Ik eet graag geitenkaas. Met wat honing en rauwkost, of met pesto, tomaat en komkommer, mmm! Gewoon kruidenkaas met tomaat eet ik ook wel eens, of roomkaas met radijsjes oid. Deze middag had ik cottage cheese met knoflook + plakjes appel + warme schapenkaas tussen een pittabroodje. Ook lekker hoor!
Oeps, sorry Bhris Maar abs zijn echt niet zomaar gemaakt hoor, dat kost veel tijd! Lekker dat je de lijnen weer ziet, die komen bij mij ook weer langzaam tevoorschijn
Hmmm dat pita broodje klinkt lekker Bhris! Ik heb nog geitenkaas, appels en pita broodjes liggen, dus ik denk dat ik die komende week eens ga maken.
Bhriseis
Geplaatst: 09-01-14 22:28
Ghihi is niet erg hoor Phor, tis net lief dat je het vroeg!
Schapenkaas verkopen ze hier ook in de supermarkt in België Ik had een lekker zoute Turkse.
Was erg lekker! Ik heb het gebaseerd op een recept van http://www.dagelijksekost.be; daar werd het gemaakt met zelfgemaakte tzatziki, maar daar had ik geen tijd voor. Dus gewoon cottage cheese met knoflookpuree gemengd
Edit: is nog lekkerder met halloumi! Maar die hadden ze niet in de winkel.
Josien_
Geplaatst: 09-01-14 22:34
Pff, nu in hele dagen zit te studeren ga ik uit verveling dingen in mijn mond stoppen. En meestal weet ik na 1 hap al dat ik er geen zin in heb, maar toch eet ik dan nog iets
Morgen weer een hoop gezonde boodschappen doen, bijna alle ongezonde dingen zijn nu weggewerkt dus dan moet ik wel .
Hier ook tentamens, drie weken lang... Zou het liefst tijdens het studeren ook de hele tijd iets te knabbelen hebben, maar helaas. Ik heb m'n hele koelkast volgestopt fruit. Als ik naast m'n ontbijt/lunch/avondeten nog iets wil heb ik in ieder geval íets wat ik nog mag. Ongezonde dingen haal ik inderdaad niet eens in huis, dat is hopeloos.
Ik vraag ook nooit om ongezonde dingen, maar aangezien ik nog thuis woon heb ik niet altijd wat te zeggen over de boodschappen . En als mijn oma me dan ook nog chocolaatje voor mijn verjaardag gaat geven haha.
Maar inderdaad als het er niet is, kom je ook niet in de verleiding.
Als je thuis woont is het inderdaad lastig. Haha tsja oma's, mijn oma wordt zelfs een beetje opstandig als ze weet dat ik bezig ben met gezonder eten. Dan staan er ineens nog vaker lekkere dingetjes op tafel als ik langs kom (en dat is minstens 2x per week ) en heeft ze van alles om mee te geven haha. Zo moeilijk nee zeggen tegen je lieve oma. Gelukkig heb ik een vriend die het dan graag opeet..
Maartje_M
Geplaatst: 09-01-14 23:10
Ohja, tahin kan natuurlijk ook op brood Pindakaas krijg ik echt niet weg en aangezien ik ontzettend lactose-intolerant ben, wordt roomboter en kaas ook niks. Dus helaas heb ik ook niks aan de tips van Bhriseis Hebben jullie kip/kalkoenfilet zonder 'rommel' en waar kopen jullie die dan? Wij doen altijd boodschappen bij de AH en er is dus geen kipfilet die ik mag hebben omdat ze allemaal lactose bevatten. Ik wil gewoon kip Gekookt eitje neem ik inderdaad ook wel eens
Kunnen jullie me misschien iets uitleggen over he volgende:
ik ben bezig met afvallen. Normaal verbruik je in je slaap 900kcal en overdag in rust 1100. Je eet dagelijks ook ongeveer 2000kcal dus dat is evenwichtig. Nu sport ik dagelijks dik een uur en verbrand daarmee 700 kcal. Houd dit dan in dat ik ook.ongeveer 2700kcal moet eten of ligt de verhouding anders als je wil afvallen?
hoop dat jullie hiermee weg komen, loop even helemaal vast want ik kom nu al amper aan 2000kcal p.d. ik.schommel tussen de 1500 en 1800 en wat zou ik.dan extra moeten eten om af te vallen.
Niet iedereen verbrandt zomaar 2000 kcal per dag, en zeker niet in rust. Bekijk even (op vb. valtaf, waar je je voeding in kan vullen bij 'beweging') je BMR. Als je 'BMR inactief' berekent, (bij mij is dat vb. 1600), en dan voer je uit de band springende activiteiten in, zoals een uur sport, dan heb je een aardig idee van wat je op een dag verbrand hebt.
Als je minder eet dan dit aantal val je af. Aangeraden wordt om max. -500 kcal te eten per dag.
Ben je overigens zeker van die 700 kcal? Dat is echt heel veel - maar kan best hoor
Graag gedaan hoor Ik eet nu toch al een paar maanden volgens die principes, en het lijkt wel te kloppen. Boodschappen doen of naar de bakker fietsen niet meetellen, maar een half uur wandelen, sporten, een middag zwaar tuinieren wel.
als ik 2000 kcal eet, kom ik echt flink aan... Heb het een tijdje bijgehouden en als ik niet sport, kom ik niet veel verder dan 1000
Roossssa
Geplaatst: 10-01-14 20:15
Op caloriecalculator.nl staat echt met mijn gewicht en de training die ik doe 720calorieen verbrand. Heb de exacte tijden en snelheden waarop.ik train ingevoerd..kan ik er vanuit gaan dat dat dan.klopt?