Taarten decoreren XIX

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNK

Re: Taarten decoreren XIX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:08

O, heb de fondant laag ff gemeten, maar was zefs 5 mm, dacht dat ie wel dunner was :P

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:18

Heb je hem goed doorgekneed? En had je je werkblad met poedersuiker bestrooid of crisco ingevet? Ik vind persoonlijk poedersuiker het fijnste werken, maar er zijn er die zweren bij crisco.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:22

ik heb altijd crisco..vind ik weer fijner...:-)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:45

Ik trek hem met crisco altijd kapot _O- . Heb er echt om staan janken toen, toch maar weer overgegaan naar poedersuiker :)) .

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 23:01

daarom mix ik dus fondant met marsepein :)

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:05

Rinske schreef:
Ik trek hem met crisco altijd kapot _O- . Heb er echt om staan janken toen, toch maar weer overgegaan naar poedersuiker :)) .

Dat heb ik dus ook. De taarten die ik met poedersuiker deed waren netter dan die met crisco dus ik ben weer terug bij poedersuiker.

En omdat jouw taarten altijd zo retestrak zijn ga ik deze maand ook beginnen met ganache om af te smeren.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:09

mag ik vragen hoe jullie de ganache maken?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 23:10

ik gebruik eigenlijk helemaal niets meer bij het uitrollen. Gebruik alleen nog een beetje crisco om mallen in te vetten.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:13

Dancertje:
1:1 slagroom en pure chocolade
125ml slagroom op 300 gram melk of witte chocolade.

En dan even de filmpjes kijken van Michelle op youtube. Moet je even zoeken op Michelle ganache, dan kun je ze wel vinden. Zijn 3 duidelijke filmpjes. Zoals zij het doet, doe ik het ook :) . Ik kan geen link plaatsen, want mijn laptop crasht bij filmpjes en youtube := .

Doe jij niks meer op je werkblad Kinke? Als mijn fondant alleen al naar het aanrecht KIJKT zit het er al aan vast _O- . Ben wel benieuwd hoe het met Satin Ice zal gaan :) .

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 23:15

Nope, niks op het werkblad (is de beroemde bureau onderlegger van de iekeeejaaa :) )

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:18

zou het kunnen dat fondant, wat erg elastisch is, door het toevoegen van crisco wat vet is, sneller scheurt en dat je dus voor fondant beter 'droge' poedersuiker kunt gebruiken en voor het toch stuggere marsepein crisco, omdat dat van crisco juist soepeler/bewerkbaarder wordt??

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 23:18

dat ligt heel erg aan het merk, je hebt nl. ook fondant die al behoorlijk droog is :)

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:43

even een praktische vraag: ik heb veel te veel op smaak gemaakte botercreme over, hoe lang houd ik die goed in de koelkast of in de vriezer ? Hoe zit dat met gele room ? Niet dat ik dat nu heb maar voor in de toekomst, mocht ik overhouden..
had ik maar even eerder in dit topic gekeken, die zakken van piet vind ik geweldig...

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:46

Meiden, ik heb even een vraagje , ik zag deze cupcake en hij leek me erg leuk om te maken als traktatie op school voor de verjaardag van mijn dochtertje eind dec.
Maar vroeg me af waar het witte randje onder en op de aardbei op is gemaakt, hebben jullie mischien enig idee?

Afbeelding

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:47

Volgens mij royal icing door de suiker gerold?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:17

Oh wat ben ik toch heerlijk verwent met taartspulletjes *\o/* .
Mocht dan eindelijk de cadeautjes zien die mijn zoontje en mijn vriend besteld hadden bij DLT :j
Was allemaal héél geheimzinnig en ik mocht écht niet weten wat ik zou krijgen (wist ondertussen de helft al := ), maar van een paar dingen wist ik het echt nog niet, dus was wel heel leuk om uit te pakken :D

Nou wat zat er allemaal in de doos,

4 maten taartkartonnetjes
cakeboard
2 soorten baking cups voor de kerst
diamond patchwork cutter
brickwork embosser
spuitzak en 3 spuitmondjes
pme plunger cutter vlinder
wilton sparkle gel rood en wit
wilton icing color white
sneeuwvlok uitsteker
zak royal icing
wilton sugar sheets border cutting insert (moet alleen de houder gaan bestellen, want die kreeg ik niet :D )
sugar sheets decoration paper
zak candy melts

