Voor: serranoham met dressing, gekarameliseerde walnoten, spekjes en een beetje rucola. Hoofd: rollade met cranberryvulling, boontjes, stoofperen en aardappelbolletjes Na: walnotenparfait met karamelsaus
Phylos
Geplaatst: 25-12-11 23:39
Ook hier een kerstdiner, verzorgd door mijn tante 'amuse' ragoutbakje, met ragout Voorgerecht 1: waldorfsalade Voorgerecht 2: uiensoep Hoofdgerecht: entrecote met gebakken champignons en ui, spruitjes, rode kool, stoofpeertjes, aardappeldingetjes (voor de kids was er kippenpoot en voor de wildliefhebbers hazenpeper) Nagerecht: slagroom, ijstaart, moccacreme, kerstkransje, perzik. Lijkt allemaal vreemd maar was heel lekker
Morgen gaan we brunchen en avondeten slaan we denk ik over
Ragoutpasteitjes Beenham in honingmosterdmarinade. Stoofperen. Pittige gewokte boontjes. Appelcompote. Aardappel/patat dingetjes uit de frituur. Fruit(ananas en mandarijntjes) met vers geklopte slagroom.
gister: amuse met gamba en parmaham en meloen voorgerecht: eendenborstfilet met ham en sla tussengerecht: pastinaaksoep met kerrie hoofdgerecht: gevulde kalkoen en groentjepakketje uit de oven met sugarsnaps, peultjes, champignons en limoenboter en krieltjes nagerecht: peren mascarpone taart op een bitterkoekjes bodem
allemaal zelfgemaakt met mijn familie
merel_gomez
Geplaatst: 26-12-11 13:58
.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Gisteren hebben we als voorgerecht aardappelblini's met zalm gehad, beenham met krieltjes uit de oven en sperziebonen als hoofdgerecht en een frambozen charlotte als toetje. Vanavond eten we een tomaten-brie taartje vooraf, gevulde kalkoen met peultjes en aardappelpuree als hoofdgerecht en een chocoladetaart na die al in de helft van onze dagelijkse behoefte aan kilocalorieën voorziet.
Hamrolletje met monchou Ragout in zo'n bakje Zelfgemaakte kiprollade met gevulde tomaten, stoofpeertjes en aardappelkroketjes Gebakken kaneelappels met vanille ijs
Gisteren wild- en vis gourmet met garnalen en zalm om je vingers bij op te eten, stoofpeertjes, salade, allerlei lekkere hapjes en ijs toe.
Vandaag snaai bij verjaardag op stal, en gezien ik gisteren al voor een week gegeten heb volgens mij, hoef ik nu geen avond eten meer. En negeer ik de weegschaal de rest van dit jaar.
Oh ik heb deze 3 dagen zo veel op, met kerst avond, 1ste kerstdag dan en dan vandaag ook nog... Maar vanavond mag ik van mezelf nog lekker snaaien van de hapjes, en morgen wordt het weer volop er tegenaan en even heel wat minderen. Ga de komende maanden ook maar even niet op de weegschaal staan
kitty_gomez
Geplaatst: 26-12-11 19:58
.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 07-03-24 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt