Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:32

garny95 schreef:
phormicola schreef:
aubergine vind ik lekker in heel veel boter gebakken met zout :9

lekker met balsamico en dan onder de grill :9
courgettes gaan hier ook in de gerechten mee, soms, ik vind er weinig aan, rauw lijkt me niet echt lekker

iemand nog een leuke hamburger variatie ?
we doen meestal hamburger met een salade of met wat roerbak, ik ben wel toe an iets anders, iemand een idee ?

Wat ik lekker vind zijn de biologische burgers van de appie. Ik maak dan van 1 burger, 2 heel platte schijven. Die grill ik en dan beleg ik er 1 met tomaat en cheddar en gooi de andere daar bovenop :9 :9 Lekker met een salade of met broccili ofzo.

Ik weet bij deze wat ik vanavond ga eten: hamburger met cheddar (mag nog even geen groente).

F_Orumster

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 16:17

je kan ook ''tosti''s maken van aubergine met kaas ertussen.
Ik lust ze graag gegrilld met oregano, peper, zout en knoflook

Als je kleine tomaatjes even door pesto en olie rolt zijn ze heerlijk te poffen in oven of bbq.
Gelukkgi hier op mijn werk een oventje dus had lekker geluncht.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:27

ik doe GOK ja klopt! Ben er super tevreden over

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:38

thanx mrijn, kan inderdaad wel wat meegrillen , doe dat nooit eigenlijk

even over sport, mijn gewone leventje gaat prima op dit dieet, met de paarden trainen ook, maar als ik op de loopband ga of en uurtje zumba dan red ik het niet alleen op dit dieet, meestal doe ik kwark met banaan ervoor of een boterham met pindakaas ofzo, heb meteen meer energie. De energie die ik nu meer heb is anders, dat is omdat ik geen suikers meer gebruik en ben ik minder snel moe

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 17:54

Er is een koolhydraten app voor de smartphone houders onder ons!

En daarop zag ik tot mijn verbazing dat er weinig koolhydraten in wijn zit?? (Behalve zoete) klopt dat?
Kan ik dus gewoon lekker wijn door mn eten gooien?
Jippie if yes, zonder rode wijn geen lekkere pastagerecht (zonder pasta :D)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:06

Even een vraagje over de croissants. Kun je ipv profitar ook tarwezemelen of amandelmeel gebruiken??

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:26

ik sport dus wel zonder de Kh en doe dat 2x een uur per week plus tegenwoordig(vind dat het nu weer kan ivm gewicht) rij ik een uur intensief paard..
Merk wel dat ik een enorme spieropbouw heb gekregen dus dat is wel beter dan al dat vet wat er eerst zat...

Vanavond eet ik gevulde paprika's, lekker gevuld met gehakt, erbij maak ik paprika saus, van..beetje boter smelten met de paprikapoeder een roux maken en dan slagroom erbij..
Voor hubs macaroni erbij, ik meot dus bij het idee van macaroni enz als echte pastavreter tegenwoordig kokhalzen...en ik weet dat ik er gewoon ziek van word

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:48

Wat is GOK?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:50

Wellicht dat het ook te maken heeft waar je als persoon zijnde wel of niet tegen kan, of zonder. Geen idee, ik wil dat namelijk wel uitproberen. Maar 1 ding staat vast, het zal niet zo zijn dat ik nooit geen pasta meer zal eten of iets dergelijks, daar vind ik het te lekker voor. Rijst en dergelijke dingen kan ik zo laten staan, geen probleem.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 19:08

Ik heb kipfilet gevuld met roomkaas en een gedroogd tomaatje, omwikkeld met ontbijtspek uit de oven op, samen met gegrilde courgette!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 19:11

Weet niemand het antwoord op mijn vraag?? Of zal ik het gewoon proberen met amandelmeel??

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 19:13

Ik heb echt geen flauw idee, ik maak dat soort dingen niet.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 19:22

Sakkia, tarwezemelen denk ik wel :) Ga ik het ook mee proberen, als ik het kan vinden.

Vanavond mn broccoli noten schotel gemaakt zonder rijst voor mij.
Sojasaus gevonden die dus maar weinig kh, scheutje wijn...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 19:23

Ga ik dat proberen maar ik denk dat het morgen wordt

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 19:32

@Sakkie: protifar is wel echt heel anders dan zemelen of notenmeel, maar vies zal het niet worden. Ik heb net in het Phormibijtje :D de voedingsvezel vervangen door haverzemelen, gewoon proberen en als het echt niet lekker is, belandt het gewoon in de vuilinbak.

Over sporten op dit dieet... Ik merk wel dat ik meer moeite heb, maar dat vind ik alleen maar positief! Laat mijn luie lijf maar moeite hebben de juiste energiebronnen aan te boren, daar val je juist van af! Ik loop daarom ook hard op een nuchtere maag (2 uur voor het lopen niet eten). Je lijf kan zich maar op een ding tegelijk richten, óf het is bezig met het verteren van je maaltijd óf het is bezig met vetverbrandig. Een marathon lopen op een lege maag gaat niet, maar 8 km hardlopen lukt mij prima hoor.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 19:43

was het phormibijtje lekker mrijn?

Daffodil, die kip van jou stoofde ik altijd in rode wijn met bouillon en bruine basterdsuiker. Ik denk dat t zonder suiker alsnog erg lekker is.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:20

Er bestaat pasta (van Dreamfields) die heel weinig KH bevat (kan je eten als je niet meer hoeft af te vallen).
GOK is: grip op koolhydraten.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:22

KarinvdM schreef:
Nee, daar krijg ik geen last van. Maar zoveel pasta/rijst neem ik dan ook niet hoor!
Wat voor last krijg jij daar dan van?

Alle klachten die ik had voordat ik dat soort zooi schrapte :')
Constant dorst, opgeblazen/strakke handjes en voeten, hartkloppingen, misselijkheid, wazig zien. Maar ik moet zeggen dat ik denk dat ik tegen diabetes aan zat te hikken :j

@MB Als ik sport (3 weken per maand, die week dat ik ongesteld moet worden en ben doe ik het mezelf niet aan :+ ) hou ik wel m'n kh grens iets hoger. Ik eet dan tussen de 40 en 80 gr kh per dag, ga ik lager, dan hou ik het gewoon niet vol. Heel veel mensen kunnen het wel goed hoor! Die week dat ik niets doe zit ik ergens tussen de 10 en 40 kh per dag.

Ik heb een paar weken geleden de overgang van kh verbranding naar vet verbranding gevoeld, dat was heel erg apart. Ik had een half uur lang echt van die opgefokte energie tijdens het sporten (kh verbranding), toen leek het 3 minuutjes alsof ik zou instorten en ik had echt geen energie meer in m'n lijf (glucose raakt op) en toen kreeg ik ineens een stroom duurzame energie en het voelde alsof ik nog uren kon doorgaan (vet verbranding). Was heel erg leuk om te voelen :D

Mrijn, ik hoop dat m'n bijtje lekker was :P

anneve schreef:
Er bestaat pasta (van Dreamfields) die heel weinig KH bevat (kan je eten als je niet meer hoeft af te vallen).
GOK is: grip op koolhydraten.

Dreamfields is een dikke vette scam en verhoogd je bloedsuiker zelfs meer als gewone pasta. Ik heb even geen zin om alle bronnen erij te pakken, maar ik weet zeker dat het op google te vinden valt.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:58

Bijtjes zijn voor morgen, maar het ruikt alvast heerlijk.

Ik heb net de Jumbo leeggekocht. Ik heb heerlijke ham in huis, walnotenkaas, pestokaas :~

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 09:07

ik ben gisteren nat gegaan met een pizza, ik heb een spijt...
ga al weken eigenlijk harstikke goed en nu ben ik even de mist in gegaan, we kregen er eters bij en te laat met kopen, dus maar besteld...vreselijk, ik had voor mezelf moeten koken...
nouja we gaan er weer voor, ik drink vandaag ook wat extra water ( dat is al zo'n ramp bij mij )

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 09:11

Ik kocht in dat soort situaties dan een pizza met heel erg veel erop (zo'n shoarma ding bijvoorbeeld) en dat at ik dat alleen op, niet de bodem :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 09:15

gewoon doorgaan garny, komt wel weer goed :(:)

Ik vind het allemaal nog wel moeilijk.
Heb sinds gisteravond het SB boek. Hun dagprogramma is vreselijk :7 nou was ik al niet van plan dat te volgen, maar ik eet toch een beetje anders. Op het SB forum staan ook dagboekjes en als ik dat lees, en vooral de commentaren daarop, eet ik nu te weinig.

Móet ik echt meer eten om de brandstofwisseling op gang te houden?
Is vol zitten niet voldoende?
En ik wil niet veel vlees eten, omdat ik dat zielig voor de dieren vind. Ik eet al jaren niet meer dan 100g per dag (en ook omdat ik al jarenlang vet reduceer in mijn menu's).
Ik heb nu 's nachts een onwijs vieze smaak in mn mond, heb begrepen dat dat de ketose fase kenmerkt.
En verder, hoe zit het met eiwitstapeling?
Ook hou ik vocht vast in mijn buik, heb een beginnende zwangere buik, is dit gewennig van dieet of kunnen mijn nieren de eiwitten niet aan?
Sorry voor al mn vragen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 09:18

bereken nou eens je percentages, anders kan ik er echt helemaal niets over zeggen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 09:42

Goedemorgen!

Ging gisteren nat omdat ik tegen migraine aanzat en niet meer kon eten.......heb een stuk chocola gepakt (dat blijft iets typisch, hoofdpijn geeft bij mij chocolatrek) maar 's avonds wel gewoon weer "normaal" gegeten met de kipfilet die goed was.

Die dorst, die heb ik ook altijd, ik kan nergens heen zonder een flesje water, ik drink op een dag gerust tussen de 3,5 en 5 liter. Smorgens voornamelijk thee, daarna ook colalight, suikervrije limonadesiroop en water. Het enige lastige is dat je zo vaak moet plassen :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 09:47

wow 3.5 tot 5 ltr :oo dat is veel

Ik heb me keurig aan mijn lijstje gehouden de afgelopen dag en en dat is te zien want ik ben de kilo van het slechte weekend en het bbq-en weer kwijt :j
Ben gisteren trouwens bij de HA geweest en ik moet bloedprikken op mijn schildklier, die is al niet heel goed, maar omdat ik steeds spierklachten had wilde hij me nog een keer testen.
Ook verteld over dieet, maar hij heeft toch liever dat ik ook weer koolhydraten ga eten :j Dat was ik ook wel van plan en heb met hem afgesproken dat ik als ik 65 kilo weeg weer ga opbouwen. Of gewoon als we van vakantie terug komen dan.
Ben het wel met hem eens, moet ook meer gaan sporten en dan heb ik die KHD gewoon nodig.