Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 09:39

_Mara_ schreef:
Mississippi mudpie, die is heerlijk! Wel inderdaad erg machtig, maar het is het waard!

@Fee: ik heb vandaag net Baileys cupcakes gemaakt, super simpel en super lekker! De Baileys brownies zijn ook niet al te moeilijk, of bananenbrood, ook super simpel.

Hier het recept van mijn cupcakes van vandaag en een fotootje: http://mijnzoetebesluit.blogspot.nl/201 ... dient.html

Ohh die moet ik zeker een keertje maken! :~
Ben dol op Baileys. <3

Kristie

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:45

Ik ben op zoek naar een toetje voor Zondag, we gaan sushi eten/zelf maken. Heeft er iemand nog suggesties voor een lekkere taart?

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:51

Kristie schreef:
Ik ben op zoek naar een toetje voor Zondag, we gaan sushi eten/zelf maken. Heeft er iemand nog suggesties voor een lekkere taart?

B&J Chocoladetaart? _O-

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:53

even een vraagje,

ik bak graag cakejes maar ik had laatst van die papieren vormpjes bij de action vandaan nooit meer dat ik die neem. Die nemen de complete boter op waardoor de cakejes ook wel erg laag blijven en niet lekker zijn.

waar kan je goede papieren vormpjes halen?

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:56

ik heb zelf siliconen vormpjes (xenos) vind ik veel fijner dan papieren!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:05

Ik koop ze bij een speciale taartenwinkel. Nooit last gehad van wat jij zegt, weet je zeker dat het recept goed was? Als ze niet omhoog gaan ligt het denk ik meer aan het feit dat ze niet zijn gaan rijzen. Maw; te weinig/geen bakpoeder of zelfrijzend bakmeel gebruikt?

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:25

SpikkelFire schreef:
Ik koop ze bij een speciale taartenwinkel. Nooit last gehad van wat jij zegt, weet je zeker dat het recept goed was? Als ze niet omhoog gaan ligt het denk ik meer aan het feit dat ze niet zijn gaan rijzen. Maw; te weinig/geen bakpoeder of zelfrijzend bakmeel gebruikt?

ik gebruik altijd hetzelfde recept en dat gaat het gewoon goed maar helaas waren die vormpjes op:( dus had ik die meegenomen en het ging gelijk fout.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:45

Ow dat is wel vreemd, maar het zou kunnen hoor als het mindere kwaliteit is. Ik gebruik altijd vormpjes van PME, House of Marie of Wilton. Die zijn dikker en blijven ook steviger. En geven ook niet af/nemen niet op. :)

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:47

Ik gebruik altijd vormpjes van Dr oetker of papieren van de xenos. Beide geen problemen mee. Maar kan me voorstellen als je ze professioneel gebruikt zoals jou SF, je dan voor de echt stevige en iets duurdere gaat.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:19

Ik heb ze ook van de Xenos en die zijn inderdaad ook prima.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:50

ok bedankt ga ik de volgende keer daar kijken:) volgens mij waren de vorige die ik had inderdaad van DR. Oetker. maar weet ik dus niet zeker meer.

bedankt!

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:21

Ik heb vandaag deze gebakken:
http://17andbaking.com/2009/11/12/cream ... kin-bread/

Heb alleen de gepureerde pompoen zelf gemaakt, en gewoon alles erin gegooid (vergeten te wegen), dus hij is iets minder luchtig dan zou moeten. De ene is wel beter gelukt dan de andere, heb de 'slechtste' al aangesneden, en hij smaakt nog steeds heerlijk!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:45

_Mara_ schreef:
Mississippi mudpie, die is heerlijk! Wel inderdaad erg machtig, maar het is het waard!

@Fee: ik heb vandaag net Baileys cupcakes gemaakt, super simpel en super lekker! De Baileys brownies zijn ook niet al te moeilijk, of bananenbrood, ook super simpel.