Ben er super blij mee *\o/*

Moet dan alleen iets gaan bestellen anders werkt die border cutting niet volgens mij. Maar dat is helemaal niet erg dat ik dat moet gaan doen hoor :=

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:06

garny95 schreef:
even een praktische vraag: ik heb veel te veel op smaak gemaakte botercreme over, hoe lang houd ik die goed in de koelkast of in de vriezer ? Hoe zit dat met gele room ? Niet dat ik dat nu heb maar voor in de toekomst, mocht ik overhouden..
had ik maar even eerder in dit topic gekeken, die zakken van piet vind ik geweldig...

Dit vraag ik me ook af, ben heel benieuwd naar de ervaringen hiermee

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:27

Ze zeggen van botercreme dat het houdbaar is tot de houdbaarheidsdatum die op de verpakking van het pakje boter stond. Maar ik zeg in de koelkast max. een week.
Ik weet niet of het makkelijk in te vriezen is, ik vries nooit iets in :P .

RustyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:41

Kan je wel invriezen hoor (wel in de koelkast ontdooien), doet kennis van mij ook altijd. Heb het zelf nog niet gedaan, maar meestal niet zo veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:26

Als de botercreme echt puur van boter en poedersuiker gemaakt is... Dan is boter het ingrediënt dat het eerste zou bederven.
Maar boter is inderdaad behoorlijk lang houdbaar tegenwoordig. En het lijkt me met alle extreem gezoete producten ook met botercreme zo, dat de suiker die houdbaarheid in principe alleen maar zou moeten verhogen.

Wel kan ik me goed voorstellen dat na een tijdje er wat schifting op zou kunnen treden.
Keertje opnieuw mixen en het moet er weer prima uit zien/smaken :j

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:01

Even een snelle vraag..

Er is aan me gevraagd of ik de rijvereniging zou willen sponsoren vanuit mijn taarten.. Je betaalt dan een X bedrag en dan krijg je een naamsvermelding..
Zouden jullie dat doen? Het is wel leuk maar ik denk dat je dan toch op een gegeven moment in de knoop loopt omdat je natuurlijk officieel geen reclame mag maken..

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:06

Ik zou dat alleen doen met een officieel bedrijf Linda.

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:13

Dat dacht ik inderdaad ook Rinske.. Omdat ik ook al visitekaartjes verspreid bij familie/ vrienden wil ik zo niet in de problemen komen natuurlijk... Had gelezen dat ze het goed in de gaten houden omdat er veel hobby- bakkers zijn.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:30

Klopt idd :j . Daarom durfde ik voor bijvoorbeeld mijn caphoezen ook niet meer reclame te maken dan alleen wat advertenties op Bokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:37

Mag ik even een fabeltje de wereld uit helpen?

Je mag gewoon reclame maken hoor, voor je bijverdiensten.
Of je daadwerkelijk een bedrijf bent is NIET alleen afhankelijk van of je er wel of geen reclame voor maakt.
Het gaat de belastingdienst namelijk vooral om hoeveel uren je "werkt", of je een winstoogmerk hebt, hoe "serieus" het er allemaal uit ziet.

Kortom; of je écht een bedrijf bent (waar ze ook wat aan kunnen verdienen) of gewoon een enthousiaste hobbyist die uit de kosten wil komen.

Het staat nergens dat het verboden is voor hobbyisten om reclame te maken voor hun producten of diensten. Maar het draagt inderdaad in het totaalplaatje wel bij aan het wel of niet "bedrijf" zijn.

De belastingdienst gaat pas lastig doen, als ze het gevoel hebben dat ze iets mislopen.

Zo lang je ieder jaar gewoon keurig bij je jaarlijkse inkomsten opgave bij "inkomsten uit overige werkzaamheden" opgeeft wat je omgezet hebt en wat je kosten waren. En daar over inkomstenbelasting betaalt, is er niets aan de hand zo lang het echt een hobby is. :)