Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sannanasje

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 21:08

Aaah das ook echt super!! Wij boffen maar met zulke vriendjes!

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 12:21

Afbeelding

Vanochtend chocolademousse gemaakt van 250 ml slagroom, een flinke eetlepel mascarpone en 3 eetlepels rauwe cacaopoeder.
Zoetstof was optioneel en heb ik weg gelaten. Even wennen aan minder zoet maar dat zal wel makkelijker worden na verloop van tijd.
En ik vond het goed smaken zonder!
Heb het in 2 porties verdeeld, 1 voor morgen in de koelkast. Maar vond het nog best veel vanmorgen! Dus denk dat ik die van morgen nog maar een keer in 2 deel.
Vandaag laat ontbeten dus even doorgezet en alles opgegeten. Grote kans dat ik pas vanavond weer tijd heb om te eten dus maar even goed vol voor ik straks in de stad zwicht voor oliebollen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 12:25

o ja oliebollen, ik moet ze kopen voor mijn 90 jarige moeder, maar wat gaat het me een moeite kosten om er niet stiekem eentje extra te kopen en op te eten als niemand het ziet......... 8-) :9

maar.... ik doe het niet, want ik moet vannacht waken op stal bij mijn paard en ezel en ik heb geen zin om dat op de mesthoop te doen, mijn arme zwakke koolhydraatloze darmpjes zullen een oliebol beslist niet waarderen
|o

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 14:20

Ik ga vanaf maandag ook eindelijk weer beginnen. :D
Net een weekmenu gemaakt dus als de boodschappen in huis zijn dan kunnen we weer van start.
op na -15 :D

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 16:18

Goed bezig! Ik ga vanavond ook eens even zitten voor een menuutje. Morgen de boodschappen doen, maar ik ben vandaag ook al goed bezig en de afgelopen dagen ook.

Ben ondanks nergens naar kijken tussen kerst en oud en nieuw zelfs nog 3 ons afgevallen, dus was wel blij

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:30

Ik ga maandag beginnen met een 3 daagse detox van paleo. Alleen sapjes en soep. Daarna weer volop aan de gang met koolhydraatarm. In april gaan we op vakantie en dan wil ik weer strak in mijn vel zitten.
Heb de afgelopen 2 weken flink gezondigd met kerst. Gewoon alles gegeten waar ik zin in had.
Nu weer even een schop onder mijn kont nodig.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:49

Ben er nu ook wel wat actiever mee bezig.
Iets aangekomen de afgelopen feestdagen.
Op fb lid geworden van een KHA groep en daar komen lekkere recepten voorbij :)

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 22:09

Ja daar ben ik ook lid van! Inderdaad super leuke recepten.
Ook wel grappig om te zien dat het nu veel actiever is daar dan vorige maand

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 14:57

Marjan, hoe werkt dat dan zo'n detox? Mag je gewoon alles in vloeibare vorm dat zonder suiker is eten, of zijn er nog meer "spelregels"?

Ik ga vanmiddag ook boodschappen doen voor een weekmenu, weer even afkicken van de suikers :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:59

Ik kom hier ook een beetje half om het hoekje kijken!

Uit dieet-overwegingen schrap ik zo veel mogelijk koolhydraten. Denk dat ik er wel iets anders mee omgaan dan veel anderen hier, zo probeer ik alleen uit mijn hoofdmaaltijd zo veel mogelijk koolhydraten te schrappen. Rijst weglaten, minderen met pasta etc. Ben ik hier dan ook welkom of is het hier meer echt diehard koolhydraatarm?

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 17:17

De titel is aanrommelen, dus je bent welkom :)
Ik vraag me alleen wel af of je resultaat gaat boeken (in kilo's of gezondheid of/en energie) als je alleen de kh in de avondmaaltijd schrapt.
Of schrap je daarnaast ook alle koek, snoep, frisdrank en brood?

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:44

Bij deze detox krijg je echt een boodschappenlijst en recepten. Dus staat precies vast wat je mag eten en hoeveel.

putzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:54

vanmorgen weer gewogen en ondanks het snaaien met kerst en oud en nieuw toch anderhalve kilo afgevallen wat het totaal nu op -15 brengt! *\o/* *\o/*

op naar de 25!

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:20

Goed bezig! Bij mij nu in totaal 4.5 kg eraf.Ben 30 november begonnen. Was van de kerst wat aangekomen maar tussen kerst en oud en nieuw weer wat kwijt. En maandag was alles van kerst + een beetje extra er alweer af.

Nu goed bezig al de hele week dus ben benieuwd vrijdag!

Heb zelf een weekmenu en een dagoverzicht in elkaar geknutseld in Excel dus ben er helemaal klaar voor!

