Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 01:14

Naar die Kind Bars ga ik een keer kijken. Het is wel leuk om iets gezonds te snoepen zonder er zelf eerst voor te moeten bakken :P

Popchips van Croky had ik al es gekocht voor vriendlief, maar dat leken gewone chips te zijn? Maar dat kan dan weer anders zijn dan de 'echte' Popchips...

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 01:51

Ja wel ik had gewoon eens ingetypt in Google of er ook nog andere soorten gepopte chips waren en zag dan van Croky. Maar die van Popchips zullen wel 'beter' zijn. Is natuurlijk nog nie gezond he maar ik vind het ideaal om eens te snoepen. Vind Bbq lekker maar Tai Sweet Chili was m'n ding niet.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 08:38

Is dat 'chips' van WeightWatchers ook popchips of niet?
Dat is op maïs basis, bij de Action voor 1,09-1,29 oid.

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 08:41

Amira_, hoe was de havermout/yoghurt met ananas? Ik heb ook nog ananas liggen, dus ben wel benieuwd wat jij ervan vond :)

Die popchips wil ik ook een keer proberen! Hier hebben ze ook van die zakjes 'chips' van rijstwafels gekruid met paprikapoeder. Zal ook wel niet helemaal clean zijn, maar is wel erg lekker!

Hier mijn lijstje van gisteren nog:

O: 2 meergranenboterhammen met sandwichspread, banaan
T: mueslibol met 1/2 plak kaas en 1 tomaat
L: 50 gram havermout, 200 ml magere yoghurt, kaneel
T: mandarijn, 4x rijstwafel met kaaskruiden
A: 100 gram (ongekookt) pasta, 100 gram champignons, 1/2 puntpaprika, 35 gram creme fraiche, 2 theelepels zelfgemaakte pesto, zout & peper
T: (toetje) 250 ml citroen vla

B: 7 uur werken in de horeca (nachtdienst:24.00-07.00) en 8 km fietsen
D: veel koffie en cola zero (1x per week..) en thee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 09:58

Popchips is een nieuwe chips van Lay's :) Op mijn werk bij de Jumbo liggen ze nu een week of twee in het vak.

Commentaar krijg ik hier echt niet. Sterker nog, ik hem mijn moeder aan het nadenken gekregen en die loopt nu twee keer per week hard en schaatst 1 x per week fanatiek met een club. Vanaf maart stopt het schaatsen en nu wil ze graag bij de loopgroep weer gaan hardlopen zodat ze wel echt beweging heeft. Eten net zo, hoewel wij al jaren de pakjes, zakjes en voorgemaakte vleesvervangers al laten liggen. :)
Mijn vader is te eigenwijs, die eet kilo's vlees en droge worst e.d. maar gaat wel 1x per week naar de sportschool. Een echte sporter dus. ;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 10:34

phormicola schreef:
O: 2 vb, 2 roereitjes in 5gr roomboter, 15gr pindakaas
B: 1u en 15min KT, rug
T: 2vb, 28gr kaas (tosti), 15gr ketchup, 1 banaan
L: 1 kadet, 1vb, 20gr pure chocopasta, paardenrookvlees, 1 gekookt ei, ijsbergsla
T: 2 rijstewafels, hoemoes, paardenrookvlees, chocopasta, 4 maria koekjes
A: 200gr gekookte kipfilet, 300gr pompoen, 15gr roomboter <--- heb maar de helft opgekregen
T: 25gr Milka chocola

1944 1790kcal, 2380kcal verbrandt

Bedankt voor de complimenten :) Ik vind wel echt dat ik te weinig eet, hopelijk vandaag beter.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 11:19

Nette lijstjes :)

Phor, ach vandaag weer een dag :D! Succes!

O: 55 gr havermout, halve appel-havermout muffin
T: Appel
L: 50 gr (ongekookte) quinoa, 55 gr tonijn, 54 gr kikkererwten, 40 gr mais, 15 gr geitenkaas
T1: Sinaasappel, 1 rijstwafel met kipfilet
T2: 10 gr pecan noten, 10 gr walnoten, 1 rijstwafel met kipfilet
A: Rijst met ????? nog geen idee nog even groenten halen :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 11:30

Vandaag:
O: 35g havermout/sojamelk/honing/speculaaskruiden; 1,5 glas smoothie van rode biet/banaan/peer/sinaasappelsap; 2 koppen koffie
Planning:
T: Havermoutkoekje + mandarijn
L: Volle yoghurt/mango/havermout/lijnzaad/gojibessen/kokosrasp/pure chocola; peer
T: Plak roggebrood met appelstroop
A: Krieltjes in de schil met een runderhamburger en witlof
B: 1u bodybalance

Beetje havermouterig dagje :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 11:41

gisteren redelijk op de rit weten te houden, ik had natuurlijk zelf de hapjes in de hand, dus zelf twee soorten humus gemaakt, ei en tonijn salade , olijven er bij en wat andere hapjes, maar all in all, pretty healthy ;)

vandaag wel restjes wegwerken

ontbijt 3 sneetjes geroosterd volkoren brood, 1 met tonijnsalade, 1 met eiersalade, 1 met filet americain en een peer
vanavond, bami met een halve portie noodles en heel veel groente met sateh gehaktballetjes en vanilleyoghurt toe

3de maaltijd moet ik nog verzinnen, word waarschijnlijk een groene salade met een appel er door en een mineola toe

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 12:16

Dankje fleur_yen!

