Attack of the flying cookies - Bokkers op dieet deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ukje

Re: Attack of the flying cookies - Bokkers op dieet deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 09:35

iedereen valt hier af en ik heb het gevoel hoe ik ook streng op blijf letten alleen maar aankom en volgende week kamp wordt helemaal een ramp week
snap ook niks van die site

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 09:47

Sizzy schreef:
Myra, ik heb jouw BMR uitgerekend en dat is inderdaad zo'n 1400, maar dat is wat je IN RUST gebruikt, dus alleen om je lichaamsfuncties in werking te houden!
Om jouw lichaam de juiste onderhoud te geven zonder aan te komen moet jij zo'n 2300 kcal eten. Om af te vallen trek je dus 500 van die 2300 af en voila = 1800 kcal per dag.

Het is niet zo gek dat je zoveel moet eten met jouw activiteitsniveau. Je zegt namelijk wel dat je niet zoveel sport, maar je sport wel veel! Ik weet niet waar jij die 1400 kcal vandaan haalt om af te vallen, tuurlijk val je dan af. Maar dat doet je lichaam dan geen goed, wanneer je er zoveel bij sport, want die krijgen dan te weinig stoffen binnen....

Edit: Myra, begrijp me goed. Ik probeer je niet te pesten of zo. Ik maak me echt zorgen over hoeveel je eet Lachen

Serieus, 1400 in rust? Kijk, DAT wist ik niet! Dan heb ik dus de hele tijd op die 1300-1400 geleefd! Maar hoe kan ik in g*dsnaam goed afvallen met 1800? Het klinkt zo veel! Ik denk dat ik er eerst maar eens mee begin om langzaam dan op te bouwen naar 1500, dan 1700 etc.
Ai, dit wist ik echt niet Lachen

Maar mijn activiteiten niveau verschilt erg per dag.
Afgelopen paar dagen:

Maandag: 10 km hardlopen, 70 min fietsen, aikido
Dinsdag: 70 min fietsen, uurtje paardrijden
Woensdag: 90 min fietsen, aikido
Donderdag (morgen): 130 min fietsen, 3 kwartier paardijden

Alleen maandag is dus iets meer (en donderdag, dat is ruim 40 km fietsen), verder valt het wel mee qua beweging. Aikido is niet erg actief bij mij (ben daar sinds 3 maanden mee bezig dus gaat nog allemaal erg traag Knipoog ).
Ik zal het gaan opkrikken! Maar ik ben dus wel erg bang dat ik dan veel aankom...!!
Sizzy, heb jij nog tips hoe ik dat kan verkomen? (ben trouwens erg blij dat je hier achter bent gekomen! Lachen )

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 09:51

Dit probeer ik je al dagen wijs te maken, fijn dat we elkaar eindelijk begrijpen Haha!
Je moet nu ook niet opeens van 1200 naar 1700/1800 gaan, gewoon rustig opbouwen en het gaan aanvullen met gezonde dingen Lachen Een paar boterhammen extra, meer groenten opscheppen, een stuk fruit extra. Een glas melk bij je ontbijt, een toetje (mager) na het eten Lachen Dat zijn gewoon allemaal gezonde, goede dingen. Ik zou het niet gaan opvullen met snickers en paaseitjes Knipoog

In vergelijking wat je normaal dient te bewegen volgens voedingscentrum (half uur per dag), sport jij erg veel Lachen Dus jouw verbranding ligt ook een stuk hoger, vandaar dat jouw onderhoudskcal zo hoog ligt.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 09:51

Myra schreef:
Serieus, 1400 in rust? Kijk, DAT wist ik niet! )

Dat heb ik je een week or so geleden ook al eens verteld. Haha!
Ik ben ook bezorgd om wat je eet, maar ben blij dat je het iig van iemand aanneemt. Lachen

Woensdag Weegdag:

Start: 73,5
Vorige week: 66,5
Vandaag: 66! Go jij! Go jij!

O: Sneetje pindakaas, sneetje halvarine met beenham, sneetje appelstroop. Actimel light.
T: Magere kwark
L: Soep + broodje
T: Fruit
T: Magere kwark
A: Salade, beetje tagliatelle met spinazie

pianka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 09:53

De film gister viel echt tegen. We waren naar de film van Al Gore gegaan, leek ons wel interessant maar helaas. Was nog wel een netjes dagje geworden.

Planning vandaag:
O: Cruesli met yoghurt, kiwi
T: Liga Fruitkick
L: Ga in de stad lunchen, ergens een salade?
T: -
D: ?

