Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Volkoren

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 12:28

Tropico schreef:
Ik begon met lijnen.

Ik was toen 73 KG, ik ben gezond gaan eten, eet geen snoep,chips en dat soort rommel helemaal niet meer.

Ik heb als ontbijt 6 stukken bruintarwe brood met speculaas (ben ik echt verslaafd aan heerlijk!)
Ik eet verder 3 buitengewoontjes en 3 sultana bosvruchten. Als avondeten heb een flink bord met
aardappelen en groente en een stuk vlees erbij, meestal ook nog een aardappeltje toe met een beetje slasaus.
Als "toetje" heb ik 2 appels en 1 sinaasappel.

Ik ben in totaal meer als 20 KG kwijt, en voel me heerlijk

.

Ik beweeg en sport elke dag.

Als ik dat eet kom ik volgens mij echt aan.. Met mn 4 sneetjes brood en savonds een klein bordje.. Haha! Het zal wel liggen aan wat je eet. EN hoe je beweegt. Ik moet zeggen dat ik tegenwoordig weinig aankom of afval. 2 jaar geleden me er echt toegezet en toen ruim 10 kilo afgevallen, van 70 kilo naar 59 .. Nu weeg ik 59/60.. De kilos maken me niet zo veel uit. Maar het 'zicht' wel. Ik ben wel van plan om wat meer te gaan bewegen zodat alles wat strakker/platter wordt. Alleen met ov en zonder paard.. Krijg ik het moeilijk voor elkaar om wat te gaan doen. 1 x in de week zwemmen. Boodschappen op de fiets doen.. En veel verder kom ik al niet.. (problemen met mn knieen dus intensief lopen/fietsen/sporten zit er neit in.. zwemmen jah.. )
Ik ga er iig echt niet alles voor laten staan. Dan zit je daar straks je hele leven aan vast. Van het weekeinde heerlijk genoten van een bakje ben&jerrys ijs.. Oh zo vet.. Maar oh zo lekker Vingers aflikken (vond dat 2x in 9 maanden best kon... Knipoog )

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 12:30

Ik zou er niet mee afvallen denk ik misschien wel stabiel blijven.

Tropico

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 16:13

Ik sport best veel, Ik fiets in totaal elke dag z'n 30 a 35 kilo meter naar mijn werk
op de manege. Best intensief werk, stallen mesten, paarden poesten ect.

Daarnaast heb ik mijn eigen fitness-schemaatje inelkaar gezet, en doe dat ook iedere avond.

Ik weeg nu 52.5 KG en ik vind het een mooi en gezond gewicht, ik ben trots op mezelf Haha!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 16:20

Aaaa, hier is iedereen. Tong uitsteken
Ooit probeerde ik mee te lijnen in het andere topic.
Pas geleden was ik weer opnieuw begonnen.
Ik ben 1.63m

Ik begon met 75 kilo.
Dat is 73 kilo geworden.
En vandaag vertelde de weegschaal mij dat het 71,5 kilo is inmiddels.
Zou graag 60 wegen, maar mijn streven is 65.

Tropico

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 16:23

Sorry kon mijn bericht niet meer wijzigen maar,

Ik moet ook zeggen dat als ik bijv. niet naar mijn werk moet
ik 4 stukken bruintarwe brood neem ook gewoon altijd met speculaas (verslavend)
omdat je dan minder beweegt, dus ook minder nodig hebt Knipoog

En ik hardloop 2x in de week 5 tot 6 km , nu maar 1x in de week omdat het weer niet zo mee zit jammer genoeg.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 16:38

Tropico schreef:
Sorry kon mijn bericht niet meer wijzigen maar,

Ik moet ook zeggen dat als ik bijv. niet naar mijn werk moet
ik 4 stukken bruintarwe brood neem ook gewoon altijd met speculaas (verslavend)
omdat je dan minder beweegt, dus ook minder nodig hebt Knipoog

En ik hardloop 2x in de week 5 tot 6 km , nu maar 1x in de week omdat het weer niet zo mee zit jammer genoeg.

IK zie het al..............je beweegt wat meer Haha!

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 16:32

Ik ben gisteren met mijn moeder (alweer) begonnen met lijnen. 3 weken geleden maakten we de afspraak een maand niet te snoepen, dat heb ik precies een week volgehouden. toetsweek, vakantie, en ik bleef weer lekker doorsnoepen Haha!

Ik ben 1,68 en weeg 68 kilo. Ik ben vergeleken met een jaar geleden 11 kilo aangekomen, oké, in dat jaar een cm gegroeid. Nu moet ik wel zeggen dat ik een jaar geleden aan de pil ben gegaan, en mn lichaam ook wel veranderd is. Meer borst, meer kont, meer heup, je kent het wel Haha!