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 12:42

Kameleon94 schreef:
Amira_, hoe was de havermout/yoghurt met ananas? Ik heb ook nog ananas liggen, dus ben wel benieuwd wat jij ervan vond :)

Die popchips wil ik ook een keer proberen! Hier hebben ze ook van die zakjes 'chips' van rijstwafels gekruid met paprikapoeder. Zal ook wel niet helemaal clean zijn, maar is wel erg lekker!

Hier mijn lijstje van gisteren nog:

O: 2 meergranenboterhammen met sandwichspread, banaan
T: mueslibol met 1/2 plak kaas en 1 tomaat
L: 50 gram havermout, 200 ml magere yoghurt, kaneel
T: mandarijn, 4x rijstwafel met kaaskruiden
A: 100 gram (ongekookt) pasta, 100 gram champignons, 1/2 puntpaprika, 35 gram creme fraiche, 2 theelepels zelfgemaakte pesto, zout & peper
T: (toetje) 250 ml citroen vla

B: 7 uur werken in de horeca (nachtdienst:24.00-07.00) en 8 km fietsen
D: veel koffie en cola zero (1x per week..) en thee

Is echt heel lekker hoor, zeker proberen :j

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 13:11

Vandaag een dagje vrij, en heel laat uit bed. Wel wakker, maar lekker lang liggen luieren met de katten. :D

Ik sla ontbijt en tussendoortje dus even over en begin bij lunch vandaag.

L: smoothie van yoghurt, avocado, banaan en sinaasappel + twee rijstwafels met pindakaas en honing.
T: weet ik nog niet...
A: gevulde paprika met quinoa, champignons, courgette, peterselie en yoghurtsaus
T: weet ik ook nog niet. ;)

D: water en thee
B: paardrijden en paarden verzorgen

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 13:32

O: 50 gr havermout lijnzaad en melk
T: 2 crackers met bio pindakaas en stroop en banaan
L: 4 speltboterhammetjes met kaas
A: avocado, tomaat en restje rijst en wrap vulling
t: magere yoghurt en sinaasappel
B: uur fietsen, half uur abs en uurtje spinning

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 13:45

Ik doe hier wel wat lekkere ontbijt ideetjes op!
Ik vind mijn tussendoortjes echt lastig! Weet nooit zo goed wat nou goed is en ook vult tijdens afvallen.

Vandaag:
O: beschuit met kaas
T: appel, rijstwafel met kipfilet
L: 2,5 boterham (kaas, kipfilet, halve vrichtenhagel)
T: Peer,
T: cup à soup kip, 2 rijstwafels
À: Maaltijdsalade van de AH

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 14:08

Als je wilt afvallen zou ik de sultanakoekjes die je geregeld neemt omruilen voor wat anders.
Cup a soup is ook niet echt een verantwoord tussendoortje, daar zit veel suiker en zout in.
Kant en klare maaltijdsalades zitten vaak ook vol met allerlei troep.
Verder vind ik je ontbijt ook erg mager. Heb je al eens havermout geprobeerd? :)

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 14:36

Ik meld me hier ook even, ik eet volgens een eetlijst, het is wat te vergelijken met weight watchers. ;)
Wat ik vandaag mag eten, en mij dus ook aan houdt:
O: Boterham met 30 + kaas. Beker karnemelk. Kiwi.
T: Peer
L: Boterham met rookvlees + boterham met gekookt ei. Melk. Kiwi.
T: Beker opkikker.
D: Magere varkensschnitzel, 200 gram snij en witte bonen, 3 aardappels, magere jus, onbeperkt rauwkost en magere vruchtenyoghurt na.
T: 1 biskwie.

Koffie, thee en water zijn onbeperkt. Wel zonder toevoegingen als melk en suiker. Bij de tussendoortjes drink ik bijna altijd koffie of thee en water drink ik sowieso veel tussendoor.

