Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:15

O: Grutten met kokos en cacao
L: Laatste kom van m'n tomaat/paprika/maissoep en een salade van kropsla, paprika, komkommer, tomaat met witpootgarnalen :9
T: Warme choco van cacao, palmsuiker, hazelnootmelk en water. Milkshake van ongezoete sojamelk, een bevroren banaan, een mandarijn, blauwe bessen en eiwitpoeder. 2 verse dadels gevuld met walnoot (gekregen van m'n zus en erg lekker!)
A: Roerbak met bloemkool, champignons, ui en cherrytomaat met Boursin en wat Italiaanse kaas met puree van bataat en bloemkool (hoef je de stronk ook niet weg te gooien :) ). Chocolademousse van eiwit en cacao.
T: als ik van de dadels af kan blijven niets, mijn maaltijd was meer dan voldoende...
D: detox- gewone thee en water
B: paardrijden

Nell_ schreef:
Ik zal eens googlen op havermout ideeën!
Heb je deze al gezien? :) [VT] Havermout ontbijt

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:22

Dank je Tiggs, Zodiac en Kameleon!
Tijdens het sporten werd ik heel beroerd, maar ik voel me eigenlijk nu weer heel goed bij het snoepen en krijg zelfs enorme honger. Misschien dat ik het even nodig had, en daarom ook vocht vasthoud etc? Raar lichaam :Y)

Ik heb echt geen flauw idee waarom Lis, maar als ik vlees op jouw lijstjes zie denk ik altijd in eerste instantie: huh was zij geen vegetariër? :') En dan: Oh ja, juist ja, Lis eet wel gewoon vlees. Weet echt niet hoe dat komt haha.

In combinatie met het spinnen misschien wat laag Chantal, maar als je gewoon vol zit geeft dat niet toch. Net goed dat je zo naar je lichaam luistert.

Ryo: Ik zou echt geen uur vooruit kunnen op 1 sneetje wit brood en hagelslag. Ik denk dat ik heel chagrijnig zou worden van de honger dan :')

Tiggs: Ik weet niet of je cheatdagen neemt, maar die kan je ook nemen in het weekend anders?
En vb. 1 dag cheaten (als je dat doet) en niet tellen, en de andere dag netjes aan je kcal blijven, maar invullen met wat je wil.

Oeh Karin, jouw avondmaal klinkt heerlijk! Heb je een recept?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:23

Pannenkoeken én frietjes :D :9 Lekker Bhriseis :D

Vandaag heb ik, aangestoken door jullie rodebieten verhalen, een lekkere bietensalade als lunch gemaakt :9

O: 30 gr havermout, 45 gr spelt, 50 gr zomerfruit, 150 ml ongezoete sojamelk. 15 gr lijnzaad, 10 gr tarwezemelen
T: eiwitshake, hapje gevulde koek
L: 2x speltboterham met 20 gr 15+ smeerkaas, kopje groente soep + salade met 200 gr rode bietjes, 40 gr gemende sla, halve appel, 20 gr geitenkaas, 10 gr zonnebloempitten
T: 2x speltboterham met 20 gr appelstroop + 25 gr melkchocola met cranberries + hapje taart :+
A: 150 gr gekookte aardappels, 130 gr kapucijners, 1 spinazie kaas burger, 50 gr appelmoes
T: 40 gr boekweitgrutten, 10 gr 72% chocola, aangemaakt met water

D: water, thee
B: Killer Abs level 1, 28 km fietsen, 7 uur in de winkel gewerkt

kcal: 2300, tegenover 2500 verbrand

eiwit: 96 gr - vet: 62 gr - koolh: 317 gr

Wat hoog in koolhydraten, maar met al dat gefiets kan ik die ook wel weer gebruiken denk ik zo :=

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:23

Tiggs schreef:
Geniet ervan Bhriseis!

@Many: in AH chips zit ook alleen aardappel, zout en olie.. Het gaat mis op het moment dat er een smaakje aanzit.