Het is ook absoluut niet zo dat ik echt dik ben, dat zie ik zelf wel. Ik ben niet superslank, maar heb gewoon maat 38. Het is meer dat ik op moet gaan passen dat ik dat niet ineens een stuk dikker wordt. Ik wil niet nu al een probleem met mn gewicht kweken voor later, dan ben ik mn hele leven bezig met mn gewicht en dat wil ik niet. Het zijn elke keer die halve kilo's die er sneaky aankomen, erafgaan door een week niet te snoepen, en er vervolgens net weer zo hard aankomend door die week niet snoepen dubbel zo hard in te halen. Jojo dus, en dát wil ik juist niet. Ik wil dat m'n broeken weer lekker zitten, dat ik net niet die vetrol over m'n broek heb. Ik hou best wel van wat vet op m'n botten, maar nu moet ik gewoon even ophouden.

Thuis eten we verder gezond, altijd groente, niet vet, hooguit 1x per maand frituur. Het is bij mij gewoon puur het snoepen tussendoor. Gezelligheidseter ben ik. Filmpje kijken, hup, chips derbij. Shoppen, hup, Mc Donalds. Dit soort dingen wil ik niet laten staan, ik wil ook nog zoiets als een leven hebben, maar nu hou ik er even mee op. En ik moet denk ik leren met regelmaat. Wel McDonalds, maar dan niet een heel menu én een uur later weer bij de bakker een broodje halen, en voor op de terugweg in de metro een zak snoep van de Jamin. Want dat is mijn probleem, ben net een bodemloos vat Tong uitsteken Haha!

Ik ben dus gister weer begonnen met mijn zoveelste poging af te vallen. Ik wil proberen de 61/62 kilo te halen, maar vooral wil ik kijken naar mijn lichaam zelf. Als ik bij 63 vindt dat het mooi is, goed dan, dan kap ik ermee. Door mee te kletsen op dit forum hoop ik een beetje m'n motivatie te houden, en niet na een week zoiets hebben van: "schijt, ik leef maar 1x" Ik ga ervoor, en wens jullie allemaal ook veel succes!

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 01:09

joepieeee !!!! ik weeg al 1 kg minder , ik ben dieetkoekjes aan het snoepen ipv een volle zak chips , neem geen boter op mijn brood , doe weinig saus op mijn aardappelen en drink veeeeeeeeeeeel water en ja hoor der is 1 kg af

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 08:07

Op naar de volgende kilo dan maar Knipoog .

shana schreef:
neem geen boter op mijn brood

Boter moet je niet schrappen, dat heb je juist nodig. Ik at voor mijn afslankcursus nooit boter op brood maar moest dat juist gaan eten. Neem dan bijv Becel light, maar zorg iig dat je gewoon iets van boter of margarine blijft eten op je brood.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 10:19

goed hoor shana! OK dan! Alleen idd je boter niet schrappen, gewoon halvarine gebruiken! Op naar de volgende kilo Knipoog

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 12:14

Mag ik even het topic binnenkomen vallen?
Ik ben niet op dieet, ben juist net van anorexia hersteld, maar ik zit wel met een vraag waarop jullie misschien het antwoord weten.

Gewichtsschommelingen komen voor. Wat is een normale gewichtsschomeling? 0.5/1.0/1.5 naar boven/beneden?
Wie weet het?

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 12:19

Nou mijn gewicht schommelt iig wel een halve kilo of iets meer ofzo dus ik denk dat dat wel normaal is?

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 15:49

Gaby schreef:
Mag ik even het topic binnenkomen vallen?
Ik ben niet op dieet, ben juist net van anorexia hersteld, maar ik zit wel met een vraag waarop jullie misschien het antwoord weten.

Gewichtsschommelingen komen voor. Wat is een normale gewichtsschomeling? 0.5/1.0/1.5 naar boven/beneden?
Wie weet het?

Wat fijn dat je hersteld bent in de eerste plaats!

Ik heb geen idee wat normaal is qua gewichtsschommelingen, maar bij mij kan het soms een halve tot zelfs een hele kilo schelen, vooral naar boven. Vaak rond mn menstruatie, ivm vocht vasthouden.

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 18:26

bedankt voor jullie reacties en ik ga inderdaad becel light ofzo halen voor op mijn brood

bedankt voor de tip en op naar de volgende kilo Knipoog

obelixje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 00:03

Ik ga ook maar eens meedoen met dit topic!!
sinds 2 weken ben ik bezig met 'bewuster eten' en het werkt wel. Voorheen at ik vooral aan het einde van de middag en 's avonds veel chips... Ik werd er niet echt veel dikker van, maar was ook niet helemaal tevreden over mijn lijf. Daarom probeer ik nu om meer water te drinken en zo min mogelijk tussendoortjes te pakken. En ik moet zeggen: het lukt me aardig!!

2 weken geleden woog ik 72, nu inmiddels 69. Ik ben 1.77 m en mijn streefgewicht ligt rond de 65 kg. Ik moet wel zeggen dat ik het gemakkelijker vind om te lijnen nu ik veel thuis ben. Ja ik weet het, het klinkt raar, maar voorheen had ik juist als ik terugkwam van stage de neiging om meteen de kast in te duiken. En ik kon dan veel minder drinken ivm het naar de wc moeten probleem... Nu kan dat dus veel makkelijker en gaat het dus ook allemaal wel goed. alleen 's avonds is het nog lastig om niks te pakken...

