Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 23:51

Oliver schreef:
Ik reageerde niet op jou Heidallr. Maar als je het zo vraagt. Dan vind ik nou niet perse dat leven op een kop koffie en een appelflap heel gezond is. Ik reageerde op Marjolein die vind dat mensen die alles afwegen enz. obsessief en ongezond met eten omgaan.

Ik zal weer ontopic gaan en niet meer ingaan op lijstjes van sommige mensen :)

Het laatste wat ik erop ga zeggen:

Selectief lezen is ook een vak beste Oliver. Zoals men kan twijfelen aan mijn lijstjes twijfel ik wel eens aan andere mensen hun lijstjes alleen heb ik nooit compleet onbeschoft gereageerd zoals men dat wel bij mij of sommige andere 'zuinigere eters' doet. Ik accepteer dat iedereen het anders doet en stel hoogstens de vraag bij mezelf of die manier gezond zou zijn. Ik claim niet de wijsheid in pacht te hebben betreffende andere mensen en hun lichamelijk functioneren. End of story.

Grapjasjes12

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 00:03

Denk aan de bloeddruk dames :+

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 00:40

Jullie nog lekkere ideetjes voor kerstbrunch met clienten?
ik dacht zelf aan sandwich met kalkoenfilet, perzik tomaat rucola en ui, scones met jam, een kerststol, wat vers fruit en wat komkommer tomaat en een eitje. Ik wil eigenlijk nog iets wat er sjiek uit ziet maar simpel en makkelijk te maken ipv de standaard afbakdingen. Of nog een aparte soort sandwich.?

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 08:41

O: Havermout, amandelmelk, goji, lijnzaad, honing
T: Peer
L: 2 meergranen crackers met geitenkaas
T: ?
A: Burrito's
T: Smoothie van magere yoghurt en fruit

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 09:17

Vandaag cheatdagje (vlak voor de kerst :+ )
dagje shoppen met vriendin
O: 200 ml ongezoete amandelmelk, 6 el havermout, 1 peer, hand frambozen en kaneel + 2 kopjes koffie met koffiemelk
L: broodje in de stad
T: waarschijnlijk lekkere latte met een muffin ofzo
A: sushi (denk ik)

B: door de stad slenteren

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 09:43

Gisteren:
O: muesli,melk,lijnzaad chiazaadjes
B:14 km fietsen
T: 2 mandarijnen
L: grote kop groentesoep
T:250 gr meloen salade, handje kokosblokjes, 2 mandarijnen
D: 1 frikandel. Patat met ketchup
T: wat chips

Het ging goed tot het d ;). Wel veel fruit maar beter dan een hoop snoep oid.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 09:49

Moderatoropmerking:
En ik val helaas weer in herhaling. Het posten van eetlijsten is hier toegestaan. Maar het doelbewust plaatsen van crashlijsten natuurlijk niet. Graag jullie aandacht hiervoor.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 09:57

Planning voor vandaag.. helaas met deze planning de vetten al op, maar nog wel wat aan te vullen qua eiwit en koolhydraten dus ik denk in de avond nog een flinke bak kwark met wat banaan of iets dergelijks :j, heb 'm voor het gemak maar vast ingevuld.

O: roerei van twee eieren + snee volkoren brood
T: smoothie van 200 gram aardbeien + 200 gram magere kwark
L: 3 knäckebröd met geitenkaas honing
T: V-bomb veggie juice paprika
D: pasta puttanesca (Jamie Oliver recept)
T: bak kwark met banaan en/of appel

B: geen :'), misschien een stukje hardlopen

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 10:15

O: volle yoghurt met banaan en kaneel
T: 2 mandarijntjes
L: 2 speltboterhammen met gebakken ei (in kokosvet) en kaas; snee suikerbrood met roomboter
T: ? Kerstborrel met m'n collega's
A: Vk spaghetti met passata, courgette, champignons en doperwtjes
T: chocoladetruffel :9

B: stukje hardlopen

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 11:10

Jeetje Marjolein; ik ben zelf 100% van mening dat ALLE eetlijstjes in dit topic geplaatst mogen worden - ik denk dat ik dat ook meermaals gezegd heb hier; het is nl geen gezonde voeding topic, en zoals er al herhaaldelijk is gezegd; velen die hier posten gaan idd obsessief om met voeding. Maar om nou mensen 'goeroes' te gaan noemen omdat er gereageerd wordt op een lijstje van een bokker die overleeft op een miniappelflap >;) Dan ben je imo geen zuinige eter, maar gewoon ongezond bezig.

