Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 09:56

@ Phormo, mn collega zei dat ik 1 bak kwark (500g) per dag moest eten, juist voor de verzadiging.
Ik heb al moeite met de helft. Ik denk dat mn lichaam er ook gewoon nog niet zoveel van snapt?
Ik at voorheen nl erg weinig zuivel, kaas en eieren (en vlees).

daffodil

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 09:58

Nee joh 500 gram!!!! Das echt veel te veel.....als ik griekse yoghurt eet, schep ik twee forse eetlepels in een bakje.....

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:00

Gatver, ik ook twee of hooguit drie forse eetlepels :r

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 10:00

Ik denk dat ik maar niet zoveel meer moet luisteren naar mn collega, met haar 1k groente en 500gr kwark %)

Thanks!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:02

Jou collega is een feeder!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:02

Hahahaha dat is het!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:03

Goedemorgen :)

Ik zit nu aan mijn kwark met light limonadesiroop. Denk dat ik morgenochtend ga beginnen met lijnzaadcrackers, maar had nogal haast vanmorgen.
Voor vanmiddag heb ik ijsbergsla met graskaas, komijnenkaas, augurk, peper en een beetje knoflooksaus.

Wat gaan jullie hier ongelofelijk snel zeg, wow!

Gisteravond heb ik chocoladepannenkoeken gemaakt:
2 eieren
2 eetlepels roomkaas
1 theelepel eiwitpoeder
1,5 theelepel cacao
zoetstof naar smaak
en ik heb er wat vanille aroma doorheen gedaan
Gewoon alles tot een glad beslag mixen en hiermee kun je 2 pannenkoeken bakken. Ben er nog niet helemaal uit wat ik ervan vond, de structuur stond me een beetje tegen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:04

F_Orumster schreef:
Ik denk dat ik maar niet zoveel meer moet luisteren naar mn collega, met haar 1k groente en 500gr kwark %)

Thanks!

Ik zou daar idd maar heel snel mee stoppen :j Jij bent nog lang niet toe aan dat soort producten. Ga eerst maar gewoon bij de basis beginnen: groenten, vlees, vis, eieren, wat kaas als je wilt n lekker vet. Maar niet je eieren verdrinken in mayo bijvoorbeeld, dat doen sommige low carbers en dan vragen ze zich af waarom ze niet afvallen :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 10:08

Mayo lust ik niet :) Ik ben benieuwd of ik het beter ga begrijpen met het optimaal effect boek wat vanmiddag op de mat valt.

Zooist schreef:

^) Haha.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:10

Ik ga vanaf zondag weer aan de bak.

Ik eet dan in de ochtend altijd twee/drie eetlepels griekse yoghurt
Tussendoor wordt het kaas of worst of komkommer oid
Smiddags salade met alles wat ik kan vinden of omeletdingen (alleen koelkast op werk en geen magnetron oid)
Tussendoor weer iets kaas/komkommer/groente
savonds van alles en nog wat van vlees/groente
Tussendoor kaas/komkommer groente/vlees....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:11

Zooist schreef:

:D :D

Maar 500gr kwark, jeetje... niet gek dat je dan opgepropt voelt :D
Ik eet 200gr kwark (ruime 2,5 eetlepel), meer dan genoeg.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:11

volgens mij ben ik echt een vreetzak, ik zou het niet overleven op 2/3 el yoghurt of kwark _O- Ik eet 't ook niet, ik krijg dan te snel weer honger. Zullen de suikers wel zijn :=

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:13

Klinkt lekker, Forumster! Ik zou je lunch in 2 etapes eten. Dus een eer lunch en een keer als tussendoortje. Als je 6 tot 8 keer iets van eiwit eet, blijft je verbranding beter op peil en ik denk dta je maag je ook dankbaar is.

Ik heb net een proefverpakking met 10 smaken eiwitshakes besteld. Lijkt me wel makkelijk om in de auto te drinken op weg naar werk. Ik eet nu vaak gekookte eitjes achter het stuur en je wil niet wteen hoe vaak dat al fout is gegaan :o Dan nam ik een grote hap en bleek het eitje nog te zacht te zijn en in mijn vingers kaopt te gaan. Ik kan je vertellen dat die zooi kleeft!

Ik ga straks ook lekker bakken. Ik heb nog wat notenmeel staan en nog een zakjes cocos en ga daar muffins oid van maken. Voor de lekkere trek ga ik ook weer een partij Atkins lekkers inslaan. Veel te duur en misschien onnodig voor veel mensen, maar het werkt voor mij beter om zoiets te pakken als ik echt zoete zin heb dan te eindigen in de koektrommel of snoeptrommel.

