Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:30

Snollygoster schreef:
Zo he.. Zit jij wel op een gezond gewicht, als ik vragen mag, met zulke lijstjes?

Ik zit op gezond gewicht. :) Ik weeg 59/60kg en ben 1.63m lang.

Cheetahfan

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:47

Waarom blijven we op deze lijstjes reageren? Volgens mij is het wel duidelijk dat het niet gezond is. ;) Wat ze er mee doet moet ze zelf weten.

O: 200 gram kwark met muesli en rozijnen
T: appel
L: kom paprika soep, bh met avocado
T: Zelfgemaakt kaneelrolletje, 2 mandarijnen, peer
A: Griekse kofta (mager gehakt, rijst, tomaat, courgette en paprika)
T: ?

D: Thee, Crystal Clear en een Latte Macchiato

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 18:48

Niet teveel aandacht aan besteden idd :z

O: volle yoghurt met havermout, frambozen en kokosrasp, beker karnemelk
L: 2 bio speltbth met roomboter, tonijnsalade en ei, 1 plakje suikerbrood met roomboter
T: banaan + flink stuk pure choco
A: curry van zilvervliesrijst, kipfilet, kokosmelk, homemade currypasta en Chinese kool
T: magere kwark met honing en lijnzaadolie

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:06

Wij gaan met kerst zo'n twee a drie dagen naar mijn vader en ik heb nog een hoop in de koeling en vers fruit enzo staan. Dat wordt vreten dus :9

O: 3/4c havermout, zemelen en lijnzaad, schep whey, flespompoen, 2tl kokosolie, lepel dadel siroop
B: 45min kt rug, 500m roeien
T: banaan
L: 6 roggecrackers, 2x kipfilet, 1x leverworst, 3x pindakaas, bak magere yoghurt met een peer, glas karnemelk
A: bak broccoli soep met geraspte 20+ kaas, paar grote stukken verse ananas met magere kwark
T: rest b&j

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:43

O: 2 speltbh met pindakaas en een plak kerststol
T: liga koek
L: hele bak optimel griekse yoghurt
T: 2 mmandarijntjes en een cup a soup tomaat
A: verse pasta, kip, sla en en gorgonzolasaus
T: 3 Belgische bonbons en straks vast nog wat! (Kerstpakket is goddelijk lekker)
D: thee en een glas jus d'orange
B: 1 paard rijden

Beetje weinig vandaag. Het was erg druk op het werk en daardoor haast geen tijd om te eten. -O-

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:00

Uiteindelijk door gehaast en gestress niet zo mooi geworden als gepland, beetje karig.

Venthe schreef:
Planning vandaag
O: mugcake van 1 banaan, 1 ei, 3 el havermout, 1 el cacaonibs, 1 tl geraspte kokos, 1 tl kaneel, 1 tl honing en nog een halve banaan als topping --> niet helemaal opgegeten, niet mijn ding + 2 kopjes koffie met koffiemelk
L:2 rijstwafels met pindapasta, 2 sneetjes roggebrood met 1 plak 20+ komijnekaas + cup-a-soup (prei)
T: 2 handjes gezouten pinda's
A: stamppot andijvie met verse worst en oude kaas gnocchi in mosterdroomsaus met uitgebakken spek en een schaaltje komkommer, tomaat en feta aangemaakt met olijfolie en kruiden
T: schaaltje daniokwark

B: 1 paarden rijden + veel stal werkzaamheden

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:18

Nu ga ik er toch op reageren!!

Niet ieder lichaam is hetzelfde en sommige mensen hebben minder nodig dan andere. Dat negatieve en soms ronduit ***commentaar van mensen als iemand een lijstje laat zien dat niet aan de standaard van al de goeroes hier voldoet is niet normaal. Ook ik zie hier lijstjes voorbij komen met hoeveelheden of obsessief gedrag wat betreft bijhouden van weet ik veel wat voor voedingsstoffen dat ik denk "is dat wel gezond" maar ik accepteer dat die manier voor andere misschien de beste manier is.

Accepteer dat niet iedereen hetzelfde is en dat dit niet betekend dat zo iemand gelijk een eetstoornis heeft.

Blijf beschaafd en een reden vraag kan natuurlijk altijd maar dat enorme veroordelen dat mensen hier doen is zo enorm geestelijk ongezond, bijna een nieuw topic waardig!

