Taarten decoreren XX

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Taarten decoreren XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 13:10

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 14:31

Oe, die parelmolds zijn wel duur zeg!

Mensen, dikke vette HELP! Heb net met Americolor wat fondant paars gekleurd.
Helaas krijg ik het dus niet meer van mijn handen af, ook niet met wasbenzine.
Moet ik nu een paar weken door het leven met KNALroze handen? Of is er een ander middel?
Ik loop nogal voor aap, zeg maar...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 14:32

shampoo schijnt te helpen heb ik volgens mij op het DLT forum gelezen. Tippie voor de volgende keer....of hanschoentjes aan of je handen even licht invetten met crisco.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 14:33

ik heb speciale zeep uit de drukkerij van mijn vriend, daar was je alles mee van je handen. Maar daar heb je niets aan....

wellicht met afwasmiddel en een nagelborsteltje even goed boenen?

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 14:34

@ Kinke, dankjewel, maar kan je daar dan ook wel makkelijk fondant induwen dan ofzo? Of..?
Want marsepein hard niet uit?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 14:34

Of Cif :j Dat werkt voor mij ook nog wel. En vaak duurt het niet zo lang voordat het er af is hoor.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 14:47

britt, het hoeft toch ook niet uit te harden? het ligt rondom en onderaan een taart over het algemeen, dan kan het toch gewoon zacht blijven?

DaisyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 15:27

Je hebt ook een soort van "zandzeep"....
Is gewone zeep met korrels in, daar gaat ook echt alles mee weg!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 15:38

Bedoel je dan van dat scrub? Hmm, dank voor de tips iig :) Ik ga dadelijk nog CIF proberen, en vanavond nog haren wassen, dus dan kan ik 2 tips gebruiken :)

Ik ga namelijk dankzij de prachtige link die.... Mamamiesje? had geplaatst, het stappenplan volgen om een strik te maken. Alleen hoeft ie pas voor de 29e op een taart. Hoop dat ik hem tot dan kan bewaren?
En mijn moeder vroeg of je de strik nog kan eten, met alle tylose erdoor. Is het dan nog eetbaar eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 15:39

Straks een lekker taartje bakken voor m'n liefje... <3

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 15:46

In principe is het eetbaar maar kan me niet voorstellen dat het lekker is, zo'n keiharde strik.
Maar aangezien je nog zoveel tijd hebt kun je hem gewoon zonder tylose maken en laten uitharden. (moet je wel fondant nemen die hard wordt). Ik zou sowieso hard geworden fondant niet meer eten.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 15:46

Femke schreef:
Straks een lekker taartje bakken voor m'n liefje... <3

Was ik ook net mee bezig, gisteren al de bisquit uit de vriezer gehaald en net de botercreme gemaakt.
Als vulling heb ik een monatoetje uit zo'n vorm van aarbei met stukjes chocola.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 15:52

Oh, heerlijk ja! Ik heb laatst rond de kerst zo'n luxe kwark toetje met vers fruit gebruikt. Dat was ook al zo om te smullen!

Dit keer ga ik 'm wat neutraler maken en dan appel/kaneel jam als laagje erbij. Want hij wilde eigenlijk graag appeltaart _O-

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 15:52

Kinke schreef:
In principe is het eetbaar maar kan me niet voorstellen dat het lekker is, zo'n keiharde strik.
Maar aangezien je nog zoveel tijd hebt kun je hem gewoon zonder tylose maken en laten uitharden. (moet je wel fondant nemen die hard wordt). Ik zou sowieso hard geworden fondant niet meer eten.

Ik heb nu de fondant van de Boerenbond, geen idéé of die uithardt! Anyways, ik heb er net een halve theelepel CMC doorheen gekneed (is trouwens veel duurder dan tylose, moest 5 euro betalen voor 50 gram!), dus ga zo eens een poging wagen :D

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 15:59

Esgaroth schreef:
Ik heb nu de fondant van de Boerenbond, geen idéé of die uithardt! Anyways, ik heb er net een halve theelepel CMC doorheen gekneed (is trouwens veel duurder dan tylose, moest 5 euro betalen voor 50 gram!), dus ga zo eens een poging wagen :D

Is dat van het merk cake 'n party, want die heb ik van de boerenbond en die hard bij mij goed uit met tylose :D

Mijn taartje is klaar, ben er niet fier op maar ga sebiet toch efkes mijn foto posten, :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 16:07

Femke schreef:
Oh, heerlijk ja! Ik heb laatst rond de kerst zo'n luxe kwark toetje met vers fruit gebruikt. Dat was ook al zo om te smullen!

