Hellofresh

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 17:15

Hoi, ik breek ook even in :D . Zijn er hier vegetariërs die regelmatig gebruikmaken van Hello Fresh? Wij eten geen vlees en vis, maar ik zou zoiets als Hello Fresh wel mega handig vinden een aantal dagen per week. Is er genoeg afwisseling in gerechten voor vegetariërs? Zag op de website per week 9 verschillende gerechten, maar ben even benieuwd hoe dat in de praktijk is :-).

Duhelo

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 17:36

Ik bestel heel vaak veggie. (Vooral omdat ik gewoon bestel wat lekker lijkt en die zijn nog vaak zonder vlees).
Ik vind ze altijd erg geslaagd! Ik ben niet tuk op vleesvervangers, maar de gewone veggie gerechten zijn meestal op basis van groenten, linzen ed en kaas. Als je ook geen kaas eet wordt de keuze wel karig vrees ik.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 17:48

Oehh de sweet soy pork staat Hier vanavond op het menu! Goed om te weten dat ie lekker is!

Juist door HF ben ik steeds meer veggie aan het eten.. Erg lekkere maaltijden. Meestal niet die met de vervangers. Dat vindt m'n man niks maar de hele veggie zijn hier wel favoriet. Gisteren nog een heerlijke risotto en van de week een naanpizza!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 17:52

Merel___ schreef:
Hoi, ik breek ook even in :D . Zijn er hier vegetariërs die regelmatig gebruikmaken van Hello Fresh? Wij eten geen vlees en vis, maar ik zou zoiets als Hello Fresh wel mega handig vinden een aantal dagen per week. Is er genoeg afwisseling in gerechten voor vegetariërs? Zag op de website per week 9 verschillende gerechten, maar ben even benieuwd hoe dat in de praktijk is :-).

Ik bestel heel vaak vega. Soms vlees. Kan makkelijk drie vega opties kiezen per week.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 18:21

Ik ben geen vegetariër, maar ik vind de vega gerechten vaak echt heel lekker!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 19:07

Hoi, ik kom ook even inbreken hier! Wij zijn er hard over aan het twijfelen om ook aan de box te gaan, nog even om het even welke. Alleen, mijn vriend is een vleeseter en absoluut geen vis, en ik eet alleen vis/vega. Is dit oplosbaar?

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 19:10

Utixo schreef:
Hoi, ik kom ook even inbreken hier! Wij zijn er hard over aan het twijfelen om ook aan de box te gaan, nog even om het even welke. Alleen, mijn vriend is een vleeseter en absoluut geen vis, en ik eet alleen vis/vega. Is dit oplosbaar?

Stomme vraag, maar: hoe doe je dit normaal? Kook je aparte gerechten of vervang je vlees door vis/vega? En is jouw vriend ook bereid af en toe vega te eten (eventueel met een vleesvervanger)?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 19:13

Geen domme vraag hoor, gerechten waar het vlees doorheen verwerkt zit maken we inderdaad dubbel, en waar het los bij zit vervangen we het gewoon. Hij is zeker bereid afentoe vega te eten, maar hij is wel echt een vleesliefhebber, dus niet 3 dagen per week zeg maar.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 19:17

Merel___ schreef:

Ik ben geen vegetariër maar vind altijd vlees eten dikke onzin. Ik kies wat me lekker lijkt en dan heb ik regelmatig 4/5 dagen vegetarische gerechten. Is echt heel goed te doen :j

Mijn vriend is een eersteklas carnivoor maar hij eet de vegetarische gerechten ook heel graag! Ik hoor hem er nooit over dat hij vlees mist in die gerechten.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 19:20

Utixo schreef:
Geen domme vraag hoor, gerechten waar het vlees doorheen verwerkt zit maken we inderdaad dubbel, en waar het los bij zit vervangen we het gewoon. Hij is zeker bereid afentoe vega te eten, maar hij is wel echt een vleesliefhebber, dus niet 3 dagen per week zeg maar.