En nu op naar de kerst en dat iedereen maar mag genieten van het kerstmaal, of dit nu 7 gangen is of 2! :9

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:21

Marjolein29 schreef:

Niet ieder lichaam is hetzelfde en sommige mensen hebben minder nodig dan andere. Dat negatieve en soms ronduit ***commentaar van mensen als iemand een lijstje laat zien dat niet aan de standaard van al de goeroes hier voldoet is niet normaal. Ook ik zie hier lijstjes voorbij komen met hoeveelheden of obsessief gedrag wat betreft bijhouden van weet ik veel wat voor voedingsstoffen dat ik denk "is dat wel gezond" maar ik accepteer dat die manier voor andere misschien de beste manier is.

Accepteer dat niet iedereen hetzelfde is en dat dit niet betekend dat zo iemand gelijk een eetstoornis heeft.

Blijf beschaafd en een reden vraag kan natuurlijk altijd maar dat enorme veroordelen dat mensen hier doen is zo enorm geestelijk ongezond, bijna een nieuw topic waardig!

En nu op naar de kerst en dat iedereen maar mag genieten van het kerstmaal, of dit nu 7 gangen is of 2! :9

_/-\o_

Als mensen een reden willen weten, ik heb heel weinig eetlust de laatste tijd. Weet zelf niet hoe dat komt etc. Sowieso eet ik ook weinig.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:24

Snollygoster schreef:
Bhriseis schreef:
Snolly, studeren vreet ook wat energie weg; ik krijg echt spontaan honger als ik je lijstje zie. Kan helemaal aan mij liggen horen, het klinkt alleen zo weinig vullend.

Honger heb ik meestal niet hoor, na het ontbijt kan ik gerust wel even door zonder te eten tot 14u. Wat ik wel meestal heb ik "zin" in iets zoets of vettigs. Heel vervelend.

Lijstje van vandaag:
O: passievrucht en proteïnereep (had me overslapen dus geen tijd voor uitgebreid ontbijt)
T: mandarijn
L: zelfgemaakte veggie wrap met cashewnoten, pijnboompitten, notensla en gebakken paprika's en rode ui
T: kleine kop magere groentesoep met twee beschuiten
A: zalm met aardappelpuree en prei

T: Activia granenyoghurt met chiazaad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:43

Marjolein29 schreef:

Absoluut mee eens.

Het negatieve gedrag op lijstjes die niet perfect zijn vind ik absurd en is voor mij de reden om niet meer mee te posten. Snap werkelijk waar niet waarom er bijna agressief op gereageerd moet worden.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:50

O: Kopje koffie (zwart met 1 klontje suiker)
T: wasa cracker
L: Mini appelflap
T: //
A: Dr. Oetker Pizza vier kazen
T: Zakje snack a Jacks kaas

D: Thee en water

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 21:01

O: Mugcake 2.0 met chocolade stukjes
T: smoothie van 200 gram magere kwark + 200 gram aardbeien
L: twee sneetjes bruin brood met coburger ham + een snee wit brood met vlokken
T: 300 ml magere melk met 28 gram Smart Protein
D: wrap met kip, paprika, ui, guacamole, geraspte kaas, crème fraiche en pepertjes
T: kleine kom pompoensoep
T: 200 gram magere kwark

B: stronglifts half uurtje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 21:01

O: 250g magere kwark met banaan en 50g havermout
T: -
L: 3 speltboterhammen (2x met omelet van 2 eieren, 1x met kaas)
T: paar zwarte olijven, handje pinda's, 2 witte wijn
A (uit): penne arrabiata, paar frietjes van bord van vriend

B: 70 min paardrijden (30 min bak, 40 min bos)

Kay_CMoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 21:02

O: 2 geroosterde bh met avocado, een appelsien en een potje volle yoghurt met 1 el aardbeienconfituur
L: 2 geroosterde bh met zalmsla, een appel en een peer
A: een bord spaghetti
T: tasje groene thee met speculaasje en misschien een bolletje frambozensorbet! :D

B: heel de dag bezig geweest met poetsen, opruimen,...
D: thee en water

Wat is eigenlijk "mugcake"? :p

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 21:07

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 21:29

Kan er niet een nieuw topic worden geopend voor mensen die wel gezonde lijstjes willen posten dan? Als bijhouden van je macro's blijkbaar obsessief is

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 21:34

Dit topic heet 'Wat heb jij vandaag gegeten?' en niet 'Hoe gezond heb jij vandaag gegeten?'. Iedereen mag en kan hier dus zijn eetlijstjes posten, hoe gezond of ongezond die ook zijn. Iedereen mag en kan hier ook op elkaar reageren en vragen stellen. Daar is Bokt nu eenmaal een forum voor. Maar het heeft geen zin om een ander te veroordelen omdat zijn of haar eetpatroon niet in jouw straatje past. Iedereen moet nog altijd zelf weten wat hij in zijn mond stopt, toch? Ik zou het in ieder geval fijn vinden als iedereen zich hier welkom blijft voelen, ongeacht zijn dieet.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 21:40