Bij mij gaat het in het weekend vaak mis omdat ik dan veel minder structuur in m'n dag heb en ga eten/borrelen etc met vrienden.

Vandaag:
O: overnight oats met rijstmelk en gebroken lijnzaad
T: rijstwafel
L: volgranen bol (geen idee wat volgranen zijn :D) met eier/pepadewsalade
T: rijstwafel
A: gnocchi met tomaat, rode ui, basilicum, mozzarella
T: banaan, handje noten

Laatste tussendoortjes is drinkyoghurt, banaan en 6 toastjes hummus geworden.

Bhriseis

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:26

Heerlijk lijstje weer Eline!
Enne, ik zit na te denken over zo'n Nike Fuel-armband :o Het ziet er eigenlijk wel heel erg gaaf uit vind ik...

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:30

Bhriseis schreef:
Heerlijk lijstje weer Eline!
Enne, ik zit na te denken over zo'n Nike Fuel-armband :o Het ziet er eigenlijk wel heel erg gaaf uit vind ik...

hahaha kijk heb ik toch 1 medestander gevonden voor mijn armband :)) Ik denk dat ik trouwens de Amerikaanse versie ga bestellen als ik het doe. Die van Bodymedia. De Nike fuel is een stuk prijziger en heeft minder functies voor zover ik me erin heb verdiept. Die bodymedia houdt ook je slaap en je stappen e.d. bij :Y)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:33

Hmm dan rest mij alleen nog de afweging centjes versus ledlichtjes...
Ja, dan die Amerikaanse maar. Ik zou ook nog zooo graag de Nike Studio wrap-pack schoentjes hebben, ik ben er al bijna een jaar naar aan het kwijlen:

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... gXIcDYSgDQ

Oh boy, als ik een loon heb, zou ik beter internet gewoon vermijden :')

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:39

Bhri ik denk dat je energie leven ook afhangt van meerdere factoren. Ik heb bv vandaag juist geen slechte suikers gegeten maar merk dat ik juist moeite had om vooruit te komen. Maar komt juist denk ik doordat ik vorige week iets te druk ben geweest. Daarbij als ik slecht eet ben ik vaak ook gedrevener tijdens het sporten :’)

Fijn dat je je nu in ieder geval weer goed voelt, hoe vaak sport jij nu eigenlijk in de week?
En trouwens lekker dagje morgen! Geniet er van :) !

Waar halen jullie inspiratie vandaan trouwens van krachtoefeningen met losse gewichten?

Elline heb je de bieten ook zelf schoongemaakt? :P Ik vind Bieten echt heerlijk :j

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:40

ChantalSmook schreef:
Elline heb je de bieten ook zelf schoongemaakt? :P Ik vind Bieten echt heerlijk :j

Nee ik heb de tips hier opgevolgd en kant en klaar geraspte uit de Appie gevist :Y) Moest ook wel want moest de salade snel in mn pauze klaarmaken.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:45

Nee, geen recept Bhris, ik heb maar wat gedaan.
Ui, knoflook en champignons bakken in kokosolie, beetje zeezout, peper en kurkuma erbij. Bloemkool kort voorkoken en dan mee roerbakken, dikke klodder Boursin cuisine erover, op je bord wat kaas erbij en klaar.
En de stronk van de bloemkool heb gekookt samen met de bataat en daarna met de staafmixer gepureerd.
Erg simpel dus. :D

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:49

Chantal, mijn vriend is een ervaren kracht trainer dus die helpt me.
Ik geef aan wat ik wil trainen en dan toont hij mij oefeningen.
Misschien op de sportschool iemand die je kan helpen?

vandaag;

O: smoothie magere yoghurt, cranberrysap, havermout, chia, peer, kiwi en een halve banaan
T: roggebroodje met 48+ kaas
L: een paar happen courgette soep, drie vezelrijk crackers met een bolletje mozzarella
T: halve komkommer
A: salade van veldsla, krulsla, zongedroogde tomaat, halve paprika, halve avocado, klein beetje
honing geitenkaas en een roggebroodje met cream cheese
T: 300 gram magere kwark met chia, cacao nibs en hennepzaad en een paar moerbeijen en 20 gram whey.

