Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:15

Bij de foccacias en pizza’s in koeling, niet diepvries.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:39

Thanks! Moet morgen toch boodschappen doen en heb wel trek in pizza :P

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:08

lifaya schreef:
Je kan die bodem zelf maken maar deze had appie gemaakt voor mij hihi

Heb je op het etiket gekeken :oo :o

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:15

BloemBloem schreef:
lifaya schreef:

Nee boeide mij niet echt, niet de hele pizza opgegeten en ik heb het vooral genomen omdat het goed te kauwen is ( ik ben herstellende van een operatie) en de calorieën maken mij niet echt uit gezien ik weinig binnen krijg...en het is naar mijn weten wel gezonder dan een normale pizza.

Edit:
Qua cal valt het al reuze mee. 299 per pizza :+
Vind het niet extreem schokkend voor een avond maaltijd. Je moet alleen er op letten dat je de rest van de dag weinig koolhydraten eet. Ik heb verder vandaag alleen maar yoghurt met aardbij, chocoladevla, stukjes snijleverworst, kipfiletplakjes en sojabonen gegeten :+

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:32

BloemBloem schreef:
lifaya schreef:

Hoe schokkend is het Bloembloem?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:42

Per pizza bodem ong 60 g koolhydraten en 299 calorieën. Denk als je het zelf maakt het veel minder koolhydraten heeft. Dan maak je het met bloemkoolrijst, ei en amandelmeel als ik het goed heb? Bij deze gebruiken ze duidelijk nog bloem ofzo

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:43

lifaya schreef:
Nee boeide mij niet echt, niet de hele pizza opgegeten en ik heb het vooral genomen omdat het goed te kauwen is ( ik ben herstellende van een operatie) en de calorieën maken mij niet echt uit gezien ik weinig binnen krijg...en het is naar mijn weten wel gezonder dan een normale pizza.

Edit:
Vind het niet extreem schokkend voor een avond maaltijd. Je moet alleen er op letten dat je de rest van de dag weinig koolhydraten eet. Ik heb verder vandaag alleen maar yoghurt met aardbij, chocoladevla, stukjes snijleverworst, kipfiletplakjes en sojabonen gegeten :+

Niet schokkend? :wow: 40,7 gram koolhydraten per 100 gram noem jij niet schokkend? :wow: Dan hoor je absoluut niet in dit topic thuis als je het mij vraagt. Binnen keto past dit absoluut niet en naar mijn mening ook niet binnen KHA, maar dat kan iedereen voor zich beslissen. Ik vind alleen niet dat dit een product is dat binnen dit topic besproken hoort te worden imo.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:46

Niet schokkend betreft het calorieën. Betreft koolhydraten is het idd vrij hoog als je het vergelijkt met een normale pizza gek genoeg. Je zou verwachten dat het minder zou zijn. Maar ik neem deze enkel omdat ik verder weinig koolhydraten binnen krijg. Maar zelf een bloemkool bodem maken schijnt wel echt een succes te zijn van wat ik heb meegekregen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 08:05

lifaya schreef:
Edit:
Welke pizza was het dan. De enige die ik ken die bij de Appie ligt is bijna 800 kcal per onbelegde pizza.
Sojabonen, chocoladevla en aardbeien zijn ook niet echt koolhydraatarm ;)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 09:19

Ik begin niet zo goed aan deze week. Mijn motivatie is een beetje zoek omdat het afvallen eigenlijk te goed gaat. Ik ben in 3 weken over de helft van wat ik in 8 weken wil afvallen waardoor ik er naar neig om minder streng te worden voor mezelf.
En ik ben vanmorgen de deur uit gegaan zonder verantwoorde tussendoortjes en was een soort van vergeten dat ik vandaag ga lessen en dus ergens onderweg moet lunchen maar ik weet nog niet wat.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 09:25

Katja schreef:
Ik begin niet zo goed aan deze week. Mijn motivatie is een beetje zoek omdat het afvallen eigenlijk te goed gaat. Ik ben in 3 weken over de helft van wat ik in 8 weken wil afvallen waardoor ik er naar neig om minder streng te worden voor mezelf.
En ik ben vanmorgen de deur uit gegaan zonder verantwoorde tussendoortjes en was een soort van vergeten dat ik vandaag ga lessen en dus ergens onderweg moet lunchen maar ik weet nog niet wat.