Beweging: 2 of 3 uur fietsen

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 09:55

Ja is dat die film over duurzaamheid pianka? Is toch ook meer een documentaire?

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 09:57

Sizzy schreef:
Dit probeer ik je al dagen wijs te maken, fijn dat we elkaar eindelijk begrijpen Haha!
Je moet nu ook niet opeens van 1200 naar 1700/1800 gaan, gewoon rustig opbouwen en het gaan aanvullen met gezonde dingen Lachen Een paar boterhammen extra, meer groenten opscheppen, een stuk fruit extra. Een glas melk bij je ontbijt, een toetje (mager) na het eten Lachen Dat zijn gewoon allemaal gezonde, goede dingen. Ik zou het niet gaan opvullen met snickers en paaseitjes Knipoog

In vergelijking wat je normaal dient te bewegen volgens voedingscentrum (half uur per dag), sport jij erg veel Lachen Dus jouw verbranding ligt ook een stuk hoger, vandaar dat jouw onderhoudskcal zo hoog ligt.

Ja ik begrijp het eindelijk nu ook, wil je ook echt ontzettend bedanken hiervoor van jouw doorzettingsvermogen! Haha!
Ja ik denk dat ik sommeteen al een boterhammetje ga eten en een sinaasappel, om 12 uur 2 boterhammen en om half 2 weer wat Lachen
Heb jij misschien een idee in hoeveel tijd ik het moet gaan opkrikken? (hoeveel per dag?) ik ben nu dus ongeveer 51,6 kg gok ik (afgelopen zaterdag was het 51,9) en ik wil uiteindelijk naar de 50. Dit klinkt misschien erg weinig, maar puur uit het principe dat het allemaal wat strakker zit. Hoop dat dat gaat lukken Lachen
Half uur per dag is dus normaal? Ik las namelijk ergens dat jongeren 7 dagen in de week minimaal 1 uur per dag moeten sporten en volwassenen (middelbare leeftijd) half uur per dag 5 dagen in de week.

MarjoEisla schreef:
de ene site zegt 2000 kcal, dat kan ik me neit voorstellen als ik dat eet kom ik aan en die site van myra, als ik dat getal van bewegen intyp 1, nog wat dan zegt hij dat het getal tussen 1 en 5 moet liggen, hellep?

Ja klopt! Inderdaad echt een vreemde site. Dat van tussen de 1 en 5 zegt hij bij mij ook telkens. Maar dan geeft hij wel een getal aan, beetje vreemd Tong uitsteken

Aah.. echt dat ik nu alles moet opkrikken naar 1700-1800 kcal. Pff, ff wennen denk ik Clown

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 10:01

Je moet er ook wel erg rekening mee gaan houden dat je veel spieren gaat opbouwen (en al opgebouwd hebt) en die wegen zwaarder dan vet. Dus misschien is het een idee om niet zoveel meer op die 50 kg te focussen, maar juist op hoe je lichaam eruit ziet. Lachen

Het verschilt per lichaam hoe snel je op kunt bouwen, gewoon een beetje in de gaten houden denk ik Lachen

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 10:04

Ga ik zeker doen! Heb jij nog tips voor tussendoortjes, bepaalde producten die je aanbeveelt? (of voor andere maaltijden)

Hoe ziet jouw gemiddelde dag er uit en hoeveel calorien heb jij nodig per dag? Lachen

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 10:10

Ik denk dat je ook Sylhouet als voorbeeld kunt nemen. Ik zit meestal ook tussen de 1500 - 1800 qua calorieen, zonder te snoepen. Lachen

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 10:11

Poe, als ik jou was zou ik even de planningen hier door lopen (bijvoorbeeld van Syl en Sokje) en eens kijken wat zij zoal eten tussendoor. Ik eet als tussendoortjes meestal fruit, evergreen, yoghurt, cracker, snack-a-jack oid Lachen Er is erg veel keus in (verantwoorde) tussendoortjes.