B: rustdag, half uur gewandeld met paard.

108gr eiwit, 202gr koolhydraten, 54gr vet 1829kcal

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:52

Iedereen hier heeft altijd mooie lijstjes (:

Bhriseis schreef:
Vinden jullie trainen ook zo zwaar als je ongezond gegeten hebt? %)

Als ik weinig khd op heb, vind ik het zeer vermoeiend! Ben dan echt niet vooruit te branden.
Vaak eet ik dus vóór het hardlopen wat aan khd, anders is het niet te doen.
Is misschien ook een beetje bijgeloof maar voor mij werkt het xd

Mijn lijstje vandaag;

O: Havermout, lijnzaad, yoghurt en aalbessen.
L: Twee pannenkoeken, nog over van zaterdag, één met appel en één met champignon
T: Twee mandarijntjes
A: Doperwtjes met wortelen, spareribs (met olie bereid), aardappelen. Pudding met choco smaak.
T: Knäckebröd met achterham
T: Gekookt ei

Ik kom maar niet aan mijn kcal, terwijl mijn lichaam toch aangeeft dat ie vol zit ._.
Naar lichaam luisteren dan of?
Zit vandaag bijvoorbeeld rond de 1530.

Ik ben heel blij met de havermout en de lijnzaad, thanks voor iedereen die mij deze "inspiratie" gaf *\o/*
Vooral met de lijnzaad haha (:

fleur_yen schreef:
Emily, die vragen van jou komen allemaal terug in de voedselzandloper, alleen kan ik de antwoorden nu niet opdreunen, ik kan het morgen wel even voor je opzoeken :)

Bedankt, maar ik heb gegoogeld en leek me wel interessant. Mocht het boek van mams kopen, ze betaalde zelfs mee, dus ik kan het morgen zelf opzoeken haha x'D
Bedankt voor het aanbod in iedergeval ^^
Laatst bijgewerkt door 420BlazeIt op 20-01-14 22:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:54

ik ben bezig met een fitnesscursus en wil na de volgende keer ook even met de instructeur om de tafel, al diverse oefeningen gehad. Kan met een stuk of 10/15 zo vooruit, alleen we kregen de opdracht om zelf een nieuwe oefening in te brengen en deze voor te doen. Wilde ff wat inspiratie op doen :P

Je avondeten klinkt lekker! In de zomer maak ik graag maaltijdsalades, in de winter vergeet ik dat eigenlijk!

Elinne groot gelijk hoor, ik haal ze ook nog steeds uit potjes hoor haha. Maar omdat het hier over verse ging. Dat zijn ook dingen die ik eet als ik even makkelijk iets van groente wil.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:56

Nou vers heeft ook wel mijn voorkeur hoor :j Als ik vrij ben dan loop ik naar de buren (tevens familie) en haal ik verse groenten uit hun biologische winkel. Nou daar kan niks tegenop hoor :D Maar vandaag ging ik even voor makkelijk :Y)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:58

Grappig toch, hoe dat bij iedereen verschilt... Ik zit vandaag net eerder hoog in kh denk ik. Op havermout sport ik tot nu toe het beste, op enkel eiwitten heb ik nog niet geprobeerd.

Chantal: Ik sport 6 dagen per week, maar met de Blogilates kalender sport ik op zaterdag en dinsdag 2 x door de balletles.
KT met losse gewichtjes doe ik gewoon Jillian-filmpjes. Vandaag had ik ook 18 min. met gewichtjes: Blogilates VS Angel Arms (weet niet precies de hoeveelste). Was ook erg leuk, ze toont ook best wat moves, als je inspiratie wil.

Hoe veel kcal eet je nu Emily?