Dit keer ga ik 'm wat neutraler maken en dan appel/kaneel jam als laagje erbij. Want hij wilde eigenlijk graag appeltaart _O-

Dan heeft hij toch nog een beetje zijn zin vanwege de vulling!

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 16:07

Gisteren me sterren taarte afgemaakt. Had van het weekend ster uitstekertjes gekocht dus meteen een taartje mee gemaakt. Klein taartje, genoeg voor 6 personen.

Ik heb chocoladevulling gedaan en organgecurd (de sinaasappel variant op lemoncurd hihi) Kreeg zonder al te veel moeite mijn fondant mooi "strak" om de taart. Helemaal strak lukte niet want mijn lagen waren verschoven en kreeg ze niet meer goed op elkaar....
Hij was wel erg lekker!
Afbeelding
Afbeelding

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 16:09

Weet iemand waar ik fondant kan kopen die zeker weten goed uithard? Dus om mee te boetseren. Of een bepaald merk ofzo....

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 16:15

Mooi gedaan crista, hoe lang bak je al?

Afbeelding
Dit is de mijne, had het me allemaal zo goed voorgesteld maar mijn verwachtingen zijn te groot voor de derde keer biscuit en de eerste keer bekleden vrees ik :')

Zeg maar eerlijk wat jullie ervan vinden :D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 16:16

Ik weet dat fondant van Bakels/Pettinice goed uithard. En dat FunCakes dat NIET doet. Meer weet ik ook niet. Ik meen me te herinneren dat ik wel eens ergens een lijstje heb gezien, maar weet zo niet meer waar. Misschien ergens op het forum van dlt?

@Nokie: Ik vind hem echt heel goed geslaagd hoor!

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 16:18

Ik vind hem gaaf Nokie, had bij de kaarten alleen voor wit gekozen, want echt speelkaarten zijn meestal ook wit aan de voorkant. Verder super tof!

bovenstaande taart is mijn 4e keer dat ik het doe....

DaisyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 16:24

@ Crista: Heb je tandenstokers gebruikt voor de lagen?
Indien nee -> Tip: Als je je taart doorsnijdt is het makkelijk om in elke laag tandenstokers onder elkaar te plaatsen. Wanneer je dan gaat vullen en terug in elkaar zetten weet je precies hoe je ze moet plaatsen aan de hand van de tandenstokers :)

@ Nokie: Mooi gedaan! De kaarten zijn dan toch nog recht blijven staan ;)
Ik had ook inderdaad voor witte kaarten gekozen, maar ondanks ziet het er toch goed uit!

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 16:28

Crista schreef:
Ik vind hem gaaf Nokie, had bij de kaarten alleen voor wit gekozen, want echt speelkaarten zijn meestal ook wit aan de voorkant. Verder super tof!

bovenstaande taart is mijn 4e keer dat ik het doe....

Ik wou ze eerst wit laten :D
maar toen ik de A erop wou stempelen is er vanalles mislukt dus ik heb het proberen afvegen met wodka :9 maar dat ging niet goed dus heb ik elke kaart een lichte kleur gegeven :D

Al doende leert men dus op naar de volgende taart, waarschijnlijk één voor mijn vriendin thema PAARDEN :D

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 16:36

hoe heb je dat drukken van die letters dan gedaan nokie?

gebruiken jullie trouwens echt alleen taarten-bak gereedschap of gebruiken jullie ook "officieel" klei gereedschap (uitstekertjes en van die druk mallen, en moddeling tools enzo)

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 16:41

Die letters heb ik met een gewone, propere stempel gemaakt en dan kleurstof met wodka om te stempelen :D