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 16:23

He gelukkig medemensen die ook lijnen. Ben net begonnen met Herbalife. Had ik al eerder gedaan met goed resultaat en nu moet er weer vijf kilo af dus ben net drie dagen bezig. Wel moeilijk hoor al die lekkere dingen laten staan maar dalijk weer zomer dus bikini is al besteld. Ik ben 1.74 en weeg 67 kilo. Ik wil naar de 60-61 kilo.
Ben nu nog niets afgevallen maar dat schijnt de eerste dagen toch niet te gebeuren....eerst ontslakken dan afvallen. Ik hoop dat het gaat lukken.....mcdonalds, mcdonalds Haha!

obelixje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:17

barbaras schreef:
He gelukkig medemensen die ook lijnen. Ben net begonnen met Herbalife. Had ik al eerder gedaan met goed resultaat en nu moet er weer vijf kilo af dus ben net drie dagen bezig. Wel moeilijk hoor al die lekkere dingen laten staan maar dalijk weer zomer dus bikini is al besteld. Ik ben 1.74 en weeg 67 kilo. Ik wil naar de 60-61 kilo.
Ben nu nog niets afgevallen maar dat schijnt de eerste dagen toch niet te gebeuren....eerst ontslakken dan afvallen. Ik hoop dat het gaat lukken.....mcdonalds, mcdonalds Haha!

krijg bijna de neiging om het hele liedje te gaan zingen, maar dat demotiveert een beetje vrees ik........ Vandaag gaat het nog goed, nog niks gesnoept en zit al over m'n 2 liter water Haha!

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 22:56

*steekt vinger op*
Ik wil mee diëten, maar ben veel te zwak om het vol te houden. Bloos
Ik ben 1.58m en weeg nu 52kg, zou graag terug onder de 50 geraken, liefst rond de 48.
Zou ook graag mn kont een beetje meer in vorm krijgen voor deze zomer (vorm + celullite), iemand goede tips? Verward

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 10:41

Momenteel sta ik een beetje stil, er gaat iig niks vanaf Verdrietig
Laat ik de kou maar de schuld geven, fietsen lukt nu niet zo, ga sowieso niet echt voor m'n lol naar buiten dus van dat bewegen komt al veel minder dan normaal. Daarnaast heb ik zoals altijd als het erg koud is de neiging om meer te eten, probeer er niet aan toe te geven maar dat lukt niet elke keer even goed Knipoog

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 20:35

Anjatjeuh schreef:
Zou ook graag mn kont een beetje meer in vorm krijgen voor deze zomer (vorm + celullite), iemand goede tips? Verward

Vorm krijg je met goede oefeningen. Ga bijv. plat op je rug liggen, zet je knieeën in een hoek van 90 graden en kom omhoog met je kont. Hou 10 sec. vast, en laat weer zakken. Dit voel je echt! Ook kun je overal waar je wilt (in de rij, in bed, op je fiets) je bilspieren spannen, 10 sec. vasthouden en weer loslaten.

Cellulitis is heel lastig, heb er zelf heel licht last van op m'n benen en billen, oa omdat mn doorbloeding heel slecht is. Ik scrub 2x per week met een grove scrubhandschoen en gebruik iedere dag de massage-shower van Nivea, een soort massageborstel voor onder de douche, waarmee je je huid stimuleert nieuwe cellen aan te maken. Het heeft wel wat geholpen, in combi met veel water drinken om alle stoffen weg te spoelen uit je lijf en met oefeningen die ik al noemde. Maar nog steeds heb ik een paar kleine, ondiepe putje, maarja, je kunt niet alles hebben Haha!

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 09:41

ik heb van mijn vriendin een boekje van de weight watchers gekregen en ben nu met puntensysteem bezig , zo heb je een beetje hulp van het boekje en het gaat goed

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 10:39

Hier nog een mede-dieter! Lachen
Ik hoop dat het gaat lukken!
Ik wil er graag 8 kilo af, dus das best een boel voor mijn gevoel.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 11:09

Ik zal me morgen eens wegen voor bokt Knipoog

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 14:31

Nou, acht kilo moet er hier zeker ook wel af.
Ben nu een half jaar met de WW bezig geweest, en in totaal 3 kg afgevallen *zucht*... Op zich is het wel een goed systeem, want we zijn wel een stuk gezonder gaan leven...

Ik ga er maar bij sporten (bleeehhh) omdat het anders niks wordt...Gelukkig wordt t wat beter weer, dat motiveerd altijd om meer te bewegen.

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 19:56

Jeuj ben van 60,5 naar 54,5 gegaan Haha!
Maar laatste paar dagen flink gezondigd dus het zal wel weer iets hoger zijn. Nog 1,5 kilo!