Abricozenjam is daar heel lekker bij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marley schreef:Zou je het taartje trouwens ook met chocolade kunnen besmeren? ik wil em namelijk aan iemand geven die gek is op chocolade![]()
Ik ben niet zo'n keukenprinses dus ik heb eigenlijk geen idee, heb wel het hele topic doorgelezen, maar moest zoveel pagina's dat ik redelijk snel heb gelezen
dan hoef ik ook geen marsepein te bestellen hihi en kan ik denk ik alles gewoon in de supermarkt kopen.... en als vulling is dan misschien een aardbeienjam iets wel lekker?
nienke07 schreef:NieneWiep.. Jouw taarten zijn zó mooi strak.. dat krijg ik nooit zo voor elkaar.. Ze worden bij mij altijd een beetje bobbelig en ongelijk...heb je daar nog tips voor?
nienke07 schreef:Oh ja.. ik gebruik als 'cake' trouwens altijd de bisquit-mix uit de webshop.. is tot nu toe echt nog ALTIJD gelukt!!!
nienke07 schreef:hihi NieneWiep.. ik heb het één keer geprobeerd met botercreme onder mijn ganache (wat trouwens nog een kunst is om die goed te maken) .. het dróóp er vanaf
.. en daarná las ik pas op allerhande fora dat het idd niet zo aangeraden wordt om botercreme onder een 'warm glazuur' te doen. De abricozen jam-met-chocoladeglazuur tip is al een hele oude .. namelijk van de oma van mijn tante (allang niet meer onder ons
) Zij was Oostenrijkse en bakte de aller lekkerste Sachertorte die er bestaat
.. mèt abrikozenjam en een dikke laag chocolade erover
Marley schreef:ja chocolade mousse lijkt mij ook heel lekker om er tussen te doen, maar zal dan inderdaad wat machtig worden
maar misschien wat Nienke07 zegt, dat ik 1 laagje mousse doe en 1 laagje jam. Ik moet morgen gewoon even kijken hoe of wat.
En de chocolade dus met slagroom, dan is het lekkerder en makkelijker ofzo?
hmmmmm ik heb er al helemaal zin in hahaha
Marley schreef:ok, Ganache it is hihi
dus gewoon 1 op 1 mengen, hoeveel zou ik nodig hebben bij zo'n bolletje?
Ik wil er inderdaad iets van jam tussendoen, voor de frissigheiden dan 2 lagen jam of 1 laag jam en 1 laag mousse. Al denk ik dat het misschien wel gewoon 2 lagen jam worden, lekker makkelijk
Marley schreef:Zou je het taartje trouwens ook met chocolade kunnen besmeren? ik wil em namelijk aan iemand geven die gek is op chocolade![]()
Ik ben niet zo'n keukenprinses dus ik heb eigenlijk geen idee, heb wel het hele topic doorgelezen, maar moest zoveel pagina's dat ik redelijk snel heb gelezen
dan hoef ik ook geen marsepein te bestellen hihi en kan ik denk ik alles gewoon in de supermarkt kopen.... en als vulling is dan misschien een aardbeienjam iets wel lekker?
NieneWiep schreef:Een bolletje kun je trouwens wel veel makkelijker 'begieten' dan een gewone ronde/rechthoekige taart. Omdat je bij een boltaartje die hoek niet hebt zeg maar.