Koolhydraatarm & Gezond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Latruda

Re: Koolhydraatarm & Gezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 09:11

Klinkt lekker!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 09:29

Klinkt idd lekker! Helaas houdt vriendje niet van zuurkool en niet van bloemkool, dus dat wordt lastig..

Heb gisteren wel gevulde paprika's gemaakt, dat was wel heel erg geslaagd! Zelfs vriendlief die meer van de standaard groente en aardappels is vond dit erg lekker. Gevuld met gehakt, ui, prei, champignons en beetje gorgonzola en creme fraiche erdoor en beetje kaas erover heen en 20 minuten in de oven. Echt heerlijk!! Voor vriendje beetje aardappelpuree erbij en voor mij een salade met feta kaas en olijven.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 09:46

lekker naath
ene over de bloemkool ik proefde geen bloemkool :+
lust hij wel broccoli dan kan je dat inplaats dan bloemkool doen
ik heb ook een recept met sperzieboontjes bijna het zelfde idee als de zuurkoolschotel +:)+
inplaats van boter gebruik ik olijfolie

Afbeelding

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 10:01

Dat klinkt ook goed Tinkertje!!

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:03

Vanochtend stond ik alweer te bruisen van de energie.
Dus ik heb alweer heerlijk 5km met de hond gelopen! {:}

Hier had ik een paar weken gelden echt nog niet van kunnen dromen.
Door de fibromyalgie kon ik niet verder dan een km of 2 lopen zonder dat mijn benen slap werden
en een eigen leven gingen leiden.

Ik vind het geweldig!!!

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:16

wouw dat is wel een mega verschil zeg
top :)F

de fybro heeft mij helaas weer in zijn greep
ik moet weer effe 10 stappen terug
helaas heeft khda niet zo'n groot effect op mijn lijf.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:36

Wat fijn Latruda!!

En wat balen Tinkertje, jammer dat het bij jou daar geen effect op heeft.

Hmm.. Dilemma.. Vriendje kookt vanavond en die maakt nasi, met rijst... Iemand tips wat ik ter vervanging van die rijst kan doen? Niet te moeilijk, anders wil vriendlief het niet klaarmaken.. Ik ben laat van het werk, dus heb helaas het eten vanavond niet zelf in de hand. Het is trouwens wel zilvervlies rijst.. Maak er wel een gebakken ei bij trouwens.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:37

Ik kom via Facebook regelmatig tegen dat mensen bloemkool als nasi-vervanger gebruiken, wellicht kun je daar wat mee. :)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:46

of anders gewoon een beetje mee-eten, extra schep groente erbij, beetje pindasaus als je die wel wilt eten en bijvoorbeeld zoetzure komkommer erbij?

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:57

Bloemkool komt er bij mijn vriendje helaas niet in, laat staan dat ie het klaar maakt!! Denk idd dat er niks anders op zit om mee te eten. Bak er wel een ei bij en salade en atjar erbij. Pindasaus is één van de weinige dingen die ik niet lust!!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 15:28

Bloemkoolnasi is erg lekker en smaakt echt niet naar bloemkool!! Kip erdoor, ketjap soya en sambal en het VULT als een gek! :j Ik ben echt fan. En mijn lieve bloemkoolhatende vriend lust het ook :D

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 15:59

Haha!! Oke, maar dan moet ik het zelf een keer maken en dan gewoon voorschotelen en niks zeggen :D

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:07

die nasi ga ik ook een keer uittesten ben wel benieuwd :j

hier zometeen oopsies met kipfile sla en tomaat

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:21

Ik zet even een stipje, zodat ik wat terug kan lezen als ik tijd heb :D

Ik reageer enorm heftig op koolhydraten. Krijg er een opgezette buik van en verstopte darmen. Helaas is het enige wat ik tussen de middag kan eten brood, aangezien ik op school zit en ik geen salades lust..

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:24

Dat vind ik toch een beetje onzin. Je kunt toch smoothies maken, eiwitshakes drinken, soep?

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 07:16

Doubtless schreef:
Dat vind ik toch een beetje onzin. Je kunt toch smoothies maken, eiwitshakes drinken, soep?

Is dit een reactie op mij? Eiwitshakes zijn geen maaltijdvervangers, dus nee dat gaat al niet. Ik zou niet weten hoe ik soep mee zou moeten nemen en ik woon nog gewoon thuis en heb rekening te houden met wat er is. Als ik nou op mezelf woon zal ik heel anders gaan eten, maar nu gaat dat gewoon niet. Mijn ouders halen standaard boodschappen en willen daar liever niet vanaf wijken. Ik ben wel wat aan t proberen met kwark of crackers tussen de middag, alleen kwark is erg onhandig op school.
Smoothies zou kunnen, maar ik heb echt iets nodig wat goed vult en naar mijn ervaring doen smoothies dat niet.

Maar goed ik ben dus al op zoek naar andere dingen voor de lunch.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 07:30

Crackers zullen qua kh niet "arm" zijn denk ik, vult ook niet genoeg. Waarom eet je kha?

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 07:40

Doubtless schreef:
Crackers zullen qua kh niet "arm" zijn denk ik, vult ook niet genoeg. Waarom eet je kha?

Maar daar heb ik wel minder last van :j Het waarom heb ik uitgelegd in mn eerste post. Het is vooral met brood en aardappels zo. Oh en havermout ook. Verder ben ik nog een beetje aan het uitzoeken wat wel en niet goed gaat.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 07:42

Ohja natuurlijk :+ kha arm brood al geprobeerd?

