Attack of the flying cookies - Bokkers op dieet deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke_

Re: Attack of the flying cookies - Bokkers op dieet deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 22:29

Bruine bonen met stroop is toch ook geen eten Riette. Jakkes. Ik probeer me in te beelden hoe dat eruit moet zien........
Lijkt me niks maar over smaak valt niet te twisten.

Astrid ik vind het knap dat je maat S hebt. Ik zou graag broekmaat 38 willen hebben ipv 40. Dit is een lastige week. Dus het zal nu niet zoveel opschieten.
Morgen willen de andere meiden vast gaan mac'cen dus ff een spijbeldagje.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 22:30

Hmmm dat zit ik nog maar aan de 1150 morgen. Even wat aanpassen dus.

Mocca schreef:
Planning morgen;

--> wegen
O: 3 crackers met boter en hagelslag, 2 plakken ontbijtkoek
T: 1 volkoren boterham met cornedbeef, 1 plak ontbijtkoek
L: 2 volkoren boterhammen met cornedbeef
T: appel, bak optimel yoghurt
--> 2 uur werken
A: aardappels, hamlapjes en bietjes (of spinazie)
T: kiwi, bak joghurt

Lachen

En dan zit ik nog maar rond de 1300.
Maar vind het zo veel? Scheve mond

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 22:32

Nienke_ schreef:
Astrid ik vind het knap dat je maat S hebt. Ik zou graag broekmaat 38 willen hebben ipv 40. Dit is een lastige week. Dus het zal nu niet zoveel opschieten.
Morgen willen de andere meiden vast gaan mac'cen dus ff een spijbeldagje.

Thanks, ik ben er ook erg blij mee!
Ik had eerder maat L of M, zeg maar 40/42. Er is echt véél van mijn bovenlijf af gegaan Ja !

Met broeken hang ik nu wat tussen maat 36 en 38 in, dus gaat ook netjes Ja !
Was ook 42 Knipoog !

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 22:38

trisca schreef:
O: all bran
T: rijstwafel
L: ciabatta broodje gezond
T: banaan
A: stokbroodje gezond

Dit is het geworden. Heb 3 paarden gelongeerd en 1 gereden. Ik had van shirtjes al S en mijn broeken zijn nu maat 38. Is inderdaad ook wel eens meer geweest Bloos

Sterkte Jaduu.. Wat zal jij geschokken zijn. Ach gut

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 22:43

Syl zou je dan wel meer afvallen? Lachen

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 22:45

Vet goed man! Dan ben je echt veel afgevallen Lachen

Trouwens Bruine bonen met prei gebakken en dan met stroop is super lekker hoor! Wij aten het vroeger altijd in combinatie met allerlei dingen, knakworstjes, uitjes, gebakken spek, augurk, etc Vingers aflikken

Heel veel sterkte Jaduuh! Ach gut

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 22:45

trisca schreef:
trisca schreef:

Dit is het geworden. Heb 3 paarden gelongeerd en 1 gereden. Ik had van shirtjes al S en mijn broeken zijn nu maat 38. Is inderdaad ook wel eens meer geweest Bloos

Ehm dit is imo veel te weinig..

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 22:48

@ Sizzy, 65 was mijn oorspronkelijke streefgewicht en daar zit ik nu al iets onder...
Mijn doel is inmiddels bijgesteld naar de 60 toe, maar wel rustig aan, het zou mooi zijn om met 60 kg naar Costa Rica te vertrekken,
dan heb ik tijdens die 4 weken vakantie wat "marge" Knipoog !

Maar ik ben al heel tevreden nu hoor, mijn oorspronkelijke doel is gehaald,
wat extra kilo's eraf zou niet weg zijn, maar het belangrijkste is gewoon gezond leven en genoeg bewegen en daarmee op gewicht blijven,
en dat lijkt me al uitdaging zat voor de komende máánden.... Haha!
Afvallen is niet het moeilijkste; op gewicht blijven daarna, dat is veel lastiger Lachen !

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 22:52

ik ben de caloriechecker aan het bijhouden ook. Dan mag je 2000 kcal per dag. Ik heb best veel gegeten en dan kom ik nog maar op 1873, bijna nooit aan de 2000, komen jullie daar wel aan?

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 22:52

Jamy schreef:
trisca schreef:

Ehm dit is imo veel te weinig..

Weet ik, maar gister kotste ik nog alles uit Bloos
Wilde toch wel wat binnen houden, dan maar iets minder Knipoog
Morgen gaan we er weer voor Haha!
Laatst bijgewerkt door trisca op 13-03-07 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 22:53

Ik ga zo lekker op tijd naar bed, welterusten iedereen Dromen !

Morgen weer woensdag-weegdag, hoop dat de weegschaal een beetje lief is voor ons allemaal Ja !