Mijn dagen zien er meestal uit als:

O: magere yoghurt met allbran plus of fruit'n fibre
T: stuk fruit
L: 2/3 boterhammen of 4 rijstwafels met iets (light kaas, d'light jam, kipfilet, linesse, smeerkaas20+, pindakaas) etc etc, meestal een kopje soep erbij en/of wat rauwkost
T: stuk fruit/snack-a-jack/evergreen
D: pasta/rijst/aardappels met veel groenten en wat vlees
T: soms toetje, soms niets

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:24

Goedemorgen Haha! Netjes afgevallen allemaal zeg! Ja

Gistermiddag even bij het nieuwe huis van een vriend gaan kijken. Daarna besloten dat we daar met een paar mensen bleven eten.
Echt véél gegeten! eerst stokbroodjes met van alles, 1,5 gevulde valess, berg aardappeltjes met beetje mayo, veel salade.. en paaseitjes, chips.. Tong uitsteken
Daarbij had ik ook nog veel sinaasappelsap gedronken, wel zonder toegevoegde suikers, heb de rosé netjes afgeslagen Schijnheilig

Zo even een planning maken Lachen

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:32

Hallo allemaal!
Ik ben er ook weer!

Vanmorgen gewogen, was 66,9 kilo... Dus niet echt vooruitgang, aangezien ik vorige week 66,8 woog. Alleen gisteren woog ik nog 66,5... dus toch iets erbij gekomen (Weet alleen nog niet waarvan Nagelbijten / Gniffelen Knipoog

Ben trouwens begonnen met 68,4

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:36

Morgen. Haha!
Weegschaal zegt 70 kg. Haha! Go jij! Go jij!
Ga nu even douchen en dan in bikini op het balkon. Haha!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:46

Bloos! Ik snap er geen snars van! Mijn WW= 59.7 kg Bloos!
Ene weegschaal zegt 59.5kg, andere zegt nét iets onder de 60, dus vind dat het 59.7/59.8 is. Maar ik vind het wel wat gek. Gisteren woog ik 61 nog iets, dag ervoor nét iets boven de 60. Ik schommel wel gek veel zeg!

Wij hebben nu thuis trouwens soort allbran. Flakes met extra granen van de c1000. Met noten, rozijnen en gedroogde stukjes banaan en appel Vingers aflikken 'Erg lekker!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:47

Mystica schreef:
Morgen. Haha!
Weegschaal zegt 70 kg. Haha! Go jij! Go jij!
Ga nu even douchen en dan in bikini op het balkon. Haha!

Dat is wel heel koud hoor Knipoog Het is hier in de zon (daar hangt termometer nu) maar 10 graden.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:52

hay allemaal ik ben jullie advies ten harte gaan nemen. Ik ga nu elke dag zo'n 20 minuten met de hond naar het bos en ik moest gister uit nood , omdat de bus een aanrijding had gekregen verder lopen naar school. Ik heb toen aardig doorgelopen ong 15 min. Verder probeer ik weer wat gezonder te gaan eten , dit wil nog niet zo heel erg maar ik ga proberen vanaf maandag weer echt te beginnen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:55

Haha, t is hier 17,3! Ik merkte gister en eergister dat mijn gezicht op school al verkleurd was, dus nu even een poging tot de rest van mijn lijf. Haha! Ik ga mezelf niet laten afvriezen hoor, don't worry. Haha!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:57

Bloos! Ik wil ook in mijn bikinie zonder het koud te hebben!
Heb gisteren in de zon 'gelegen' met kleren aan en dekentje om, maar had het na een uurtje toch wel erg koud Tong uitsteken

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:01

Ik ga zo ook in de zon zitten en wiskunde leren.
Maar wel met kleding aan, ik heb het altijd zo snel koud Tong uitsteken

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:05

Brrr, moet er nu ook niet aan denken om stil te liggen buiten, laat staan in bikini... Ondanks het zonnetje is het toch nog best wel koud dan Knipoog

En om bruin te worden heb ik met de wintersport een paar keer een zonnebankje meegepikt Clown Knipoog

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:08

Goedemorgen!

Iedereen is weer goed afgevallen zo te lezen Lachen
ik durf het niet aan om op de weegschaal te staan Nagelbijten / Gniffelen

mijn dag:
O: magere yoghurt met honing
T: plakje ontbijtkoek met pindakaas
L: 2 volkorenbroodjes met appelstroop en de ander met philadelphia light en een tomaatje
T: mandarijn, pakje liga continue
D: salade

beweging:
35 minuten gelopen waarvan ongeveer 8 hard, 1,5 uur fietsen.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:09

Jamy schreef:
Iedereen is weer goed afgevallen zo te lezen Lachen
ik durf het niet aan om op de weegschaal te staan Nagelbijten / Gniffelen

*kuch* niet iedereen Clown Knipoog Maar tis ook niet ernstig de verkeerde kant op gegaan Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:49

Afbeelding
Ik @ zon. Haha!
Ben nu weer binnen want het werd ineens donker.... Verdrietig

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:57

Had je het niet ijs en ijs koud Nagelbijten / Gniffelen