Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hermelijn

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 23:33

Zeg Laura, wij zijn allemaal wel benieuwd naar foto's van je nieuwe goddelijke lijf
Als inspiratie, zeg maar

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 23:38

Oh die komen wel hoor, als het morgen weer licht is zal ik eens even de camera tevoorschijn halen. (alhoewel, kaarslicht is vergevender )
Moet ik natuurlijk bij vertellen dat ook ik nog een randje buikvet heb, bovenbenen die nog wel wat centimeters kwijt kunnen, borsten die juist wel wat extra's kunnen gebruiken - als in: goddelijk, nah. Maar ik ben er wel godstevreden mee. En zoals ik al zei, perfectie is SAAI. Nu valt er tenminste nog wat aan te werken. Straks moet ik overgaan op innerlijke ontwikkeling ipv spieren, dat moeten we niet hebben

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 23:55

Ik ben ook wel benieuwd naar foto's van jou Laura!
Volgens mij krijgt bijna iedereen hier dan meteen een flink minderwaardigheidscomplex

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 00:09

nou dat mag toch hopelijk wel meevallen
Perfect ben ik niet, blij wel. Misschien is dat een beetje Amerikaanse mentaliteit; ikweenie.Ik kan me natuurlijk blindstaren op de dingen die ik nog moet verbeteren, maar voor nu ben ik liever trots op wat ik al bereikt heb. Daar hoef je trouwens echt niet -20 kilo of maatje 36 voor te zijn; dat gevoel had ik al toen ik weer in een 40 paste. Ik vind hier in Nederland sowiezo onder vrouwen al snel dat er op elke milimeter vet gelet wordt om iets af te kraken bij een ander (al helemaal in mijn dorp) dus van bevestiging bij een ander hoef je het niet te zoeken - die kan beter van jezelf uit komen. (en als je dan nog zo'n huisbaas erbij hebt is dat mooi extra meegenomen )
Dus als jullie al iets van mij krijgen, dan hoop ik niet dat dat minderwaardigheid is, maar juist meer motivatie en zelfvertrouwen

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 00:14

Hahahaha.........

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 00:41

"Meer" eten is idd geen probleem op zich ...Je moet jezelf wel zo gek krijgen om niet elke gram die je in je mond stopt te wegen.
Want ineens 150 gr ipv 100 gram brood eten ofzo ... Da's de helft meer hoor!

Vandaag uiteindelijk toch aan 1200 (45% 28% 26%) geraakt ^^, welliswaar met twee happen lasagna. Vriendje moet altijd gaan eten als ie hier savonds zit

Gezien dat ik geen ontbijt in huis heb voor morgenvroeg, vandaag laatste yoghurtje opgegeten dus morgen wordt een verrassing

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 09:34

Ik ga maar weer eens eetschema's samenstellen, dan eet ik niet zoveel snoep *grinnik*

Nou goed... Eerst dus een bordje havermoutpap zo, dan tussen ontbijt en lunch een plakje ontbijtkoek. Dan lunchen met 2 sneetjes Allisonbrood en mager beleg, hopelijk als tussendoortje wat fruit (gaan zo boodschappen doen), en als avondeten iets van sla geloof ik. Of een aardappelovenschotel.
En dan mag ik bij de thee vanmiddag een koekje. Zo.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 12:19

Ik heb ontbeten met 2 boterhammen met appelstroop, kreeg niet meer op, was nog veel te moe.
Net als lunch een bordje vegetarische lasagne.
Zo douchen en daarna eet ik nog wel 2 boterhammen, met appelstroop of pindakaas ofzo.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 12:21

Laura ik ben ook onwijs beniewd naar VOOR en NA foto's! Toevallig dat andere er al over begonnen waren:D Was van plan om het ff te vragen.

