[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:38

meen je dat chub? maar is het niet 1 bonk suiker?

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:39

Faux schreef:
Is een lolly niet één bonk rotzooi dan? Ja oké je doet er lang mee, maar je doet wel lang met iets wat heel slecht voor je is, nietwaar?

Ik vind het wel een goed idee, je krijgt toch je zoetigheid binnen waar je zo naar snakt, en toch niet zo slecht als chips, taart, chocola! Iig qua calorieen zit je veel beter. Ja

Volgens mij moet jij nu dan gewoon afkicken van de suikers Faux, maakt het extra makkelijk, NOT! Clown

BA, gewoon teamkamer vermijden hele dag Knipoog

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:39

Nee maakt het inderdaad juist extra moeilijk, maar ik ben echt verslaafd. Nagelbijten / Gniffelen

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:40

Ik heb echt medelijden met de mensen die mij iets komen vragen vandaag. En dat zijn er altijd heel veel. Nagelbijten / Gniffelen Man wat ben ik in een slecht humeur. Nagelbijten / Gniffelen De faculteit waar ik werk gaat volgende week verhuizen en ik ben verhuiscoordinator (nee, dat was niet mijn idee). dus iedereen komt zeuren. Lekker op het laatste moment.

Planning is wel netjes, hoop dat ik ook tijd heb om het op te eten.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:41

gelukkig heb ik dat probleem niet zo. We hebben geen snoep in huis en alleen chips die mijn man lekker vind. Zolang het niet in huis is heb ik er geen trek in. Ik mis het dus totaal niet.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:51

Wind schreef:
Ik heb echt medelijden met de mensen die mij iets komen vragen vandaag. En dat zijn er altijd heel veel. Nagelbijten / Gniffelen Man wat ben ik in een slecht humeur. Nagelbijten / Gniffelen De faculteit waar ik werk gaat volgende week verhuizen en ik ben verhuiscoordinator (nee, dat was niet mijn idee). dus iedereen komt zeuren. Lekker op het laatste moment.

Planning is wel netjes, hoop dat ik ook tijd heb om het op te eten.

dat klinkt niet fijn nee imre! wij gaan aan het eind van het jaar verhuizen naar WEER een nieuw tijdelijk gebouw... zucht

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:56

Dit topic demotiveerd mij steeds meer om aan te gaan komen ik laat het vanaf nu dan ook maar los. echt zonde dat er zoveel mensen zijn die denken dat ze mager moeten zijn om echt een goed figuur te hebben.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:00

Inderdaad, Uk, dat graatmager mooi is is niet de juiste instelling. Wat iemand anders gister ook al aanhaalde is dat het hier voornamelijk zou moeten gaan om gezond leven, met de juiste hoeveelheid voedsel, gezond voedsel uiteraard en voldoende beweging. En een gezond gewicht, of dat nou minder is of meer, zoals bij jou.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 13:16

Hallo medebokkers Doei!
Ik ben Hilde, 16 jaar oud en op het moment 1.79 m
Ik weeg nu rond de 70 kilo Ja
Dit is best een goed gewicht maar ik vind van mijzelf dat ik regelmatig ongezond eet Lachen

Verder zijn er het afgelopen jaar zeker een kilo of 7 bijgekomen Lachen

Ik wil geleidelijk aan wat kilo;s kwijt, dus niet ineens een ander gewicht want dan ben ik zo bij af Lachen
Ik ben hier al eens eerder geweest maar kon toen even niet meer opletten door omstandigheden Lachen

Mijn schema van vandaag:
O: 2 Crackers met filet americain, 1 bb filet americain
T: 2 rijstwafels en een schaal wortels Vingers aflikken
L: 2 bb komijnkaas, 2 crackers met filet americain
T: Liga + de rest van de wortels
A: aardappels, wittebonen en vissticks
T: handje japanse mix Ja

Ik zit nu op 1.5 liter water Lachen
en straks een uur paardrij les hakf uur fietsen Lachen

ps. ik ben niet zo'n zware ontbijter Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 13:41

Is brie heel ongezond? Ik eet namelijk makkelijk 400 gr brie op 'n dag. Nagelbijten / Gniffelen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 13:45

hilde, allereerst welkom! je hoeft je hier niet alleen aan te melden om af te vallen, maar het gaat inderdaad vooral om het aanleren van een gezond eetpatroon.
je dagschema van vandaag ziet er heel goed uit! ook je ontbijt hoor. ik mis alleen melkproducten?

anthea; brie is een 60+ kaas en bevat dus meer dan 60 procent vet.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 13:46

Ik denk van wel, brie zelf is al geen mager kaasje, zit best veel vet in...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:12

Ik heb light brie meegebracht, scheelde echt behoorlijk in kcal.. Lekker op 'n broodje met wat walnoten en honing Vork