Hier het recept van mijn cupcakes van vandaag en een fotootje: http://mijnzoetebesluit.blogspot.nl/201 ... dient.html

Jouw bananenbrood is inderdaad een heerlijk recept.. ik gooi er altijd zelf nog kleine stukjes pure chocolade door. Echter ik wacht bewust een dag met eten ervan omdat ik hem de eerste dag heel flauw vind. de smaken trekken er veel lekkerder door na een dag( of twee).

Jouw bailyscupcakes ga ik zeker proberen :j

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 00:04

Lidewijke schreef:
Ik heb vandaag deze gebakken:
http://17andbaking.com/2009/11/12/cream ... kin-bread/

Heb alleen de gepureerde pompoen zelf gemaakt, en gewoon alles erin gegooid (vergeten te wegen), dus hij is iets minder luchtig dan zou moeten. De ene is wel beter gelukt dan de andere, heb de 'slechtste' al aangesneden, en hij smaakt nog steeds heerlijk!

Oeh lekker! Ga ik ook eens proberen. Ben helemaal gek van pompoen geworden. :j

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:20

Dat pompoenbrood ziet er heerlijk uit, die sla ik even op!
Ik wil morgen worstenbroodjes maken, omdat me dat nog nooit goed gelukt is. En ik ga een lekkere oranjesoep met chorizo maken, maar dat heeft dan weer weinig met bakken te maken :D

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:06

Weet iemand een goede webshop die betrouwbaar is en niet al te duur? Graag met groot assortiment

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:26

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 12:19

ik ga gelijk even kijken!

ik kwam er laatst achter dat er in haarlem(is vlakbij mijn huis) de winkel "de huismuis" zit kennen jullie deze?? hoorde dat hun redelijk veel kook en bak spullen hebben dus als ik binnenkort mijn loon binnen heb ga ik maar eens kijken :)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 12:25

Nee die ken ik niet.

Ik ga dit weekend de chunky apple cake en de scherven-brengen-geluk (maar dan zonder scherven :D ) recepten van Rudolph maken. :9

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 12:36

ik kwam inderdaad dat recept tegen van de scherven brengen geluk. zag er goed uit wat hij maakte!
ik ga binnekort de koekjes van Buddy Valestro maken. Heb zijn kookboek gekregen voor kerst en staan echt leuke tips in maar ook dus hoe je mooi die taarten kan versieren.

ik zit te twijfelen om spuitzakken te kopen. welke zijn dan beter wegwerp of toch "vaste" ik zal het niet heel veel gebruiken en aan de andere kant heb ik zo'n garneerspuit *zoekt plaatje* daarmee kan je dus zoals je ziet ook van die versieringen enzo maken. Vandaar dat ik nog twijfel over de spuitzak.

Afbeelding

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 12:37

Ik heb zelf een vaste en wegwerpzakken. Vind de plastic (dus geen papieren nemen) wergwerpzakken veel fijner, geen gedoe met schoonmaken. Je gooit ze gelijk weg en geen geklieder. En als je meerdere toppings hebt hoef je niet je vaste zak eerst schoon te maken als je er maar 1 hebt.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 12:44

ik baal er van dat hier in de buurt niet echt een taarten winkel is. Het zijn allemaal kookwinkels met een "bak" gedeelte erbij wat vaak niks voorstelt. Ben echt benieuwd naar de winkel de huismuis kijken wat die allemaal hebben. Hopelijk wel een iets uitgebreider assortiment. Zag dat er ook 1 in alkmaar zat misschien dat iemand het daar kent?

Hier als je zo'n kookwinkel inloopt vooral cook&co willen ze je gelijk de duurste mixer aansmeren terwijl je daar totaal niet om gevraagd hebt. Nou zo ik best wel zo'n grote mixer willen hebben maar mijn handmixertje doet het prima en ik heb geen ruimte voor zo'n grote. Maar uit zo'n winkel loop ik eigenlijk gelijk weer voordat ik echt hebben kunnen bekijken wat ze hebben.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 15:47

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 16:10

Haha...geweldig :=

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 17:08

De chunky apple cake staat in de oven, ruikt lekker. :9