Hellofresh

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

madeliefw

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 14:18

Nou ik hoor dus net van mijn buren dat zij dus thuis waren en ook hellofresh hadden. Ook bericht dat er niemand was en daar hebben ze het s avonds nog gebracht nadat de buuf belde! Bizar. Ga nu toch maar een melding maken. Hoe zou ik dat kunnen doen en wat moet ik zeggen?

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 16:03

Ik contact ze altijd via whatsapp.
Over het algemeen als je gewoon uitlegt wat er gebeurd is, krijg je een nette vergoeding.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 16:13

Heb nu een aantal weken Hellofresh en dik tevreden. Mocht er nog een keer een kortingscode voorbij komen, voor bestaande klanten . Ik kan ze nog niet vinden. Deze week een keer Marleyspoon gehad, maar vind ik niet wat.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 17:28

BuenaVista schreef:
Heb nu een aantal weken Hellofresh en dik tevreden. Mocht er nog een keer een kortingscode voorbij komen, voor bestaande klanten . Ik kan ze nog niet vinden. Deze week een keer Marleyspoon gehad, maar vind ik niet wat.

Via ING Spaarpunten kan je misschien nog korting krijgen?

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 20:24

BuenaVista schreef:

Ik gebruik al jaren Hello Fresh (niet opeenvolgend natuurlijk :D ) en had nu Marley Spoon. Wat vind jij het grote verschil dan? Ik vond het echt heel erg vergelijkbaar (een keer andere recepten, na een tijd HF gaan ze toch wel in de herhaling). Grootste verschil eigenlijk dat de ingrediënten niet in aparte zakken worden geleverd, maar bij elkaar. Dat zorgt wel voor een (veel) kleinere doos dan bij Hello Fresh.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 20:28

Ik had 3 soortgelijke recepten van Marley Spoon. Bij Hellofresh heb ik de koelkast vol met ingrediënten en dat heb ik met Marley Spoon niet. Gelukkig kun je zo weer stoppen (wel op tijd ), zonder dat je ergens aan vast zit

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 20:31

BuenaVista schreef:

Ik pluk nog steeds werkende kortingscodes van Pepper af? Enige is dat die alleen werken als je opzegt en daarna de kortingscode invult voor je je weer aanmeldt. Daardoor kan je wel je tijdsvak kwijt zijn. Meestal kan ik die wel gewoon terugzetten en ik hecht daar minder aan en bestel alleen op die manier.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 20:44

BuenaVista schreef:
Ik had 3 soortgelijke recepten van Marley Spoon. Bij Hellofresh heb ik de koelkast vol met ingrediënten en dat heb ik met Marley Spoon niet. Gelukkig kun je zo weer stoppen (wel op tijd ), zonder dat je ergens aan vast zit

Maar je kunt toch ook recepten selecteren bij Marley Spoon? Verschil in de koelkast zag ik ook, maar dat was voornamelijk door de afwezigheid van al het verpakkingsmateriaal :D . Het grote nadeel van Marley Spoon vond ik juist dat je een week vantevoren moet afzeggen, dat vind ik best lang. Nu met Covid valt het nog mee, maar normaal hebben we toch wel een wisselend schema (uit eten/mensen die komen eten).

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:01

Ik bedoel het anders. Ik had 3 soort gelijke recepten uitgezocht, en qua aantal groente etc, vond ik een duidelijk verschil. Dit was voor mij overduidelijk in de koelkast. Gelukkig heb ik zelf de keuze . Ik vind het heerlijk om eens niet na te hoeven denken wat we gaan eten. Plus die variatie vind ik top. Heb nou variaties gegeten die ik zelf niet snel had bedacht.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 22:22

Ik zet altijd de hele doos incl recept in de koelkast in de schuur.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 23:12

Ik pak alles uit. Dingen als tomaten wil ik echt niet in de koelkast bewaren, en daarbij passen 5 van die zakken ook gewoon niet in mijn koelkast.

Vanavond hadden we hier de Bali-kipsaté met kokosrijst, die is zo lekker :9

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 23:30

Ik moet zeggen dat ik de kroeppoek eruit heb gehaald.

Deze week ook de kipsate, lekker. En de noedels en de flammkuchen. Laatste nog nooit gehad, ben benieuwd.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 23:39

Flammkuchen heb ik er ook weer bij zitten, die vinden we allebei lekker :j

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 00:20

Wij zetten vaak alle zakken in de koelkast :+ er zijn maar weinig dingen die daar echt van af zien en het is wel zo makkelijk.

sunny16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 00:21

madeliefw schreef:
Nou ik hoor dus net van mijn buren dat zij dus thuis waren en ook hellofresh hadden. Ook bericht dat er niemand was en daar hebben ze het s avonds nog gebracht nadat de buuf belde! Bizar. Ga nu toch maar een melding maken. Hoe zou ik dat kunnen doen en wat moet ik zeggen?

