Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
); qua wat je op een dag eet, kan het topic 'Wat heb je vandaag allemaal gegeten' goed helpen.
Volgens mij ga ik mijn lichaam gewoon nooit begrijpen, ik snap nu alleen wel beter wat het nodig heeft en probeer het dat dus te geven. En tel maar geen cal meer
Eet je ook vis? Dat is misschien wel een gezonde afwisseling?
Maar wellicht door jouw ES was jouw lichaam het zo gewend om heel weinig te krijgen, en dan ga je in de spaarstand. Probleem is dat het zoooo eng is om kcal op een rustig tempo op te hogen (want initieel gaat je gewicht dan schommelen; er zit ook meer voeding in je darmen, etc etc), dat je in een vicieuze cirkel zit

Roossssa schreef:Dankjewel Bhris!
misschien wil Phormicola ook nog even met me meedenken?
als ik aan die 2200 kcal moet komen ongeveer wat kan ik dan nog meer eten..misschien iets van kwark of yoghurt? fruit eet ik gemiddeld 3/4 stuks p.d. en groente inderdaad in de smoothie en 's avonds bij de maaltijd.
Blijft lastig, gezond eten en afvallen..
Vroeger ging ik altijd hardlopen, maar dat kunnen de knietjes niet meer. Dus ik rij nu alleen paard. Maar ik vind zelf ook wel dat ik de goede kant op ga

.
Daarbij eet je zeer zeker veelste weinig, waardoor je ook absoluut niet strakker kan worden. Over een tijdje ga je jezelf ook tegenkomen tijdens het sporten.
.