Ik krijg zelf evenveel de kriebels van 'oh jee, ik at een niet-ingecalculeerd plakje cake; wat zit ik dik en opgeblazen zeg, laat ik even een groene smoothie maken en morgen een balansdagje houden'. Maar laten we elkaar wel in onze waarde laten; leven en laten leven.

O: 250 g kwark, 1 peer, frambozen, jeneverbessen, 10 g noten; glas vers sap, vitamientjes
L: 120 g brood; 1 x komijnkaas met boter; 1 x cottage cheese en sv jam; cappuccino
B: Fietsen, 20 min. wandelen, 2 uur balletles
T: rijstwafel pure chocolade; latte
B: 1.30 uur balletles
T: 2 bananen
A: Pasta met olijfolie en gegrilde groenten, 100 g feta
T: 250 g yoghurt met wat ananas

Zo meteen even uitrekenen

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 11:31

Mjam lekker lijstje Bhriseis. Die rijstwafels met chocolade zijn echt mega verslavend :=

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 11:34

De meeste hebben echt heerlijk avondeten! Ik eet altijd super basic avondeten :(
Tijd om op mezelf te wonen, dan kan ik lekker risotto maken etc. haha

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 11:43

Of je moet voorstellen om soms zelf te gaan koken Heimdallr? Toen ik nog thuis woonde deed ik dat ook weleens en eerst lustten mn ouders niks en nu vragen ze als ik op bezoek ben of ik 'die lekkere couscous' kan maken. Haha.

Mooi gezegd Brhis. Helemaal wat ik denk. Ook het allerlaatste wat ik erover zeg :)

@ Chantal: Bladerdeeg hapjes. Kant en klaar bladerdeeg besmeren met nutella (en evt. nootjes of banaan of jam) oprollen en dan de oven in. Heel makkelijk en staat wel fancy. Kan ook met hartig natuurlijk.
Misschien kun je pannenkoekjes/flensjes maken. Of een soort pancake taartje met pannenkoek in laagjes met nutella (ja ik ben fan) en banaan ertussen en dan doorsnijden?
Bagels staan ook altijd gezellig
Hartige muffins met ei en spek enz?

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 11:46

Oliver: ja ik kook ook af en toe, maar ze vinden het dan niet lekker. Haha. Stelletje boeren. :P Ik hou wel van exotisch eten om het zo maar te noemen. Sushi vind ik ook heerlijk, jammer genoeg vinden mijn ouders en broertje het niet te vreten. Maar andijviestampot gaat er altijd wel in, dus als mijn mams vraagt waar ik zin in heb is het standaard andijviestampot. Verder eten we haast geen pasta omdat mijn vader dat niet lekker vindt. En vis eten we al helemaal niet omdat mijn moeder dat niet lekker vindt. Het was zoveel makkelijker toen ik een tijdje op mezelf woonden i.v.m studie haha.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 11:49

Leuke tips worden al gegeven Chantal! Ergens op bokt zweeft ook een recept van brioche met nutella rond, en die brioche ziet er beeldig uit. Plien heeft hem geloof ik al es gemaakt.

Dank je Kiwipitje! Die wafels zijn gewoon nog lekkerder dan echte zoete ongezonde koek *\%/*

Thx Oliver :)

Heimdal, ik kook ook niet vaak zelf 's avonds, maar ik hem altijd wel iets in de koelkast liggen om een en ander mee op te leuken. Tegenwoordig ligt er standaard een pak gekookte bietjes in de koelkast. Dus eet ik bij elke maaltijd 1 bietje met een reepje feta er bij; lekker en weer wat extra vitamientjes :Y)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 11:59

Bedankt voor alle tips ! maar ik stond voor 9 uur al in de supermarkt om de drukte te vermijden :p neem ze wel mee voor ee andere keer!
ik heb nog besloten sandwich erbij te maken met pesto, kaas rode ui zongedroogde tomaat en wat sla.

Inspiratie voor avond eten ontbreekt en lunch bij vriendin dus post mijn lijstje vanavond.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 12:17

Nog even kort een reactie, ik heb niet gezegd dat de mindere lijstjes niet geplaatst mogen worden. Iedereen mag hier posten. :) Maar constant reageren 'Goh, is wel weinig?' of 'Wat wil je hiermee bereiken?' als er toch niets mee gedaan wordt, daar reageerde ik op. :)

Bhris: Ja, ik zie idd vaak een bietje staan. :)) Maar dat is lekker, gewoon zo 'droog'?