Ik ga het receptje opslaan Karin, het klinkt heerlijk (en al helemaal met die puree-combinatie).

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:59

Horse_xx schreef:
Nette lijstjes :)

Phor, ach vandaag weer een dag :D! Succes!

O: 55 gr havermout, halve appel-havermout muffin
T: Appel
L: 50 gr (ongekookte) quinoa, 55 gr tonijn, 54 gr kikkererwten, 40 gr mais, 15 gr geitenkaas Twee rijstwafels met kipfilet en 10 gr walnoten, 10 gr pecannoten
T1: Sinaasappel, 1 rijstwafel met kipfilet havermoutmuffin
T2: 10 gr pecan noten, 10 gr walnoten, 1 rijstwafel met kipfilet 50 gr (ongekookte) quinoa, 55 gr tonijn, 54 gr kikkererwten, 40 gr mais, 15 gr geitenkaas en een sinaasappel
A: Rijst met ????? nog geen idee nog even groenten halen :) 80 gr rijst, 110 gr sperziebonen, 150 gr champignons. 150 gr magere kwark, 50 gr yoghurt en zelfgemaakte granola
T: 15 gr noten, rijstwafel met kipfilet en een stukje bananenbrood

B: 90 min KT en 15 km fietsen

2000-21000 kcal, 88 gr eiwit, 254 gr koolhy, 56 gr vet

Alles is een beetje omgedraaid, omdat ik niet echt lunchpauze had door school wel gewoon alles wat ik mee had gegeten :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:11

Rode bieten eet ik ook uit zo'n bakje van AH. Ideaal, scheelt ook rode handen. :D
Groente uit pot of blik vind ik niet lekker.
Bonen, linzen, mais ed eet ik wel uit blik of pot. :o

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:16

Plien91 schreef:
Vandaag:
O: 35g havermout/sojamelk/honing/speculaaskruiden; 1,5 glas smoothie van rode biet/banaan/peer/sinaasappelsap; 2 koppen koffie
Planning:
T: Havermoutkoekje + mandarijn
L: Volle yoghurt/mango/havermout/lijnzaad/gojibessen/kokosrasp/pure chocola; peer
T: Plak roggebrood met appelstroop
A: Krieltjes in de schil met een runderhamburger en witlof
B: 1u bodybalance

Beetje havermouterig dagje :+

+2 Vk knäckebröd met roomboter, 1x brie en 1x appelstroop

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:21

Nog even snel een lijstje voor het slapen. Gezonde maar wel erg lekkere gerechten heb ik zien langskomen !

O: havermout met ananas, lijnzaad, havermout en Griekse yoghurt
T: 5 tomaatjes en stuk komkommer; 2 negerzoenen :o
L: havermoutpannenkoek; 2 waldkorn boterhammen, 1 met halvajam en 1 met komkommer
T: dubbele rijstwafel met smeerkaas
T: sinaasappel
A: boerenkoolstammpot
T: yoghurt met wat muesli en laatste beetje ananas; warme appel met kaneel

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:35

O- 110 gram mandarijn, 40 gram roggebrood, 10 gram pindakaas.
O2- 120 gram banaan, 40 gram havermout, 10 gram chia, 8 gram cacao nibs, maca en kaneel.
L- 2 gekookte eitjes op wasa volkoren knäckerbröd, 2 bruine boterhammen met 15 gram kaas en 1 knäckerbröd met halvarine en pure hagelslag.
T- Stuk kersenvlaai van de AH.
A- 4 meergranen wraps, 120 gram gerookte zalm, 50 gram crème fraiche, ijsbergsla, feta, tomaatjes, paprika en ui.

