Bhriseis dat klinkt echt heel vervelend Heb het recept opgeslagen, dus die gaan we een keer maken!
Moet eens gaan nadenken over snelle ontbijtjes nu ik weer ga werken. Ik maak nu graag mug cake, maar dat is me niet snel genoeg En 4 dagen overnight oats is ook niet goed voor de variatie natuurlijk... Zijn er hier mensen die de quinoa vooraf koken en dan als ontbijt eten? Is het koud ook lekker?
VogeltjeM
Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-14 20:57
Ik vind quinoa heel lekker met fruit zoals framboos Ook koud!
Als snel ontbijtje maak ik havermoutmap (met amandelmelk of sojamelk of soms gewone melk) en allerlei variaties daarop (2 min in de magnetron en klaar). Wat ik er zoal ingooi: honing, kaneel, appel, peer, chiazaden, cacao, pindakaas, tahine, rood fruit, rozijnen, gojibessen, zonnebloempitten, etc. Niet allemaal tegelijk natuurlijk Of als ik iets meer tijd heb, een omelet met tomaat en kaas of met groentenrestjes van de vorige dag ooof smoothie.. of simpel een stuk fruit met noten
Naja, mijn mug cake gaat 2,5 minuut in de magnetron en dat vind ik al te veel werk Het gaat me vooral om de 4 dagen dat ik werk, dus ik dacht aan een dag havermout en een dag quinoa en dat dan herhalen. Zal eens koude quinoa proberen
Quinoa als ontbijt, klinkt eigenlijk wel lekker! Dat heb ik nog nooit gehad.
Verder zou je eventueel fruit klaar kunnen doen in een bakje samen met vb. speltmuesli (De Tuinen), zodat je er 's ochtends enkel een potje kwark/Griekse yoghurt over hoeft te doen?
Ik eet eigenlijk alleen appel of banaan bij granen, van ander fruit krijg ik buikpijn. En voorgesneden appel wordt bruin, en banaan met yoghurt vind ik vies
kom me ook weer melden.. tijdje terug gemeld maar ik kan me er zo slecht aan houden.. en moet nu echt wat gaan doen aan mn snaai buien
ik ben 1.69 lang en weeg bijna 68 kilo. qwa bmi gezong. Maar in verhouding tot mn lichaam ziet het er niet uit.. Dus moet er echt wat aan gaan doen.
Vriendlief gaat volgendeweek ( maandag 13-1) voor 5 weken naar Amerika voor werk. dus voor mij volop de kans om alleen maar goed en gezond te eten. en proberen te gaan hardlopen..
Niet proberen Donna, gewoon doen! Het is voor mij wel een stok achter de deur om elke dag een lijstje te typen met wat ik gegeten heb en mijn beweging. Misschien helpt jou dat ook? (Is een topic voor) Veel succes!
hebben jullie nog tips om iets te maken met amaranth? Laatst een zak gekocht omdat ik dacht dat je het net zo kan eten als quinoa maar dit schijnt niet zo te zijn?
Mariska: ik vind amaranth gepoft het lekkerst! Gewoon een koekenpan heet laten worden en beetje bij beetje de amaranth erin laten poffen (dun laagje amaranth per keer). Mijn man vind het lekkerder als ik eerst olie heet laat worden om de amaranth in te poffen maar het is niet noodzakelijk.
Roos: zonder op de etiketten te kijken kun je misschien wel raden waar die sesamzaadjes mee aan elkaar geplakt worden. Nee, ik vind ze niet verantwoordelijk
Een beetje nootachtig, de structuur is die van hele kleine, malse popcorn. Rare omschrijving, maar het is echt zo Gepofte amaranth is een echte hit in dit huis.
Hmm.. en dan eet je het als vervanger van rijst bijvoorbeeld of s avond voor de lekker bij de tv bijvoorbeeld?
Grapjasjes12
Geplaatst: 07-01-14 15:20
Als vervanger van rijst Niet helemaal, aangezien ik het meestal gebruik in een 'creatief' gerecht (ik hou nogal van artistieke cuisine). Ik zou het niet door een gerecht gooien ipv rijst, maar wel er naast bijvoorbeeld.
Ik ben bezig met weightwatchers, maar daarnaast ook gewoon geïnteresseerd in gezond en lekker eten. Vandaag bij m'n oma lekker ouderwets aardappels, groente, vlees met een schep jus gegeten haha, maar normaal gesproken vind ik het heel leuk om gezonde recepten op te zoeken en uit te proberen. Met name bulgur, quinoa en couscous wil ik weer een beetje gaan herontdekken in de vorm van (koude) salades.
Bliksem
Geplaatst: 09-01-14 19:52
Maartje_M schreef:
Wat eten jullie als beleg op brood of crackers? Ik blijf een beetje hangen op hummus met eventueel komkommer of avocado
Ik gebruik goed rijpe avocado altijd alszijnde 'boter', dus dat smeer ik dun op m'n brood/cracker. Dan met kipfilet en cherrytomaatjes of 30+ kaas en komkommer. Verder een gekookt eitje, eventueel zonder het eigeel.