Oliver schreef:
Kan er niet een nieuw topic worden geopend voor mensen die wel gezonde lijstjes willen posten dan? Als bijhouden van je macro's blijkbaar obsessief is

Pardon? Wil je zeggen dat mijn eetpatroon niet gezond is?
Vooroordelen hebben is pas erg! Je kent me niet eens, je weet niet wat er "mis" met mij is etc. Dus alsjeblieft hou je vooroordelen lekker voor jezelf!

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 21:41

Dit topic heet 'Wat heb jij vandaag gegeten?' en niet 'Hoe gezond heb jij vandaag gegeten?'. Iedereen mag en kan hier dus zijn eetlijstjes posten, hoe gezond of ongezond die ook zijn. Iedereen mag en kan hier ook op elkaar reageren en vragen stellen. Daar is Bokt nu eenmaal een forum voor. Maar het heeft geen zin om een ander te veroordelen omdat zijn of haar eetpatroon niet in jouw straatje past. Iedereen moet nog altijd zelf weten wat hij in zijn mond stopt, toch? Ik zou het in ieder geval fijn vinden als iedereen zich hier welkom blijft voelen, ongeacht zijn dieet.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 21:49

Ik reageerde niet op jou Heidallr. Maar als je het zo vraagt. Dan vind ik nou niet perse dat leven op een kop koffie en een appelflap heel gezond is. Ik reageerde op Marjolein die vind dat mensen die alles afwegen enz. obsessief en ongezond met eten omgaan.

Ik zal weer ontopic gaan en niet meer ingaan op lijstjes van sommige mensen :)
Laatst bijgewerkt door Oliver op 22-12-14 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 21:51

Oliver schreef:
Ik reageerde niet op jou Heidallr. Maar als je het zo vraagt. Dan vind ik nou niet perse dat leven op een kop koffie en een appelflap heel gezond is. Ik reageerde op Marjolein die vind dat mensen die alles afwegen enz. obsessief en ongezond met eten omgaan.

Oh oke. Mijn excuses.
Daarom zei ik dus: "Niet schrikken van mijn lijstje"
Was heel erg in mijn werk opgegaan en vergat te eten. Tevens hadden we ook geen brood meer :')
Laatst bijgewerkt door coldsummers op 22-12-14 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 21:52

T: popcorn :))

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 21:53

Het gaat er volgens mij ook om hóe sommige lijstjes worden geplaatst. Als iemand een lijstje plaatst met overdag een glas water, een balve komkommer en een pistoletje kaas met daarbij de opmerking 'ik hoop dat we vanavond iets een lichte avondmaaltijd eten want ik heb me vandaag al zoooo volgegeten" dan komt dat nou eenmaal heel anders over dan een post met 'ik voel me niet zo lekker, daarom heb ik een glas water, een halve komkommer en een pistoletje kaas gehad en vanavond eet ik nog wat lichts'. En dan kan je ook verwachten dat de reacties verschillend zijn.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 22:02

Karig lijstje kiwi :+

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 23:06

Definitieve lijstje van vandaag:

O: 250gr kwark, 10gr whey, 50gr bramen, 40gr muesli
T: Banaan, appel
L: 100gr kikkererwt, 100gr tonijn in water, 2 tomaten
T: 3 rijstwafels kipfilet
A: 35gr rijst, 100gr kipfilet, lente ui, 1 gele paprika, 100gr taugé, pindasaus (1 lepel PB2 met tabasco)
T: 250gr kwark, 10gr whey, 5gr lijnzaad

kcal 1529. eiwit 149, kh 174, vet 20

Net eten klaargemaakt voor morgen, want ik heb een drukke dag:
O: 250gr kwark, 10gr whey, 30gr havermout, 50gr bramen, 10gr lijnzaad
T: Groene appel
L: 35gr rijst, 100gr kipfilet, lente ui, 1 gele paprika, 100gr taugé
T: Rijstwafel + plak kipfilet (voor sporten)
A: Courgette spaghetti met zelfgemaakte tomatensaus en 150gr kipfilet
T: Caseïne shake (15gr, 100gr kwark, water)

tot nu; kcal 1269. eiwit:132, kh 133, vet 15

B: 45min cardio, 60min krachttraining