Ik heb net magere Franse kwark op met een schep eiwitpoeder en heb eigenlijk nog geen eetplannen voor de rest van de dag. Wat gaan jullie vanavond eten?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:17

Ik macaroni :')
Ben nu alle restjes aan het opeten namelijk :')
Als dat er staat weet ik dat ik dan volgende week uit gemak dat even snel maak :)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:20

Ik heb nog niets bedacht maar ik heb courgettes, broccoli, sla, tartaartjes, gehakt, speklapjes, kipfilet dus keus zat! En ik ben lekker alleen dus ik ga gewoon kijken waar ik eind van de middag trek in heb!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:21

Ik snap echt niet hoe jullie terug grijpen naar macaroni ed. :n Ik heb hier macaroni, stroop, koekjes, crackers etc staan omdat m'n man dat afentoe lekker vind, maar het is zelfs nog niet in me opgekomen dat ik dat zou kunnen eten. Ik zie het echt als non-voedsel denk ik :+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:21

Ik denk dat ik straks eerst even langs de supermarkt rij vanuit mijn werk, want heb niet meer zoveel in huis, alleen nog champigons en kip. Ik had afgelopen week eten gemaakt waar vriendlief ook heel gelukkig van werd; kipfilet (gemarineerd) met champignons, courgette, ui en paprika. Dan afblussen met water, half bakje zure room erdoor, kruiden die je lekker vindt (nogmaals, ik hou van knoflook en chilipeper) en een schepje maizena. ERRUG lekker, misschien maak ik dat vanavond weer.
Gisteravond aten we bij m'n schoonouders, dus dat werd sperziebonen met jus en karbonade :P

Mrijn, vind je die notenmeel lekker? :D
Hier staat ook een geweldig recept, echt heeeeeeeeeeeel lekker: http://www.weegclub.nl/forum/midde-acut ... 27666.html
Wij hebben deze hoeveelheid x5 gedaan en er 2 grote van gemaakt.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:23

Brr, macaroni... Daar maak je mij nooit blij mee. Gelukkig maar, want ik moet dat soort dingen voor mijn dochter gewoon blijven koken. Dat maakt het ook wel lastig hoor, man en kind moeten ook gewoon eten en om die nou elke dag groenten, vlees een aardappels voor te zetten omdat ik dan mee kan eten (minus de aarappels uiteraard). Ben vaak dubbel aan het koken of schiet er zelf bij in met een gebkanne eitje ofzo.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:25

Quellian waar gebruik je maizena voor? Want dat is volgens mij echt een koolhydratenbom......

Heel soms zou ik wel eens trek hebben in macaroni met ham en kaas, ik eet dus nooit rijst en aardappelen (patat uitgezonderd) ook niet maar pasta heb ik wel een zwak voor.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:28

daffodil schreef:
Quellian waar gebruik je maizena voor? Want dat is volgens mij echt een koolhydratenbom......

Om het te binden, maar slechts 1 theelepeltje. Er zit idd meer dan 90gr khd in 100gr maizena :j

Ik heb een zwak voor spaghetti aioli...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:35

Oh ik gebruik dat nooit, vind dunne saus niet erg, mik al snel ergens creme fraiche doorheen en dat vind ik genoeg......ik vraag me zelfs af of ik het wel in huis heb :D

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:35

Ik vind notenmeel en de baksels die je daarmee maakt heerlijk! Ik doe er altijd wel wat zemelen of eiwitpoeder doorheen zodat het niet zo nattig en week blijft. Lekker met veel cacao erdoor of met citroenessence :9

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:36

Ik heb een zwak voor boeuf stroganoff, gelukkig kan ik dat gewoon eten met wat aardappeltjes :)

Patatje klinkt goed, ga ik vandaag eens doen. Ik kan gewoon aardappels eten trouwens, zolang ik maar niet 200 gr elke avond ga eten. Ik zag laatst dat er ook niet zo gek veel kh inzitten, maar iets van 14 of 18 per 100 gr ofzo.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:40

phormicola schreef:
Ik snap echt niet hoe jullie terug grijpen naar macaroni ed. :n Ik heb hier macaroni, stroop, koekjes, crackers etc staan omdat m'n man dat afentoe lekker vind, maar het is zelfs nog niet in me opgekomen dat ik dat zou kunnen eten. Ik zie het echt als non-voedsel denk ik :+

Ik zou niet weten waarom ik niet af en toe iets met rijst of pasta zou kunnen eten.
Tegenwoordig doe ik minder pasta/rijst en meer groente.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:41

ik ben gek op macaroni, daar mag je me voor wakker maken, tegenwoordig eten we macaroni zonder macaroni, dus de saus met gehakt en veel groenten en wat kaas

quel als we buiten de gevarenzone zitten en weer op gewicht wil ik graag jou recept van je spaghetti aioli, dat lijkt me wel wat