Too good to go

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 20:04

Maar vragen ze niet wat die persoon er mee gaat doen? Het lijkt me dat het misschien wel een soort mini voedselbank is, want dat krijg je toch nooit op met 1 gezin.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 20:19

Krijgen ze antwoord opeten. Persoon is stug en afstandelijk niet echt heel enthausiast of zo en komt gewoon haastig binnen neemt pakketten en gaat weer weg. Echt vreemd en snap wel dat ze er een beetje van balen op deze manier, voor hun ook niet leuk om zo weg te geven. Gaat in alle gevallen wat ik weet om supermarkten alleen niet eens bakkers al zijn die niet veel hier in dat stukje gebied

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 20:21

Ik vind dat ook wel bijzonder -O-
Tja uiteindelijk als het voedsel wordt gered...

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-19 20:22

Hmm dat is wel een raar verhaal. Zeker als het meerdere dagen bij meerdere winkels is. Heb al meerdere bonnen zien innen en dan meestal 1 per persoon.

Ik moet zeggen dat ik ook vaak kijk wat erin zit in de auto en net als vandaag ff in een koeltasje met die zon en dan ook meteen aanvullend boodschappen doe. Dus dan heeft de supermarkt ook nog omzet van mij wat ik normaal in een andere winkel doe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 20:24

Een max. aan aantal bonnen lijkt mij wel een goede. Desnoods voor heel de app. Per dag 1 per winkel en max. 3 verschillende winkels ofzo. Kwestie van meer mensen blij maken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 20:28

:j Zo heb ik het ook gedaan. Eerst ophalen en dan aanvullen met wat ik nog kan gebruiken.

Indinn zou ik ook heel blij mee zijn. Ok hier wordt nu geen voedsel verspild (tenminste mag ik hopen dat het ook allemaal opgaat) en kunnen meer mensen er gebruik van maken.

Als ik even ga rekenen die persoon heeft meestal 6 tot 8 bonnen per dag en dat twee weken lang minstens al. 5 euro per bon. Dan heb je geen krap budget. -O- enige dat misschien is dat ze met een hele straat bonnen kopen en een persoon dat organiseert of zo. Of aan groepskoken doet. Maar moet drie woonplaatsen afrijden voor de pakketten. Nog best een klus om dat voor elkaar te krijgen

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 20:29

idinn schreef:
Een max. aan aantal bonnen lijkt mij wel een goede. Desnoods voor heel de app. Per dag 1 per winkel en max. 3 verschillende winkels ofzo. Kwestie van meer mensen blij maken.

Ik begrijp dat, maar tegelijk; wat als die persoon nu uit liefde voor 3 kids en de 3 kids van zijn overleden zus moet zorgen en ook zijn demente moeder in huis heeft? of zoals wij hier met 4 generaties in 1 huis wonen? Ik neem aan dat iemand niet meer mee neemt dan hij/zij kwijt kan en wellicht helpt diegene daar meerdere mensen mee die eigenlijk die 4 of 5 euro niet kunnen missen. of is het iemand die voor oudjes uit de buurt pakketten haalt die ook graag mee willen doen maar het niet kunnen ophalen. Je weet niet wat er achter zit.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 20:51

Ik heb vandaag voor het eerst een bon opgehaald bij bakkerij schreuders!
Mooi pakket, 6 broden voor 4,99.
In principe wel blij mee maar ik ben alleen en heb een mini vriezer.
Dus twee broden naar de moeder van mijn vriendin en morgen nog 1 brood naar mijn moeder.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 21:14

6 broden is inderdaad niet verkeerd, maar krijg dat maar eens passend :')

Hier een enorm goed pakket van de Spar City Glashaven. Kregen zelfs 2 extra wraps mee op het laatste moment. €3,99 kostte het pakket.
Afbeelding

Koffiesalon Beursplein.. tja. Ik hoor graag jullie mening. Wij beiden vonden het tegenvallen hier. We hebben €4,50 hiervoor betaald.. hier ga ik dus niet snel weer naartoe zelf.
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 21:19

Wat is dat onderste precies?

