Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Valerie93

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 17:28

ik ga zeker een keer proberen om zo eieren te scheiden.

SF ik ben benieuwd naar je cake:)

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 17:44

binnenkort een keertje slagroom truffels maken ben benieuwd!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 18:51

Oo lekker ladyflame! Wat is je recept?

Ik heb vandaag op mijn werk een chocolade torte (naam vergeten :+ ) gemaakt, het was een chocolade taart, die door de helft gesneden en abrikozen jam op gedaan, taart weer op elkaar gedaan en chocolade overgegoten: hij was zoet maar wel lekker volgens de bewoners.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 18:56

Kristie schreef:

Ik heb vandaag op mijn werk een chocolade torte (naam vergeten :+ ) gemaakt, het was een chocolade taart, die door de helft gesneden en abrikozen jam op gedaan, taart weer op elkaar gedaan en chocolade overgegoten: hij was zoet maar wel lekker volgens de bewoners.

Ik zit nu via mijn telefoon zal even het recept plaatsen wat ik ga gebruiken als weer me laptop aan heb. (Denk morgen) vanavond even een avondje lekker pp de bank met mijn vriend die overigens bakken ook erg leuk vind :)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 01:14

De apple cake is heerlijk! Alleen voor mezelf ga ik de volgende minder noten doen (had nu al minder hazelnoten) en meer appel.

Afbeelding

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 12:15

Oeh dat ziet er weer lekker uit SF! Wat zit er over de taart? Receptje? :)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 12:17

Mascarpone zit er op, recept staat op de website van Rudolphs Bakery :)

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 12:22

Ik bak echt veel hahah, ik ga straks cake-pops & cup cakes maken!

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 14:17

Kristie schreef:

bij deze de link naar de slagroom truffels!:

http://www.24kitchen.nl/shows/rudolphsbakery/recepten/slagroomtruffels

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:57

SpikkelFire schreef:
De apple cake is heerlijk! Alleen voor mezelf ga ik de volgende minder noten doen (had nu al minder hazelnoten) en meer appel.

[ Afbeelding ]

Dat ziet er heerlijk uit, ik zag hem van de week langskomen inderdaad op 24 kitschen:)

Mijn buurvrouw had het boek van de great british bake off. echt helemaal geweldig!
Ik heb gister een bakewell tart gemaakt. heel wat anders dan wat ik normaal maak, maar erg lekker :)

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:59

Die slagroomtruffels ga ik ook eens proberen :9

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 22:46

nientje78 schreef:
Die slagroomtruffels ga ik ook eens proberen :9

Laat je weten hoe ze geworden zijn?? Ik wil ze binnekort ook maken als mijn werk een beetje meezit

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 09:16

Zal nog wel even duren hoor voordat ik ze uit probeer ;)
Wij hebben nu onze buik nog vol van mijn interpetatie van een tompoes :D

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:43

Heb het recept gevonden en opgeslagen, thanx SF.

Ben de hele middag aan het bladeren geweest in mn bakboek(gekregen van de Sint), staan heerlijke dingen in! Wilde eerst bij de lekkere dingen een plakkertje doen, maar dat zijn er te veel, haha! En sommige dingen passen beter in de zomer of eerder in de winter. Wil komend weekend iets maken met bosbessen of cranberries. Die haal ik dan uit de diepvries en doe ze denk ik bevroren door het beslag. (tenzij jullie denken dat ontdooien echt beter is, maar bevroren blijft de vorm nog behouden)
De recepten verschillen alleen nog al, soms moet je met minder meel meer cakejes oid krijgen. Dus nog maar even uitvogelen hoe dat werkt, zal er al bakkende wel achter komen denk ik.
Veel recepten gebruiken yoghurt, kwark of karnemelk ipv melk. Iemand daar ervaringen mee wat nu precies het verschil in eindresultaat is? Is het smeuïger of ook echt wat zuurder?