Dan zou je misschien 1 vega optie kunnen kiezen, 1 vlees en 1 vis. Dan kun je 'ruilen' met het vlees/de vis, vergt natuurlijk wel wat creativiteit/flexibiliteit. Mijn man is trouwens ook echt een vlees/viseter, maar door de Hello Fresh recepten (echt wel lekker qua vega) vindt hij 2 x per week vega ook echt ok.

Edit: zelfde tijd gepost als Black_Kelpie en ook eigenlijk dezelfde conclusie :D

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 19:41

Als ik die recepten in de app zie begin ik wel te watertanden hoor.

Voor ons zijn de voornaamste redenen;

1; Niet meer iedere dag het gezeik wat we nu weer gaan eten.
2; De ingrediënten in huis hebben, niet halverwege erachter komen dat je wat mist.
3; Het ligt klaar. Geen gezeur met dingen vergeten te ontdooien.

We zouden dan voor 4 personen, waaronder 1 kleuter, 1 normale eter, 1 grote eter en 1 kleine eter, 4 dagen willen bestellen. Na alle kortingen kom je dan op 75,- per week uit, wat duur lijkt, maar als ik zelf boodschappen moet doen voor 4 dagen, 4 personen kom ik er ook wel aan. En het gemak is mij ook wel wat waard.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 19:48

Wij zijn thuis wel echt vleeseters maar hebben ook regelmatig veggie maaltijden omdat het zo lekker is :9 wij doen er wel zelf vlees bij
Vanavond hadden we toevallig deze, was erg lekker!
Afbeelding

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 20:20

Utixo schreef:
Als ik die recepten in de app zie begin ik wel te watertanden hoor.

Voor ons zijn de voornaamste redenen;

1; Niet meer iedere dag het gezeik wat we nu weer gaan eten.
2; De ingrediënten in huis hebben, niet halverwege erachter komen dat je wat mist.
3; Het ligt klaar. Geen gezeur met dingen vergeten te ontdooien.

We zouden dan voor 4 personen, waaronder 1 kleuter, 1 normale eter, 1 grote eter en 1 kleine eter, 4 dagen willen bestellen. Na alle kortingen kom je dan op 75,- per week uit, wat duur lijkt, maar als ik zelf boodschappen moet doen voor 4 dagen, 4 personen kom ik er ook wel aan. En het gemak is mij ook wel wat waard.

Goede redenen hoor! Wij zijn (met twee personen) ook echt niet meer kwijt dan wanneer we boodschappen doen. Heel eerlijk gezegd: voor de vega-recepten vind ik de prijs wel eens wat hoog (want vlees is nu eenmaal een duur component), maar ze zijn meestal wel heel lekker. Volgens mij verlopen mijn gratis boxen vandaag, maar als je rondvraagt en wat creatief omgaat met af/aanmelden kun je echt regelmatig met korting boxen krijgen. Ik heb deze week bv Marley Spoon, echt vergelijkbaar (iets langer van tevoren beslissen of je de week wel/niet wilt), maar qua recepten weer eens wat afwisseling en een goede 'starters'korting.

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 20:56

Wow, dank voor jullie reacties :D klinkt goed, we gaan het binnenkort eens proberen!

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 21:21

Merel___ schreef:

Ik heb nu 6 weken Hello Fresh en ik eet enkel vegetarisch. Ik vind het tot nu toe echt allemaal héérlijk en meer dan genoeg keus. Ik heb vorige week extra box gedaan ivm drukke week en omdat ik gewoon niet kon kiezen :Y) genoeg keus dus :9

Veganistisch is de keuze wel bijna nihil, het gaat echt over vegetarisch.

Ik heb nog gratis boxen te vergeven, dus als iemand het wil proberen, stuur mij een PB met je emailadres (je moet alleen niet eerder hello fresh geprobeerd hebben geloof ik).

