Meer veganisten op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:47

Ik eet zelf ook niet helemaal zonder olie hoor :) Maar ik probeer er wel op te letten. Zo hebben we nooit margarine in huis, eten doe ik zo veel mogelijk koken, stomen, in de oven of in de actifry in plaats van bakken in olie of frituren (olie maakt giftige stoffen aan als je het verhit), en ik probeer chocolade zo puur mogelijk te kopen, maar ik doe toch ook wel eens wat koude olie over salades heen hoor.
Ik ben zelf altijd aan de lichte kant geweest, maar sinds een aantal jaren, nu ik gevarieerder eet, ben ik juist veel bijgekomen en moet ik toch een beetje letten op wat ik eet. Vroeger kon ik alles eten, dus ook heel veel gefrituurd eten en vettige pizza's en gebak gehad, dus ik weet zeker dat ik wel wat aanslag in mijn aderen heb zitten. Gewoon olijfolie blijven eten zorgt dat wel dat er niks bij komt, maar lost het ook niet op, terwijl geraffineerd oliearm/vrij eten volgens onderzoeken ervoor zorgt dat de aanslag oplost en verdwijnt, en aderen zich herstellen. Vriendlief wilde dat ook heel graag eens proberen toen hij dat hoorde, ook omdat hij altijd veel vlees heeft gegeten, dus sindsdien letten we wel wat meer op de vetten die we gebruiken.

Ik ben vooral heel benieuwd naar die nieuwe docu, waar ze dit dus ook weer gaan onderzoeken bij een groep mensen.

Tillie20

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:00

Ik word ook al weer helemaal gek van dat Rodeo topic :P
Ik haat gewoon dat als er een foto topic is waarbij iemand met een iets te strenge had rijdt of met een zadel wat niet 100% past er 30x iets van gezegd mag worden.

Maar als het om échte dierenmishandeling gaat, waarbij je echt geen expert hoeft te zijn om dat in te zien, dan moet ik maar een ander topic aanmaken om het bespreekbaar te maken :')

Dit wordt diervriendelijk gevonden:
https://www.youtube.com/watch?v=jUMF5iH2mFA
(Kijk bijvoorbeeld de achtervolging vanaf 4.00)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:03

Moeten ze eens met een veulentje proberen, benieuwd hoe bokt dan reageert.. :=

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:07

Ja precies :o

Ik snap sommige mensen echt niet hoor, ook dat ze niet inzien dat ze alleen maar met excuses komen(De rest van het jaar staan ze lekker in de wei etc.) en niet met beargumentatie waarom het dan níet slecht is. Maar het zal wel weer aan mij liggen, want 'ik heb het nog nooit met mijn eigen ogen gezien'. Alsof dat nodig is om te kunnen beoordelen of het diervriendelijk is of niet..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:12

Naja, een kalfje dat doodsangsten uitstaat omdat het door een roofdier achterna gezeten wordt, op zijn rug wordt gesmeten en ruw vast wordt gebonden.. als je dat normaal vindt dan zit er toch gewoon een steekje los, niet :=

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:13

Ik vind het niet meer zo van deze tijd eigenlijk. Lijkt me als kalfje ook niet geheel pijnloos om zo op je rug gesmeten te worden. Vind het er niet echt chill uitzien. Maarja, het is cultuur hè :+

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:17

Ik snap ook niet dat dat soort "sporten" nog gewoon goed worden gekeurd. Want omdat het onderdeel is van een cultuur is het ineens geen dierenmishandeling meer of zo. Echt middeleeuwse praktijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:18

Of pas dat topic over dat renpaard American nogwat : ja, het paard heeft vast een geweldig leven, die komt echt niks te kort hoor! Hij staat vast in een gouden stal! Ja inderdaad, ik denk niet dat een paard wat een aantal miljoen waard is in de wei komt..

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:24

Ik snap het ook allemaal niet, mensen denken echt dat dieren PRECIES weten wat het doel is wat wij voor ze hebben uitgestippeld en daarom hun lot helemaal niet erg vinden. 'Oh daar zijn ze voor gefokt'. Dus op wat voor 'n manier is het dan minder erg? Dat paard/kalf weet toch niet dat ie daar voor gefokt is.

