Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
friezenfan2 schreef:Ik zie net dat het volgende week weer de week zonder vlees is maar ze hebben er deze keer ook zonder zuivel van gemaakt. Ik denk dat ik heel soms wel eens vegan kook maar zou mezelf best een week willen uitdagen om bewust vegan te koken. Wie gaat er hier ook aan mee doen? En wat is jullie vegan lievelingsrecept? Ik kan wel wat tips gebruiken denk ik.
friezenfan2 schreef:Je hebt ook vegan ei of kaas (ik gebruik plantaardige boter etc) maar ik zou eigenlijk niet weten waar je dat allemaal vindt. Het is iig wel mogelijk!De afgelopen jaren deed ik al die week mee met vegetarisch koken dus dit is maar een stapje erboven. Alleen had ik zin in quiche en vegan betekend ook geen ei toch of kruidenkaas. Dus ik ga nog even goed nadenken wat ik dan wel kan maken. Vegetarisch koken is meestal niet zo moeilijk vooral met al die vleesvervangers maar vegan lijkt moeilijker. Gelukkig hoef ik pas zondag een boodschappenlijstje te maken.
Een standaard vegetarisch recept is vega wokreepjes met wokgroente, noedels/mie en woksaus. Dat is denk ik ook vegan maar ja wat gaucho ook zegt ik zou mezelf best een beetje willen uitdagen.
Annetje schreef:Pompoensoep met champignons als lunch
[ [url=m/Q7vN5f.jpg]Afbeelding[/url] ]
En vandaag Pasta! Heel erg lekker! Met een zak spinazie, bijna 2 bakjes Champignons (een gewone en een kastanje) knoflook, peper, beetje citroen en edelgist. De helft van de Champignons en spinazie in de blender met Kookroom. Alles opwarmen/bakken, doorroeren en klaar. [ [url=m/oPB2Nf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik had er een vegan zalmburger bij. Daar kwam mijn moeder mee aanzetten en het leek me heel erg lekker, maar bah! Heel erge sterkte vissmaak, maar dan net wat zurig. Blegh! Zonde, want ze zijn duur en ik heb van de twee burgers nu maar een halve gegeten.