelfde met falafel, geweekte peulvruchten gebruiken, geen gare, dan kun je echt makkelijk mooie balletjes maken.
garen doe je toch nog met het bakken ,

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:54

Hm mijn eerste nacht niet thuis. Om half 8 gaat morgen de woningbouw beginnen met slopen van de keuken badkamer en toilet. Toch best raar dat ik gewoon niet thuis ben. Vind het wel spannend en moet me inhouden om toch niet te gaan kijken maar kan toch niks dorn daar :=

Sorry als ik hier wat kortaf reageer want kan voornamelijk alleen op mn telefoon!

Las een handige tip voor vegaburgers

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:59

Handige tip Sonja! Die ga ik onthouden