Dan val jij nog alles mee haha. Ik heb gisteravond met mijn schoonouders Chinees gegeten -O-
Heb mezelf wel gestraft want gisteravond zo misselijk als een hond en vandaag echt ontzettend pijn in mijn buik. Dus schouders eronder en weer volle bak er tegen aan

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 09:29

Ik had afgelopen woensdag nog broodjes en pizza op....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 09:31

Ik heb gisteren kwarktaart gehad en borrelnootjes... maar goed, ik wil niet per se in ketose.

Nu maar bedenken wat ik vanavond eet... en voor morgen klaarmaak.
Ik heb naturel kippendijfilet liggen, iemand een idee voor een marinade en daarna ovengerecht dat goed vult? Morgenavond rijden, dus wil wel stevig eten.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 09:34

Ik was vanochtend zo vroeg wakker dat ik nog 'even snel' lijnzaadcrackers heb gemaakt voor bij de lunch straks. Voor het eerst, na het 'deeg' uitgesmeerd te hebben was ik een beetje sceptisch of het wel crackers zouden worden, maar het lijkt erop dat ze toch mooi aan elkaar blijven zitten. Dus dat is fijn. Nu hopen dat het net zo lekker smaakt als het rook vanochtend.
Toch weer een stap in de goede richting gelukkig! Het kost me aardig moeite om er weer terug in te komen. Ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die af en toe niet helemaal netjes doet ;)

Ik maak vaak een marinade van soyasaus (die rode dop van kikkoman) met sesamolie, knoflook, chillivlokken of ander peperachtig iets en gerookte paprikapoeder.
Alleen of het daarna in een ovengerecht kan... Ik roerbak het meestal met wat groenten.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 09:45

Soyasaus verbrand snel in de oven vind ik.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 10:09

Kelly_Taco schreef:
Katja schreef:

Dan val jij nog alles mee haha. Ik heb gisteravond met mijn schoonouders Chinees gegeten -O-
Heb mezelf wel gestraft want gisteravond zo misselijk als een hond en vandaag echt ontzettend pijn in mijn buik. Dus schouders eronder en weer volle bak er tegen aan

O Kel chinees ook echt :D :))
Was het wel lekker?

Ik heb mij keurig dit weekend aan mijn "levenstijl" gehouden, wil echt nog even
streng door :) Hou wel weer wat vocht vast, en dat blijf ik bijzonder vinden.
Heeft iemand hier daar nog een tip voor?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 10:31

Bij mij knapt vocht vasthouden soms op van muntthee of domweg meer drinken maar vaak is het onverklaarbaar en opeens weer weg.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 10:55

Katja schreef:

Wat fijn dat het zo goed gaat!

Kom je langs de Mac? Volgens mij hebben ze daar salades met gebakken kipreepjes.

[edit] Deze bedoel ik: https://m.mcdonalds.nl/producten/vernie ... weet-spicy
[/edit]

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 11:29

Wat een snoepje, Bloembloem! Wel zuur inderdaad.

Ik heb me zo laten gaan gisteravond; Chinees eten gehaald (en gegeten, dûh) en 3 blikjes Redbull gedronken. Buikpijn nu :D Vandaag weer braaf.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 11:34

Ik vind dat jullie ook niet zo streng voor jezelf moeten zijn hoor.
Als ik weer op streef ben, hanteer ik ook altijd één cheatday!
:*

Ja wat is ze leuk he :o <3 Hiihih :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 12:50

Ik kom langs een mac maar die wil heel slecht met trailer. Dus ik ga voor een yoghurt en wat kaas van de benzinepomp in combinatie met een hele grote mint thee van de Starbucks. Dan kom ik mijn les wel door.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 12:53

Oh ja, dat kan natuurlijk ook :j
Met trailer door de McDrive ofzo is inderdaad niet handig :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 12:54

BloemBloem schreef:
Ja wat is ze leuk he :o <3 Hiihih :D

Ik heb jongens, tot nu toe geen interesse in paarden gespot bij ze :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 13:05

Heeft de aldi ook mascarpone? Die mousse bevalt wel erg goed.
En vanille aroma? Dat heb ik al meerdere keren zonder succes gezocht...

Vanavond maar even weer een cake bakken en ook maar weer mousse voor morgen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 18:28

Janine, AH heeft wel vanille aroma.
De Toko heeft een nog uitgebreider assortiment.