Edit: oja, zuiveringszout, waar vind ik dat in de supermarkt, gwn bij de bakspullen? Want het schijnt een andere werking te hebben als gwn zout (reactie met zuur), maar wat is het verschil met bakpoeder? Als ik het zuiveringszout google, verwijst het veel naar bakpoeder. Maar mijn gevoel zegt dat het toch wat anders is.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:05

ik denk eerlijk gezegd dat dat zout bij de kruiden zal staan, dit omdat daar ook allerlei soorten zout staan. ik zal als het morgen rustig is op mijn werk (AH.) even kijken waar wij het hebben liggen

Unravelation

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 20:50

Ik heb zuiveringszout bij een natuur/gezondheidswinkel gekocht, volgens mij hebben ze dat niet in de supermarkt...De amerikanen noemen het baking soda.

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 20:54

Ik wil me ook graag melden.
En dit schrijf ik terwijl mijn citroen wolkencake in de oven staat. Heel erg simpel, maar zo lekker!

Erg leuk topic dit, even een stipje ;)

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:00

Leuk melis :)
Ik ga die binnekort een keertje maken. Maakte eerst altijd die choco vanille.

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:06

ladyflame schreef:
Leuk melis :)
Ik ga die binnekort een keertje maken. Maakte eerst altijd die choco vanille.

Die is ook lekker! Paar weken terug gemaakt. Die citroen is iets frisser en daar hou ik van. Doe er wel altijd een schepje suiker bij :')

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:20

Heb de mix wel al in de kast staan voor die taart. Maar eerst komt de valentijns taart haha

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:53

FuGeLiCu schreef:

Ben de hele middag aan het bladeren geweest in mn bakboek(gekregen van de Sint), staan heerlijke dingen in! Wilde eerst bij de lekkere dingen een plakkertje doen, maar dat zijn er te veel, haha! En sommige dingen passen beter in de zomer of eerder in de winter. Wil komend weekend iets maken met bosbessen of cranberries. Die haal ik dan uit de diepvries en doe ze denk ik bevroren door het beslag. (tenzij jullie denken dat ontdooien echt beter is, maar bevroren blijft de vorm nog behouden)
De recepten verschillen alleen nog al, soms moet je met minder meel meer cakejes oid krijgen. Dus nog maar even uitvogelen hoe dat werkt, zal er al bakkende wel achter komen denk ik.
Veel recepten gebruiken yoghurt, kwark of karnemelk ipv melk. Iemand daar ervaringen mee wat nu precies het verschil in eindresultaat is? Is het smeuïger of ook echt wat zuurder?

Edit: oja, zuiveringszout, waar vind ik dat in de supermarkt, gwn bij de bakspullen? Want het schijnt een andere werking te hebben als gwn zout (reactie met zuur), maar wat is het verschil met bakpoeder? Als ik het zuiveringszout google, verwijst het veel naar bakpoeder. Maar mijn gevoel zegt dat het toch wat anders is.

Ik zou het bevroren erdoor doen :j Mmm i love bosbessen en cranberries, zo lekker! Vooral cranberries met witte chocola :9

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 08:49

SpikkelFire schreef:
FuGeLiCu schreef:

Ik zou het bevroren erdoor doen :j Mmm i love bosbessen en cranberries, zo lekker! Vooral cranberries met witte chocola :9

Jah he, jammie! Jij bakt wel veel, merk jij verschil met zuiveringszout ipv gwn zout en yoghurt/kwark ipv melk als je iets bakt?

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 09:35

FuGeLiCu schreef:

Bij de drogist kun je het kopen. Ik gebruik het altijd bij mijn worteltaart -geen idee waarom eigenlijk :+

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 09:36

Moet eerlijk zeggen dat ik dat nooit heb geprobeerd, beide producten. Heb altijd mijn basisrecept en daar gooi ik doorheen wat ik lekker vind :))

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 14:02

SpikkelFire schreef:
Moet eerlijk zeggen dat ik dat nooit heb geprobeerd, beide producten. Heb altijd mijn basisrecept en daar gooi ik doorheen wat ik lekker vind :))

Haha, dat doe ik dus ook! Maar kwam het nu zo vaak tegen dat ik dacht, moet hier toch eens informeren!