Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Maar volgend jaar wordt alles beter: ik heb voor mijn verjaardag namelijk zo'n mini kashuisje gekregen
.
.
.
. 
Breghje schreef:Oké? Mijn luizen zijn toch echt wijlen nu... Voor de mieren zelf helpt het idd niet, maar als ze mijn boosjes met rust laten dan vindt ik het wel best. Maken ze het té bont dan ga ik ook voor de mieren een oplossing zoeken. Er is nu al een opstaande rand gaan verzakken door hun (volgens mij enorme) nest, ze zitten er al 7 jaar dus ik vermoed dat er een hele ondergrondse stad in ontwikkeling is.
Vlierbladgier? Wat is dat?
Op de zelfde manier werkt het ook met brandnetels.
kan die morgen lekker kurkdroog worden. Weer heerlijke thee in de winter

aikon schreef:Breghje schreef:Oké? Mijn luizen zijn toch echt wijlen nu... Voor de mieren zelf helpt het idd niet, maar als ze mijn boosjes met rust laten dan vindt ik het wel best. Maken ze het té bont dan ga ik ook voor de mieren een oplossing zoeken. Er is nu al een opstaande rand gaan verzakken door hun (volgens mij enorme) nest, ze zitten er al 7 jaar dus ik vermoed dat er een hele ondergrondse stad in ontwikkeling is.
Vlierbladgier? Wat is dat?
Men neme een emmer vol vlierbladeren en gieten daar water op en laten het lekker rotten, en klaar is de vlierbladgierOp de zelfde manier werkt het ook met brandnetels.
Ga vanavond vlierbloesem plukkenkan die morgen lekker kurkdroog worden. Weer heerlijke thee in de winter
Ik ben dól op vlierbloesemsiroop. Heb zelfs een vlier in mijn tuin gehad, maar die deden het óf dusdanig dat ik een jungle had, óf dusdanig niet dat ik de moed opgegeven heb. Maar bedankt voor de tip, zal eens gaan neuzen in de buurt of er ergens een vlier staat hier. En thee van de bladeren was ik ook niet op gekomen, dus ook thanks daarvoor. 

Zijn brouwsels hoe ik niet
Ik oogst ongeveer de helft van de bloesem voor thee en lat de rest bes worden en maak daar vlier mousse van. Kan ik verdikken om jam te maken of verdunnen voor sap. 'S winters lekker met kaneel, peper, jeneverbes, gember, honing, kruidnagel
femiaans schreef:Lief heeft trouwens hier zevenblad gespoten, samen met de zuring. Ik pist, vind ik bij de waterbakken van de paarden een paar pollen, hij zit nu elke dag naar zijn bord te gluren of er geen zevenblad op ligt..
En top, zo zitten we gelijk in de ruilhandel!
femiaans schreef:Het was eigenlijk alleen voor de zuring, maar ze hebben dus even snel de spuit over het zevenblad gehaald.. 36 hectare zuring trekken is nu niet echt te doen Antheman, dus hier grijpen we naar de spuit..