De gezonde regels voor afvallen en slank blijven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shadowflower

Re: De gezonde regels voor afvallen en slank blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 18:48

drank zet inderdaad erg aan . dus minderen met drank wil zoiezo al helpen . geen zoete dingen in huis . alleen maar groentes en fruit . na een tijd wil je wel gezond eten . En als je dan toch trek krijgt dan poets je je tanden of je drinkt een groot glas water .
Ook is het erg gezond om een fruit/groente dag te doen en dan veel water te drinken . lekker om je lichaam te ontgiften .
sporten is ook heerlijk . wel genoegt drinken dan zodat de afval stoffen weer weg kunnen .
drinken is dacht ik tevens goed tegen de rimpels . wel te verstaan water natuurlijk . al die cremes helpen weinig tegen rimpels .
Ik heb gelukkig niet meer het probleem dat ik iets te dik ben ... ik houd mijn gewicht zo goed mogelijk in de gaten en slik vitamines bij omdat ik vegitarisch ben . ik ben 1.55M en 45 kilo .... net mooi dus .

Joyce11

Re: De gezonde regels voor afvallen en slank blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 21:01

Hallo mensen,
ik moet zeggen dat ik een beetje geschokken ben over het feit hoe graag iedereen af wil vallen!! Waarom wil iedereen dat zo graag?? De getallen (het waren er maar een paar) die ik gezien heb in dit topic (lengte+gewicht) warem harstikke normaal en gezond!! Dus waarom zou je dan afvallen?

Ik ben in het ziekenhuis opgenomen wegens een eetstoornis, zeer waarschijnlijk anorexia. Wat al gezegd werd: Je lichaam went eraan weinig calorieen te verbruiken en gaat in de winterslaapstand leven. Mijn menstruatie is niet normaal, en wat ook al gezegd is: Je kan er onvruchtbaar van worden en vaak heb je dat niet door, want je kan nog wel ongesteld zijn zonder dat er een eisprong geweest is en daar lig het gevaar. Mijn ademhaling en hartslag zijn extreem laag.
Ik lig hier nu 3 weken en ben sinds een paar dagen van de sonde voeding af. Ik kwam in het begin extreem veel aan, veel te veel dan dat eigenlijk mocht. Waarschijnlijk was het veel vocht. Sindsdien ben ik eigenlijk alleen maar weer afgevallen terwijl ik nu veel en veel meer calorieen eet dan dat ik deed voordat ik opgenomen werd.
Ik dacht voordat ik opgenomen werd dat het best goed met me ging. Ik ging gewoon naar school, was lekker actief etc. Maar ondertussen was ik afwezig, sloot ik me af van mijn omgeving omdat alles gewoon vertraagde. Ik had het heel vaak koud, ik kreeg donsachtige haartjes over heel mn lichaam en ik rook vaak naar ammoniak. Ik was mijn spieren en lichaam (eiwitten) aan het verbranden, omdat ik geen vetreserves meer had. Eigenlijk was ik dus gewoon bezig met mijn eigen lichaam af te breken. Ik ben uiteindelijk in het ziekenhuis terecht gekomen omdat ik flauwviel en niets meer kon. Ik kon amper lopen, mijn maag kon helemaal niets binnenhouden qua eten of drinken. En ik was toen echt bang.
Nu ben ik bezig weer te leren een normaal eetpatroon te hebben. Ik leer nu ook wat gezond eten inhoudt. En ik krijg psychologische hulp.
Ik hoop jullie aan te geven met dit verhaal dat je niet geobsideerd raakt door eten. Probeer er gewoon van te genieten en let niet zo veel op je gewicht! Ik zou het heerlijk vinden om gewoon lekker te kunnen genieten van eten en niet telkens te hoeven denken 'ow god... Hoeveel calorieen zitten hier nou in?? En hoeveel moet ik nu bewegen om dit weer kwijt te raken?'
Als je nu echt problemen hebt met je gewicht, ga dan gewoon naar een dieetist! Maar ga niet zelf aan de slag en zeker niet als je nog groeit!!
Succes! Knipoog