Ik ben nog nieuw bij hello fresh maar 100% fan. Ik vind het heeeeerlijk om de ingrediënten bij elkaar te hebben en niet te hoeven zoeken in de supermarkt.
Ik heb/had een eetsstoornis waardoor ik 's avonds heel vaak de maaltijd oversloeg of als ik al at ongezond of brood at, maar dat ging de laatste tijd al beter maar sinds ik via diëtist hello fresh heb, eet ik op die dagen dat ik hello fresh maaltijd heb vet goed, gezond en afwisselend :):) (uiteraard ook dankzij therapie en zo :+).

Ik vind het fantastisch, dat ik de maaltijden per gerecht gesorteerd geleverd krijg en dat ik steeds iets anders kan maken. Geen stress meer van het overweldigende aanbod aan eten in de supermarkt en de vraag 'wat moet ik nu weer eten..'. Ik heb ineens ontdekt dat koken ook echt veel leuker kan dan gewoon aardappelen en groente in een pan en wachten....De recepten zijn makkelijk te volgen en toch met veel verschillende ingrediënten en heel lekker! Ik ben echt helemaal fan *\%/* (En heel eerlijk gezegd ook gewoon heel trots dat ik al weken zo goed eet :+). De bezorging is altijd netjes op het afgesproken moment. En toen ik de klantenservice belde met een vraag werd ik echt supergoed geholpen +:)+

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 21:43

Zelda_Link schreef:
Merel___ schreef:

Ik heb nu 6 weken Hello Fresh en ik eet enkel vegetarisch. Ik vind het tot nu toe echt allemaal héérlijk en meer dan genoeg keus. Ik heb vorige week extra box gedaan ivm drukke week en omdat ik gewoon niet kon kiezen :Y) genoeg keus dus :9

Veganistisch is de keuze wel bijna nihil, het gaat echt over vegetarisch.

Ik heb nog gratis boxen te vergeven, dus als iemand het wil proberen, stuur mij een PB met je emailadres (je moet alleen niet eerder hello fresh geprobeerd hebben geloof ik).

Ik ben nog nieuw bij hello fresh maar 100% fan. Ik vind het heeeeerlijk om de ingrediënten bij elkaar te hebben en niet te hoeven zoeken in de supermarkt.
Ik heb/had een eetsstoornis waardoor ik 's avonds heel vaak de maaltijd oversloeg of als ik al at ongezond of brood at, maar dat ging de laatste tijd al beter maar sinds ik via diëtist hello fresh heb, eet ik op die dagen dat ik hello fresh maaltijd heb vet goed, gezond en afwisselend :):) (uiteraard ook dankzij therapie en zo :+).

Ik vind het fantastisch, dat ik de maaltijden per gerecht gesorteerd geleverd krijg en dat ik steeds iets anders kan maken. Geen stress meer van het overweldigende aanbod aan eten in de supermarkt en de vraag 'wat moet ik nu weer eten..'. Ik heb ineens ontdekt dat koken ook echt veel leuker kan dan gewoon aardappelen en groente in een pan en wachten....De recepten zijn makkelijk te volgen en toch met veel verschillende ingrediënten en heel lekker! Ik ben echt helemaal fan *\%/* (En heel eerlijk gezegd ook gewoon heel trots dat ik al weken zo goed eet :+). De bezorging is altijd netjes op het afgesproken moment. En toen ik de klantenservice belde met een vraag werd ik echt supergoed geholpen +:)+

Oh thanks, dit klinkt goed!! :D Enige wat jammer is is dan dat er weinig vegan is, daar willen we eigenlijk wat meer naartoe. Maar het lijkt me wel heel fijn om niet altijd zelf nieuwe dingen te hoeven verzinnen. Ik wil het over een paar weken proberen denk ik, we gaan eerst nog op vakantie. Heeft het dan zin met die code?

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 22:48

@merel : Als je me een PB stuurt wanneer je het wil gaan proberen,stuur ik je dan die gratis box toe +:)+ fijne vakantie alvast!

