Sodastream

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 18:30

Ik maak met zo'n classic verpakking tussen de 6 en 10 liter O:)
Ze zijn officieel voor 1,5 liter. De meeste mensen maken er 3 liter mee volgens mij.

Ik heb ook als eens gewoon citroensap erbij gedaan en dat was ook erg lekker.

Aan zo'n alternatieve opstelling begin ik maar niet. Ik heb het even geopperd, maar volgens de rest van de familie is het te gevaarlijk. En zij moeten er toch naar komen kijken als er iets mis is.
De prijzen in duitsland vallen mee, dus gaan we wel daarheen.

Bij de duitse aldi (sud, north weet ik niet. Even checken dus) zou een vulling het goedkoopst zijn hoorde ik van een collega. Dus eens even daar kijken tegen de tijd dat de grenzen open zijn.
Ik tank om de week in duitsland in de buurt van de aldi en rewe. Dus langsrijden is dan zo gedaan.

Afbeelding

Taar_tje

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:06

Misschien een goede tip: wij vullen na het bruisen de fles aan met gewone frisdrank, bijv. Tonic of Cassis. Heerlijk smaakje, en veel minder suiker dan een heel glas frisdrank (misschien half glaasje op een hele fles). Je zou er ook blaadjes munt of stukje gember aan toe kunnen voegen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 05:12

Destination schreef:
Ik heb de Duitse suikervrije cola en ik vind hem op zich prima smaken.

Wel ben ik aan het overwegen om op termijn de Sodastream te kopen waar je glazen flessen in kan doen. Wij gebruiken hem nu elke dag en gebruiken ook regelmatig smaakjes en ik heb het idee dat de flessen niet helemaal mooi schoon worden met de tabletjes van Sodastream. Ik heb als 1 test een fles in de vaatwasser gestopt, maar dat is geen aanrader :+ Ik begrijp nu wel waarom op de fles staat dat ze er niet in mogen.

Flessen (plastic) die in de vaatwasser zijn afgewassen kunnen zelfs exploderen tijdens het vullen met koolzuur, dus de waarschuwing van Sodastream om de flessen niet in de vaatwasser te stoppen is er niet voor niets. :D

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 10:16

Ik heb de tabletjes niet gekocht. Ik doe ze nu gewoon goed met een rager elke dag (of nadat ze gebruikt zijn). En die kleintjes elke dag met de rager en 1x per week in de afwasmachine (die kunnen er wel in)
Op termijn die grote voor in de afwasmachine halen en dan langzaam deze groten minder gebruiken.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 10:23

Zoolgangster schreef:
Destination schreef:
Ik heb de Duitse suikervrije cola en ik vind hem op zich prima smaken.

Wel ben ik aan het overwegen om op termijn de Sodastream te kopen waar je glazen flessen in kan doen. Wij gebruiken hem nu elke dag en gebruiken ook regelmatig smaakjes en ik heb het idee dat de flessen niet helemaal mooi schoon worden met de tabletjes van Sodastream. Ik heb als 1 test een fles in de vaatwasser gestopt, maar dat is geen aanrader :+ Ik begrijp nu wel waarom op de fles staat dat ze er niet in mogen.

Flessen (plastic) die in de vaatwasser zijn afgewassen kunnen zelfs exploderen tijdens het vullen met koolzuur, dus de waarschuwing van Sodastream om de flessen niet in de vaatwasser te stoppen is er niet voor niets. :D

Oeps _O- de bovenkant van mijn fles is ook iets vervormd waardoor hij niet meer lekker in de Sodastream past. Gebruikte hem nu eigenlijk alleen nog maar voor limonade.

Ik zag op Facebook dat ze bij Kaufland nu ook de 7up en Pepsi hebben, maar het was helemaal uitverkocht gisteren. Jammer, was wel nieuwsgierig naar de 7up.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 10:24

Die waren vorige week in de aanbieding volgens mij. Ik zou wel eens de pepsi max willen proberen.

Maarja kan pas na corona weer naar duitsland, dus hopen dat dat snel voorbij is

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:18

De vaatwasser proof flessen zijn wel ideaal, heb de oude flessen weggegooid, waren toch al aan vervanging toe.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:20

Welke flessen zijn vaatwasserbestendig? Ik zie alleen maar de glazen flessen die in de vaatwasser zouden kunnen, maar die kunnen niet op mijn Sodastream.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:25

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:29

MelanieB schreef:
https://www.amazon.de/-/nl/dp/B076CTKZSV
Heb ze hier besteld, verzenden naar Nederland ook.

Die lijken heel erg op die ik heb, maar de mijne mogen niet in de vaatwasser -O- Misschien deze flessen toch maar overwegen. Naar Nederland verzenden is voor mij geen probleem, ik woon al in Duitsland.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:44

Het lijkt allemaal op mekaar, ik heb die kleintjes er al in gehad en dat ging super.

Wat waren de verzendkosten naar nederland van die flessen melanieb?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:44

Ik vind plastic flessen in de vaatwasser er toch zo smerig uitkomen. De smaak van het vaatwasmiddel blijft er zo in hangen. Dat doe ik dus met geen enkele plastic fles meer, of ze nu wel of niet vaatwasserbestendig zijn.
Ik spoel ze flink om (met warm water), borstel de dop en de schroefrand van de fles goed met de afwasborstel onder de kraan en ik vul ze weer af met koud water en zet ze terug in de koelkast, voor koelen voor de volgende ronde.
Geen last van achterblijvende smaak in de flessen hier.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:57

arabella2000 schreef:
Het lijkt allemaal op mekaar, ik heb die kleintjes er al in gehad en dat ging super.