Vannochtend ontbeten met 2 volkorenbroodjes, 1 met appelstroop en beetje boter en ander met kipfilet. En net nog een nectarine op.
Voor mn lunch bak ik denk ff een eitje met tomaatje erdoor ofzo op een volkorenbroodje en een appel. Dan neem ik vanmiddag tussendoor wel wat cashewnootjes en vanavond gaan we weer bbqe, maar nu kan ik me wel inhouden Wat miner stokbroodjes, wat minder saus en wat meer sla (haha hoezo me hele dag uitgestippeld )

En vanmiddag lekker naar stal op de fiets en rijden.
Ik had gister besloten dat ik een keer meer in de week ga sporten ik ga voortaan op zaterdag ochtend ook.
Wel fijn want als ik straks naar InHolland ga, kan ik mooi vanuit school naar de sportschool dat zit er echt iets van 100 meter naast
Laatst bijgewerkt door Jamy op 17-08-05 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 12:22

_Scarlet_ schreef:
Ik ga maar weer eens eetschema's samenstellen, dan eet ik niet zoveel snoep *grinnik*

Nou goed... Eerst dus een bordje havermoutpap zo, dan tussen ontbijt en lunch een plakje ontbijtkoek. Dan lunchen met 2 sneetjes Allisonbrood en mager beleg, hopelijk als tussendoortje wat fruit (gaan zo boodschappen doen), en als avondeten iets van sla geloof ik. Of een aardappelovenschotel.
En dan mag ik bij de thee vanmiddag een koekje. Zo.

Lukt het je ook om je daar aan te houden?
En is alleen 2 broodjes met mager beleg niet veel te weinig als lunch?

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 12:40

Jamy schreef:
Nee idd, toen wij een aanval hadden thuis en we SB deden kwamen de eieren me neus uit, en dat waren er 1 of 2 per dag ofzo
Nu vind ik het wel weer lekker

Net lekker gesport, het nieuwe apparraat is cool In 13 minuten had ik al 150 calorieen verbrand! En het was niet eens zo zwaar. Nouja en verder hardgelopen, maar dat koste me super veel moeite dit keer? Denk door het vele eten of wat we gegeten hadden want me oma had ook al last (en die had hier gegeten). Maar was wel weer lekker iig

Spetterlover over dat ei bakken, dat denk ik haast wel, maar als je met olijfolie bakt kan dat niet zoveel kwaad. Maarja als je in roomboter ofzo bakt, tikt dat lekker aan
Maar dat zijn dus goeie vetten, maar omdat dat dus aantikt op de teller denken veel mensen dat het niet goed is.

Gaaf apparaat he?Je wordt niet echt moe,maar verbrand wel onwijs veel kcl.Heb maar ingevuld dat ie moet blijven!!!

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 12:43

vision schreef:
jemig man , echt zow poedersuiker heb teveel gegeten vandaag .( heb wel geen drinken ingevuld) heb vandaag 2 keer cola en 1ne keer sinas gehad namelijk

Analyse

Je ontbijt bevat erg weinig calorieën. Een goed ontbijt stimuleert de stofwisseling en verkleint de kans dat je in de loop van de dag naar vet- en kalorierijke tussendoortjes grijpt. Om je doel gemakkelijker te kunnen bereiken is het daarom belangrijk de dag te beginnen met een goed ontbijt.

Je diner bevat erg weinig calorieën. Wanneer je wilt afvallen is het belangrijk om regelmatig, dat wil zeggen drie maal per dag, te eten. Regelmatig eten verkleint de kans dat je naar vet- en calorierijke tussendoortjes grijpt en helpt je zo je doel te behalen.

Vandaag heb je meer dan 1205 kcal gegeten. Om je doel te bereiken is het belangrijk dat je de hoeveelheid kilocalorieën dat je mag eten niet overschreidt. Pas je voeding aan, zodat je alsnog je doel kunt halen.

Tips:

Wellicht kun je bepaalde vetrijke voedingsmiddelen vervangen door voedingsmiddelen die minder vet bevatten. Op die manier kun je de hoeveelheid vet in je voeding beperken.

Door structureel meer te gaan bewegen kun je ervoor zorgen dat je per dag meer energie verbrandt. Het wordt dan waarschijnlijk makkelijker je doel te bereiken. Ga je daadwerkelijk meer bewegen, pas dan je programma aan en ber ken opnieuw de hoeveelheid kilocalorieën die je per dag mag eten. Elders op de site vind je meer informatie over het belang van bewegen en tips om beweging makkelijker in te passen in je dagelijks leven.

