Snollygoster schreef:Zo he.. Zit jij wel op een gezond gewicht, als ik vragen mag, met zulke lijstjes?
Ik zit op gezond gewicht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Venthe schreef:Planning vandaag
O: mugcake van 1 banaan, 1 ei, 3 el havermout, 1 el cacaonibs, 1 tl geraspte kokos, 1 tl kaneel, 1 tl honing en nog een halve banaan als topping --> niet helemaal opgegeten, niet mijn ding + 2 kopjes koffie met koffiemelk
L:2 rijstwafels met pindapasta,2 sneetjes roggebrood met 1 plak 20+ komijnekaas + cup-a-soup (prei)
T: 2 handjes gezouten pinda's
A:stamppot andijvie met verse worst en oude kaasgnocchi in mosterdroomsaus met uitgebakken spek en een schaaltje komkommer, tomaat en feta aangemaakt met olijfolie en kruiden
T: schaaltje daniokwark
B: 1 paarden rijden + veel stal werkzaamheden
Marjolein29 schreef:Nu ga ik er toch op reageren!!
Niet ieder lichaam is hetzelfde en sommige mensen hebben minder nodig dan andere. Dat negatieve en soms ronduit ***commentaar van mensen als iemand een lijstje laat zien dat niet aan de standaard van al de goeroes hier voldoet is niet normaal. Ook ik zie hier lijstjes voorbij komen met hoeveelheden of obsessief gedrag wat betreft bijhouden van weet ik veel wat voor voedingsstoffen dat ik denk "is dat wel gezond" maar ik accepteer dat die manier voor andere misschien de beste manier is.
Accepteer dat niet iedereen hetzelfde is en dat dit niet betekend dat zo iemand gelijk een eetstoornis heeft.
Blijf beschaafd en een reden vraag kan natuurlijk altijd maar dat enorme veroordelen dat mensen hier doen is zo enorm geestelijk ongezond, bijna een nieuw topic waardig!
En nu op naar de kerst en dat iedereen maar mag genieten van het kerstmaal, of dit nu 7 gangen is of 2!
Snollygoster schreef:Bhriseis schreef:Snolly, studeren vreet ook wat energie weg; ik krijg echt spontaan honger als ik je lijstje zie. Kan helemaal aan mij liggen horen, het klinkt alleen zo weinig vullend.
Honger heb ik meestal niet hoor, na het ontbijt kan ik gerust wel even door zonder te eten tot 14u. Wat ik wel meestal heb ik "zin" in iets zoets of vettigs. Heel vervelend.
Lijstje van vandaag:
O: passievrucht en proteïnereep (had me overslapen dus geen tijd voor uitgebreid ontbijt)
T: mandarijn
L: zelfgemaakte veggie wrap met cashewnoten, pijnboompitten, notensla en gebakken paprika's en rode ui
T: kleine kop magere groentesoep met twee beschuiten
A: zalm met aardappelpuree en prei
Marjolein29 schreef:Nu ga ik er toch op reageren!!
Niet ieder lichaam is hetzelfde en sommige mensen hebben minder nodig dan andere. Dat negatieve en soms ronduit ***commentaar van mensen als iemand een lijstje laat zien dat niet aan de standaard van al de goeroes hier voldoet is niet normaal. Ook ik zie hier lijstjes voorbij komen met hoeveelheden of obsessief gedrag wat betreft bijhouden van weet ik veel wat voor voedingsstoffen dat ik denk "is dat wel gezond" maar ik accepteer dat die manier voor andere misschien de beste manier is.
Accepteer dat niet iedereen hetzelfde is en dat dit niet betekend dat zo iemand gelijk een eetstoornis heeft.
Blijf beschaafd en een reden vraag kan natuurlijk altijd maar dat enorme veroordelen dat mensen hier doen is zo enorm geestelijk ongezond, bijna een nieuw topic waardig!
En nu op naar de kerst en dat iedereen maar mag genieten van het kerstmaal, of dit nu 7 gangen is of 2!
Oliver schreef:Kan er niet een nieuw topic worden geopend voor mensen die wel gezonde lijstjes willen posten dan? Als bijhouden van je macro's blijkbaar obsessief is
Oliver schreef:Ik reageerde niet op jou Heidallr. Maar als je het zo vraagt. Dan vind ik nou niet perse dat leven op een kop koffie en een appelflap heel gezond is. Ik reageerde op Marjolein die vind dat mensen die alles afwegen enz. obsessief en ongezond met eten omgaan.