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 07:55

Wij hebben gisteren bloemkoolnasi op. Was erg lekker!

Voor wat betreft broodvervanging: enige wat ik kan bedenken is oopsies, maar de één vindt het lekker, de ander niet. Ik doe daar gewoon normaal broodbeleg op en vind het prima te eten. :)

Op zaterdagmiddag 'vergeet' ik vaak te eten doordat wij in het weekend heel druk zijn, dus heb vorige week voor het eerst een (eiwit)shake op. Ben toch nog niet overtuigd. Heb nog 10 smaken om te proberen. :+ Vanille heb ik als eerst gepoogd, absoluut niet vies. Ik knap er alleen zo op af als ik dan nog wat poeder proef/voel, bleeeehg, korreltjes door m'n eten/drinken. Kreeg tip van vriendinnetje om het water in twee etappes erin te doen: bodemlaag water, poeder erop, weer water erop en dan pas schudden dus dat ga ik morgen is proberen.

Koolhydraatarm brood wat Doutbless aanraadt, eet ik ook zo nu en dan. Heb sportmik van het stoepje. :9 Ik vind sportmik véél lekkerder dan het brood van b.v. de Albert Heijn, dat kan ik alleen maar aanraden! Enige 'nadeel' is het prijskaartje; €2,50 voor een halfje.

Crackers zijn idd over het algemeen niet koolhydraatarm, maar als je goed zoekt kun je ze wel redelijk laag in kh vinden. Ik heb deze crackers meegenomen uit Duitsland. Prima te eten en relatief laag in koolhydraten.

Latruda, super bezig jij! Je kunt trots zijn op jezelf! Ik zit nu op -9kg sinds 12 januari. Gaat erg traag, maar gestaag.

Heb me voorgenomen om binnenkort een keer naar een alternatief genezer te gaan om me door te laten meten etc., ben heel benieuwd of ze daadwerkelijk wat vinden. Hoefsmid was gisteren op stal en die had er érg veel aan. Zij noemde het naar de 'hokuspokusheks' gaan. _O- Herkende ook een hoop van mijn klachten, heb een naam gekregen van haar dus onder het motto 'wie niet waagt...'!
Laatst bijgewerkt door Ier op 20-03-15 08:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 08:03

Slim Ier :j ik heb het jaren geleden laten doen bij een homeopaat & vorig jaar bij de huidkliniek. Hier gebruiken ze dezelfde methode als bij de homeopaat voor de voedseltest & door rekening te houden met allergieën is m'n acne nu helemaal verdwenen & ben ik af van vreselijke buikpijn. Hoop voor je dat er iets uitkomt, maardat is wel waarschijnlijk :))

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 08:07

Oh, dat klinkt positief! Wat super fijn dat jij nu van je acné én vreselijke buikpijn af bent. Ik herken me wel in de buikpijn. Alhoewel: sinds ik koolhydraatarm eet, voel ik me echt stukken beter!

Na hoeveel tijd merkte jij daadwerkelijk verbeteringen op? Slik jij (nu nog steeds?) supplementen bij? Hoefsmid heeft heel veel baat bij magnesium van de 'alternatief genezer'. Ik gok ook dat met mijn lijstje aan klachten wel íéts moet kunnen vinden. :') :))

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 08:14

Bij de homeopaat ben ik geweest toen ik 12 was omdat ik simpelweg zo'n 3 dagen per week ziek, zwak en misselijk was. Verhoging, duizelig, hoofdpijn. Was erg vaak thuis van school & de huisarts wist geen raad :Y) homeopaat kwam erachter dat het een suiker- en lactose intolerantie was. Dieet gekregen & daar merkte ik wel snel effect van!

Verder op m'n 19e door de huisarts gediagnostiseerd met fybromialgie & vervolgens door de homeopaat gediagnostiseerd met ziekte van Lyme. Ziekenhuis erkende dit niet, dus hij heeft mij behandeld. Heb uiteindelijk 4 maanden vooral in bed gelegen, maar zijn behandelingen hielpen gelukkig wel (Duitsland gebruikt trouwens dezelfde methode inde reguliere geneeskunde, Nederland ziet het nog als alternatief geneeskunde). Duurde vrij lang voordat ik daar iets van merkte.

Supplementen slik ik niet, heb t idee dat ik genoeg uit m'n voeding haal. Homeopaat komt aal aan met magnesium, visolie en dat soort dingen, maar daar ben ik niet happig op.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 08:22

Zo, jij valt ook in de 'prijzen'. Da's niet niks zeg. Dan eet jij eigenlijk al vrij lang koolhydraatarm? Gezien suikers vrijwel hand in hand gaan met koolhydraten. Over fybromialgie i.c.m. koolhydraatarm eten lees je ook véél positieve verhalen!

Fijn in ieder geval dat de homeopaat je zo heeft kunnen helpen! Ga je nu nog steeds regelmatig naar de homeopaat of weet je inmiddels wel hoe je 'moet leven' om klachten te voorkomen?

Wat je zegt over huisartsen/ziekenhuizen die dingen niet erkennen, dat herken ik helaas ook. Ik ben dan ook heel benieuwd wat de internist in april gaat zeggen. Heb me in ieder geval voorgenomen om me niet weg te laten sturen, voor ik welke diagnose dan ook heb. :Y)

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 08:25

Bedankt voor de tips! Zal is op zoek gaan naar kharm brood en dat van die oopsies ga ik ook eens opzoeken :)