O en als er eens een week is dat er niks vegetarisch bijzit dat je lust, kun je het heel gemakkelijk pauzeren voor die week. Ook handig voor als je op vakantie gaat, een keer andere plannen hebt voor het eten etc. Je krijgt die week /weken dat je hebt gepauzeerd dan geen box.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 22:54

Utixo schreef:
Vega vestellen en dan voor hem wat vlees we bij?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 23:34

Ja, zaten we ook al aan te denken inderdaad.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 23:45

Doen wij ook altijd als we Vega bestellen :j

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 23:58

-O-
Merel___ schreef:

Ik momenteel. We bestellen 3 á 5 gerechten per week. Er is veel Vega keuze. Wel komen sommige dingen veel terug wel in andere variaties. Maar elke week heb je meestal wel een pasta, soep, wraps/plaatpizza , orzo/risotto, shakshuka, etc.
Ik vind de gerechten vaak heel smaakvol maar ze durven het precies niet aanbieden zonder kaas (ricotta, geitenkaas, pecorino, Brie) of zuivel (room) of een ei erbij bakken (wat ik bij Nederland vaker zie maar in België bij bvb een roerbak niet bekend is). Ik geef hier ook altijd feedback over want het is echt lang niet bij elk gerecht een toevoeging. Ik vind een keer kaas niet erg maar liever niet bij elke maaltijd zuivel of ei en bvb room kun je zo makkelijk vervangen door plantaardig.

Maar ik vind dat er wel veel lekkere dingen zijn en goede porties. Als je bvb vastzit aan veel vleesvervangers is het mss wel verfrissend. Ik vind het vooral erg makkelijk.

Ik bestel ook wel eens niet Vega gerechten. Bvb als er enkele plakjes ham of klein spek in moet. Het vlees eet mijn man wel op en ik doe er dan Vega spekjes in.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 00:15

Oh en een vega tip: als de boekoeloekoe-burger erbij zit, die doen :9

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 07:44

Wij bestellen 3 maaltijden per week, waarvan minstens 2 vegetarische (soms ook wel eens 3 vegetarische dus). Ikzelf ben vegetariër maar de rest van mijn gezin niet. Ik ben dan ook nog eens iemand die een aantal zaken, zoals geitenkaas, niet lust. Maar ik vind toch iedere week mijn gading tussen de keuzemogelijkheden.

Op de dag van het vlees/visgerecht eet ik wel eens mee van de slaatjes of warme groenten en bak ik er zelf een linzenburger o.i.d. bij (kan niet altijd bijv. bij eenpansgerechten), of ik eet de overschot van de vegetarische gerechten van de dagen ervoor met wat parelcouscous erbij ofzo (of er overschot is varieert heel erg, soms zijn de porties echt wel groot en soms maar juist genoeg). Tot nu toe heb ik nog geen honger moeten lijden op de vlees/vis dag ;) En de vleesporties zijn ook niet heel groot, dus man en kinderen (waaronder één puber die heel veel sport en tegenwoordig ook best veel eet) eten dan met 3 het vlees dat eigenlijk voor 4 is.

Wij aten gisterenavond de courgette-preisoep met dille. Was wel lekker, maar ik vond dit meer iets voor de lunch dan voor de hoofdmaaltijd. Hoewel we geen honger hadden erna, dus het was zeker vullend genoeg.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 10:40

Zijn er nog werkende kortingscodes? Ik heb die van pepper gebruikt en niks werkt. Alles is ongeldig

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 10:53

Ik kom even binnenvallen met een vraag: Is het ook mogelijk om één extra portie erbij te doen?

Ik heb normaal een box voor 3 personen, nu komt er iemand eten binnenkort, en wil ik dus één gerecht voor 4 personen.
Wanneer ik 'extra portie' aan klik, maakt Hellofresh er van 2 x 3 personen :=