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 21:20

karuna schreef:
Wat is dat onderste precies?

1 stukje appeltaart, 1 dikke plak bananenbrood/cake, 2 kleine belegde broodjes.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 21:22

Geen idee wat hun prijzen zijn maar broodjes al snel 4/6 euro per stuk. Appeltaart 3 euro? Bananenbrood 2 euro of zo? Op zich heb je je aankoopprijs er wel goed uit :j maar heel veel is het ook niet. Wel verse en goede kwaiteit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 21:23

Tja uitgaande van verkoopwaarde heb je wel een redelijk pakketje gekregen vind ik. Dat het tegenvalt snap ik echter ook.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 21:26

Ik had van de week van bakker Bart:

1 gevulde koek
1 meergranen brood
5 Kaiser broodjes
3 mini krentenbollen
2 witte bolletjes
3 croissantjes
Zak witte bolletjes

Zeer tevreden :D

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 21:27

Ik kon hun prijzen ook nergens vinden Karuna, het zijn goed belegde broodjes maar wel behoorlijk mini.

Laten we erop houden, het zal erom strijden of het aan de waarde komt (Alsin, wellicht net wel/net niet) , maar ik ga het niet nog een keer doen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 21:39

Pakket van de jumbo

Afbeelding

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 21:45

Fading schreef:
Pakket van de jumbo

[ [url=m/2sWWJD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Da's de moeite!

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 22:16

Mooie pakketten weer, hier kan ik van de bakker altijd wel een bon krijgen supermarkten doen hier helaas niet mee.

Vandaag op de terugweg van werk nog wel een bon van de bakker gehaald: Afbeelding
5,5 brood en een zak met 10 bruine bolletjes..
Voorlopig dus weer meer dan genoeg brood :+

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 22:52

idinn schreef:

Ik denk niet dat het concept moet zijn om zo veel mogelijk mensen blij te maken. Het gaat om verspilling voorkomen, en je verkleint de kans dat alles wordt opgehaald als je limieten gaat zetten op bonnen. Ik zou het niet handig vinden denk ik :')

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 22:58

Foodexplore

Afbeelding

Wereldsmaken:

Afbeelding

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 23:09

Helaas lijkt een van de zaakjes er hier mee opgehouden te zijn. Ze staan er nog op... maar al 3 weken geen nieuwe boxen meer aangeboden.

Morgen 2 nieuwe zaken proberen. Een bakker waar ze alleen brood verkopen en monkey coffee zodat ik zaterdag weer eens wat lekkers mee naar stal kan nemen.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 23:13

Sunrise19 schreef:
Ik ga vanavond naar wereldsmaken. Ben heel benieuwd! Kiespijn is over dus kan weer eten. :+

Ben wel jaloers op die mooie pakketten. Hier doet alleen de plus mee die redelijk in de buurt ligt. En dan moet ik alsnog bijna 10 km rijden.

Bijna het zelfde als ons! Ziet er lekker uit, dus gaan morgen smikkelen!

Hoi!
Ik doe sinds 1,5 maand ook TGTG
Laatst bijgewerkt door Samy op 11-04-19 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 23:16

Samy schreef:
Sunrise19 schreef:
Ik ga vanavond naar wereldsmaken. Ben heel benieuwd! Kiespijn is over dus kan weer eten. :+

Ben wel jaloers op die mooie pakketten. Hier doet alleen de plus mee die redelijk in de buurt ligt. En dan moet ik alsnog bijna 10 km rijden.

Benieuwd wat jij hebt gekregen ... wij hebben ook gehaald.

Heb het net geplaatst :D

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 00:23

Was dat van wereld smaken voor 1 bon? Vet veel!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 06:50

Nee 2 bonnen. Maar vind foodspot minder goed dus die sla ik over haha. Maar wereldsmaken is prima! Vanavond hebben we in ieder geval een lekker diner voor een paar euro. Kind blij want heeft sushi mee naar school.