Vegetariërs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vegetariërs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:37

Dan heb je onze vriezer nog niet gezien.... := Die is zo dichtgevroren dat er niks meer in past. Moet hem nog steeds een keertje ontdooien :+

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:38

Wij gooien die dingen ook altijd in de vriezer gaat prima hoor :D!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 19:44

Ja Juul dan moet je de vriezer ontdooien :P

Blegh de frituur was omgevallen en de hele vloer zat onder de olie -.- nu wil ik niet meer de keuken in, daar stinkt het :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 20:27

Nou, gister recept wat op de AH site stond uitgeprobeerd, was lekker :) wel wat dingen bedacht die we de volgende keer gaan toevoegen/anders doen. Was supermakkelijk om te maken, het stond oa onder de kinderrecepten :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 20:35

Haha kinderrecepten zijn vaak lekker O:)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 20:37

Ja, makkelijk en toch lekker, altijd een goede combi :))

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 00:10

Ik zag net deze op de site van EVA...
Niet voor gevoelige kijkers, toch de vleeseters niet! :)
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... UoCZOOxgv8
Het gaat over voedselvervreemding. Mensen schrikken zich rot als hun vlees een beetje te vers blijkt te zijn... De reacties zijn geweldig!

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 02:05

Saars schreef:
Ik zag net deze op de site van EVA...
Niet voor gevoelige kijkers, toch de vleeseters niet! :)
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... UoCZOOxgv8
Het gaat over voedselvervreemding. Mensen schrikken zich rot als hun vlees een beetje te vers blijkt te zijn... De reacties zijn geweldig!

Dat filmpje, geweldig _/-\o_
Alleen jammer dat ik er geen woord van versta :+
Wat zijn mensen dan eigenlijk hypocriet ;)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 02:08

Tja, mijn moeder is gek op lamsvlees, maar als we tijdens het eten gaan zitten kletsen over dat lammetje, dat zo vrolijk in de wei rond sprong, met dat wiebelende staartje en dat die nu daar op haar bord ligt, dan heeft ze er wel moeite mee.
Mijn moeder is nog van de oude stempel dat de mens elke dag vlees nodig heeft, of iets van een vervanger. Mijn vader heeft dat niet, maar kan enorm genieten van een stukje vlees en is daar ook bewust mee bezig.
Filmpje is inderdaad heel leuk, maar inderdaad jammer dat je het niet verstaat en dat ze steeds herhalen dat het niet echt is.

stoer_san

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:27

Hoihoi, sorry, ben even niet hier geweest (uberhaupt weinig online); ik ben maandag aan mijn nieuwe baan begonnen (zooooo blij mee, en het is echt heel leuk, maar zo'n eerste week vreet energie) en vlak daarvoor plat gelegen met een dikke kaakontsteking, wat deed dat pijn! Maar ik ben al helemaal verslingerd aan dit topic, dus blij dat ik er weer ben! Er komen echt heerlijke recepten voorbij zeg!

Ik ben gisteren echt vreselijk verwend... Was uitgenodigd te komen eten met een stalgenootje bij haar moeder thuis, die twee hadden de hele middag in de keuken gestaan en een groentetaart voor ons gemaakt. Was LEKKER! Bladerdeeg, erwtjes, wortel, aardappel, ui, vegagehakt, salie, beetje ketjap en een speciaal kruidenmengsel; ik heb zo lekker gegeten!

Ik maak zelf regelmatig zelf kaasfondue; stukje biologische kaas van de AH (niet de jonge, dan stolt het niet) in stukjes/blokjes snijden, scheutje droge witte wijn verwarmen, een paar teentjes knoflook uitpersen en peper erin en dan de kaas erbij en langzaam laten smelten. Op het laatst wat allesbinder erbij en nog even meeverwarmen en roeren tot het een niet klonterige massa wordt. Ik eet en serveer het vaak met stokbrood en wat verse groenten erbij.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:38

Dat klinkt goed, stoer_san!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:00

Kaasfondue, hmm, volgens mij heb ik dat nog nooit gegeten. Ik kan het me iig niet meer herinneren, moet ik misschien ook maar eens proberen. Het klinkt inderdaad goed! En heb nog steeds die 2 gerechtjes niet geprobeerd, maar ze staan op de lijst! Vanmiddag even boodschappen doen want de groenten zijn op hier. Heb gisteravond en daarnet moeders zelfgemaakte groentesoep gegeten. Heerlijk. Alle groente die in je koelkast ligt opsnijden (vandaar :Y) ), water koken met 1 2/3 bouillonblok en de groente erbij. Klaar is kees :') Oh, en mijn ma gooit er altijd graag vermicelli bij. Ikzelf niet, vind niet dat het wat toe voegt en eet er dan liever wat extra stokbrood met kruidenboter bij :9 En het is nog eens extra fijn wanneer je ziek bent, het glijd allemaal lekker door je keel heen :=