Vet: 78
Kool: 280
Eiwit: 87
Cal: 2187

Ik probeer meer eiwitten te eten. Merk bij me zelf namelijk dat ik dan lekkerder in m'n vel zit. Na de tentamenweek ga ik weer beginnen met sporten :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:45

O: 60gr havermout, 1 appel, 10gr whey, 10gr lijnzaad, 1 tl walnootolie (werd hier erg misselijk van)
L: 2vb, 2 roereitjes in roomboter en magere cream cheese, 1x pindakaas
T: 2 rijstwafels met 48+ kaas en chocopasta, 1 banaan, 4 Maria biscuitjes in thee gedoopt, 1 kadetje waarvan één helft met magere leverpastij en één helft met kipsaté salade
A: Römertopf met veeeel pandanrijst, sperzieboontjes en een stukje magere riblap
T: stukje tulband en een klein bakje vanillevla
D: diksap, gember-citroenthee
B: hele dag keukenkastjes etc uitgesopt

De Römertopf was écht een schot in de roos, dat ga ik vanaf nu elke dag eten totdat ik het zat ben. Het voelde zo ontzettend goed om niet misselijk te zijn na het eten *\o/* De vla en cake gingen ook goed, maar zijn natuurlijk veel minder gezond.
Ik heb besloten dat ik voorlopig niet teveel ga stressen over kcal. De ene dag zal te laag zijn en de andere dag te hoog, ik vind het belangrijker dat ik normaal kan functioneren en me niet zo naar voel :+

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:05

Groot gelijk hoor phor! Dat kleintje van jou pakt echt wel wat hij/zij nodig heeft! :-)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:06

Das waar ook chantal, leuk!!!!!
Vind het moeilijk om te zeggen wat ik met de dumbells doe. Denk wel de redelijk standaard oefeningen. Mijn minst favoriete oefeningen maar wel de belangrijkste voor mij zijn de oefeningen voor mn triceps. Weg met die klapperende kipfiletjes als ik met mn armen zwaai :)
denk dat wel veel vrouwen die willen trainen.

Zou alleen echt de namen niet weten.
Denk dat je vast wel veel kan vinden op YouTube.

En i love de kettlebells, heeft ie daar al wat mee gedaan? Anders kan je dat misschien inbrengen?

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:12

phormicola schreef:
O: 60gr havermout, 1 appel, 10gr whey, 10gr lijnzaad, 1 tl walnootolie (werd hier erg misselijk van)
L: 2vb, 2 roereitjes in roomboter en magere cream cheese, 1x pindakaas
T: 2 rijstwafels met 48+ kaas en chocopasta, 1 banaan, 4 Maria biscuitjes in thee gedoopt, 1 kadetje waarvan één helft met magere leverpastij en één helft met kipsaté salade
A: Römertopf met veeeel pandanrijst, sperzieboontjes en een stukje magere riblap
T: stukje tulband en een klein bakje vanillevla
D: diksap, gember-citroenthee
B: hele dag keukenkastjes etc uitgesopt

De Römertopf was écht een schot in de roos, dat ga ik vanaf nu elke dag eten totdat ik het zat ben. Het voelde zo ontzettend goed om niet misselijk te zijn na het eten *\o/* De vla en cake gingen ook goed, maar zijn natuurlijk veel minder gezond.
Ik heb besloten dat ik voorlopig niet teveel ga stressen over kcal. De ene dag zal te laag zijn en de andere dag te hoog, ik vind het belangrijker dat ik normaal kan functioneren en me niet zo naar voel :+

Romertopf??? Nog nooit van gehoord, wat is dat? :)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 09:35

Nog een lijstje van gister

O: havermout met rijstmelk, appel, kaneel en lijnzaad; gekookt ei
T: 2 mandarijnen
L: 100gr kikkererwten, 100gr witte kool en anderhalve geraspte wortel in een sesam/honingdressing
T: peer, 15 amandelen
A: zilvervliesrijst met boontjes, rode paprika, ui en tofu; beetje sojasaus
T: boekweitcracker met pindakaas, warme choco (rijstmelk, cacao, honing)

B: 12 km fietsen, paard longeren + verzorgen/uitmesten etc

Ik begin deze week met een online cursus Food, Nutrition and Health, ben erg benieuwd wat er allemaal in naar voren komt!