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:19

Oooh mensen ik heb echt hulp nodig. Scheve mond Het is zo'n verslaving van me. Ik loop door de supermarkt, kom bij de broodjes, zoekende naar 2 bruine broodjes. Dan zie ik een verpakking met 5 zeeuwse suikerbolussen. En ja, die verdwijnt in mijn mandje. En ja, een halfuur na verlaten van de supermarkt zijn ze alle 5 op. Scheve mond En meteen daarna denk ik HELP wat heb ik gedáán!? Scheve mond Rotzooi. Ieder normaal mens stopt na 2, hoogstens 3 bolussen maar ik douw ze allemaal zonder nadenken naar binnen. Scheve mond En 3 rijstewafels erachteraan. En een koek die ik van een collega krijg. En nu zit ik met een dikke buik van al het eten dat er nu inzit, en een ENORM rotgevoel. Verdrietig En zo gaat het nou altijd.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:24

en dat is precies wat ik ook deed! niet vooraf nadenken, maar pas achteraf. duurt helaas heel lang voordat je dat hebt 'afgeleerd' (als je dat al lukt).
ik heb met mezelf de afspraak dat ik dat soort dingen wel mag kopen, maar alleen mag opeten als ik aan een tafel zit. Dat scheelt onwijs, want nu eet ik dus niet meer gedachteloos, maar geniet ik echt van mijn eten. met het gevolg dat ik het meestal gewoon bij 1 appelpunt of bolus kan houden. en ja, mijn schaaltje chips eet ik ook aan de eetkamertafel en niet meer op de bank Clown

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:24

Niet kopen. Ik weet dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan, maar het is de enige manier. Als ik zin heb in iets zoets haal ik suikervrije snoepjes, een flesje crystal clear of light vifit drink.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:25

benangelique schreef:
en dat is precies wat ik ook deed! niet vooraf nadenken, maar pas achteraf. duurt helaas heel lang voordat je dat hebt 'afgeleerd' (als je dat al lukt).
ik heb met mezelf de afspraak dat ik dat soort dingen wel mag kopen, maar alleen mag opeten als ik aan een tafel zit. Dat scheelt onwijs, want nu eet ik dus niet meer gedachteloos, maar geniet ik echt van mijn eten. met het gevolg dat ik het meestal gewoon bij 1 appelpunt of bolus kan houden. en ja, mijn schaaltje chips eet ik ook aan de eetkamertafel en niet meer op de bank Clown

Die tip gaf een vriendin van me laatst ook toen ze bij me thuis was, maar ik zát net aan tafel. In mijn pauze loop ik eventjes naar de supermarkt hier op de hoek, trek me daarna terug in een kamertje hier, boekje open, lekker lezen. En 5 bolussen naar binnen stouwen. Scheve mond

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:29

Ow, ik herken dat!

Het enige wat helpt is jezelf beheersen en onder controle houden.. Heel moeilijk en het is soms een lange weg.. Maar blijf jezelf bewust van wat je doet, wat je koopt en wat je eet en drinkt en de gevolgen daarvan! Dat hoort nou bij volwassen zijn: consequenties vooraf overzien en op basis daarvan keuzes maken.

Wat ook helpt is jezelf dagelijks een snoepmoment gunnen. Heel bewust inplannen, iets lekkers ervoor in huis halen en er van genieten. Als je namelijk te streng bent voor jezelf hou je het ook niet vol..

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:30

Wilde het toch even melden: ik heb m'n wiskunde tentamen gehaald!!! Woehoeee, hoef nu alleen nog maar mn bachelor scriptie te schrijven en dan heb ik dit jaar gehaald Hyper! *stuitert door het huis. Meen ik zat echt flink in de zenuwen voor de uitslag!! Als ik deze niet had gehaald, had ik of moeten gaan werken of het hele jaar opnieuw moeten doen (schakeljaar van hbo naar wo) Haha! Haha!

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:31

Chubby schreef:
Wat ook helpt is jezelf dagelijks een snoepmoment gunnen. Heel bewust inplannen, iets lekkers ervoor in huis halen en er van genieten. Als je namelijk te streng bent voor jezelf hou je het ook niet vol..

Da's wel een goeie. Ga ik onthouden.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:31

Sizzy gefeliciteerd! Hyper!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:33

Faux schreef:
trek me daarna terug in een kamertje hier, boekje open, lekker lezen.

Met dat boekje open ga je ook al mis. Eten is al een aktiviteit. Een tevreden gevoel bereik je niet alleen door genoeg, maar ook door bewust te eten, zonder andere aktiviteiten..

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:35

sizzy gefeliciteerd.

Faux, de enige manier om zulke dingen te kunnen laten is of met een volle maag boodschappen doen of gewoon niet in je pauze naar de supermarkt gaan.
Neem gewoon je brood mee van thuis.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:36

Sizzy, wat goed! Gefeliciteerd!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:42

Thanks!! Haha! *hypert nog even door Haha!