Moeder is jarig vandaag, dus later op de dag wat minder gezond. :)

O: 200 gram magere kwark met muesli, amandelen en superfoodmix
T: Latte Macchiato (Jaja, heb het fancy koffieapparaat van mijn vader ontdekt :') ), stuk fruit
L: bh met avocado, meergranencracker oude kaas
T: Gebakje
A: uit eten. :9

D: Thee

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 12:52

Bhris dat jij nog onthouden hebt dat ik dat brood heb gebakken :))! Maar dat is inderdaad echt een aanrader. Relatief makkelijk, ziet er heel chique de friemel uit en ook lekker.

Nu weer OT :))

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 17:40

Beetje een rare eet dag vandaag, niet heel healthy maar kon erger

Ochtend; halfvolle yoghurt met 3 eetlepels stracciatella yoghurt, bio muesli
Tussendoor 1; anderhalve kop koffie met melk en suiker
Tussendoor 2; kop normale thee, geen suiker/melk
Middag; ontbijtkoek met boter en pakje zoute crackers (snel tussen werk door)
Tussendoor 3; Appel en kleine mok warme choco + slagroom :+

Avond; geen idee nog, wss pasta met groente of rijst en roerbak oid
Toetje; geprakte bananen ijs met wat frambozen en bosbessen

Verder water drinken, 30 minuten gefietst en de hele dag gewerkt in de schoonmaak. Gisteren heftige workout gehad dus mijn arme buikspieren hebben vandaag even vrij #)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 19:17

Moderatoropmerking:
Even een aanvulling op mijn eerdere reactie. Dit topic is inderdaad bedoeld voor het plaatsen van eetlijsten. Daarmee laat je als bokker al zien dat je bewust met voeding bezig bent.
Reacties met crashlijsten zijn echter niet toegestaan. Dit hoogstwaarschijnlijk om begrijpelijke redenen. Proana is een no go op Bokt.

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 19:30

Eindelijk weer eens bijgehouden wat ik heb gegeten vandaag.

O: twee rijstwafels met kaas.
T: grapefruit
L : mini stolletje met amandelspijs
T: Kiwi
A: vijf kleine pita broodjes gevuld met tomaat, ham, kaas en Italiaanse kruiden.

D: Thee en sap.
B: sjouwen met kerstkado en wandelen met de hond.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 19:58

Zooo slecht geslapen vannacht, ik was van plan om om 9u op te staan om nog kerstinkopen te gaan doen, had er speciaal vier wekker voor gezet en ben door ze alle vier heen geslapen :')

Maar goed, lijstje van vandaag:
O: kop koffie met melk, smoothie van banaan, mango, passievrucht, chiazaad en een aantal muntblaadjes
T: mandarijn
L: bruin broodje met groenten
T: kleine kop pastinaaksoep met 4 beschuiten
T: proteïnreep
A: rijst met quornreepjes

Maken jullie je lijstjes op voorhand? Of eten jullie gewoon en schrijven het later op?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 20:16

In mijn koelkast alle restjes opgemaaakt voor avondeten met waar ik zin in had. :')
O: 50 gr havermout chiazaad melk
T: peer
L: Italiaanse bol met kaas ham tomaat en ei
T: cup a soep en plak kaas.
A: 2 pakjes Melba toast volkoren/spelt met pindapasta en cottage cheese blokje oude kaas, carpaccio,
Met mosterd dille dressing, stukjes olijfjes, augurk, tomaat, komkommer, courgette en 240 gr. geroosterde kikkererwten met koriander en zout
T: warme appel rozijntjes en kaneel met magere yoghurt
B: 2 X 35 minuten fietsen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 20:45

O: 250g magere kwark met peer en 50g havermout
T: 3 vk crackers en stukje speltbrood met (veel) hummus
L: 250g magere kwark met peer en 50g havermout
T: 10 dadels
A: tomatenrisotto, mini-stukje biefstuk, 2 stukjes 85% choc, glas rode wijn
T: waarschijnlijk nog een aantal dadels :9

B: 2 uur paardrijden (30 min bak, 1.5 uur bos)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 20:47

Snollygoster schreef:
Zooo slecht geslapen vannacht, ik was van plan om om 9u op te staan om nog kerstinkopen te gaan doen, had er speciaal vier wekker voor gezet en ben door ze alle vier heen geslapen :')

Maar goed, lijstje van vandaag:
O: kop koffie met melk, smoothie van banaan, mango, passievrucht, chiazaad en een aantal muntblaadjes
T: mandarijn
L: bruin broodje met groenten
T: kleine kop pastinaaksoep met 4 beschuiten
T: proteïnreep
A: rijst met quornreepjes currysaus en een slaatje van tomaten, paprika uitje, geroosterde pijnboompitten, rozijnen en olijven :9

Maken jullie je lijstjes op voorhand? Of eten jullie gewoon en schrijven het later op?