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 22:56

Jeetje Jade, sterkte Ach gut

Geworden vandaag:
O: Twee volkoren knackebrot halvarine, 1x vruchtenhagel, 1x halvajam
T: Twee kiwi's
L: Twee volkorenboterhammen halvarine, 1x appelstroop, 1x smeerkaas sambal 20+
T: 1 Liga Evergreen, half bakje optimel vla, andere helft optimel vruchtenyoghurt, plak kruidkoek
A: Aardappelen, boerenkool, kipfilet, sla met yoghurtdressing
Beweging: Naar school, 50 min gym, 1 pony gereden.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 23:06

Sizzy schreef:
Myra ik durf bijna te zweren dat 1400 kcal ook niet genoeg is met jouw leeftijd, lengte, gewicht en sportgedrag

Zo bijster veel ben ik ook weer niet met sport bezig hoor..
Ben 1,67 m., weeg tussen de 51.5 en 52 en ben binnen een maandje 18. Bouw is ook smal, heb ik van mijn pa (hoewel je dat nu niet zou zeggen haha. Maar toen hij mijn leeftijd was zeker wel, smalle franse gozer Lachen ).
Volgens die site met wat te weinig eten met je doet moet ik 1400 kcal hebben om langzaam af te vallen (met mijn leeftijd, lengte, gewicht, sport etc). Ik hoef nu niet meer af te vallen, maar wil het wel gewoon allemaal strakker hebben!

Als ik te licht word let ik heus wel op..

Dagje vandaag aangepast:
O= brinta , cup-a-soup kip
T= 2 sesam knackerbrod
L= 350 g magere yoghurt, 50 gram halve light jam, 2 meergranen sneetjes (1x becel, 1x kipfilet)
T= 1 cup-a-soup kip
A= stoommaaltijd AH
T= magere yoghurt met fruitmuesli, 1 appel
T= 1 sinaasappel

Beweging= 70 min fietsen, uurtje hardlopen, 50 min paardrijden
Totaal= 1350 kcal (prima dus.. wil het nu namelijk weer naar de 1400 brengen)

Ik ben trouwens echt verslaafd aan hardlopen geworden zeg Party!!
Zou nu echt het liefst elke dag 8,5 willen rennen en afwisselen met 10 km. Heb ik helaas de tijd niet voor (gelukkig maar, wordt anders wel heel veel Nagelbijten / Gniffelen )

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 23:08

@ Myra, waar kan je berekenen hoeveel kcal je per dag zou moeten eten Lachen?

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 23:10

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 23:13

Ik heb trouwens vandaag bambix gekocht om af te wisselen met brinta Party!!

Heeft iemand wel eens bambix gegeten? (en dan niet als baby Clown )

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 23:15

Ow oke ik wist niet dat je ziekig was geweest..

ik vind hardlopen ook onwijs lekker om te doen, ik krijg alleen heel snel last van mn knieen Scheve mond ik heb wel goed hardloopschoenen dus daar kan het niet aan liggen. Misschien jog ik teveel ipv rennen, dat is toch extra belastend voor je knieeen?

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 23:16

Ik moet dan 1477 kcal eten bij mijn lengte/gewicht/activiteitsniveau. Alleen is dit het aantal kcal dat ik moet eten om af te vallen of om op gewicht te blijven dan?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 23:18

Myra schreef:
Als ik te licht word let ik heus wel op..

Daar gaat het dus niet om Knipoog Het gaat niet om gewicht en omvang, maar om de voedingsstoffen die je binnenkrijgt. Ik zou ook 1400kcal binnen moeten krijgen om af te vallen volgens dat testiets (heb ik eerst getest) Ik heb dus ongeveer een maand op de 1200/1300kcal gezeten en af en toe een dag erbij dat ik minder at. En wat krijg ik ervoor terug? Ja ik was even heel erg mooi slank (oeeeeh maatje 36! Go jij! Go jij! ) Maar ik zit nu wel mooi met de gebakken peren. Door dit eetpatroon ben ik nu dus ziek. Ik zou er dus maar mee oppassen als ik jou was Knipoog

Jaduuh heeel erg veel sterkte! Dat lijkt me echt zo erg als dat gebeurd. Hopelijk heeft ze er zelf weinig van gevoeld dat ze zo ziek was.

Ik kom vandaag mét heel was paaseieren, koekjes en crackers uit op 1600/1700 kcal Lachen Dus toch nog heel erg netjes! Alleen de manier waarop dan niet, maar dat doen we morgen weer gezond.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 23:23

@ Annetje: kijk dat wist ik niet! Je bent nu dus ziek door lange tijd slechte voeding? Tjee, dat is echt rot! Dan vraag ik me dan echt af WAT precies nou echt een goede voeding is. Ik let echt op alles: zitten er veel en genoeg vezels in, eet ik genoeg fruit (zeker! Ook veel appels, zitten veel koolhydraten in maar die heb ik juist nodig voor het sporten). Ook qua zuivel zit ik goed. Ben ook geen vegetarier dus dat vleest vliegt naar binnen en af en toe wat vis, boter etc. voor gezonde vetten en dergelijke. (En de groente gaat er ook met grote porties altijd in!) Lachen
Verder ontbijt ik altijd met ontbijtgranen en eet ik 6x a 7x per dag om de darmen in gang te houden.
Dan zit ik toch goed en kan ik het toch gewoon tussen de 1300-1400 laten? (zoals staat aanbevolen daar ongeveer op die site Lachen )

happyjoyce schreef:
Ik moet dan 1477 kcal eten bij mijn lengte/gewicht/activiteitsniveau. Alleen is dit het aantal kcal dat ik moet eten om af te vallen of om op gewicht te blijven dan?