Ik ben bezorger vandaar dat ik het vroeg :o Heb je bij opmerkingen staan dat het neergezet mag worden? Of alleen bij buren of niets? Bij onze regio mogen wij alleen neerzetten met toestemming van klant, anders idd buren proberen en als er geen buren in omgeving open doen mogen wij de box alleen mee terug nemen in overleg met het kantoor, maar voor de laatste optie proberen we vaak eerst de klant te bellen om te vragen waar de box eventueel dan neergezet kan worden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 00:23

Ik heb mijn adres gewijzigd want volgende levering zit ik ergens anders. Hopelijk gaat het goed!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 11:19

Oeh Marley spoon, heeft er iemand toevallig een gratis box daarvan te vergeven zodat ik dat eens kan proberen?

Ik had gisteren een HF gerecht met voorgesneden ui, paprika etx. Alleen gourgette even snijden. Doe mij altijd van dat soort ingrediënten haha #lui

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 11:25

Tancreda4 schreef:
Oeh Marley spoon, heeft er iemand toevallig een gratis box daarvan te vergeven zodat ik dat eens kan proberen?

Ik had gisteren een HF gerecht met voorgesneden ui, paprika etx. Alleen gourgette even snijden. Doe mij altijd van dat soort ingrediënten haha #lui

Haha dat zijn de snelle en makkelijke recepten! Die zijn soms wel ideaal inderdaad :D .

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 14:22

Wij hebben deze week onze eerste box van Hellofresh.
Op de eerste dag hadden we een recept met voorgesneden kip, waarvan de kip zo doorzeefd was met peesjes en stukjes dat ik het helemaal opnieuw gesneden heb en echt de helft eraf gesneden heb, super zonde.
Op de tweede dag hadden we een paprika die niet meer goed was.

Ik ben benieuwd welke verrassingen er vanavond volgen ;-) Is dit standaard bij Hellofresh? Of hebben we gewoon pech gehad?

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 14:49

Nee, dat is echt niet standaard. Wij hebben al anderhalf jaar lang drie keer per week HelloFresh en nooit ingrediënten die niet goed zijn. Heel af en toe mist er een ingrediënt. Dat meld ik altijd ik via whatsapp en daar krijgen we dan een vergoeding voor.
Terwijl ik dit typ realiseer ik me wel dat ik nooit gerechten bestel met kip, omdat ik dat altijd te droog vind (ook bij de appie). Ik bestel alleen maar gerechten met kippendijen, dat scheelt echt enorm. Daarnaast bestel ik nooit iets met biefstuk, omdat ik de kwaliteit daarvan echt belabberd vind. Maar ook dat koop ik ook niet in de gewone supermarkt.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 15:00

Sadira schreef:
Wij hebben deze week onze eerste box van Hellofresh.
Op de eerste dag hadden we een recept met voorgesneden kip, waarvan de kip zo doorzeefd was met peesjes en stukjes dat ik het helemaal opnieuw gesneden heb en echt de helft eraf gesneden heb, super zonde.
Op de tweede dag hadden we een paprika die niet meer goed was.

Ik ben benieuwd welke verrassingen er vanavond volgen ;-) Is dit standaard bij Hellofresh? Of hebben we gewoon pech gehad?

Oei :=
Nee, dit is niet hoe ik het normaal ervaar..
Heb eigenlijk amper iets wat niet meer goed is of van slechte kwaliteit..

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 18:30

De boxen worden duurder. Net bericht gehad, 51 ct per persoon per maaltijd duurder.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 18:30

Tancreda4 schreef:

Je hebt een pb!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 21:22

Sadira schreef:

Update van vanavond:
- Heb ook weer de helft van de biefstukpuntjes afgesneden, en wat er overbleef viel ook niet echt biefstuk te noemen, nog steeds moeilijk kauwbaar
- Moest ringen van de puntpaprika snijden, maar desbetreffende puntpaprika was een knoeperd van een normale paprika :+ dus had ringen met een doorsnee van 8 cm ofzo. Dus heb het maar anders opgelost _O-

Kan nog niet zeggen dat ik echt kapot ben van de kwaliteit van Hellofresh, dus denk dat we het maar weer stopzetten.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 21:29

Sadira schreef:

Ik heb nu 115 boxen gehad en nee, dat is niet de standaard. Ik heb wel eens een zakje kleffe sla of een paprika die niet helemaal fris meer is maar ik heb dan ook 5 of 6 maaltijden per week, er blijft wel eens iets net te lang liggen dus. Dat het bij aankomst of na 2 dagen al niet lekker meer is komt hier bijna niet voor.