Afbeelding

Afbeelding

Als iemand de bestandjes wil pb me dan even je emailadres, dan stuur ik ze door.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:21

Wat goed bezig jullie, met afvallen en met de organisatie haha.

Voor mij werkt dat niet zo, ik ben meer van de losse pols.

Maar vanaf maandag weer strak begonnen, en het gaat lekker, trek is al heel snel weg, en ben er ook niet beroerd van. Dat heb ik eerder wel eens gehad.

Al heb ik net half uur in de autos zitten janken om een stomme mail van een collega, misschien toch wat labiel ahhaha

putzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:47

Jij ook goed bezig Sannasje!

Ik was de eerste paar dagen een emotioneel wrak omdat ik helemaal ko was van het afkicken van suiker Fokfanaat, misschien heb je daar wel last van? Komt allemaal wel goed

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 18:00

Ik ben deze week ook weer wat gematigder gaan eten. Vanochtend (Maandag begonnen) was er weer een halve kilo af, maar ik was eigenlijk niet enthousiast, omdat ik wel vaker zo schommel in gewicht..
Heel raar eigenlijk. Motivatie is foetsie. Ik doe nog even streng tot vrijdag en dan weeg ik me weer, kijken of die neerwaartse beweging zich voortzet. Hopelijk dat ik dan wel weer wat motivatie/triomf voel.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 18:03

Ik ben de laatste maanden sowieso al een emotioneel wrak, dus het is mij niet opgevallen dat ik emotioneler ben eigenlijk. Ik voel me wel psychisch beter als ik zo goed mijn best doe, maar ik wil niet weten wat er gebeurd als ik vrijdag niet afgevallen ben of erger nog, zelfs aangekomen. Maar goed dat zien we vrijdag wel weer.
En het wordt vanzelf weer zomer! Dan voel ik me altijd veel beter

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:22

Holy moly! 2.5 kg in 1 week eraf! De eerste 5 kg mijlpaal is dus gelukt, awesome! Nu totaal 7 kwijt.

En Nachtlampje, niet opgeven hoor! Het komt echt wel weer! Dipje hebben we allemaal wel eens en ik snap je heel erg, ik duim dat de weegschaal je goed gezind is vandaag en je je motivatie terug vindt.

Fokfanaat, ik houd me ook niet super strak aan mijn eigen schema, maar het scheelt wel in slechte keuzes maken, want ja, ik had het nou eenmaal zo gepland en de boodschappen zijn al in huis en anders moet ik dat weer weggooien dus ja, dan eten we maar volgens de planning.
En daarnaast is het makkelijk voor mijn vriend, zodat hij ook weet wat mijn plan was als ik eens laat thuis ben, dan kan hij vast beginnen met koken.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 11:24

Goed gedaan Sannanasje!

Ik ben vanochtend slecht/goed begonnen.. Ik eet wel fruit, maar nu heb ik als pre-ontbijt een mandarijn en een grapefruit gehad.. = 30 kh. = mijn dagaandeel in kh :')

Dus... ok, laten we die maar niet meetellen en doen alsof er niets aan de hand is. :+

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:45

ja dat herken ik wel, dat als er niets is je slechte keuzes gaat maken, dus ik zorg wel voor een koelkast vol groente, vlees kaas en eieren.

maar plan weinig, hoogstens de avond van tevoren wat ik mee wil nemen naar mijn werk.

ach zulke zaken is ook geen drama als je wat van ej plan afwijkt nachtlampje, beter dan een gevulde koek oid.

Ik ben lekker al 2,5 kilo kwijt deze week, zal vooral vocht zijn, maar toch, eraf is eraf.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:31

Ik was in het begin snel 3 kilo kwijt *\o/* Helaas met kerst en nieuwjaar teveel koolhydraten gegeten en de 3 kilo was er meteen weer aan en gaan er niet af :(
Tegenwoordig doet mijn buik al enorme pijn en serieus opgezwollen na een kom soep..

ik heb daarnet de bloemkoolpizza gemaakt, was geen succes, de bodem viel helemaal uit elkaar :+

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 21:40

Had met de restjes brocoli van het avondeten de dag erna een heerlijke "salade" gemaakt met beetje mayo, uitgebakken spek, kleine blokjes kaas en koude brocoli, makkelijk om mee naar mijn werk te nemen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 16:56

Groene aperges in spek

Afbeelding

Vandaag gemaakt, groot succes, enige nadeel is dat de kids ze ook heel lekker vinden en ze zo op zijn.

Echt lekker als goede snack.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 18:19

En het avondeten was ook erg geslaagd. Zalm geitenkaas in spek en geroosterde venkel met een beetje basalmicoazijn

Afbeelding