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 14:37

Ik sluit me aan bij Karin, vooral een goed ontbijt is erg belangrijk! Dat voorkomt eetbuieen/lekkere trek later op de dag. Bovendien zet het je stofwisseling direct aan de gang, waardoor je veel meer verbrand dan wanneer je niet of weinig ontbijt. Verder vind ik ik yoghurt met muesli/fruit vaak goed vullen, of (magere) kwark. Daarnaast kan je ook denken aan een plak ontbijtkoek (al heb je dan vaak wel veel suikers).

maai_ke: welkom! Mooi lijstje hoor!

Planning voor vandaag:
O: 50 gram havermout, 200 ml magere yoghurt
T: snee roggebrood, 1/5 plak kaas, beetje boter
L: 2x mueslibol, 1.5 plak kaas en 1 tomaat
T: 2 mandarijnen
A: 50 gram (ongekookt) zilvervliesrijst met veel groenten (champignons, bloemkool, courgette, wortel, ananas), 1 theelepel kurriekruiden, 100 ml amandelmelk

D: koffie, thee water
B: 22 km fietsen, 45 min. KT

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 14:52

Ik sluit me ook aan bij Karin en Kameleon; een rijstwafel doet overigens ook niks nuttigs voor je lichaam. Probeer voedzamer te eten, start met een goed ontbijt (havermout) en eet én 's middags én 's avonds veel groenten. Enkel zinvolle koolhydraten (spelt, volkoren), en als tussendoortjes fruit en kwark oid :)
Geen pakjes en zakjes meer, daar gaat je lichaam enkel vocht van vasthouden.

1 x per week sporten is toch nog netjes Judith voor de doosnee volwassene :P

Phor: Zijn noten geen idee? Of krijg je die niet binnen?

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 15:05

Havermout lust ik alleen in een smoothie. Daar ontbijt ik soms mee, maar wil afwisselen. Sultana eet ik eigenlijk zelden. Kwark vind ik niet echt lekker maar kan ik proberen met een banaan ofzo.
Welke tussendoortjes zijn nog meer aan te raden?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 15:07

Bhris: pindakaas gaat prima, maar noten hebben op dit moment een hele vreemde structuur voor me. Heel jammer, want het zou idd een prima aanvulling zijn!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 15:10

Geniet dan maar van lekker veel pindakaas Phorretje :(:)

Nell: Magere yoghurt in plaats van kwark, een speltboterham met beleg (hummus, lightroomkaas, rookvlees, tapenade, geitenkaas, cottage cheese...) met groenten?

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 16:01

Nell, ik ga met de rest mee. Vooral je ontbijt zou ik royaler maken, minstens twee boterhammen. Vind je overnight oats (havermout geweekt in yoghurt of melk) ook niet lekker? Andere ontbijtideetjes: eieren (gekookt, gebakken, roerei) op volkoren brood met daarnaast een stuk fruit, pannenkoekjes (havermout/banaan/ei - hierin proef je de havermout trouwens niet) of bijvoorbeeld volle yoghurt met fruit en noten (en evt. honing). Als tussendoortjes zijn fruit en rauwkost altijd goed, rauwkost kan ook met een dip (hummus, cottage cheese). Of een handje noten, een volkoren cracker of boterham met gezond beleg (zie de suggesties van Bhriseis), zelfgemaakte (suikervrije) koekjes of muffins, een stukje pure chocolade, etc.

Phor, vervelend dat je zo weinig kunt eten! Dan maar even iets minder netjes eten, en vooral nemen wat je wél binnenhoudt. Hopelijk voel je je gauw beter en behoor je niet tot de vrouwen die negen maanden lang misselijk zijn := :(:)

Over chips: ik vond laatst bij een boerderijwinkel een zakje chips gemaakt van aardappelen, olie en zout. Meer niet. Dat eet ik liever dan zogenaamd gezonde popchips waar toch nog vaak allerlei gekke toevoegingen in zitten. Deze chips was ook heerlijk, je proefde tenminste niet alleen maar zout én je bleef er niet zo van snaaien als van gewone chips.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 16:15

@kameleon: Dank je, het is goed vol te houden en ik hoop op deze manier toch een aantal kilotjes te kunnen kwijtraken. Ik sport hier ook, wisselend, bij.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 17:11

Bedankt voor de ideetjes! Melk lust ik niet maar kan eens kijken hoe het smaakt als ik het in yoghurt week. Hoe maak ik dat lekkerder?
En hoe maak je havermout pannenkoeken? Is uiteraard het proberen waard :D

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 17:13

O: magere kwark, kaneel, chia, golden kiwi, havermout, lijnzaad, scheut magere melk
T: mandarijn
L: hutsepot, paar slokken sangria en limoenspuitwater
T: wsl mandarijntje en nog wat limoenspuitwater
T: denk een snoepertje
A: 5 kleine bh met kaas/salami en mosterd/ boter en tomaat (evt verdeeld over 2 eetmomenten)
T: als ik nog honger heb, mandarijntje

B: niets, al hele dagen, studeren. Later deze week wel eens gaan lopen.