Ik snap het op die site niet helemaal!
Zat ik onder de 1200 gaat ie zeuren over te weinig calorieen en dat dat ongezond is. Kijk ik op mijn rapportage ben ik overde 1100 calorieeen heen gaat ie zeuren dat ik zo nooit af ga vallen.Snap jij 'm snap ik 'm

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 13:01

Ja idd Dat heb ik ook weleens gehad
Als je onder de 1200 zit gaat die zeuren, maar als je teveel hebt doe je het ook niet goed

Ja idd gaaf apparraat en werd er helemaal niet zo moe van Ik heb ook 2 keer gestemd dat die moet blijven (namens mij en oma )

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 13:02

FlairS schreef:
Ik snap het op die site niet helemaal!
Zat ik onder de 1200 gaat ie zeuren over te weinig calorieen en dat dat ongezond is. Kijk ik op mijn rapportage ben ik overde 1100 calorieeen heen gaat ie zeuren dat ik zo nooit af ga vallen.Snap jij 'm snap ik 'm

Dan heb je waarschijnlijk ingevuld dat je veel wilt afvallen, in een korte tijd, waarbij je niet meer dan die 1100 kcal mag eten om je doel te bereiken.
Dan gaat hij zeuren als je erboven zit.
Maar als jij bijv. 1500 kcal mag, en je neemt er tussen de 1200 en die 1500, dan zegt hij dat je je doel die dag gehaald hebt.
*edit* als je dan onder de 1200 zit gaat hij ook zeuren

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 13:32

ik zou niet al teveel waarde hechten aan zo'n programma. Uitrekenen waar jij op een dag behoefte aan hebt, en daar 10-15% onder gaan zitten. Voila.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 13:35

Hoe weet je dan wat je nodig hebt?

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 13:36

*zoekt terug naar een oud topic*
wacht ff...

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 13:38

viewtopic.php?f=31&t=434980&hilit=
staat ook ergens een link in gepost naar GIANT website, daar kan je het gewoon invullen en met een druk op de knop uitrekenen.

EN als je een sportschoolabbo hebt is het de moeite waard je eens te laten doorlichten dan kan je je vetpercentage en alles ook nog invullen, das nog nauwkeuriger

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 13:46

Tja dat programma rekent het uit op basis van wat je invoert. Als je dus onder de 1200 kcal komt dan heb je gewoon een onrealistisch doel ingevoerd. Ik kan ook wel zeggen 5 kilo in 2 weken maar dan mag je maar weinig eten volgens dat ding. Dus een onrealistisch doel. Ik voer mijn streefgewicht altijd in aan de hand van wat er aan kcal uitkomt. Ik val sneller af dan dat dat ding uitrekent. Ik zorg dat ik rond de 1500 kcal mag eten en pas gewoon elke keer als ik wat afval mijn streefgewicht aan.

Dat jullie je zo focussen daarop zeg, je hebt toch gewoon je boerenverstand om zoiets te beredeneren!!! Het gaat mij er niet om dat ik in 3 maanden 10 kilo kwijt ben maar eerder dat ik ze kwijt raak. Gewoon beetje speels ermee omgaan. Het invullen is voor mij meer een maatstaf dat ik controle heb wat ik werkelijk eet. Je gaat er anders zo makkelijk onder OF overheen.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 14:07

Ik focus me er niet op hoor,zo erg is het nou ook weer niet Ik zie heteen beetje als leidraad.Had van een heleboel dingen wel enig idee hoeveel calorieen er in zaten ,maar ben de afgelopen 2 dagen eens aan het rondsnuffelen op die site.Ben toch wel geschrokken.Als er een aanbieding was van Nutsen of zo stopte ik er rustig 2 of3 per dag in mijn holle kies;Daar is natuurlijk niet tegen op te sporten.......

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 14:10

Dat bedoel ik dus. Ik ben toen wat bewuster geworden van wat heel slecht is en minder slecht. Verder zorg ik dat ik op een normaal aantal Kcal uitkom.

Dus leidraad

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 14:20

Alle heeeeel lekkere dingen zijn per defenitie slecht Ben nu bezig andere dingen heeeeeel lekker te gaan vinden.....

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 14:21

Nou ja brood enzo vind ik ook lekker. Maar ja ik kan gewoon geen maat houden als ik eenmaal begin. Ik moet vantevoren zeggen zoveel mag ik hebben en niet meer, anders gaat het fout!!!!

Dus of het nou brood, chips, bananen, yoghurt is. Ik kan er eindeloos van eten

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 14:22

Ken ik ja

Net gelunched met geroosterd broodje met 2gebakken eitjes met ui en tomaat en klein beetje geraspte kaas erdoor

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 15:08

nou héb ik foto's gemaakt in de tuin in bikini en nou kan ik mijn kabeltje van de digi niet meer terugvinden
...blond..