Dat staat er dus bij als het goed is Lachen

@ Jamy: ik weet niet hoeveel je dan loopt? En ren je echt of loop je hard? (ongeveer 8,5 km/h a 10 km/h)
Als je in 1 keer al begint met bijvoorbeeld 4,3 km en dit ook 2x per week ongeveer doet is dat wel erg belastend voor knieen, aggillus (hoe spel je dit? Clown ) -pees, scheenbenen en noem maar op!
Niet alleen voor je conditie beter, maar voornamelijk dat je laag begint zodat je hele lichaam kan wennen en aan kan passen. Maar ik weet natuurlijk niet wat je dan doet/hebt gedaan qua hardlopen Lachen

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 23:27

Myra schreef:
happyjoyce schreef:

Dat staat er dus bij als het goed is Lachen

Ik kan het alleen vinden als ik mijn gewicht als enige invul.
Bij die andere staat alleen BMR en onderhoud..
Ik denk dat ik maar gewoon blijf eten zoals ik nu doe Clown

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 23:30

Lukt het niet bij de Formule van Harris-Benedict (ofzo Clown )?

Daar moet je dus gewicht, lengte, leeftijd etc invullen, en laatste 2 vul ik dan niet in. Hij doet dan alleen beetje raar, en krijg de ena-laatste te weten maar die verandert niet als ik verschillende waardes invul... Clown

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 23:31

Ja die vul ik dus in, maar dan krijg je je BMR, dat is bij mij 1477 o.i.d en je onderhoud, dat is ergens in de 2000. Maar dan weet ik nog niet hoeveel ik zou moeten eten om normaal af te vallen? Clown

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 23:32

Myra schreef:
@ Annetje: kijk dat wist ik niet! Je bent nu dus ziek door lange tijd slechte voeding? Tjee, dat is echt rot! Dan vraag ik me dan echt af WAT precies nou echt een goede voeding is. Ik let echt op alles: zitten er veel en genoeg vezels in, eet ik genoeg fruit (zeker! Ook veel appels, zitten veel koolhydraten in maar die heb ik juist nodig voor het sporten). Ook qua zuivel zit ik goed. Ben ook geen vegetarier dus dat vleest vliegt naar binnen en af en toe wat vis, boter etc. voor gezonde vetten en dergelijke. (En de groente gaat er ook met grote porties altijd in!) Lachen
Verder ontbijt ik altijd met ontbijtgranen en eet ik 6x a 7x per dag om de darmen in gang te houden.
Dan zit ik toch goed en kan ik het toch gewoon tussen de 1300-1400 laten? (zoals staat aanbevolen daar ongeveer op die site Lachen )

Volgens mijn dokter had ik zelfs al ziek kunnen worden als ik maar een week of twee zo had gegeten. Ik sportte er ook wel flink bij. 1x in de week paardrijden, 3x in de week 14 stallen uitmesten, aerobics, fietsen, wandelen enz...
Ik ben dus ziek door te weinig voedingsstoffen. Hierdoor is mijn schildklier waarschijnlijk langzamer gaan werken, mijn bloedsuiker omlaag gegaan en ben ik nu zo moe, duizelig enz.
Toen ik dat te horen kreeg vroeg ik me dus ook af wat dan wél gezonde voeding is, want ik weet het ook niet. Als ik zo kijk naar wat ik toen at, was het best netjes. Ik at vitalucrackers (broodvervangers) elke dag 2 stuks fruit, genoeg groenten (zeker!) dronk veel water. Wel heb ik denk ik te weinig zuivel binnen gekregen en kreeg ik de tip van de dokter mee om mijn brood met boter te besmeren omdat daar heel veel bouwstoffen in zitten. Ik drink nu dus braaf een glaasje melk en eet een yoghurtje elke dag. Ook smeer ik braaf boter (en dat vond ik vies in het begin! Misselijk Maar nu is het lekker, moest er gewoon aan wennen)
Ik eet trouwens ook geen vlees, maar wel elke dag vleesvervangers of vis. Dus dat zou het vlees goed moeten vervangen toch?
Ik at ook vitaminepillen, dus die zouden het ook een béétje opgeschort moeten hebben, maar niet genoeg dus.

Ik denk dat je 'veiliger' zit als je tussen de 1400-1500kcal gaat zitten.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 23:35

Daar staat ten eerste je BMR ja, dat is wat je gebruikt in rust. Maar je moet kijken naar het getal bij onderhoud... Dat is het aantal kcal dat je nodig hebt om op gewicht te blijven... Om af te vallen moet je daar zo'n 500 kcal onder gaan zitten...

Bij mij kom ik uit op 2347, dus reken maar dat ik zo'n 1900 kcal per dag binnen zou moeten krijgen, daar werk ik nog naar toe... Maar ik sport echt wel minder als jou, dus lijkt me heel vreemd dat jij zoveel minder kcal nodig zou hebben...