Jaffel leuk is die hoor! Leuke kleuren combinatie ook! Wat heb je als vulling?
_Michelle_
Geplaatst: 18-07-09 20:35
Ik heb net een nieuwe poging gedaan. Vorige keer liep mijn vulling eruit dus ben ik niet verder gegaan. Voor de eerste echte keer vind ik hem redelijk gelukt. Vorige keer was mijn bolletje goed gelukt en die was deze keer weer wat minder. Roosje was probeerseltje, wist niet meer precies hoe het moest.
Kan ik een compleet taartje bekleed met fondant en gevuld met gele room in de diepvries doen? Omdat ik mix over had heb ik ook nog een andere taart gemaakt die we nu eerst opeten. De hele week taart eten is ook weer zo wat dus wil ik mn boltaartje bewaren Waarin kan ik hem dan het beste bewaren (bakje of zak erom?)? Andere vraag: Klopt het dat je fondant 3 maanden kan bewaren (in een keukenkastje) of kan het nog langer?
Ik haal mijn marsepein bij de bakker Dat moet ik dan een dag van te voren bestellen.
_PassoaJus
Geplaatst: 20-07-09 17:30
Ladyloe schreef:
Ik vandaag me eerste bestelling gehad.. 30 cupcakes als tractatie op school.. Maandag middag moeten ze af zijn dus heb wat werk te doen! Zo moeten ze worden;
Ik heb al meerdere taarten gezien met die leuke bloemetjes!! Waar kan ik van die leuke vormpjes halen?
Wij hebben het thuis al een keertje eerder gevraagd aan de Bakker in het dorp. Maar die verkochten geen marsepein, toen maar naar een zaak geweest speciaal voor bonbons
RoxyVip
Geplaatst: 20-07-09 20:42
Gemaakt voor een vrijgezellenfeestje, Bovenkant wilde ik eigenlijk een hartje rood op spuiten, maar dit mislukte dus heb ze maar helemaal rood gespoten Als 'plaksel' heb ik witte chocoladepasta gebruikt!
Ik ben trouwens zelf wel tot de conclusie gekomen dat zo'n grote toef van botercrème wel heel leuk staat op een CC, maar aan de andere kant: zo'n hap boter...Ookal zit er suiker in...Gats, als je er over nadenkt... hihi
Mijn vragen: Hoe voorkom ik de scheurtjes? Zou het met een niet-houten deegroller makkelijker zijn? Hij blijft redelijk plakken, ondanks de vele poedersuiker. De cake is redelijk ingezakt, wat kan ik hieraan doen? Hoe bewaren jullie m ? In de koelkast?
Lizz
Geplaatst: 21-07-09 15:51
Je moet je kapsel goed laten afkoelen, als je taart toch een bolling of een deuk heeft, recht snijden
Want volgens mij ben jij te werk gegaan terwijl je kapsel nog warm was?
Botercreme is nu gesmolten door de warme taart. Eerst goed af laten koelen, dan zal je je botercreme ook strakker er omheen krijgen. En ik gebruik mijn taart altijd ondersteboven, dan heb ik altijd een stakke bovenkant. De marsepein in het begin niet te dun uitrollen, das wat makkelijker werken. Ik gebruik ook een houten roller. Ik doe gewoon wat poedersuiker erop en heb geen last van plakken. Succes!
Ik gebruik een siliconenroller, dat plakt niet en hoef je geen suiker te gebruiken. Het is inderdaad verstandig eerst de taart te laten afkoelen, en als je het marsepein gaat bekleden probeer dan te zorgen dat het niet te warm is in de kamer. Marsepein wordt snel zacht!