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:17

Wat gerechtjes uit mijn Italiaans-vegetarische kooktijdschrift gehaald voor jullie :Y)
Heb ze op de 'carpaccio' na allemaal geprobeerd, moge het duidelijk zijn dat ik van rolletjes houd :+ Maar 't was allemaal net zo lekker (en leek nergens naar, als ik de foto's in het tijdschrift mag geloven :') ).

1.
Afbeelding
Zo hoort dit er uit te zien
2.
Afbeelding
Tekst van dichtbij
3.
http://i694.photobucket.com/albums/vv30 ... cht2-2.jpg
http://i694.photobucket.com/albums/vv30 ... recht2.jpg
4.
http://i694.photobucket.com/albums/vv30 ... cht3-2.jpg
http://i694.photobucket.com/albums/vv30 ... recht3.jpg

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:17

La cucina italia? :D Ik herken de stijl.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:23

Ja inderdaad, La Cucina Italiana om precies te zijn, maar inderdaad! En een vegetarische uitgave ook nog, muha :9 Er staan echt geweldige dingen tussen, dus mocht ik jullie dingen aanraden dan zullen de gerechten wel vaker uit dit tijdschrift komen O:)

Net voor de bruna waar ik werkte ging stoppen kwam dit in de schappen, is dat werk toch nog ergens goed voor geweest, niks voor mij :')

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:28

Vegetarisch ragout is ook ontzettend lekker! Gewoon courgette helemaal fijn maken, dat het eruit ziet als puree, paar takjes roosemarijn(geen idee of ik het goed schrijf..) en wat olijfolie en komijn. Verwarmen ennn... Mjammmiee!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:35

Ooh ragout was ik vroeger helemaal gek van :+:

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:44

Dit stond ook ooit in de cucuna italiana, het lijkt net of zit er gehakt door:
Wortel in plakjes snijden en in een hapjespan in boter bakken tot ze glazig zien, dan onder water zetten met een stukje (of hele) bouillonblokje erbij in. Als het water wat gereduceerd is (maar nog wel wat in zit!) voeg je knoflook, peterselie en broodkruimels toe. (precies zo vochtig dat de broodkruimels het net opnemen). Net voor het de oven ingaat wat slagroom erdoor. Evt parmezaanse kaas erover en eventueel in sla te wikkelen tot pakketjes (sla smaakt dan andijvie achtig).
Wij doen het zonder andijvie. Half uurtje in de oven.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 16:55

Haha ik heb soms wel eens op mijn vereniging als ze vegetarisch gehakt ergens in hebben gedaan, dat ik dan denk uhh zit ik nu niet gewoon gehakt te eten? :') Als je het dan naast een vleesbord houdt zie je het dan wel, maar het is wel apart :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 19:09

Zo en wat hebben we gegeten vandaag? Ik aardappeltjes met een beetje groenten, champignons, fèta, en een Griekse vegarondo van de appie :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:27

Een bonenschotel :) met een hoop groenten er doorheen.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:12

Romige volkoren pasta met champignons en spinazie

stoer_san

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 01:58

Ik ben spontaan mee uit eten genomen door een vriendin en ze vond de genuttigde kaasfondue heerlijk, maar wel minder lekker dan de mijne... Lief compliment! Maareh, wat gaat het hard met de recepten hier, wordt nog lastig om alles wat me lekker lijkt te proberen ;-)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 14:10

:= Mooi toch. Ik ga maar eens een plakboek maken denk ik :D Of gewoon een receptenboekje... :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 01:06

Ik zit nu op de site van het beter leven keurmerk te kijken, maar ik ga me nu toch even achter de oren krabben, want volgens mij worden een aantal dingen weggelaten..

http://beterleven.dierenbescherming.nl/-
Ik zie bijv. pas bij 3 sterren dat de snavels niet worden afgeknipt?? Hellup, ik heb eieren met 2 sterren in de koelkast, wat nu? :oo Nee maar uhm ik kan me niet voorstellen dat in de andere 2 de snavels wel geknipt worden, want hoe kunnen ze anders scharrelen?

Wie helpt me :=

Oh trouwens, leuk topic := [PP] Waarom ik geen paardenvlees eet en nooit zal eten.