Wat waren de verzendkosten naar nederland van die flessen melanieb?

Ik had 2 sets en betaalde geen verzendkosten.

Hier regelmatig plastic flessen in de vaatwasser, shake bekers etc.
Nog nooit last gehad van smaakjes erin.
Gelukkig maar want vind het gemak van de vaatwasser ideaal :))

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 14:53

Gisteren na het bruisen de fles aangevuld met Pineapple van Bolero, kreeg met toch een geiser!!!! hele aanrecht onder! Had ik langer moeten wachten?

Welke smaken hebben ze in Duitsland, zijn die via internet te koop?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 14:59

Oei, ik doe maar een heel klein beetje erbij, dus geen last van.
Sommige lossen het poeder eerst op in een beetje gewoon water. Voor de rest zou ik het niet weten

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 15:03

Margee schreef:
Gisteren na het bruisen de fles aangevuld met Pineapple van Bolero, kreeg met toch een geiser!!!! hele aanrecht onder! Had ik langer moeten wachten?

Welke smaken hebben ze in Duitsland, zijn die via internet te koop?

Hier kun je alle smaken voor Duitsland vinden. Smaken als 7up staan er niet tussen, die worden exclusief bij Kaufland verkocht. Of ze ook naar Nederland verzenden durf ik niet te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 15:09

arabella2000 schreef:
Oei, ik doe maar een heel klein beetje erbij, dus geen last van.
Sommige lossen het poeder eerst op in een beetje gewoon water. Voor de rest zou ik het niet weten

Ligt heel erg aan de smaak. Sommige bruisen heel erg, sommige nauwelijks (en de hoeveelheid).
De meeste die ik gebruik doen het niet zo heftig en kan ik eigenlijk gewoon rustig laten staan oplossen. De heftigere doe ik gauw de dop er op en leg hem in de koelkast :=
Eerst oplossen in water werkte hier juist niet, dan spoot idd direct de hele fles leeg.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 20:07

Fles schuin houden en dan langzaam erin gieten.
Dit word ook aangeraden met e siropen, werkt hier ook met bolero. :j

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 20:12

Laten jullie de flessen na het schoonmaken eerst helemaal drogen, of vullen jullie ze meteen weer?

Ik deed eerst het 2e, maar mijn vader zegt dat ze helemaal droog moeten worden?
Dus ik ben benieuwd wat jullie doen.

Mijn droogsetting nu. Er zit een randje bij de afwasbak waar de flessen op staan. Het water drupt dan mooi een.lager stuk op en niet op het blad.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 20:18

Ligt er aan. Ik vul de flessen wanneer ze allemaal leeg zijn (5 stuks) en dan zijn er meestal 3 of 4 wel helemaal droog en de overige zijn nog nat. Ik merk geen verschil. Spoel alle flessen sowieso nogmaals om voor ik hem weer vul met water.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 20:32

Bij mij zijn ze nooit droog.. spoel ze altijd om voor ze weer gevuld worden. Wel glazen flessen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 20:59

Ik heb ze nooit droog.
Ik heb alle flessen gevuld met water in de koelkast staan.
1 fles is standaard bruiswater, 1 fles is standaard cola. Dat drinken we het meest en wanneer ik eens trek heb in een andere smaak, dan giet ik wat siroop in een glas en giet er dan bruiswater op.
Wanneer ik een fles cola of bruiswater leegmaak, spoel ik die goed om, borstel de dop en de schroefdraad op de fles goed schoon, vul 'm weer met koud water en zet 'm in de koelkast.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 20:35

Mijn co2 fles is leeg -O- -O-
Nu dus maar morgen naar duitsland.
Om 8 uur gaat de aldi open en dan hoop ik dat het niet druk is. Ik wil liever niet naar de winkel, maar nu moet ik wel.
Ik heb pas 1 co2 cilinder, dus opsturen gaat ook niet. En of ik nu naar de blokker ga, of ik ga naar de aldi. Afstand blijft hetzelfde.
Mondkapje en handschoenen liggen al in de auto (mondkapje is verplicht vanaf maandag in duitsland).
Ik ga meteen kijken of ik nog 3 extra flessen kan kopen. 1 voor mijn ouders en 2 voor mij.
Eerst maar eens gaan navragen hoe dat werkt. Er staat iets van bij de kassa, maar dat lijkt me niet.logisch? :o?
We zullen morgenvroeg wel zien

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 23:22

Geen bcc in de buurt? Daar verkopen ze ze ook en je hoeft niet in te leveren.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 07:59

Blijft uiteindelijk allemaal hetzelfde.
Maar het is gelukt, ik maak mezelf gewoon veel ste gek.
En de komende maand/en hoef ik zeker niet terug. Ik heb er nu 3 volle van mij. Mijn ouder hebben nog ongeveer 1.5 schat ik en vanaf komende week gaan die een stuk minder gebruiken.
Nu eerst maar weer even op de bank verder slapen :Z