En inderdaad dat renpaard 8)7

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:41

Ze mishandelen die dieren voor hun eigen plezier (zelfde als vlees eten imo), en gebruiken dan maar allemaal belachelijke smoesjes om te goed te praten... vraag me af of ze het zelf geloven.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:12

Maar zodra je het labeltje "productiedier" op een beest plakt kan het op magische wijze geen pijn meer voelen, dôh. :+

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 14:22

Ja productdieren zijn een heel speciaal soort dieren, wist je dat niet? Die kunnen geen pijn hebben, die willen liever geen frisse buitenlucht, ze willen ook zeker liever machinaal gemolken worden dan dat een kalf van ze drinkt, ze willen ook niet zo lang leven en ze gaan het liefst op lang transport in een hete vrachtwagen voordat ze doodgaan.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:43

_Nelleke_ schreef:
Ja productdieren zijn een heel speciaal soort dieren, wist je dat niet? Die kunnen geen pijn hebben, die willen liever geen frisse buitenlucht, ze willen ook zeker liever machinaal gemolken worden dan dat een kalf van ze drinkt, ze willen ook niet zo lang leven en ze gaan het liefst op lang transport in een hete vrachtwagen voordat ze doodgaan.

Hahaha, dit dus inderdaad... Erg dat het overgrote gedeelte van de mensen zo naïef is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:23

Ik vind het ook jammer dat zulke topics (rodeo, stierenvechten) vervolgens zelfs nog uitgelicht worden op bokt.. dat is nog net een stapje meer 'opbvious' dierenmishandeling dan veel andere dingen die langskomen. En dan argumenten als dat er veel respect voor de paarden en kalveren is... of bij het stierenvechten dat de stier 'maar' in de vetbult wordt gestoken... ik wil degene die dat zegt wel een vleesmes in z'n vetbult steken om even te kijken of dat pijnloos is :roll: ?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:26

WildWings schreef:
Ik vind het ook jammer dat zulke topics (rodeo, stierenvechten) vervolgens zelfs nog uitgelicht worden op bokt.. dat is nog net een stapje meer 'opbvious' dierenmishandeling dan veel andere dingen die langskomen. En dan argumenten als dat er veel respect voor de paarden en kalveren is... of bij het stierenvechten dat de stier 'maar' in de vetbult wordt gestoken... ik wil degene die dat zegt wel een vleesmes in z'n vetbult steken om even te kijken of dat pijnloos is :roll: ?

Inderdaad, dat respect is echt goed te merken :Y)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:33

mis·han·de·ling (de; v; meervoud: mishandelingen)
1
het toebrengen van lichamelijk letsel: dierenmishandeling, kindermishandeling

Maar een stier prikken tot hij bloedt valt daar niet onder?! En een paard zijn rug naar de kloten helpen ook niet? Kalfjes die grof op hun rug worden gesmeten..
Maar een kind een verdiende tik op de kont geven, oeioei, haal er snel de kinderbescherming bij want die wordt mishandeld.. |o

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:10

Inderdaad Annemiek..

Ik heb net een vegan bananenbrood met frambozen in de oven geschoven <3

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:24

Dat klinkt lekker. :oo
Heb je een recept?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:28

Ik heb deze gemaakt deze keer:
http://www.bbcgoodfood.com/recipes/2277 ... nana-bread

En dan gewoon frambozen door het beslag gedaan. Beste combi vind ik blauwe bessen met walnoten door het beslag! Maar die had ik beide niet helaas.

Over 40 minuten is ie klaar, ik zal laten weten hoe ie is geworden :D

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:09

Heb 'm net eruit gehaald en hij had wel wat meer stevigheid kunnen gebruiken, dus ik denk dat ik in het vervolg iets van No-egg of een andere eivervanger toevoeg. Verder is de smaak gewoon super lekker en het is niet dramatisch hoor!

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:54

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:58

xMercury schreef:
Dit is nieuw in Tilburg!

http://veganityfoods.com/

Blij blij blij! *\o/*

Oh super! Aangezien ik weer door de week te vinden ben in Tilburg als het nieuwe schooljaar begint!

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:05

Tillie20 schreef:
xMercury schreef:
Dit is nieuw in Tilburg!

http://veganityfoods.com/

Blij blij blij! *\o/*

Oh super! Aangezien ik weer door de week te vinden ben in Tilburg als het nieuwe schooljaar begint!

Oh ja jij studeert ook op het FLOT toch :D Is tegenover de Happy Italy.

Waar kom jij vandaan dan? Zit je op kamers ook?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:21

Oh dat is ook bij de Ekoplaza in de buurt toch? Ik studeer inderdaad bij de FLOT, ik stuur je even een PBtje ;)

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:31

Ja klopt! Eko is om de hoek.

Gaan jullie daar vaak naar toe? Ik vind hem veel te duur en de versafdeling vind ik niet zo super. De speltkoeken zijn daar wel hemels <3